Evangelisatie

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Evangelisatie

Berichtdoor DeLange » 10 nov 2019 22:18

Doen we daar nog aan en hoe?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Evangelisatie

Berichtdoor DeLange » 24 nov 2019 05:58

Weinig animo voor evangelisatie zie ik.

Toch hebben we een opdracht om de wereld in te gaan en discipelen te maken.
Ik zelf probeer dat door te getuigen bij mensen die er voor open staan. Vaak bij christenen, maar er zijn ook moslims en zoekenden die ik trof die mijn opvattingen wilden weten. Zo raak je door omstandigheden met ze in gesprek en je weet maar nooit waar dat goed voor is.

Herkennen meer mensen dat?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Evangelisatie

Berichtdoor Teus » 24 nov 2019 10:58

Jawel hoor, ik vraag mensen of ze geloven en probeer daar op door te gaan wanneer dat niet zo is.
Het komt voor dat wanneer ik spreek, met ook wel meerdere mensen, dat je merkt dat je zelf niet meer spreekt en helemaal niet naar woorden hoeft te zoeken. Dat je merkt dat God je gebruikt. Ook weet ik dat God me gebruikt heeft tot bekering van een ander.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Evangelisatie

Berichtdoor DeLange » 24 nov 2019 21:59

Teus schreef:Jawel hoor, ik vraag mensen of ze geloven en probeer daar op door te gaan wanneer dat niet zo is.
Het komt voor dat wanneer ik spreek, met ook wel meerdere mensen, dat je merkt dat je zelf niet meer spreekt en helemaal niet naar woorden hoeft te zoeken. Dat je merkt dat God je gebruikt. Ook weet ik dat God me gebruikt heeft tot bekering van een ander.

Dat vind ik ontzettend mooi :D . Hoe reageren mensen hier doorgaans op?
Ik merk ook dat ik zelf niet echt aan het woord ben, maar God me de woorden geeft.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Evangelisatie

Berichtdoor Teus » 24 nov 2019 22:51

Meestal hebben ze geen behoefte om er over te praten. Vorige week sprak ik een jonge dame. Ik vroeg of ze geloofde en ze antwoordde "ik geloof wel dat er een God of iets is maar heb er niet veel mee. En jij" vroeg ze. " Jazeker, ik wel" zei ik " het geeft zoveel vreugde en vrijheid als je op God mag vertrouwen." Dat hoor ik wel vaker van mensen die geloven" zei ze. We hadden geen tijd meer en ik vroeg haar te reageren via mijn site. Ik hoop en bid dat het nog gaat gebeuren.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Evangelisatie

Berichtdoor DeLange » 24 dec 2019 18:06

Teus schreef:Meestal hebben ze geen behoefte om er over te praten. Vorige week sprak ik een jonge dame. Ik vroeg of ze geloofde en ze antwoordde "ik geloof wel dat er een God of iets is maar heb er niet veel mee. En jij" vroeg ze. " Jazeker, ik wel" zei ik " het geeft zoveel vreugde en vrijheid als je op God mag vertrouwen." Dat hoor ik wel vaker van mensen die geloven" zei ze. We hadden geen tijd meer en ik vroeg haar te reageren via mijn site. Ik hoop en bid dat het nog gaat gebeuren.

En, al een reactie gehad? :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten