Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Trajecto
Sergeant
Sergeant
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 jan 2012 12:26

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor Trajecto » 22 sep 2019 22:10

DeLange schreef:(...)
Nou, waar hebben we het dan over? Dan is het toch ook heel gewoon dat er na een ziekenzalving eens iemand geneest. Voor de eerste keer hè, van mijn voormalige PKN gemeente weet ik dat het bij een dominee ook een keer gebeurd is en ook een keer toen hij op een themaavond de woorden sprak: "zoals Jezus vroeger deed, geneest Hij ook vandaag nog mensen van kanker." Een man die luisterde werd spontaan van kanker genezen. Kijk, een voorbeeld uit een calvinistische kerk. Geschikt voor dit forum! :wink: Tot uw dienst!

Tsja ik weet niet...
In ieder geval zou ik het afraden bij kanker niet primair gewoon de reguliere gezondheidszorg te raadplegen.
Het is een trieste zaak wanneer er mensen door het niet, of niet op tijd, naar de reguliere gezondheidszorg te gaan, komen te overlijden.
(Denk bijvoorbeeld aan Sylvia Millecam.)
Nulla aetas ad discendum sera

mohamed

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor mohamed » 22 sep 2019 22:35

Trajecto schreef:Tsja ik weet niet...
In ieder geval zou ik het afraden bij kanker niet primair gewoon de reguliere gezondheidszorg te raadplegen.
Het is een trieste zaak wanneer er mensen door het niet, of niet op tijd, naar de reguliere gezondheidszorg te gaan, komen te overlijden.
(Denk bijvoorbeeld aan Sylvia Millecam.)

Inderdaad en ook vind ik het spijtig dat mensen valse hoop gegeven wordt in Jezus' naam nota bene.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor DeLange » 23 sep 2019 07:29

Trajecto schreef:Tsja ik weet niet...
In ieder geval zou ik het afraden bij kanker niet primair gewoon de reguliere gezondheidszorg te raadplegen.
Het is een trieste zaak wanneer er mensen door het niet, of niet op tijd, naar de reguliere gezondheidszorg te gaan, komen te overlijden.
(Denk bijvoorbeeld aan Sylvia Millecam.)

Dag Trajecto, ook hier :D

Dat ben ik met je eens. Ze blijft ook gewoon het traject in het ziekenhuis volgen en is benieuwd naar de komende uitslagen, net als wij. Maar het moet heel bijzonder zijn geweest. Ze was door haar hartklachten enorm benauwd, maar nadat ze gezalfd werd volgens bijbelse voorschriften was de benauwdheid helemaal weg. Daarbij kwam dat voor tijdens het uur dat ze gezalfd werd en voor haar gebeden werd, via de gemeenteapp is gevraagd of iedereen mee wilde bidden voor genezing. Zo hebben wij ook thuis samen voor haar gebeden. Mijn vrouw deed het gebed en ik bad mee.

Trouwens, Jomanda moet je er niet mee verwarren, want ze doet haar bediening niet in de naam van Jezus. De katholieke pater Amadeüs die ik als tiener ontmoet heb vertelde ook van zijn bezoek aan Jomanda en zij gebood hem direct weg te gaan. Hij zag bij haar allemaal demonen en zij kon niet tegen zijn engelen op.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor DeLange » 23 sep 2019 07:37

mohamed schreef:Inderdaad en ook vind ik het spijtig dat mensen valse hoop gegeven wordt in Jezus' naam nota bene.

Ik heb anders genezingen zat gezien in mijn leven. Het is gewoon een normale bijbelse opdracht die er uitgevoerd wordt. Ik heb mijn vrouw zo ook blijvend zien genezen. En een andere man in onze gemeente die net lid is geworden had voor zijn 18de allemaal allergische reacties op heel zijn lichaam en toen er op zijn 18de voor hem gebeden werd, verdween het voorgoed. Hij is ongeveer net zo oud als ik. Die dingen gebeuren soms. Niet altijd, vaak ook niet, maar soms wel.

Jezus is heden nog steeds de zelfde als vroeger. Nergens in de bijbel valt te lezen dat dit niet zo is.
.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor benefietdiner » 23 sep 2019 08:47

DeLange schreef:Ik heb anders genezingen zat gezien in mijn leven. Het is gewoon een normale bijbelse opdracht die er uitgevoerd wordt. Ik heb mijn vrouw zo ook blijvend zien genezen. En een andere man in onze gemeente die net lid is geworden had voor zijn 18de allemaal allergische reacties op heel zijn lichaam en toen er op zijn 18de voor hem gebeden werd, verdween het voorgoed. Hij is ongeveer net zo oud als ik. Die dingen gebeuren soms. Niet altijd, vaak ook niet, maar soms wel.

Jezus is heden nog steeds de zelfde als vroeger. Nergens in de bijbel valt te lezen dat dit niet zo is.
.
Je bent uitzonderlijk veel aanwezig hier op refoweb DeLange.

Het lijkt wel of je reformatorische mensen probeert om te ploegen naar evangelisch.

Ik kan je bij voorbaat zeggen dat het je niet zal lukken.

Reformatorische c.q. gereformeerden staan lijnrecht tegen over elkaar en hebben een totale andere benadering om dicht bij God te leven als evangelisch.

Is dat fout……. Nee hoor!

Je moed je er wel goed in verdiepen en dat kost heeeeeel veeeeeel energie.

Bij gereformeerden zeker niet bij Jezus beginnen want dat is volgens hen een verkeerd begin.

Gebruikersavatar
Kapitein
Mineur
Mineur
Berichten: 234
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:04

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor Kapitein » 23 sep 2019 08:55

DeLange schreef:Ik heb anders genezingen zat gezien in mijn leven. Het is gewoon een normale bijbelse opdracht die er uitgevoerd wordt. Ik heb mijn vrouw zo ook blijvend zien genezen. En een andere man in onze gemeente die net lid is geworden had voor zijn 18de allemaal allergische reacties op heel zijn lichaam en toen er op zijn 18de voor hem gebeden werd, verdween het voorgoed. Hij is ongeveer net zo oud als ik. Die dingen gebeuren soms. Niet altijd, vaak ook niet, maar soms wel.

Jezus is heden nog steeds de zelfde als vroeger. Nergens in de bijbel valt te lezen dat dit niet zo is.
.



Ik geloof dat God geneest. Er is een duidelijk bijbelse boodschap dat er voor zieken gebeden moet worden en dat mist zijn uitwerking niet.

Het is totaal iets anders om direct te stoppen met medicijnen. Dat zou ik afraden, tenzij de dokters het ook aangeven. Gelijk een mooie getuigenis over God als ze zien dat iemand geneest.

Ik heb laatst een Q&A van Martin Koornstra (voorganger) en Gor Khatchikyan (arts ) gelezen. Eerlijk boek, waarin ze ook ingaan op vragen waarom zieken soms niet genezen e.d.
--
Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. (Joh8:12b)

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor DeLange » 23 sep 2019 08:57

benefietdiner schreef:Je bent uitzonderlijk veel aanwezig hier op refoweb DeLange.

Het lijkt wel of je reformatorische mensen probeert om te ploegen naar evangelisch.

Ik kan je bij voorbaat zeggen dat het je niet zal lukken.

Reformatorische c.q. gereformeerden staan lijnrecht tegen over elkaar en hebben een totale andere benadering om dicht bij God te leven als evangelisch.

Is dat fout……. Nee hoor!

Je moed je er wel goed in verdiepen en dat kost heeeeeel veeeeeel energie.

Bij gereformeerden zeker niet bij Jezus beginnen want dat is volgens hen een verkeerd begin.

Ik was gereformeerd en dat is niet reformatorisch en ik was met twee bekenden van me vandaag in gesprek, van een ander forum waar ik zat. Dus vertel mij niet wat gereformeerd is. Dat weet ik beter dan jij.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor DeLange » 23 sep 2019 08:59

Kapitein schreef:Ik geloof dat God geneest. Er is een duidelijk bijbelse boodschap dat er voor zieken gebeden moet worden en dat mist zijn uitwerking niet.

Het is totaal iets anders om direct te stoppen met medicijnen. Dat zou ik afraden, tenzij de dokters het ook aangeven. Gelijk een mooie getuigenis over God als ze zien dat iemand geneest.

Ik heb laatst een Q&A van Martin Koornstra (voorganger) en Gor Khatchikyan (arts ) gelezen. Eerlijk boek, waarin ze ook ingaan op vragen waarom zieken soms niet genezen e.d.

Mee eens. Martin Koornstra zijn we ook geregeld bij geweest. Een voorbeeldfiguur voor ons. Open en eerlijk en God gebruikt hem.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor Chaya » 23 sep 2019 10:07

DeLange schreef:Dag Trajecto, ook hier :D

Dat ben ik met je eens. Ze blijft ook gewoon het traject in het ziekenhuis volgen en is benieuwd naar de komende uitslagen, net als wij. Maar het moet heel bijzonder zijn geweest. Ze was door haar hartklachten enorm benauwd, maar nadat ze gezalfd werd volgens bijbelse voorschriften was de benauwdheid helemaal weg. Daarbij kwam dat voor tijdens het uur dat ze gezalfd werd en voor haar gebeden werd, via de gemeenteapp is gevraagd of iedereen mee wilde bidden voor genezing. Zo hebben wij ook thuis samen voor haar gebeden. Mijn vrouw deed het gebed en ik bad mee.

In Den Haag stond ook zo'n kerk. Honderden mensen genazen er zogenaamd, en zij die niet beter werden, geloofden niet genoeg.
Doodeng zoiets.

Ik vraag me in zo'n geval altijd af of wij er ook iets van horen hier op het forum, als het niet lukt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor DeLange » 23 sep 2019 10:11

Chaya schreef:In Den Haag stond ook zo'n kerk. Honderden mensen genazen er zogenaamd, en zij die niet beter werden, geloofden niet genoeg.
Doodeng zoiets.

Ik vraag me in zo'n geval altijd af of wij er ook iets van horen hier op het forum, als het niet lukt.

Dat is een terechte vraag en ik geef daarom ook toe dat meestal er geen genezingen plaats vinden en waarom weet ik niet zeker. God is soeverein. Hij weet wat Hij doet en waarom.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor Chaya » 23 sep 2019 13:09

DeLange schreef:Dat is een terechte vraag en ik geef daarom ook toe dat meestal er geen genezingen plaats vinden en waarom weet ik niet zeker. God is soeverein. Hij weet wat Hij doet en waarom.

Maar door dit soort dingen te doen, kan het averechts werken, bedoel ik meer.
Mensen raken teleurgesteld omdat het niet gelukt is.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Kapitein
Mineur
Mineur
Berichten: 234
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:04

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor Kapitein » 23 sep 2019 14:25

Chaya schreef:In Den Haag stond ook zo'n kerk. Honderden mensen genazen er zogenaamd, en zij die niet beter werden, geloofden niet genoeg.
Doodeng zoiets.

Ik vraag me in zo'n geval altijd af of wij er ook iets van horen hier op het forum, als het niet lukt.


Ik hoop het toch niet. Dat is niet de Bijbelse boodschap.
Je kan ervoor bidden, maar of iemand geneest is aan God. Niet aan degene voor wie gebeden wordt en niet aan de bidder.
De geschiedenis van de jongeling te Naïm bewijst dat al: iemand die al overleden is, kan niet geloven dat God hem uit doden kan opwekken.
--
Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. (Joh8:12b)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor Chaya » 23 sep 2019 14:32

Kapitein schreef:Ik hoop het toch niet. Dat is niet de Bijbelse boodschap.
Je kan ervoor bidden, maar of iemand geneest is aan God. Niet aan degene voor wie gebeden wordt en niet aan de bidder.
De geschiedenis van de jongeling te Naïm bewijst dat al: iemand die al overleden is, kan niet geloven dat God hem uit doden kan opwekken.

Je kunt de tijd van de rondwandeling van Jezus op aarde niet vergelijken met nu.
Mensen zijn niet in staat om doden op te wekken.
En Jezus deed het ook niet voortdurend, het bleef bij een enkele.

Je mag voor genezing bidden, zeker, en soms wil de Heere genezing schenken op het gebed.
Maar vaak gebeurt het niet, of niet geheel en hoe is dan de reactie?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Kapitein
Mineur
Mineur
Berichten: 234
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:04

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor Kapitein » 23 sep 2019 14:35

Chaya schreef:Je kunt de tijd van de rondwandeling van Jezus op aarde niet vergelijken met nu.
Mensen zijn niet in staat om doden op te wekken.
En Jezus deed het ook niet voortdurend, het bleef bij een enkele.

Je mag voor genezing bidden, zeker, en soms wil de Heere genezing schenken op het gebed.
Maar vaak gebeurt het niet, of niet geheel en hoe is dan de reactie?


Ik zeg niet dat we doden uit de dood moeten opwekken.
Ik laat alleen zien dat dat al zegt dat het niet aan de zieke ligt of hij of zij wel of niet genezen wordt.
Helaas kan ik niet ontkennen dat dat wordt weleens wordt gezegd. Het lijkt me daarom nog niet bijbels of pastoraal verantwoord
--
Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. (Joh8:12b)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor Chaya » 23 sep 2019 14:38

Kapitein schreef:Ik zeg niet dat we doden uit de dood moeten opwekken.
Ik laat alleen zien dat dat al zegt dat het niet aan de zieke ligt of hij of zij wel of niet genezen wordt.
Helaas kan ik niet ontkennen dat dat wordt weleens wordt gezegd. Het lijkt me daarom nog niet bijbels of pastoraal verantwoord

O okay, helder. :)
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten