Fata morgana' s in het eindtijdgeloof

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Fata morgana' s in het eindtijdgeloof

Berichtdoor elburger » 10 dec 2021 08:49

De tekenen zijn er m.i. wel degelijk.
Natuurlijk, rampen en oorlogen en ziekten zijn er al vanaf het moment Eva in verzoeking viel en Adam daarin meeging.

In Openbaringken staat ook dat Gods volk met zware beproevingen te maken zal krijgen. (en veel meer)
Als ik dit (deels) betrek op de Joden en de Messiaanse Joden dan valt op te merken dat de liefde/steun, voor hen afbrokkelt.
Ongeveer 10 naties hebben een resolutie over Jeruzalem gesteund tijdens een stemming in de VN.
Nederland niet!

In de VS is de steun/sympathie voor Israël gedaalt tot onder de 50%.
Vooral jongeren, ook Joden, vinden dat Palestina "te kort" gedaan wordt.
Jeruzalem zo is daar de opinie kan niet de hoofdstad zijn van Israël, en daarmee de "moslims" buitenspel zetten.
Ook de zelfverdegingsacties van Israël tov de Gazastrook vallen voor velen in het verkeerde keelgat.
Ja, Hamas schiet lukraak duizenden raketten af op Israël, maar Israël "vermoord" met reacties onschuldige burger.
Tja, als je raketwerpers in en rond en op ziekenhuizen plaatst, dan moet je die maar dulden?!

Kortom, ik kan mij wel vinden in deze stelling.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Broeder
Sergeant
Sergeant
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 feb 2022 17:02

Re: Fata morgana' s in het eindtijdgeloof

Berichtdoor Broeder » 15 feb 2022 19:53

Ik heb de fascinatie met de Eindtijd altijd wel begrepen - tuurlijk, hartstikke spannend enzo en uitkijken naar de Grote Toekomst - en tegelijk vind ik het verbazingwekkend. Dit hele concept van "we krijgen een leven lang de tijd om te ontdekken waar we onze eeuwigheid gaan spenderen" staat volgens mij niet in een rechte lijn met de Bijbelse leer en met de christelijke traditie. "Het Koninkrijk der Hemelen is nabij gekomen." We leven als christen al 2000 jaar in diezelfde spanning van "het is er al en het is er nog niet helemaal". Dus dat eindtijdpredikers nu weer de kop opsteken is niets nieuws. Dat gebeurt bij elke ramp. En elke keer hebben de eindtijdpredikers gelijk. "Dit is de eindtijd!" Yep, correct, helemaal waar. Maar dat is het dus al 2000 jaar. Staar je er niet blind op. Het zou je zomaar kunnen verblinden om je naaste te zien die je nu al nodig heeft. De eeuwigheid zorgt wel voor zichzelf.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten