Kerkverlating west Europa

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor DeLange » 09 okt 2019 22:39

coby6 schreef:Zodra ze er rijk van worden, wordt het weer een zootje.
Ik zag in de jaren 90 die films van Transformations, waar er eenheid was tussen kerken, denominaties in gebieden en ze gingen bidden en die hele steden werden getransformeerd. Bijna iedereen werd christen, bij 1 gingen de gevangenissen gewoon dicht, want niemand deed er meer iets slechts. Het was geweldig. En laatst zocht ik 1 zo'n kerk op en het was weer zo'n mega geldkerk geworden.

Ga er maar van uit dat als ergens de meerderheid van de mensen christelijk is er iets niet klopt. Dan is er voor de mensen een voordeel voor ze te halen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor DeLange » 09 okt 2019 23:18

Wat voorbeeldlanden op kerkelijk gebied vind ik Noord Korea, dat zijn echte christenen. China, zowel ondergrondse katholieken, als huiskerken, maar ook de drie zelfkerkaanhangers krijgen het steeds zwaarder, Iran en Egypte. Ze overleven tegen de verdrukking en groeien zelfs. Ook Egypte inmiddels weer, geloof ik. Maar volgens Jan Pool bij Andries in gesprek (EO), is Nederland zich aan het herstellen. Hij heeft daar ook een visioen over gehad.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2019 07:58

DeLange schreef:Ga er maar van uit dat als ergens de meerderheid van de mensen christelijk is er iets niet klopt. Dan is er voor de mensen een voordeel voor ze te halen.

Nee het was echt heel goed, net als bij elke opwekking, maar dan wordt het weer geinstitutionaliseerd en gaat iedereen weer achterover zitten in een mooie grote kerk met geld zat.

Yoshi

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor Yoshi » 10 okt 2019 08:24

coby6 schreef:Nee het was echt heel goed, net als bij elke opwekking, maar dan wordt het weer geinstitutionaliseerd en gaat iedereen weer achterover zitten in een mooie grote kerk met geld zat.

En wat doe jij zelf?

Heel leuk al die gesprekken over het echte christendom en echte christenen enzovoort en zo verder. Maar veel verder dan een simpel kroeg gesprek met alcohol komt dit niet. Als het dan zo slecht is in je beleving dan sta je toch op en doe je er zelf wat aan?

Bessensap
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2019 17:43

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor Bessensap » 10 okt 2019 08:34

DeLange schreef:Wat zijn nu de werkelijke cijfers?
Iedere keer lees ik weer andere cijfers over het kerkbezoek in West Europa. Hier lees ik dit:
https://degrotevragen.nl/religie/nederl ... euze-land/


Het onderzoek is beperkt uitgevoerd.
25000 mensen in 15 verschillende landen zijn ondervraagd.
Gemiddeld kom je dan uit op zo'n 1600 mensen per land.
Mijn onderbuik gevoel zegt me dat de onderzoekers waarschijnlijk geen christenen uit de reformatorische kerken hebben benaderd.
Ik hecht er dus niet te veel waarde aan.

Mogelijk dat de meeste, van oorsprong Nederlandse kerken, op dit moment behoorlijk leeg lopen.
Anderzijds lees ik ook regelmatig berichten dat de migrantenkerken in de grote steden als paddestoelen uit de grond schieten.

God is niet aan specifieke kerkverbanden verbonden. Hij is daar waar 2 of 3 in Zijn Naam bijeen zijn...
Sterker nog, HIj is daar, waar mensen ZIjn Naam aanroepen. Zie o.a. psalm 139.
En juist dat zien we niet in de cijfers van al die onderzoeken terug..

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2019 08:41

Yoshi schreef:En wat doe jij zelf?

Heel leuk al die gesprekken over het echte christendom en echte christenen enzovoort en zo verder. Maar veel verder dan een simpel kroeg gesprek met alcohol komt dit niet. Als het dan zo slecht is in je beleving dan sta je toch op en doe je er zelf wat aan?

Een kerk zoeken die hier opwekking wil met dagelijks gebed en evangelisatie. Ik heb het zelf geprobeerd met m'n ex, maar er waren er maar 4 die wilden. Daar ga je je stad niet mee winnen. Niet 1 kerk wilde samenwerking of samen gebed. De enige fanatiekeling was Jomanda. Die kwam wel elke ochtend. Ik ga niet weer alleen of met 1 of 2 proberen om een stad te redden en alle aanvallen van de duivel krijgen. Ben daar gek. De groeten. Ik zoek een groep die bidders zoekt. Meehelpen prima. Verder zoek maar uit.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2019 08:50

We hebben exact dat van Transformations geprobeerd hier. We zaten in een groep met Jan Pool. Die wilden dat ook allemaal. Die kerk van hem kan het misschien gaan doen. Die zit een beetje ver weg helaas. In die plaats van ons was geen hond geinteresseerd. Daar moet je veel mensen voor hebben die niet lui zijn en bidden en niet dom gaan ruzie trappen. Daarom werkt het in het buitenland wel.

Yoshi

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor Yoshi » 10 okt 2019 09:01

Het ligt dus aan alles en iedereen (luie, niet biddende en ruzie makende mensen) behalve de organisator. En waar was God in dit hele verhaal? Gaf Hij Zijn zegen wel aan dit project?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2019 09:02

Mensen kom bidden sochtends. Dat moet van God. Niemand mag verloren gaan. Kom bidden voir zielen en voor opwekking. Dag hoor. Verrek. Maken we zelf wel uit. Ga het maar alleen doen. We hebben nog een feest en dan slapen we uit. Geen brandweerman bij 9/11 zou zo asociaal zijn.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2019 09:04

Yoshi schreef:Het ligt dus aan alles en iedereen (luie, niet biddende en ruzie makende mensen) behalve de organisator. En waar was God in dit hele verhaal? Gaf Hij Zijn zegen wel aan dit project?

Die nam aanstoot en ging toen chatten met een vrome geest en ik stopte een jaar daarvoor het gebed want ik kwam niet om half 6 mn nest uit om het geleuter aan te horen van een mens dat met de buurman hoereerde en dat was de enige die nog kwam om te klagen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2019 09:09

Voordat we daar kwamen zat er een andere hele grote kerk. Die is geklapt omdat de voorganger vreemd ging. Beetje onnozel ook om in Tiel een kerk te gaan beginnen. We zaten er nog geen week of Jomanda kwam weer terug, elke ochtend bidden of wat ook.

Yoshi

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor Yoshi » 10 okt 2019 09:11

Is je ex toevallig Michie23 die jaren (10 oid) geleden op Credible actief was?

Bessensap
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2019 17:43

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor Bessensap » 10 okt 2019 09:14

coby6 schreef:Een kerk zoeken die hier opwekking wil met dagelijks gebed en evangelisatie. Ik heb het zelf geprobeerd met m'n ex, maar er waren er maar 4 die wilden. Daar ga je je stad niet mee winnen. Niet 1 kerk wilde samenwerking of samen gebed. De enige fanatiekeling was Jomanda. Die kwam wel elke ochtend. Ik ga niet weer alleen of met 1 of 2 proberen om een stad te redden en alle aanvallen van de duivel krijgen. Ben daar gek. De groeten. Ik zoek een groep die bidders zoekt. Meehelpen prima. Verder zoek maar uit.


Hoe machtig/ krachtig is het werk van de Geest en de kracht van het gebed in jou ogen?
Noach werd in zijn eentje naar Ninave gestuurt.. Je zou de geschiedenis eens moeten lezen.
Vervolgens tot je door laten dringen hoeveel kinderen er in NInevé woonden. (kinderen die het verschil tussen hun rechter- en linkerhand niet weten).
Kinderen onder de pak em beet, 6/ 7 jaar oud dus. Tel daar alle oudere kinderen en volwassenen bij op..

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2019 09:22

Bessensap schreef:Hoe machtig/ krachtig is het werk van de Geest en de kracht van het gebed in jou ogen?
Noach werd in zijn eentje naar Ninave gestuurt.. Je zou de geschiedenis eens moeten lezen.
Vervolgens tot je door laten dringen hoeveel kinderen er in NInevé woonden. (kinderen die het verschil tussen hun rechter- en linkerhand niet weten).
Kinderen onder de pak em beet, 6/ 7 jaar oud dus. Tel daar alle oudere kinderen en volwassenen bij op..

Dus?
We moeten bidden staat in 1 Timotheus. Je kan echt niet even alleen zonder gebedsleven een stad gaan winnen in het rijke Westen.
In Afrika was net zo'n plaats met een heks en allemaal drugs, geen kerken. Een man werd daarheen gestuurd met zijn vrouw. Ze gingen samen elke dag bidden. Maar die hele kerk ging mee bidden om en om 24/7. Toen ging die heks in de aanval en zij baden op een dag: laat ze zich bekeren of weggaan. Met die hele kerk vol vurige lui baden ze. Heks d'r kracht was weg. Ze verliet boos de stad en toen kwam er opwekking.
Die man van de opwekking van Wales bad de hele dag. Zijn hospita dacht dat ie gek was. Maar die kreeg ook mensen mee om te bidden. Hij deed het niet alleen. Gevaarlijk ook als iemand het alleen doet. Dan hangt iedereen aan een man die trots kan worden. God moet de eer krijgen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2019 09:34

Yoshi schreef:Is je ex toevallig Michie23 die jaren (10 oid) geleden op Credible actief was?

Nee joh. Die zit nooit op fora. Hij vindt het ook uitermate belachelijk dat ik erop zit. Ik zei eens tegen 'm: ik probeer op een forum (FreeThinker) iedereen te bekeren. Kreeg een schampere lach. Nederland op z'n smalst, zei ie.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron