Kerkverlating west Europa

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2019 09:38

Hij was nog niet zo lang bekeerd en enthousiast. Hij zag die lui op tv die deuren hoorden klappen en spoken zagen toen ze bij Jomanda waren geweest en hij wilde ze even gaan redden. Achteraf vraag ik me af of God het ooit van ons heeft gevraagd.
Het had misschien gekund als je veel mensen had met dezelfde visie, maar God wist toch allang dat die er niet waren.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2019 09:46

DeLange schreef:Wat voorbeeldlanden op kerkelijk gebied vind ik Noord Korea, dat zijn echte christenen. China, zowel ondergrondse katholieken, als huiskerken, maar ook de drie zelfkerkaanhangers krijgen het steeds zwaarder, Iran en Egypte. Ze overleven tegen de verdrukking en groeien zelfs. Ook Egypte inmiddels weer, geloof ik. Maar volgens Jan Pool bij Andries in gesprek (EO), is Nederland zich aan het herstellen. Hij heeft daar ook een visioen over gehad.

We zaten vroeger in een samenwerkingsgroep met Jan Pool. Als jullie zelf nog hulp of gebed nodig hebben, die is heel goed. Ik ben bij hem op encounters geweest, waar ze bidden voor je en waar je God ontmoet. Weet niet of ze het nog doen. Dat was wel jaren terug.

Bessensap
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2019 17:43

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor Bessensap » 10 okt 2019 09:57

coby6 schreef:Dus?
We moeten bidden staat in 1 Timotheus. Je kan echt niet even alleen zonder gebedsleven een stad gaan winnen in het rijke Westen.
In Afrika was net zo'n plaats met een heks en allemaal drugs, geen kerken. Een man werd daarheen gestuurd met zijn vrouw. Ze gingen samen elke dag bidden. Maar die hele kerk ging mee bidden om en om 24/7. Toen ging die heks in de aanval en zij baden op een dag: laat ze zich bekeren of weggaan. Met die hele kerk vol vurige lui baden ze. Heks d'r kracht was weg. Ze verliet boos de stad en toen kwam er opwekking.
Die man van de opwekking van Wales bad de hele dag. Zijn hospita dacht dat ie gek was. Maar die kreeg ook mensen mee om te bidden. Hij deed het niet alleen. Gevaarlijk ook als iemand het alleen doet. Dan hangt iedereen aan een man die trots kan worden. God moet de eer krijgen.


Precies, dus waarom geef je de moed dan op?
De kracht van het gebed zit toch niet in het aantal personen dat gelijk bid?
Of je nu in je uppie, met z'n 2-en, 4-en of een hele gemeente bid, het gaat er om dat Gods Geest er in mee komt toch?

Overigens zou ik me niet te veel laten leiden door je angst voor Jomanda-achtigefiguren, spoken en aanvechtingen van de saten. Hoewel je hier, terecht, angstig van kan worden gaat het maar om satan die met zijn staartje zwiept.
Christus heeft de hel en de dood overwonnen.
Satan kan niet meer doen dan onze Heere Jezus toelaat.
ZIe ook de geschiedenis van Job.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2019 10:07

Bessensap schreef:Precies, dus waarom geef je de moed dan op?
De kracht van het gebed zit toch niet in het aantal personen dat gelijk bid?
Of je nu in je uppie, met z'n 2-en, 4-en of een hele gemeente bid, het gaat er om dat Gods Geest er in mee komt toch?

Overigens zou ik me niet te veel laten leiden door je angst voor Jomanda-achtigefiguren, spoken en aanvechtingen van de saten. Hoewel je hier, terecht, angstig van kan worden gaat het maar om satan die met zijn staartje zwiept.
Christus heeft de hel en de dood overwonnen.
Satan kan niet meer doen dan onze Heere Jezus toelaat.
ZIe ook de geschiedenis van Job.

Ik geef de moed niet op, maar ik heb nog nergens een kerk in de buurt gevonden met een gebedsgroepie, al is het een uurtje in de week. Alleen ga ik niet bidden voor een hele stad. Je kunt bidden voor je buren, collega's, familie. Bij transformations gingen ze strijden. Machten aanpakken. Blindmakers binden. Dat weiger ik nu. Ik doe het niet meer alleen (hooguit voor een familielid) en ook niet meer in een groep. De duivel gaat proberen jou kapot te maken. Was bijna dood geweest. Een leeuw op straat. Ik mocht eens op het plein gedood worden. Ik voeg me in dat opzicht nu bij de luiaard. Ik vastte eens 40 dagen voor een man en vervolgens zit je zelf in de ellende en laat iedereen je barsten. Ze doen het zelf maar. Voor m'n neefje prima. Hij was niet bekeerd, dus ik heb er geen spijt van. Hij bekeerde zich. Maar die vrouw van 'm had ook wel een poot uit kunnen steken. Het was mijn man niet. Waarom moet ik dan al die moeite doen en zelf vervolgens een miskraam krijgen omdat ik zwanger bleek tijdens het niks eten.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor DeLange » 10 okt 2019 10:10

coby6 schreef:Een kerk zoeken die hier opwekking wil met dagelijks gebed en evangelisatie. Ik heb het zelf geprobeerd met m'n ex, maar er waren er maar 4 die wilden. Daar ga je je stad niet mee winnen. Niet 1 kerk wilde samenwerking of samen gebed. De enige fanatiekeling was Jomanda. Die kwam wel elke ochtend. Ik ga niet weer alleen of met 1 of 2 proberen om een stad te redden en alle aanvallen van de duivel krijgen. Ben daar gek. De groeten. Ik zoek een groep die bidders zoekt. Meehelpen prima. Verder zoek maar uit.

Je kan jezelf ook overvragen. Heeft God jou gezegd dit te moeten doen? Ik heb verschillende profetieën voor ons ontvangen, waaruit blijkt dat ik nu vooral kennis moet vergaren en later het één en ander zal doen. Voor veel kerken zijn er toekomstvisioenen en Jan Pool kreeg er één waaruit blijkt dat de kerken in Nederland zich aan het herstellen zijn.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor DeLange » 10 okt 2019 10:17

coby6 schreef:Ik geef de moed niet op, maar ik heb nog nergens een kerk in de buurt gevonden met een gebedsgroepie, al is het een uurtje in de week. Alleen ga ik niet bidden voor een hele stad. Je kunt bidden voor je buren, collega's, familie. Bij transformations gingen ze strijden. Machten aanpakken. Blindmakers binden. Dat weiger ik nu. Ik doe het niet meer alleen (hooguit voor een familielid) en ook niet meer in een groep. De duivel gaat proberen jou kapot te maken. Was bijna dood geweest. Een leeuw op straat. Ik mocht eens op het plein gedood worden. Ik voeg me in dat opzicht nu bij de luiaard. Ik vastte eens 40 dagen voor een man en vervolgens zit je zelf in de ellende en laat iedereen je barsten. Ze doen het zelf maar. Voor m'n neefje prima. Hij was niet bekeerd, dus ik heb er geen spijt van. Hij bekeerde zich. Maar die vrouw van 'm had ook wel een poot uit kunnen steken. Het was mijn man niet. Waarom moet ik dan al die moeite doen en zelf vervolgens een miskraam krijgen omdat ik zwanger bleek tijdens het niks eten.

Dus jouw beeld is dat hij de enige christen bent in dit land die dit wil? In onze kerk zitten er meerderen die wat willen en we hebben een gebedsgroep ☺️

Kijk ook naar de realiteit in dit land. De Nederlanders zijn gesloten voor het evangelie. Moeten er niet veel van hebben, maar staan wel open voor actieve christenen die de wijk leefbaar maken, door er voor hen te zijn. Steeds meer locale initiatieven ontstaan er her en der van kerken die de handen in één slaan. Zoals in Almelo. Waar bijvoorbeeld door kerken de analfebetisme wordt aangepakt en mensen zich gaan afvragen waarom ze dit doen. Als antwoord krijgen ze dan dat ze dit voor God doen en zo komen er echt nieuwe mensen bij de kerk.

Laat God Nederland bekeren. Bidt hoe Hij jou gebruiken kan en kan koppelen aan andere christenen, maar overvraag jezelf niet. Iedereen worsteld met de geslotenheid van NL.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2019 10:24

DeLange schreef:Dus jouw beeld is dat hij de enige christen bent in dit land die dit wil? In onze kerk zitten er meerderen die wat willen en we hebben een gebedsgroep ☺️

Kijk ook naar de realiteit in dit land. De Nederlanders zijn gesloten voor het evangelie. Moeten er niet veel van hebben, maar staan wel open voor actieve christenen die de wijk leefbaar maken, door er voor hen te zijn. Steeds meer locale initiatieven ontstaan er her en der van kerken die de handen in één slaan. Zoals in Almelo. Waar bijvoorbeeld door kerken de analfebetisme wordt aangepakt en mensen zich gaan afvragen waarom ze dit doen. Als antwoord krijgen ze dan dat ze dit voor God doen en zo komen er echt nieuwe mensen bij de kerk.

Laat God Nederland bekeren. Bidt hoe Hij jou gebruiken kan en kan koppelen aan andere christenen, maar overvraag jezelf niet. Iedereen worsteld met de geslotenheid van NL.

Nee ik weet dat er zat zijn die dit willen. Die kerken die bij Jan Pool aangesloten waren toen, wilden het allemaal. In Rotterdam zitten goeie kerken. Arie de Paauw heeft met een groepie 2000 lui in 2 jaar op straat tot de Heer geleid. Daar ging ik een tijd heen. Op maandagavond, na m'n werk in Utrecht richting Rotterdam en dan weer helemaal terug. Ik heb geen auto. Niet te doen.
Alleen van dat plaatselijke kleine groepie wat wij toen hadden wilde er geen hond en hier heeft ie het even geprobeerd, maar hier zitten al zat grote kerken. Die gaan liever naar die kerk van die man uit Australie, Phil Pringle. Ik weiger daarheen te gaan omdat ze geldzuchtig zijn en irritant rijk en tienden eisen.

Bessensap
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2019 17:43

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor Bessensap » 10 okt 2019 10:30

coby6 schreef:Ik geef de moed niet op, maar ik heb nog nergens een kerk in de buurt gevonden met een gebedsgroepie, al is het een uurtje in de week. Alleen ga ik niet bidden voor een hele stad. Je kunt bidden voor je buren, collega's, familie. Bij transformations gingen ze strijden. Machten aanpakken. Blindmakers binden. Dat weiger ik nu. Ik doe het niet meer alleen (hooguit voor een familielid) en ook niet meer in een groep. De duivel gaat proberen jou kapot te maken. Was bijna dood geweest. Een leeuw op straat. Ik mocht eens op het plein gedood worden. Ik voeg me in dat opzicht nu bij de luiaard. Ik vastte eens 40 dagen voor een man en vervolgens zit je zelf in de ellende en laat iedereen je barsten. Ze doen het zelf maar. Voor m'n neefje prima. Hij was niet bekeerd, dus ik heb er geen spijt van. Hij bekeerde zich. Maar die vrouw van 'm had ook wel een poot uit kunnen steken. Het was mijn man niet. Waarom moet ik dan al die moeite doen en zelf vervolgens een miskraam krijgen omdat ik zwanger bleek tijdens het niks eten.


Eerlijk gezegd snap ik niet veel van je verhaal dat je op een plein gedood mocht worden, over leeuwen en transformations.

De duivel wíl je misschien kapot maken, maar hij kan dat niet als jij een kind van de HEere bent.
God houd jou namelijk namelijk vast. Je bent veilig bij Hem.

Zou het kunnen zijn dat je graag het resultaat van jouw handelen wilt zien. Wat het effecht is van jouw vasten en bidden?
Laat het los! Het hángt namelijk niet van jou werken, vasten of gebed af. Laat het aan God over hoe Hij wilt werken in de harten van anderen. Wat dat betreft voeg ik me bij wat de Lange zegt: Vraag aan God hoe hij jou wilt gebruiken. Probeer te voorkomen dat je dat omdraait.

Ik weet niet in welke regio je woont.
In onze gemeente wordt regelmatig gezamenlijk gebeden voor mensen die in de omgeving van de kerk wonen. Hoewel er niet wekelijks een moment is specifiek voor het bidden, word er wel wekelijks gebeden, ook in de bijbelstudiekringen en verenigingen. Kan me niet voorstellen dat er in de omgeving van jouw woonplaats geen enkele gemeente is waar dit gebeurt.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2019 10:42

Bessensap schreef:Eerlijk gezegd snap ik niet veel van je verhaal dat je op een plein gedood mocht worden, over leeuwen en transformations.

De duivel wíl je misschien kapot maken, maar hij kan dat niet als jij een kind van de HEere bent.
God houd jou namelijk namelijk vast. Je bent veilig bij Hem.

Zou het kunnen zijn dat je graag het resultaat van jouw handelen wilt zien. Wat het effecht is van jouw vasten en bidden?
Laat het los! Het hángt namelijk niet van jou werken, vasten of gebed af. Laat het aan God over hoe Hij wilt werken in de harten van anderen. Wat dat betreft voeg ik me bij wat de Lange zegt: Vraag aan God hoe hij jou wilt gebruiken. Probeer te voorkomen dat je dat omdraait.

Ik weet niet in welke regio je woont.
In onze gemeente wordt regelmatig gezamenlijk gebeden voor mensen die in de omgeving van de kerk wonen. Hoewel er niet wekelijks een moment is specifiek voor het bidden, word er wel wekelijks gebeden, ook in de bijbelstudiekringen en verenigingen. Kan me niet voorstellen dat er in de omgeving van jouw woonplaats geen enkele gemeente is waar dit gebeurt.

Ja ik hoop er 1 te vinden binnenkort.
Dat is een tekst uit Spreuken. De luiaard zegt: een leeuw op straat. Ik mocht eens op het plein gedood worden. Ik ga niet meer demonen bevechten ten behoeve van een hele stad. Als iemand last heeft van demonen gaat ie maar naar T.B. Joshua. Niet bij mij wezen. Ik werd 2 of 3 jaar terug gevraagd of ik mee kon bidden voor een meisje dat entiteiten ervaarde. Er was verder geen hond. Ga ik mee bidden en kreeg vervolgens zelf een aanval 's nachts. Dag hoor.
Nou in dat groepie was er niemand die voor z'n familieleden bad en dat vond ik zielig want ik wil niet dat ze naar de hel gaan, dus dan ging ik het doen en ik ging alles doen wat niet mijn taak was en vervolgens vreet de duivel je nog net niet op. Ik was bijna dood en naar de hel gegaan. Deed gewoon een zelfmoordpoging. Dus daarom ben ik nu sloom en zoek eens rustig een groepje dat wat wil bidden.

Bessensap
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2019 17:43

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor Bessensap » 10 okt 2019 10:52

coby6 schreef:Ja ik hoop er 1 te vinden binnenkort.
Dat is een tekst uit Spreuken. De luiaard zegt: een leeuw op straat. Ik mocht eens op het plein gedood worden. Ik ga niet meer demonen bevechten ten behoeve van een hele stad. Als iemand last heeft van demonen gaat ie maar naar T.B. Joshua. Niet bij mij wezen. Ik werd 2 of 3 jaar terug gevraagd of ik mee kon bidden voor een meisje dat entiteiten ervaarde. Er was verder geen hond. Ga ik mee bidden en kreeg vervolgens zelf een aanval 's nachts. Dag hoor.
Nou in dat groepie was er niemand die voor z'n familieleden bad en dat vond ik zielig want ik wil niet dat ze naar de hel gaan, dus dan ging ik het doen en ik ging alles doen wat niet mijn taak was en vervolgens vreet de duivel je nog net niet op. Ik was bijna dood en naar de hel gegaan. Deed gewoon een zelfmoordpoging. Dus daarom ben ik nu sloom en zoek eens rustig een groepje dat wat wil bidden.


Dat lijkt me, zacht uitgedrukt, een zeer nare ervaring.

Herken wel je zorg voor anderen; zeker als ze niet gelovig zijn. Of erger nog, zondag aan zondag in de kerk zitten en met droge ogen beweren "onbekeerd" te zijn.
Weet je, wij kunnen anderen niet redden. Mensen gaan niet naar de hel omdat anderen niet voor hen gebeden hebben. Mensen gaan naar de hel omdat ze zélf niet geloofd hebben dat Jezus de Zoon van God is; omdat ze zélf bewust in de duisternis blijven wonen.

Iedere volwassenen in Nederland heeft zijn eigen verantwoordelijkheid op dit gebied.
Iedere Nederlander wéét dat er kerken zijn, dat er Christenen zijn en dat er mensen zijn die in God geloven. Als ze hun ogen open zetten worden ze overal geconfronteerd met het evangelie: op de televisie, teksten op een dak van een willekeurige woning, reclamecampagnes enz. enz.

Echt meid, als je iets wilt betekenen in het koninkrijk van de Heere laat het dan van Hem afhangen. Ieder lid van de Kerk heeft zijn eigen mogelijkheden. God vraagt niet van jou dat je jezelf overvraagt of dingen doet die je niet (aan)kan.
Hij heeft jou ook gemaakt met je eigen karaktertrekken, eigenaardigheden en sterke kanten. Zou de Heere dan niet juist datgene wat jou "Coby" maakt willen gebruiken??

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2019 11:05

Dit is transformations. Vanaf 30:00 gaat het over die stad in Afrika.
https://youtu.be/-MG-XBkCTDY

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2019 11:07

Bessensap schreef:Dat lijkt me, zacht uitgedrukt, een zeer nare ervaring.

Herken wel je zorg voor anderen; zeker als ze niet gelovig zijn. Of erger nog, zondag aan zondag in de kerk zitten en met droge ogen beweren "onbekeerd" te zijn.
Weet je, wij kunnen anderen niet redden. Mensen gaan niet naar de hel omdat anderen niet voor hen gebeden hebben. Mensen gaan naar de hel omdat ze zélf niet geloofd hebben dat Jezus de Zoon van God is; omdat ze zélf bewust in de duisternis blijven wonen.

Iedere volwassenen in Nederland heeft zijn eigen verantwoordelijkheid op dit gebied.
Iedere Nederlander wéét dat er kerken zijn, dat er Christenen zijn en dat er mensen zijn die in God geloven. Als ze hun ogen open zetten worden ze overal geconfronteerd met het evangelie: op de televisie, teksten op een dak van een willekeurige woning, reclamecampagnes enz. enz.

Echt meid, als je iets wilt betekenen in het koninkrijk van de Heere laat het dan van Hem afhangen. Ieder lid van de Kerk heeft zijn eigen mogelijkheden. God vraagt niet van jou dat je jezelf overvraagt of dingen doet die je niet (aan)kan.
Hij heeft jou ook gemaakt met je eigen karaktertrekken, eigenaardigheden en sterke kanten. Zou de Heere dan niet juist datgene wat jou "Coby" maakt willen gebruiken??

Je kunt wel bidden voor mensen. 1 Timotheus zegt bid omdat God niet wil dat ze verloren gaan. Ze hebben gebed van 3. Dat doet Arie de Paauw ook en deden wij ook. Met 3 mensen elk voor 3 mensen bidden. Zo zijn er heel veel gered. Is van Thomas Lee, dat boekie, bidden voor verloren mensen. Alleen moet je niet ff willen gaan doen hier in je eentje, als God het niet eens vraagt, wat die man daar in Afrika deed.
En je kunt bidden tot je een ons weegt, als iemand echt niet wil, is het zinloos.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Kerkverlating west Europa

Berichtdoor DeLange » 10 okt 2019 11:47

coby6 schreef:Nee ik weet dat er zat zijn die dit willen. Die kerken die bij Jan Pool aangesloten waren toen, wilden het allemaal. In Rotterdam zitten goeie kerken. Arie de Paauw heeft met een groepie 2000 lui in 2 jaar op straat tot de Heer geleid. Daar ging ik een tijd heen. Op maandagavond, na m'n werk in Utrecht richting Rotterdam en dan weer helemaal terug. Ik heb geen auto. Niet te doen.
Alleen van dat plaatselijke kleine groepie wat wij toen hadden wilde er geen hond en hier heeft ie het even geprobeerd, maar hier zitten al zat grote kerken. Die gaan liever naar die kerk van die man uit Australie, Phil Pringle. Ik weiger daarheen te gaan omdat ze geldzuchtig zijn en irritant rijk en tienden eisen.

Bid tot God en geef mensen de tijd om met de Heer zijn weg te gaan. Overal gebeuren er wel dingen. Hier in Veenendaal, in Nijverdal en in Almelo zie ik dingen. Maar wat in Rotterdam gebeurd is niet kopieerbaar. Overal is de situatie uniek en handeld God uniek :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten