Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Olifant89

Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor Olifant89 » 20 jun 2019 20:14

Ik heb het idee dat binnen de Ger Gem mensen die bekeerd zijn vaak nog als uitzonderlijk worden gezien.
Ik baal hiervan, want ik ben zelf opgegroeid in de Ger Gem en wilde als kind heel graag heel dicht bij God leven.
Maar het idee dat ik dan een apart kind zou zijn hield me hiervan af.
Ik voel me meer thuis in evangelische kringen waarin het niet zo bijzonder wordt gevonden als je een kind van God bent.
Ook als klein kind niet (denk aan de liedjes van Elly en Rikkert)
Maar ik vind het heel jammer dat binnen de Ger Gem dit nog wel vaak als heel bijzonder wordt gevonden.
Ook als je kijkt naar de vervolgde kerk zie je dat mensen zonder schaamte of zonder zich heel bijzonder te voelen heel dicht bij God leven.

Zijn er mensen die zich hierin herkennen?

Olifant89

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor Olifant89 » 20 jun 2019 20:21

Nog even een aanvulling.

Ik ben op dit moment heel intensief bezig om God te zoeken.
Dit doe ik door middel van het Schreeuw om Leven Bijbelrooster (in 2 jaar de Bijbel door) 's ochtends te lezen. En 's avonds een bijbelrooster om in 1 jaar tijd de Bijbel door te lezen.
En dan na de maaltijden nog gewoon Bijbellezen. Niet te veel, 10 verzen ofzo.
Hier in Nederland en in Refo kringen heb ik het idee dat ik heel erg uitzonderlijk hierin ben.
In het buitenland waar vervolging heerst heb ik dat gevoel niet.
Ik hoorde gisteren een verhaal van een vrouw die in een container was opgesloten vanwege haar geloof en die de Bijbel al 13 keer had doorgelezen.
Zijn er nog meer mensen die zo heel dicht bij God willen leven? En die heel intensief met de Bijbel bezig zijn?


Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor Chaya » 21 jun 2019 15:02

Dat is uitzonderlijk ja.
Ook in het leven van Gods kinderen zijn tijden dat zij ver van God vandaan kunnen zijn.
Of dat God Zich verbergt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor Teus » 21 jun 2019 19:45

Olifant89 schreef:Ik heb het idee dat binnen de Ger Gem mensen die bekeerd zijn vaak nog als uitzonderlijk worden gezien.
Ik baal hiervan, want ik ben zelf opgegroeid in de Ger Gem en wilde als kind heel graag heel dicht bij God leven.
Maar het idee dat ik dan een apart kind zou zijn hield me hiervan af.
Ik voel me meer thuis in evangelische kringen waarin het niet zo bijzonder wordt gevonden als je een kind van God bent.
Ook als klein kind niet (denk aan de liedjes van Elly en Rikkert)
Maar ik vind het heel jammer dat binnen de Ger Gem dit nog wel vaak als heel bijzonder wordt gevonden.
Ook als je kijkt naar de vervolgde kerk zie je dat mensen zonder schaamte of zonder zich heel bijzonder te voelen heel dicht bij God leven.

Zijn er mensen die zich hierin herkennen?


Bekeerd zijn, een kind van God zijn, is onbeschrijflijk uitzonderlijk!
Maar het wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Juist niet, Jezus heeft de weg vrijgemaakt.

Als je dicht bij God leeft boeit het je niet wat een ander er van zegt of vindt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor benefietdiner » 21 jun 2019 20:10

Olifant89 schreef:Ik heb het idee dat binnen de Ger Gem mensen die bekeerd zijn vaak nog als uitzonderlijk worden gezien.
Ik baal hiervan, want ik ben zelf opgegroeid in de Ger Gem en wilde als kind heel graag heel dicht bij God leven.
Maar het idee dat ik dan een apart kind zou zijn hield me hiervan af.
Ik voel me meer thuis in evangelische kringen waarin het niet zo bijzonder wordt gevonden als je een kind van God bent.
Ook als klein kind niet (denk aan de liedjes van Elly en Rikkert)
Maar ik vind het heel jammer dat binnen de Ger Gem dit nog wel vaak als heel bijzonder wordt gevonden.
Ook als je kijkt naar de vervolgde kerk zie je dat mensen zonder schaamte of zonder zich heel bijzonder te voelen heel dicht bij God leven.

Zijn er mensen die zich hierin herkennen?

Ja zeker dat herken ik wel .

Als ik dat vroeg, zoals jij het nu vraagt (dicht bij God leven) in de Ger.Gem (ja ik ben daar ook opgevoed) zeiden ze met een vraag: ‘ben je al zondaar voor God geworden’ of ‘heb je de schuldbrief al thuis gekregen’. Dat is daar in de Ger.Gem. zeer belangrijk dat je je zonden en schuld leerde kennen. En met die zonde en schuld kennen….. ja…..dat moest niet zomaar met je mond zijn maar een diep, diepe ellende kennis die niet diep genoeg kon zijn…. ja ……. het moest een totale verlorenheid in jezelf zijn waarbij je niets van jezelf meer kon inbrengen dan nietten en nullen.

De noodzaak van de zondekennis moet naar mijn mening worden gezegd en gepreekt, maar er moet ook uitzicht worden geboden, anders is het vanuit psychologisch oogpunt een ziekmakend systeem. En dat uitzicht wordt bij de Ger.Gem. in veel van hun denominaties gemist (dus niet in alle Ger.Gem’s).

Evangelische (in ruime zin) hebben een heel andere benadering als waar jij in ben groot gebracht (zonde kennis voor op). Daar wordt veel meer over ‘geloven’ en het doen van geloven gesproken. Je wordt er inderdaad niet op een voetstuk gezet als je kennis van redding in Jezus mag krijgen. Evangelische en gereformeerden staan hier dus ver van elkaar verwijderd.

Kijk er niet raar van op als je bij de Ger.Gem. mensen tegen komt die bijzonder zijn, want dat zijn ze.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor MoesTuin » 25 jun 2019 12:21

Olifant89 schreef:Ik heb het idee dat binnen de Ger Gem mensen die bekeerd zijn vaak nog als uitzonderlijk worden gezien.
Ik baal hiervan, want ik ben zelf opgegroeid in de Ger Gem en wilde als kind heel graag heel dicht bij God leven.
Maar het idee dat ik dan een apart kind zou zijn hield me hiervan af.
Ik voel me meer thuis in evangelische kringen waarin het niet zo bijzonder wordt gevonden als je een kind van God bent.
Ook als klein kind niet (denk aan de liedjes van Elly en Rikkert)
Maar ik vind het heel jammer dat binnen de Ger Gem dit nog wel vaak als heel bijzonder wordt gevonden.
Ook als je kijkt naar de vervolgde kerk zie je dat mensen zonder schaamte of zonder zich heel bijzonder te voelen heel dicht bij God leven.

Zijn er mensen die zich hierin herkennen?


Zie het antwoord in de vragenrubriek van de zo gezegende Jan v Dooijeweert uit de gereformeerde gemeenten....een zegen voor de refogemeenschap, God is goed!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

CorsdeKort
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2016 16:55

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor CorsdeKort » 29 jul 2019 22:20

Zonde besef hebben is goed want zo'n iemand weet dat hij zelf niet uit de zonde(macht) kan komen en hulp nodig heeft in de vorm van de kracht van de heilige geest. Zonde besef is echter geen doel naar een tussenstation dat we snel achter ons moeten laten.

Wat mooi dat je er naar verlangt om God beter te leren kennen, om omgang met Hem zelf te hebben. Dat betekend dat Hij je trekt en dat je uitverkoren bent! Ik kan me voorstellen dat je je af en toe eenzaam voelt, dat heb ik soms ook MAAR tot mijn vreugde kom ik steeds meer mensen tegen die God ook gevonden hebben en ook wedergeboren zijn. Dan is er meteen een KLIK, een open hemel en geestesgemeenschap.

Er zijn ook veel evangelische mensen die zich rekenen als kind van God maar die toch doorgaan met het praktiseren van zonde en het niet ernstig nemen. Maar ook dar zijn oprechte mensen te vinden. We gaan niet collectief naar de hemel. Het is een zaak van individueel God zoeken en vinden en een relatie met Hem opbouwen. Mij heeft een boekje van Madame Guyon geholpen voor Euro 12 te koop bij Bol.com https://www.bol.com/nl/p/guyon-ervaren- ... oductTitle

Wij hebben met God van doen. Niet met mensen. Het getuigenis van God is veel meer. Trek je daarom niets aan van wat mensen van je denken, alleen God's gedachten over jou zijn belangrijk. God vind je door Het te zoeken. Goud is onvergankelijk en schaars en daarom kostbaar. Zo ook een heilig leven met de Satan onder je voet en Jezus aan je zijde. De prijs (alles opgeven, ja zelfs je eigen leven, d.w.z je eigen ik) is hoog maar wie de schat in de akker gevonden heeft die lacht daarom. Na mijn wedergeboorte ben ik 2 jaar "van de kaart" geweest en moest ik veel huilen van geluk.

Ik kan je de toespraken van Dick Baarsen aanbevelen. http://www.baarsen.com

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor DeLange » 22 sep 2019 13:49

Olifant89 schreef:Ik heb het idee dat binnen de Ger Gem mensen die bekeerd zijn vaak nog als uitzonderlijk worden gezien.
Ik baal hiervan, want ik ben zelf opgegroeid in de Ger Gem en wilde als kind heel graag heel dicht bij God leven.
Maar het idee dat ik dan een apart kind zou zijn hield me hiervan af.
Ik voel me meer thuis in evangelische kringen waarin het niet zo bijzonder wordt gevonden als je een kind van God bent.
Ook als klein kind niet (denk aan de liedjes van Elly en Rikkert)
Maar ik vind het heel jammer dat binnen de Ger Gem dit nog wel vaak als heel bijzonder wordt gevonden.
Ook als je kijkt naar de vervolgde kerk zie je dat mensen zonder schaamte of zonder zich heel bijzonder te voelen heel dicht bij God leven.

Zijn er mensen die zich hierin herkennen?

Ja, ik zal het zo zeggen: mijn vrouw heeft er gekerkt en is bevindelijk gereformeerd opgevoed en ze werd er depressief van.
Ik kan niet zeggen wat zij allemaal beleeft met God, maar zoals ik het van haar begrijp is het praten over Jezus en Gods liefde al snel iets wat er als lichtzinnig wordt gezien. Toch had ze al jong de ervaring van dat God heel dicht bij is. Al zoekende vond ze net als jou meer aansluiting bij de evangelischen, waar we samen terecht zijn gekomen. Ik zelf leef ook dicht bij God, maar kom vanuit de Gereformeerde Kerk en hoe mensen daar denken is niet zo gemakkelijk neer te zetten. Over het algemeen kan ik zeggen dat het er allemaal bij de meesten steeds minder en minder wordt en de kerkverlating is afgrijselijk groot, al lijkt het wel af te nemen. Dit is ook de kerk waar de meeste evangelischen uit komen. Zoals ik dus. Het voelt dan echt bevrijdend om in een kerk te zitten met veel mensen die dicht bij Jezus leven en waarvan sommigen ook bijzondere gaven van de Heilige Geest hebben, tot opbouw van elkaar. Ik leer er veel van, door met ze in gesprek te zijn. Ik geniet van de jongeren en de kinderen die er zijn. Al kennen ze daar ook vergrijzing, het is er toch nog relatief een stuk beter dan in de Gereformeerde Kerk, wat mij vaak ontmoedigd heeft. Ook ik haalde meer uit de Open Doors bladen, onder andere. Een heftig verhaal trouwens, wat je plaatst. Maar ook wel mooi om te zien hoe God ook met hem mee gaat.

Bij ons is vorige week een vrouw genezen van haar hartaandoeding, na de ziekenzalving te hebben ontvangen. Direct kon ze weer normaal ademen, want ze was erg benauwd. Ook voor ons heel bijzonder. We zitten in een kleine jonge kerk (Evangelie Gemeente/Baptisten gemeente in wording), dat langzaam groeit en trouwens nog geen ontkerkelijking kent. Zo'n genezingswonder is voor ons ook de eerste dat we mee maken in het afgelopen 5 jaar, dat de gemeente bestaat.

De bijbel lees ik veel en het sterkt me enorm. Het Levende Woord van God heb ik als dagelijks voedsel nodig om de duivel van me te zien vluchten. Verzwak ik in het bijbel lezen, dan al snel nemen de negatieve gedachten het ervan over en sluipt deze sluipmoordenaar binnen, die dan ook tussen mij en anderen gaat zitten stoken. Maar lees ik Gods Woord: dan lees ik positieve woorden van hoop, geloof en liefde tot opbouw en slaat de duivel op de vlucht. Ik zeg, ja het is mogelijk, dat dan Gods luister over je komt.

Door Gods Woord te lezen, spreekt God ook werkelijk tot jou. Het is de ontmoeting, waarin God heel intiem met jou in contact komt. Sterker nog, niemand is zo dichtbij en kan zo dichtbij komen als Jezus, want Hij woont zelf in jouw hart. Je bent een opnamevat voor Gods liefde en Gods Geest, wat eigenlijk synoniem is voor het zelfde, want God is liefde.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor hans0166 » 22 sep 2019 17:08

DeLange schreef:
Bij ons is vorige week een vrouw genezen van haar hartaandoeding


graag even een linkje naar het medische wonder wat hier gebeurd is, geen arts die dat geheim houd.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor DeLange » 22 sep 2019 18:14

hans0166 schreef:graag even een linkje naar het medische wonder wat hier gebeurd is, geen arts die dat geheim houd.

Kom bij ons in de kerk en bevraag daar de oudsten er naar die haar de handen hebben opgelegd. De Evangelie Gemeente De Rots in Veenendaal. Binnen kort een Baptistenkerk.
Wil je uit Gods Woord weten wat er over ziekenzalving staat?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor hans0166 » 22 sep 2019 18:27

DeLange schreef:Kom bij ons in de kerk en bevraag daar de oudsten er naar die haar de handen hebben opgelegd. De Evangelie Gemeente De Rots in Veenendaal. Binnen kort een Baptistenkerk.


nee dank je, en ik zou graag een medische verklaring hebben.


DeLange schreef:Wil je uit Gods Woord weten wat er over ziekenzalving staat?


doe geen moeite.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor DeLange » 22 sep 2019 18:59

hans0166 schreef:nee dank je, en ik zou graag een medische verklaring hebben.

Mag jij wel met opzet liegen?

doe geen moeite.

Je bent duidelijk niet opzoek naar de waarheid.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor hans0166 » 22 sep 2019 19:22

DeLange schreef:Mag jij wel met opzet liegen?


doen ze dat daar dan? .. ik vraag alleen om een verifieerbaar bewijs. Die zijn namelijk zéér zeldzaam bij dit soort beweringen.

DeLange schreef:Je bent duidelijk niet opzoek naar de waarheid.


correctie is nodig: niet op zoek naar jouw waarheid, en waar de ziekenzalving benoemd wordt weet ik zelf wel te vinden.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Uitzonderlijk om dicht bij God te leven

Berichtdoor DeLange » 22 sep 2019 19:34

hans0166 schreef:doen ze dat daar dan?

Ongetwijfeld, we zijn wel heiligen, maar zondigen ook wel eens. Sterker nog, de grootste zonde is dat we heel ons leven lang te kort schieten in het leven naar Gods wil, net als bij jullie. Waar je ook mag kerken. Ergens in de Ger. Gem. of zo.

.. ik vraag alleen om een verifieerbaar bewijs. Die zijn namelijk zéér zeldzaam bij dit soort beweringen.

Dat heb ik niet nodig en vraag ik ook niet bij de dame in kwestie op. Daarom wees ik jou erop zelf dan contact te leggen met de oudsten. Je kan de contactgegevens wellicht ook op onze website vinden. Google maar naar "Evangelie Gemeente De Rots, Veenendaal"

Maar ik geloof dat je liegt. Je wilt de bewijzen niet hebben, anders zou je er wel moeite voor doen en ik zeg er bij: "zalig zijn de genen die geloven, zonder het te zien".

correctie is nodig: niet op zoek naar jouw waarheid, en waar de ziekenzalving benoemd wordt weet ik zelf wel te vinden.


Nou, waar hebben we het dan over? Dan is het toch ook heel gewoon dat er na een ziekenzalving eens iemand geneest. Voor de eerste keer hè, van mijn voormalige PKN gemeente weet ik dat het bij een dominee ook een keer gebeurd is en ook een keer toen hij op een themaavond de woorden sprak: "zoals Jezus vroeger deed, geneest Hij ook vandaag nog mensen van kanker." Een man die luisterde werd spontaan van kanker genezen. Kijk, een voorbeeld uit een calvinistische kerk. Geschikt voor dit forum! :wink: Tot uw dienst!
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten