het niveau van Bruid

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: het niveau van Bruid

Berichtdoor schaapje » 16 dec 2016 16:33

Openbaring 21:16 vermeldt; twaalfduizend stadiën, één stadïën is 185 meter...
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: het niveau van Bruid

Berichtdoor Johan100 » 16 dec 2016 16:45

Oké, dank! Kan dat niet symbolisch zijn?

Ik lees weleens stukjes hier, met name van Ben dbbd.
Ben heeft het steeds over twee kudden. Ik dacht dat de Bijbel spreekt over één kudde?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: het niveau van Bruid

Berichtdoor ben db bd » 19 dec 2016 18:54

ja schaapje, zo heb ik het ook altijd geleerd; een stadie is 185 meter.
12.000x 185=2.220.000 meter, of 2.220 km. En 2.220x2.220 km=4.928.400 km2. Afgerond 5miljoen km2.
Maar de nieuwere BGT spreekt zelfs over 2.400 km. En mijn gereformeerde kanttekeningen van 60 jaar terug deden dat 'bijna' trouwens ook reeds, zie ik. Dan kom je op 2.400x2.400=5.760.000 km2 oppervlak. Dat rond ik voor 't gemak ook nog steeds af op 5miljoen km2

Maar ja Johan, die dr.'s leerden ons deze met een gouden meetstok - (met dus een zeer laag uitzettingscoëfficiënt, weten we nog?) - opgemeten afstanden wel om 'symbolisch' te zien; voor straf omdat ze heel Openbaring vergeestelijkten, op grond van ons vervangingsgeloof.
Nou is dat vervangingsgeloof bij ons na 68 jaar bewezen achterhaald te zijn, gelukkig wel al bijna theologisch uitgestorven, hoewel ik nu vaak over 'vervulling' hoor spreken, om de blunder toch wat te verdoezelen. Maar het echte puin van de exegetische gevolginterpretaties is voor zover ik beluister nog steeds niet geruimd, met als logisch gevolg de eerlijke vraag van Johan, als trouwe volgeling van de hem steeds voorgehouden theologie; 'kan dat niet symbolisch zijn?'

Om symbolisch te zijn, moet er wel een reden voor zijn, toch? Als de antichrist echt uit de zee zou komen, zou het een zeemeerman moeten zijn. Nou dat is niet zo, dus dwingt de tekst van Op.13:1 ons om dit allegorisch te lezen. Zo ook al die koppen met horens en kronen, enz.
Nu geven onze gereformeerde kanttekeningen wel toe dat Op.21:16 bedoelt om de geweldige grootheid van het nieuwe Jeruzalem te tekenen. Nou, zeg ik dan, houdt het er dan maar gewoon op ook, zoals de Heere het liet optekenen. Alleen de exacte maat van een stadie zou wellicht niet meer te achterhalen kunnen zijn, daarom maar afgerond die 5miljoen km2, zoals we de inhoud van het nieuwe Jeruzalem gemakshalve aldus op >10miljard km3 houden (of zelfs bijna 14miljard); ook zo geweldig groot, doch beslist niet ontkend middels 'vergeestelijking' !
Wil daar overigens geen piramide van maken hoor! die voorstelling is ontstaan door foute beeldvorming door het niet ruimtelijk voor te stellen, zoals een volière ruimtelijk is en een vlinderkas. Een piramide van > 2000 km hoog zou ook zo weg zakken in het aardoppervlak, weet elke bouwvakker op grond van draagkracht der aarde.

En ja, dan googel ik even het aardoppervlak en zie dat dit 510miljoen km2 is. 100x zo groot als het oppervlak van het nieuwe Jeruzalem dus. Daar kunnen dus 100x zoveel mensen op wonen, tenminste als we accepteren dat de zee straks niet meer bestaat zoals ons wordt geleerd in Op.21:1.
Bij geval lees ik net dat er diep in de grond nog hele oceanen aan water is ontdekt. Mocht het zo zijn dat de nieuwe aarde toch beter als een vernieuwde aarde kan worden gelezen volgens de grondtekst, dan zouden ook de huidige oceanen weer gewoon in de aardbol opgenomen kunnen worden voor zover dat water niet weer voor de vernieuwde dampkring als voor de zondvloed nodig wordt.

Zo zouden dus veel meer mensen als nieuwe aarde bewoners te verwachten kunnen zijn dan als uiteindelijke eeuwige hemelingen, waarvoor zoals gezegd een hemels verheerlijkt opstandingslichaam gelijk de Heere Jezus zelf nodig is, zich vrij kunnende teletransporteren, t.b.v. de hoogte.
En als we eerlijk zijn, moeten we wel vaststellen dat de Heere Jezus Zijn belofte in Joh. 14 gegeven, om Zijn volgelingen ooit op te komen halen natuurlijk wel tegen een zeer select gezelschap bij het laatste avondmaal uitsprak, toch?
Zou onze missionair werker met zijn opleiding in Engeland ook daarom wellicht geleerd hebben dat we primair een eeuwig plaatsje op de nieuwe aarde mogen verwachten? Dan heeft het uiterst rechtse deel van onze gereformeerde gezindte ook gelijk dat we niet gemakkelijk zomaar op een hemelse toekomst moeten rekenen. Maar dan is de zaligheid wel nog steeds dichtbij voor alle eenvoudig gelovigen, tot sterfbedbekeringen toe.
En ja Johan, dan is er wel groot verschil in eeuwige bestemming, doch die behoren wel allemaal bij die éne kudde gezaligden binnen het Koninkrijk der hemelen hoor. De Heere zal wel hun aller Licht zijn, waar de zon en de maan niet eens meer nodig zijn (Op.21:23-24) toch?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: het niveau van Bruid

Berichtdoor Johan100 » 20 dec 2016 11:48

ben db bd schreef:ja schaapje, zo heb ik het ook altijd geleerd; een stadie is 185 meter.
12.000x 185=2.220.000 meter, of 2.220 km. En 2.220x2.220 km=4.928.400 km2. Afgerond 5miljoen km2.
Maar de nieuwere BGT spreekt zelfs over 2.400 km. En mijn gereformeerde kanttekeningen van 60 jaar terug deden dat 'bijna' trouwens ook reeds, zie ik. Dan kom je op 2.400x2.400=5.760.000 km2 oppervlak. Dat rond ik voor 't gemak ook nog steeds af op 5miljoen km2

Maar ja Johan, die dr.'s leerden ons deze met een gouden meetstok - (met dus een zeer laag uitzettingscoëfficiënt, weten we nog?) - opgemeten afstanden wel om 'symbolisch' te zien; voor straf omdat ze heel Openbaring vergeestelijkten, op grond van ons vervangingsgeloof.
Nou is dat vervangingsgeloof bij ons na 68 jaar bewezen achterhaald te zijn, gelukkig wel al bijna theologisch uitgestorven, hoewel ik nu vaak over 'vervulling' hoor spreken, om de blunder toch wat te verdoezelen. Maar het echte puin van de exegetische gevolginterpretaties is voor zover ik beluister nog steeds niet geruimd, met als logisch gevolg de eerlijke vraag van Johan, als trouwe volgeling van de hem steeds voorgehouden theologie; 'kan dat niet symbolisch zijn?'

Om symbolisch te zijn, moet er wel een reden voor zijn, toch? Als de antichrist echt uit de zee zou komen, zou het een zeemeerman moeten zijn. Nou dat is niet zo, dus dwingt de tekst van Op.13:1 ons om dit allegorisch te lezen. Zo ook al die koppen met horens en kronen, enz.
Nu geven onze gereformeerde kanttekeningen wel toe dat Op.21:16 bedoelt om de geweldige grootheid van het nieuwe Jeruzalem te tekenen. Nou, zeg ik dan, houdt het er dan maar gewoon op ook, zoals de Heere het liet optekenen. Alleen de exacte maat van een stadie zou wellicht niet meer te achterhalen kunnen zijn, daarom maar afgerond die 5miljoen km2, zoals we de inhoud van het nieuwe Jeruzalem gemakshalve aldus op >10miljard km3 houden (of zelfs bijna 14miljard); ook zo geweldig groot, doch beslist niet ontkend middels 'vergeestelijking' !
Wil daar overigens geen piramide van maken hoor! die voorstelling is ontstaan door foute beeldvorming door het niet ruimtelijk voor te stellen, zoals een volière ruimtelijk is en een vlinderkas. Een piramide van > 2000 km hoog zou ook zo weg zakken in het aardoppervlak, weet elke bouwvakker op grond van draagkracht der aarde.

En ja, dan googel ik even het aardoppervlak en zie dat dit 510miljoen km2 is. 100x zo groot als het oppervlak van het nieuwe Jeruzalem dus. Daar kunnen dus 100x zoveel mensen op wonen, tenminste als we accepteren dat de zee straks niet meer bestaat zoals ons wordt geleerd in Op.21:1.
Bij geval lees ik net dat er diep in de grond nog hele oceanen aan water is ontdekt. Mocht het zo zijn dat de nieuwe aarde toch beter als een vernieuwde aarde kan worden gelezen volgens de grondtekst, dan zouden ook de huidige oceanen weer gewoon in de aardbol opgenomen kunnen worden voor zover dat water niet weer voor de vernieuwde dampkring als voor de zondvloed nodig wordt.

Zo zouden dus veel meer mensen als nieuwe aarde bewoners te verwachten kunnen zijn dan als uiteindelijke eeuwige hemelingen, waarvoor zoals gezegd een hemels verheerlijkt opstandingslichaam gelijk de Heere Jezus zelf nodig is, zich vrij kunnende teletransporteren, t.b.v. de hoogte.
En als we eerlijk zijn, moeten we wel vaststellen dat de Heere Jezus Zijn belofte in Joh. 14 gegeven, om Zijn volgelingen ooit op te komen halen natuurlijk wel tegen een zeer select gezelschap bij het laatste avondmaal uitsprak, toch?
Zou onze missionair werker met zijn opleiding in Engeland ook daarom wellicht geleerd hebben dat we primair een eeuwig plaatsje op de nieuwe aarde mogen verwachten? Dan heeft het uiterst rechtse deel van onze gereformeerde gezindte ook gelijk dat we niet gemakkelijk zomaar op een hemelse toekomst moeten rekenen. Maar dan is de zaligheid wel nog steeds dichtbij voor alle eenvoudig gelovigen, tot sterfbedbekeringen toe.
En ja Johan, dan is er wel groot verschil in eeuwige bestemming, doch die behoren wel allemaal bij die éne kudde gezaligden binnen het Koninkrijk der hemelen hoor. De Heere zal wel hun aller Licht zijn, waar de zon en de maan niet eens meer nodig zijn (Op.21:23-24) toch?


Zijne majesteit, Zijne Excellentie, Hoogedelgestrenge, Hooggeboren en Weleerwaarde heer Ben,
Ik dank u voor het mij verschaffen van dit antwoord en uw tijd die u er ingestoken hebt en ik dank u in het bijzonder vriendelijk voor het berekenen van het hemels Jeruzalem.
Wat het volgende betreft
die dr.'s leerden ons deze met een gouden meetstok - (met dus een zeer laag uitzettingscoëfficiënt, weten we nog?)

op grond van ons vervangingsgeloof.

als trouwe volgeling van de hem steeds voorgehouden theologie; 'kan dat niet symbolisch zijn?'

Dit zijn aannames en gissingen omtrent mijn persoon die niet kloppen.
Graag had ik dan ook, alhoewel ik uw inzet nogmaals best waardeer, liever een concreet antwoord op mijn vraag gehad.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: het niveau van Bruid

Berichtdoor ben db bd » 21 dec 2016 19:03

Johan 100 schreef:
Dit zijn aannames en gissingen omtrent mijn persoon die niet kloppen.
Graag had ik dan ook, alhoewel ik uw inzet nogmaals best waardeer, liever een concreet antwoord op mijn vraag gehad.

waarde vriend, als u geen doctor in de over-God-geleerdheid bent die de informatie in Gods heilig Woord inzake de afmetingen van het nieuwe Jeruzalem kapot-vergeestelijkt vanwege het m.i. foute vervangingsgeloof, wat de studenten welke wij later 'voor de klas' krijgen dan over moeten nemen teneinde hun bul te kunnen verkrijgen, voel u zich dan beslist volstrekt niet aangesproken door mijn kritiek op die lieden.

als u meent dat ik ooit gesproken heb over twee kudden, laat staan 'steeds', wijs die plaatsen aan en ik kan u gericht beantwoorden.
Sprak de Heere Jezus Zelf niet aangaande de andere schapen welke Hij ook bijeen moest brengen, dat het één kudde zou worden? (Joh.10:16)
Op grond van wat ik in m'n Bijbel lees, zie ik wel groot verschil in mensen welke met een verheerlijkt hemels opstandingslichaam, zoals m.i. alleen bij de opname verkregen wordt, in het nieuwe Jeruzalem zullen wonen in het huis des Vaders, wat naar ik vrees dus een selectie betreft en anderzijds de volkeren welke de nieuwe aarde zullen bewonen, buiten het nieuwe Jeruzalem en waarvan slechts de koningen of daaromtrent in die stad hun schattingen mogen brengen. Die zijn 'slechts' weer 'gewoon' levend geworden, lezen we in hst. 20.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: het niveau van Bruid

Berichtdoor Johan100 » 27 dec 2016 23:40

ben db bd schreef:
waarde vriend, als u geen doctor in de over-God-geleerdheid bent die de informatie in Gods heilig Woord inzake de afmetingen van het nieuwe Jeruzalem kapot-vergeestelijkt vanwege het m.i. foute vervangingsgeloof, wat de studenten welke wij later 'voor de klas' krijgen dan over moeten nemen teneinde hun bul te kunnen verkrijgen, voel u zich dan beslist volstrekt niet aangesproken door mijn kritiek op die lieden.

Mijn naam noemde u, dus ik voelde me aangesproken, logisch.

als u meent dat ik ooit gesproken heb over twee kudden, laat staan 'steeds', wijs die plaatsen aan en ik kan u gericht beantwoorden.
Sprak de Heere Jezus Zelf niet aangaande de andere schapen welke Hij ook bijeen moest brengen, dat het één kudde zou worden? (Joh.10:16)
Op grond van wat ik in m'n Bijbel lees, zie ik wel groot verschil in mensen welke met een verheerlijkt hemels opstandingslichaam, zoals m.i. alleen bij de opname verkregen wordt, in het nieuwe Jeruzalem zullen wonen in het huis des Vaders, wat naar ik vrees dus een selectie betreft en anderzijds de volkeren welke de nieuwe aarde zullen bewonen, buiten het nieuwe Jeruzalem en waarvan slechts de koningen of daaromtrent in die stad hun schattingen mogen brengen. Die zijn 'slechts' weer 'gewoon' levend geworden, lezen we in hst. 20.

Ik zal het nog eens opzoeken.

Op grond van welke teksten die u in uw Bijbel leest baseert u dat er zowel mensen met een verheerlijkt opstandingslichaam in het hemelse Jeruzalem zullen wonen en anderzijds mensen op de nieuwe aarde?
Zullen al die 10tallen? miljoenen engelen ook aanwezig zijn bij dat selecte gezelschap op die 5,5 miljoen vierkante kilometer van het hemelse Jeruzalem?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: het niveau van Bruid

Berichtdoor ben db bd » 02 jan 2017 13:38

Johan 100 schreef:
Op grond van welke teksten die u in uw Bijbel leest baseert u dat er zowel mensen met een verheerlijkt opstandingslichaam in het hemelse Jeruzalem zullen wonen en anderzijds mensen op de nieuwe aarde?
Zullen al die 10tallen? miljoenen engelen ook aanwezig zijn bij dat selecte gezelschap op die 5,5 miljoen vierkante kilometer van het hemelse Jeruzalem?

Onderaan beginnend: engelen behoren bij de Heere God in de hemel. En het nieuwe Jeruzalem zal uit de hemel bij God neerdalen tot op de nieuwe aarde, dus is het logisch te veronderstellen dat de engelen daar allemaal ook bij horen.
Heb er wel erg in dat engelen reeds een hemels lichaam hebben, wat dus niet ruimtelijk beperkt is. Dat is het voordeel van een stad welke >10miljard km3 groot is. Maar ook dat beperkt hemelse lichamen niet om zich tijdloos te teletransporteren naar waar het hen maar belieft heen te gaan, toch?
Nou vind ik dat het nieuwe hemelse Jeruzalem nog best veel met Israël te maken heeft, met op de poorten de namen van de 12 stammen (Op.21:12) en op de funderingen de 12 namen der apostelen. (vs.14) Zo lijkt het mij ook logisch als Israël op de nieuwe aarde ook binnen de Godsstad zal wonen.
Hebben de Israëlieten daar dan allemaal ook een verheerlijkt hemels opstandingslichaam? Dat behoeft natuurlijk niet, als zij aardegebonden zullen zijn en die 5miljoen km.2 ruimte hebben achter de 144 el hoge muren, om te wonen. M.i. heeft het volk Israël niet zo'n duidelijk hemelse bestemming, op natuurlijk de selectie na, welke de opname der gemeente zullen meemaken en daarbij verheerlijkt worden.

Welke teksten behoren bij het hemelse toekomstbeeld? Zoals vaker gezegd hebben we de parallelteksten betreffende de opname der bruidsgemeente van Christus in 1Kor.15 en 1Tess.4. Er zijn er nog wel meer hoor, maar die vergeet ik dan weer, oud als ik ben. Joh. 14 begint ook met een belofte aan de discipelen en daarmee m.i. nog zomaar niet aan heel de kerk. Zo ook Op.3:10, aan slechts één der 7 gemeenten in Klein Azië.
Zo heb ik hier eerder ook uitgesproken dat ik mijzelf beslist niet op het niveau van Bruid durf in te schatten, gewoon door geboorte kerkelijk meelevend te zijn en gewoon mee te hobbelen binnen de gereformeerde cultuur van onze kerk. Daarbij heb ik gelukkig niet de minste twijfel aan het verzoenende sterven van Jezus Christus ook voor mijn leven, (daar mag iedereen zich voor opgeven en dat kan niet gestolen worden!!) maar dat heeft mij nog nooit meer gekost dan m'n lidmaatschapsbijdrage aan de PKN en de GB, toch?

Maar wat mij opgevallen is binnen Gods onversneden heilig Woord, is wat ik NIET las. Buiten de belofte van de opname, de wegrukking in een ondeelbaar ogenblik, kom ik gewoon die wonderlijke metamorfose tot een hemels verheerlijkt opstandingslichaam niet tegen. Wel het weer levend worden van mensen op het eind van deze wereldtijd in Op.20, om lichamelijk geoordeeld te kunnen worden naar hun werken, zoals door de Heere in Zijn boeken bijgehouden is inzake hun leven, doen en laten. En ja, voor zover ze dan ook in Gods boek der levenden geschreven staan, vinden we ze een hoofdstuk verder wellicht bij de volkeren welke zalig worden op de nieuwe aarde. Dat zijn daar dus geen ruimtelijke wezens geworden. Waarom zouden ze ?? Omdat de zee er dan ook niet meer is - (wie een globe bezit kan net als ik dagelijks van die heerlijke genadevolle zegen voorgenieten) - kunnen er straks (bij gelijke grootte) vele 10tallen miljarden mensen op die paradijselijke nieuwe (vernieuwde, denkt onze dominee op grond van grondteksten) aarde wonen, tot Gods eeuwige eer, lof, dank en aanbidding !!

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: het niveau van Bruid

Berichtdoor Johan100 » 02 jan 2017 23:12

ben db bd schreef:
Onderaan beginnend: engelen behoren bij de Heere God in de hemel. En het nieuwe Jeruzalem zal uit de hemel bij God neerdalen tot op de nieuwe aarde, dus is het logisch te veronderstellen dat de engelen daar allemaal ook bij horen.
Heb er wel erg in dat engelen reeds een hemels lichaam hebben, wat dus niet ruimtelijk beperkt is. Dat is het voordeel van een stad welke >10miljard km3 groot is. Maar ook dat beperkt hemelse lichamen niet om zich tijdloos te teletransporteren naar waar het hen maar belieft heen te gaan, toch?
(...)

Mooi gesproken en leerzaam. Ik moet de tijd nemen me hier verder in te verdiepen.
Ik heb alleen een opmerking over de engelen waar u zegt 'waar het hen belieft heen te gaan'. Als ik Hebr.1:14 lees, lees ik 'Zijn zij niet allen gedienstige geesten, die tot dienst uitgezonden worden om dergenen wil die de zaligheid beërven zullen?' M.a.w. ze zijn gedienstig en worden uitgezonden waarheen God belieft en niet waarheen het henzelf belieft. Ze staan volledig in dienst van God als boodschappers (bijv.Dan.8,9), strijders(Joz.5, 2Kon.19,Jes.37) strafuitvoerders (Ex.12, 2Sam.24) beschermers (bijv. Gen.19, Hand.12) etc.

B.t.w. Kent u deze site? http://www.derekprince.nl/activiteiten/ ... te-openen/
Best leerzaam vind ik zijn toespraken soms, wat ik tot nog toe gehoord heb. Kort geleden ontdekt.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: het niveau van Bruid

Berichtdoor ben db bd » 03 jan 2017 23:06

broeder Johan, ik ben het helemaal eens met uw betoog inzake engelen als zijnde gedienstige geesten des Heeren.
Dat 'waar het hen belieft heen te gaan' bedoelde niet op hun functioneren te slaan, doch op hun lichamelijke mogelijkheden als hemelbewoners.
Die mogelijkheden hebben voor mij de wellicht vele miljarden nieuwe aarde bewoners niet, als 'slechts' weer 'gewoon' levend geworden zijnde zoals ons wordt verteld in Op.20:12 e.v. (lees ook vers 5).
Ja Derek Prince is altijd een zeer gewaardeerd prediker geweest. Zo heb ik bijvoorbeeld al heel lang het boek van hem in de kast staan; "Zegen of Vloek, aan u de keus.", duidende op de invloed welke wij zelf daarop hebben middels ons gedrag. Maar hij heeft nog wel 40 boeken meer geschreven hoor.
Ach, hij is ook al wel weer zo'n 14 jaar in heerlijkheid opgenomen, maar zijn leringen zullen zeker nog decennia tot heil der lezers zijn. (aanbevolen)

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: het niveau van Bruid

Berichtdoor ben db bd » 30 jun 2017 14:10

ja, en toen viel de discussie - al weer zo'n half jaar geleden - dood. Wellicht was dan ook alles wel gezegd wat m.i. gezegd diende te worden.
Toch blijft dit onderwerp mij nog dagelijks boeien, en niet het minst uiteraard voor wat mijn eigen eeuwige bestemming aangaat.
Zo heb ik op m'n nachtkastje weer eens een (oude) 'handvol koren' liggen, dagboekje van de GZB en geniet dan weer op m'n nuchtere maag van de zegeningen.
Maar ja, dit onderwerp mis ik zeer in onze denominatie. Vergun mij een voorbeeld:

"Gij zijt door God geleerd om elkander lief te hebben ... Maar wij vermanen u, broeders, dat gij meer overvloedig wordt." (1Thess.4:9b,10b)
Nou, ik bemerk wel de liefde van de Heer in mijn hart; ik hou best van jullie allemaal, vind ik (kan nog wel steeds eens boos worden), maar 'meer overvloedig', waar zou ik dat vandaan moeten halen? ik reken mij gewoon niet tot de kampioenen, de eerste prijs behalers, zoals waar Paulus zelf voor ging, naar zijn zeggen. Ook ben ik niet bang voor mijn eeuwig heil, ik heb een kinderlijk Bijbels (niet zo heel erg theologisch) geloof, vind ik, mij door oude vrome diep doorgeleide vrouwen bijgebracht. Maar het niveau van Bruid, daar is gewoon meedoen met het geloof m.i. zwaar onvoldoende voor.
Niet voor niets is het aardoppervlak straks buiten dat van het Nieuwe Jeruzalem altijd nog 100x zo groot. !! En de volken die zalig worden op de nieuwe aarde hebben geen verheerlijkt lichaam in mijn Bijbel, want ze zijn gewoon aardgebonden en hebben zelfs nog de bomen des levens nodig om gezond te blijven. Trouwens, als de schare van onthoofde martelaren om het christelijke getuigenis, die niemand tellen kan, in het vrederijk, (hst.20:4) weer levend worden, na hun hemelse aanwezigheid (Op.6-7), dan krijgen ze toch een aardse taak. Voeg daar nou later op de nieuwe aarde eens alle mensen bij welke heel door het laatste grote rechtvaardige oordeel naar hun werken komen, voor Gods grote witte troon en dus in het boek der levenden staan, dan is de paradijselijke aarde straks ook weer goed gevuld en mogen we ons getroost weten dat de zee er dan niet meer is, dus >3x zoveel ruimte als nu.

Even terugkomend op 'een handvol koren': de volgende dag lezen we als tekst 1Thess.4:17: (en 18)
"En alzo zullen wij altijd met de Heere wezen. Zo dan vertroost elkander met deze woorden."
'Wat is het mooiste van de hemel, de stralende engelen, de paarlen poorten, de glazen zee?' vraagt de GB dominee dan.
Maar ik roep dan: ho eens even, slaan we de vorige verzen nu alwéér over?; die van de opname?:
"Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan. Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. (en dán pas:) En alzo zullen wij altijd bij de Heere zijn."

Ja ik weet het, die opname ... en dan pas de hemel, is ons gereformeerden niet dierbaar. Wij slaan dat liever 'vergeestelijkend' over. Maar kan je ongelovig voor wat er staat (want dáár is 'vergeestelijken' voor mij een vorm van) wel tóch ook met de opname meegenomen worden in de bruiloftsstoet? Moeten we daarvoor niet 'overvloedig' zijn in het Geloof? Het onderhavige hoofdstuk 4 vangt daar ook al mee aan: (vs.1)
"Verder broeders, vragen wij u en roepen wij u er in de Heere Jezus toe op, dat u, zoals u van ons ontvangen hebt hoe u moet wandelen en God behagen, daarin nog meer overvloedig wordt."

Dit kan ik niet los zien van wat we ook in 1Kor.15:51-53 lezen:
"Zie, ik vertel u een geheimenis: Wij zullen wel niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden, in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk, bij de laatste bazuin. Immers, de bazuin zal klinken en de doden zullen als onvergankelijke mensen opgewekt worden, en ook wij zullen veranderd worden."
Trouwens in vers 40 had Paulus er al op gewezen: "En er zijn hemelse lichamen en er zijn aardse lichamen, maar de heerlijkheid van de hemelse is verschillend en die van de aardse is verschillend."
Mag ik de heerlijkheid, wat ik het niveau noemde van Bruid, de hoogste noemen? En de anderen straks als genodigden duiden? (Op.19:9)
Laatst gewijzigd door ben db bd op 30 jun 2017 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 379
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: het niveau van Bruid

Berichtdoor tulp » 30 jun 2017 16:05

ben db bd schreef:Mag ik de heerlijkheid, wat ik het niveau noemde, van Bruid de hoogste noemen? En de anderen straks als genodigden duiden? (Op.19:9)


Van mij wel hoor Ben.

bijwoner
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jul 2017 01:41

Re: het niveau van Bruid

Berichtdoor bijwoner » 02 aug 2017 03:12

De gemeente als de 'weerhouder' van de antichrist.
Daar zet ik een aantal vraagtekens bij.

2 Thessalonicensen 2
1 En wij bidden u, broeders, door de toekomst van onzen Heere Jezus Christus, en onze toevergadering tot Hem,
2 Dat gij niet haastelijk bewogen wordt van verstand, of verschrikt, noch door geest, noch door woord, noch door zendbrief, als van ons geschreven, alsof de dag van Christus aanstaande ware.
3 Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs;
4 Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geëerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is.
5 Gedenkt gij niet, dat ik, nog bij u zijnde, u deze dingen gezegd heb?
6 En nu, wat hem wederhoudt, weet gij, opdat hij geopenbaard worde te zijner eigen tijd.
7 Want de verborgenheid der ongerechtigheid wordt alrede gewrocht; alleenlijk, Die hem nu wederhoudt, Die zal hem wederhouden, totdat hij uit het midden zal weggedaan worden.


Iedereen gaat uit van wat de vertalers er op dit punt van gemaakt hebben.
Ik zeg met opzet 'gemaakt' want de grondtekst is hier helaas niet correct vertaald vanwege een onjuiste interpretatie van dit Bijbelgedeelte.
Bovendien werden er daardoor, om goed lopende zinnen te verkrijgen, ook nog es een hoop woorden ingevoegd.

Het tekstdeel 'uit het midden' werd door de vertalers van de HSV en de vertalingen die daarop volgden, als onbelangrijk bestempeld en gewoon wegvertaald!
Dat 'uit het midden', staat er niet voor niets, maar met reden!

Dit Bijbelgedeelte gaat over de positie van Satan, als aanklager van de gelovigen, temidden (!) van de zonen Gods (Job 1).
Die positie wil Satan vasthouden.
De Heere God bepaalt het moment waarop Satan uit het midden (!) zal worden verwijderd.
Wanneer dat gebeurt, dus wanneer Satan zijn positie temidden van de zonen Gods (Job 1) moet opgeven, leidt dat tot de openbaring van de antichrist.

Satan staat echt niet te trappelen om in een situatie te geraken waarbij hem door de Heere God slechs nog een beperkte toegemeten tijd wordt gegund.
Dat blijkt ook wel wanneer we verderop in de Bijbel (in het boek 'Openbaring') lezen over Satan die uit de hemelse gewesten op de aarde wordt gesmeten. Hij wordt dan uit de hemel(se gewesten) gevochten.

Openbaring 12
7 En er werd krijg in den hemel: Michaël en zijn engelen krijgden tegen den draak, en de draak krijgde ook en zijn engelen.
8 En zij hebben niet vermocht, en hun plaats is niet meer gevonden in den hemel.
9 En de grote draak is geworpen, namelijk de oude slang, welke genaamd wordt duivel en satanas, die de gehele wereld verleidt, hij is, zeg ik, geworpen op de aarde; en zijn engelen zijn met hem geworpen.

13 En toen de draak zag, dat hij op de aarde geworpen was, ..........


Van het moeten tegenhouden of weerhouden is dus totaal geen sprake.
Satan zal zijn positie juist kunnen vasthouden, totdat hij 'uit het midden' komt ('uit het midden' zal worden weggedaan).

Satan wordt de toegang tot de hemel (daar waar de Heere God is) ontzegd en hij wordt verdreven naar daar waar de machten en krachten zich bevinden waar hij overste over is.
Later zal Satan ook uit deze plaats worden weggevochten en op de aarde worden geworpen.
De Heere God bepaalt dus het moment wanneer de antichrist zich zal openbaren en daarna is de 'ure der verzoeking' dan meteen een feit.
Nadat de antichrist zich heeft geopenbaard, wordt de gemeente (een korte tijd later) bewaard uit (!!!) de 'ure der verzoeking'.
Precies zoals Gods Woord dat leert.

Doordat de Bijbelvertalers het Griekse woord 'Katechoo' in dit bijbelgedeelte verkeerd vertaalden met 'wederhouden, tegenhouden', leidde dat tot de onjuiste verwachting ten aanzien van de volgorde in de gebeurtenissen: éérst de gemeente weg van de aarde en dan pas de openbaring van de antichrist.

'Katechoo' kan namelijk ook vertaald worden met 'vasthouden'.
Zo had het dan ook moeten gebeuren en hadden we niet die oeverloze discussies gehad over wie de zogenaamde 'wederhouder' dan wel zou zijn.

"Hij die zich vasthoudt zal zich vasthouden totdat hij uit het midden zal worden weggedaan" is bijvb. een goede weergave van wat er in de grondtekst staat.

Juist vanwege het tekstgedeelte 'uit het midden' wordt de serieuze Bijbellezer direct bepaalt bij wat in Job1:6 staat:
Er was nu een dag, als de kinderen Gods kwamen, om zich voor den HEERE te stellen, dat de Satan ook in het midden van hen kwam.

Dan is bij het vertalen van het Griekse woord 'katechoo' een keuze tussen 'tegenhouden' of 'vasthouden' geen moeilijke.
Het moet dus 'vasthouden' zijn.
Nadat Satan zijn toegang tot de hemel, te midden van de zonen Gods, wordt ontzegd, openbaart de antichrist zich en vangt de 'ure der verzoeking' aan.
En uit (!) de 'ure der verzoeking' wordt de gemeente van Christus dan weggenomen.

Dus éérst openbaart de antichrist zich en daarna wordt de gemeente uit (!) de 'ure der verzoeking' weggerukt (de opname van de gemeente).

Paulus zei ook tot de in verwarring gebrachte Thessalonicenzen: Laat je nu niet van de wijs brengen alsof de 'dag van Christus' reeds aangebroken is (en 'de opname' dus reeds zou hebben plaatsgevonden) want éérst zal de wetteloze zich openbaren.

Enkel de apostel Paulus verhaalt in zijn schrijven over de 'dag van Christus'.
Bijna in alle vertalingen wordt dit begrip daar vertaald met de 'dag van de Heer'.
En dat is fout!
In het Grieks staat er 'dag van Christus' en dat behoren de vertalers onverkort over te nemen.
Ja, wij weten ook wel dat Christus 'Heer' is maar dat geeft nog niet de vrijheid om van de Bijbeltekst af te wijken!
Zo wordt ons het zicht op een juist begrijpen van de Bijbel ontnomen.

De 'dag van Christus' is echt iets anders dan de 'dag van de Heer' (de dag des Heeren).

De 'dag van Christus' vangt aan met 'de opname' zoals we dat kunnen leren uit Paulus' onderricht.

Kwestie van het bestuderen van de tekstplaatsen waar expliciet de 'dag van Christus' wordt genoemd (gebruik hiervoor http://www.statenvertaling.net/ en dan via de zoekmogelijkheid, enkel in het N.T., zoeken naar 'dag van Christus').

Zoals ik mijn Bijbeltje lees en begrijp, openbaart éérst de antichrist zich en een korte tijd later wordt dan de gemeente opgenomen.

Niemand leert dit en ik vrees dat er grote paniek uitbreekt wanneer de mens der wetteloosheid, de zoon van het verderf, de antichrist zich binnen niet al te lange tijd na nu zal openbaren (ik verwacht dat dit over een paar jaren gaat plaatsvinden) en de gemeente zich dan ten onrechte realiseert dat ze al opgenomen moest zijn.
Zelfde situatie zo'n beetje als bij de Thessalonicenzen in Paulus' dagen.

Want alom wordt geleerd dat de opname van de gemeente op elk en ieder moment kan plaatsgrijpen.
Deze visie staat in het Engels bekend als de zogenaamde 'Imminent return of Christ', een vastgeroeste doctrine, enkel gebaseerd op de foute vertaling ('wederhouden, tegenhouden') van het Griekse woord 'katechoo'.

De opname van de gemeente is niet de oorzaak maar een gevolg van dat de antichrist zich openbaart!
De zondvloed kwam niet omdat Noach de ark had gebouwd maar Noach moest de ark bouwen als een gevolg ervan dat de zondvloed zou komen.
De verwoesting van Sodom en Gomorra kwam niet omdat Lot en de zijnen de stad ontvluchtten maar Lot en de zijnen moesten de stad ontvluchten als een gevolg ervan dat de verwoesting van Sodom en Gomorra zou komen.

De gedachte dat de opname van de gemeente de 'trigger' is tot het openbaar worden van de antichrist, is een heel onlogische.
Een voorstelling van zaken waarbij Satan al bijna 2000 jaren ongeduldig in de startblokken staat te wiebelen om, zodra de gemeente zich niet meer op aarde bevindt, er vandoor te moeten (!) gaan (de gemeente is immers weggenomen) om zich op aarde in de antichrist te openbaren is naar mijn idee niet Bijbels te onderbouwen.

De antichrist zal, overeenkomstig Gods plan, zich op een symbolisch perfect moment in de tijd mogen openbaren.
En de opname van de gemeente zal eveneens op een symbolisch perfect moment in de tijd, daarna, plaatsgrijpen.

Ja maar, er staat toch ergens dat de tijd zal worden ingekort en er staat elders ook dat de gelovigen, dingen die staan te gebeuren, kunnen bespoedigen?
Nee, ook op die plaatsen is verkeerd vertaald en verhuldt dat een juist verstaan van de Bijbeltekst.
De opname van de gemeente valt, in tegenstelling met wat alom wordt geleerd, niet samen met het begin van de zgn. laatste (70e) jaarweek, maar gebeurt eerder.
Ik hoop in een later stadium mijn visie daarover, ergens op 't forum (moet nog even zoeken naar waar dat aansluit bij de gevoerde discussie), kenbaar te kunnen maken.

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: het niveau van Bruid

Berichtdoor Radical » 02 aug 2017 08:14

*Verwijderd door moderator. Graag de bron van het artikel plaatsen als je lappen tekst overneemt van andere websites.*
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

bijwoner
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jul 2017 01:41

Re: het niveau van Bruid

Berichtdoor bijwoner » 03 aug 2017 01:00

Radical schreef:Sommige christenen denken dat er een satanische wereldleider zal opstaan, de zogenaamde antichrist, die de christenen vreselijk zal vervolgen en de verpersoonlijking zal zijn van de duivel, op het hoogtepunt van zijn macht over de hele mensheid. Is dat inderdaad wat de Bijbel ons laat zien?


De apostel Paulus, ook een christen, geeft de volgende waarschuwing door:

2 Thessalonicensen 2
1 En wij bidden u, broeders, door de toekomst van onzen Heere Jezus Christus, en onze toevergadering tot Hem,
2 Dat gij niet haastelijk bewogen wordt van verstand, of verschrikt, noch door geest, noch door woord, noch door zendbrief, als van ons geschreven, alsof de dag van Christus aanstaande ware.
3 Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs;
4 Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geëerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is.


Is dit verleden tijd of staat dit nog te gebeuren?
Ik help je even: dit staat nog te gebeuren!

Radical schreef:Het idee van een antichrist als wereldleider komt nergens in de Bijbel voor.


De Heere Jezus voorzegde, nadat Hij als de beloofde Messias werd verworpen, dat het Joodse volk i.p.v. Hem, een ander aan zou nemen: een pseudo messias.
Grieks: ἀντί χριστός (antichrist) ---> ἀντί= in plaats van, χριστός= Christus ---> antichrist = in plaats van Christus.

Johannes 5
43 Ik ben gekomen in den Naam Mijns Vaders, en gij neemt Mij niet aan; zo een ander komt in zijn eigen naam, dien zult gij aannemen.

Johannes schrijft over die pseudo-messias in het boek Openbaring, het volgende:

Openbaring 13
11 En ik zag een ander beest uit de aarde opkomen, en het had twee hoornen, des Lams hoornen gelijk, en het sprak als de draak.
12 En het oefent al de macht van het eerste beest, in tegenwoordigheid van hetzelve, en het maakt, dat de aarde, en die daarin wonen het eerste beest aanbidden, wiens dodelijke wonde genezen was.
13 En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde, voor de mensen.
14 En verleidt degenen, die op de aarde wonen, door de tekenen, die aan hetzelve toe doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest; zeggende tot degenen, die op de aarde wonen, dat zij het beest, dat de wond des zwaards had, en weder leefde, een beeld zouden maken.
15 En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.
16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;
17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.
18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.


Is dit verleden tijd of staat dit ook nog te gebeuren?
Nog maar even helpen dan: ook dit staat nog te gebeuren!

Het bestuderen van de overeenkomsten tussen de profetische voorzeggingen, te vinden in het boek Daniël, met die welke opgetekend zijn in het boek Openbaring kan het nodige inzicht geven dat er in de nabije toekomst een satanisch bezeten wereldleider ten tonele zal verschijnen.
Kijken we goed naar het wereldgebeuren dan zien we dat de decorstukken voor zulk een eintijdscenario reeds opgezet worden.

Radical schreef:Aangezien de Bijbel van begin tot eind laat zien dat Gods koninkrijk groeit en de hele aarde zal vullen, alle koningen Jezus zullen dienen en de kerk volmaakt zal worden, kan Jezus met deze uitspraak uiteraard nooit bedoeld hebben ‘zal Ik nog geloof vinden als ik aan het einde van de hele menselijke geschiedenis op aarde terugkom?’ Hij wist als geen ander dat dan de hele aarde juist vol zal zijn van Zijn heerlijkheid.

Radical schreef:Aangezien de Bijbel van begin tot eind laat zien dat Gods koninkrijk groeit en de hele aarde zal vullen, .....

God Zijn Woord laat dit niet zien!
Zie je dan niet dat de Heere God zowat geheel uit de samenleving is gebannen?
Wanneer je van je eeuwige behoudenis getuigt vanwege je gestelde vertrouwen in het volbrachte werk van de Heere Jezus, kijkt men je aan alsof je van Mars komt!
De gehele wereld ontkerstend juist in een steeds toenemend tempo!
Het volk van God, Israël, komt steeds meer alleen te staan vanwege dat de wereld geen rekening meer wil houden met God en hetgeen Hij in Zijn Woord over Zijn volk zegt.
Een wedergeboren kind van God heeft Gods volk lief dus zie ik nu al niet veel geloof meer op aarde.
Ja, religieuze interesse voor een geloofsbeleving die naar de mens is, dat is wat er zo'n beetje over is gebleven van het zaligmakend geloof.

Alle wereldheersers zullen hem dienen ..... dienen?
Dacht het niet!
Er staat in de Bijbel geprofeteerd dat eens elke knie zich voor Hem zal buigen.
Dit gaat niet over aanbidden maar over gehoorzamen!
Men zal wel moeten want wanneer het 1000-jarig Koninkrijk, onder heerschappij van Messias Jezus, over zo'n 10 jaren na nu, aanbreekt, zal Hij de heidenen (!) hoeden met een ijzeren staf.
Messias Jezus zal vanuit Jeruzalem de gansche aarde regeren (van Sion zal immers de wet uitgaan) en Israël zal aan de spits der volkeren staan.

Zacharia 8
23 Alzo zegt de HEERE der heirscharen: Het zal in die dagen geschieden, dat tien mannen, uit allerlei tongen der heidenen, grijpen zullen, ja, de slip grijpen zullen van een Joodsen man, zeggende: Wij zullen met ulieden gaan, want wij hebben gehoord, dat God met ulieden is.

Jezus is nu gezeten aan de rechterhand Gods en wacht tot de Vader Hem het Koningsschap zal geven (het 1000-jarig Koninkrijk).

Markus 12:36
Want David zelf heeft door den Heiligen Geest gezegd: De Heere heeft gezegd tot mijn Heere: Zit aan Mijn rechter hand, totdat Ik Uw vijanden zal gezet hebben tot een voetbank Uwer voeten.

Mattheüs 22:44
De Heere heeft gezegd tot Mijn Heere: Zit aan Mijn rechter hand, totdat Ik Uw vijanden zal gezet hebben tot een voetbank Uwer voeten.

Hebreeën 10:13
Voorts verwachtende, totdat Zijn vijanden gesteld worden tot een voetbank Zijner voeten.

Hebreeën 1:13
En tot welken der engelen heeft Hij ooit gezegd: Zit aan Mijn rechter hand, totdat Ik Uw vijanden zal gezet hebben tot een voetbank Uwer voeten?

Openbaring 2:27
En hij zal ze hoeden met een ijzeren staf; zij zullen als pottenbakkersvaten vermorzeld worden; gelijk ook Ik van Mijn Vader ontvangen heb.

Openbaring 12:5
En zij baarde een mannelijken zoon, die al de heidenen zou hoeden met een ijzeren roede; en haar kind werd weggerukt tot God en Zijn troon.
Ten tijde van Jezus' doop in de Jordaan, in sept/okt van ons kalenderjaar 27, en dus om en nabij de Joodse jaarwisseling, waarbij Hij zich openbaarde als de Joodse Messias, had het Koninkrijk ook aan kunnen vangen.
Johannes de Doper, de wegbereider, de heraut, had Zijn komst al vooraf aangekondigd.

Het Joodse volk nam Hem toen niet aan en er volgde een 40 jaar durende periode van geduld die de Heere God in acht nam waarna de tweede tempel in het najaar van ons kalenderjaar 67, werd verwoest.

Dus wanneer de Joden Hem toen hadden aangenomen als de aan hun geprofeteerde en lang verwachte Messias, had direct het Koninkrijk een aanvang genomen.
Met een jubeljaar! (het 30e)
Het eerste jaar van Jezus' bediening was namelijk een jubeljaar.
Dat jubeljaar had het eerste jaar van het Koninkrijk kunnen zijn ....... wanneer de Joden Hem hadden aanvaard als hun Messias!

Want wat lezen we in Lucas 4? en met name in vers 19?

16 En Hij kwam te Názareth, waar Hij opgevoed was, en ging, naar Zijn gewoonte, op de dag van de sabbat in de synagoge; en stond op om te lezen.
17 En Hem werd gegeven het boek van de profeet Jesaja; en toen Hij het boek opengedaan had, vond Hij de plaats, waar geschreven was:
18 De Geest des Heeren is op Mij, daarom heeft Hij Mij gezalfd; Hij heeft Mij gezonden, om de armen het Evangelie te verkondigen, om te genezen, die gebroken zijn van hart;
19 Om de gevangenen te prediken loslating, en de blinden het gezicht, om de verslagenen heen te zenden in vrijheid; om te prediken het aangename jaar des Heeren.
20 En toen Hij het boek toegedaan en aan de dienaar teruggegeven had, zat Hij neer; en de ogen van allen in de synagoge waren op Hem geslagen.
21 En Hij begon tot hen te zeggen: Heden is deze Schrift in uw oren vervuld.


Het Joodse jaar dat liep van sept/okt van ons kalenderjaar 27 tot sept/okt van ons kalenderjaar 28, was een jubeljaar.
De jubeljaar-cyclus telt 50 jaren.
Het eerstvolgende jubeljaar in onze tijd (het 70e wordt dat dan), vangt dus aan in sept/okt van 2027.

In Hosea 6 kunnen we lezen dat het Koninkrijk 2 'dagen' (2000 jaren) later, toch een aanvang zal nemen.

Daaraan voorafgaand zal Jezus Israël verlossen van hun vijanden en nederdalen op de Olijfberg en zich dus voor de tweede maal aan het Joodse volk openbaren als de Messias.
En zij zullen Hem aanvaarden als hun Messias.

Zacharia 12
9 En het zal te dien dage geschieden, dat Ik zal zoeken te verdelgen alle heidenen, die tegen Jeruzalem aankomen.
10 Doch over het huis Davids, en over de inwoners van Jeruzalem, zal Ik uitstorten den Geest der genade en der gebeden; en zij zullen Mij aanschouwen, Dien zij doorstoken hebben, en zij zullen over Hem rouwklagen, als met de rouwklage over een enigen zoon; en zij zullen over Hem bitterlijk kermen, gelijk men bitterlijk kermt over een eerstgeborene.


Zacharia 14
1 Ziet, de dag komt den HEERE, dat uw roof zal uitgedeeld worden in het midden van u, o Jeruzalem!
2 Want Ik zal alle heidenen tegen Jeruzalem ten strijde verzamelen; en de stad zal ingenomen, en de huizen zullen geplunderd, en de vrouwen zullen geschonden worden; en de helft der stad zal uitgaan in de gevangenis; maar het overige des volks zal uit de stad niet uitgeroeid worden.
3 En de HEERE zal uittrekken, en Hij zal strijden tegen die heidenen, gelijk ten dage als Hij gestreden heeft, ten dage des strijds.
4 En Zijn voeten zullen te dien dage staan op den Olijfberg, die voor Jeruzalem ligt, tegen het oosten; en de Olijfberg zal in tweeën gespleten worden naar het oosten, en naar het westen, zodat er een zeer grote vallei zal zijn; en de ene helft des bergs zal wijken naar het noorden, en de helft deszelven naar het zuiden.


De laatste (70e) jaarweek (lees Daniël 9 vanaf vers 24) eindigt dus eveneens sept/okt 2027 (precies 6000 jaren na de zondeval).
De laatste jaarweek vangt aan, 7 jaren eerder, dus sept/okt 2020.

De opname van de gemeente vindt plaats een korte tijd (naar het blijkt 4 mnd.) eerder dan dat de laatste jaarweek aanvangt.
Naar mijn vaste overtuiging gebeurt de opname van de gemeente op de 'verjaardag' (Pentecost 2020) van de gemeente, en niet toevallig een symbolisch perfecte periode (13x153 jaren) na haar ontstaan op Pentecost van ons kalenderjaar 31.

Heel interessant allemaal en het bestuderen waard maar het gaat erom dat we beseffen dat de tijd dringt om, indien we dat nog niet deden, een beslissende keuze te maken en de Heere Jezus Christus te aanvaarden als onze persoonlijke Verlosser.

Beste Radical, wanneer de Heere Jezus Zijn gemeente komt halen, ben jij er dan bij?
Ik hoop van harte dat dat zo zal zijn!

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: het niveau van Bruid

Berichtdoor Radical » 03 aug 2017 06:21

""Beste Radical, wanneer de Heere Jezus Zijn gemeente komt halen, ben jij er dan bij?
Ik hoop van harte dat dat zo zal zijn!""

4Allen die zich laten leiden door de Geest van God, zijn kinderen van God. 15De geest die gij ontvangen hebt, is er niet een van slaafsheid, die u opnieuw vrees zou aanjagen. Gij hebt een geest van kindschap ontvangen, die ons doet uitroepen: Abba, Vader! 16De Geest zelf bevestigt het getuigenis van onze geest, dat wij kinderen zijn van God. 17Maar als wij kinderen zijn, dan ook erfgenamen, en wel erfgenamen van God tezamen met Christus, daar wij delen in zijn lijden, om ook te delen in zijn verheerlijking.

Als wedergeboren heilige Geest vervulde in tongen biddende Christen, leef ik al in die hemelse heerlijkheid Ha ha, ben ik al deel van een koninklijke Familie (kerk) samen met mijn Vader, mijn Broer jezus, en mijn beste vriend de heilige geest, en dat we een andere eschatologie hebben is duidelijk.

Col h2 vind ik heel mooi waar staat: 9 Want in Christus is de Godheid in heel haar volheid lijfelijk aanwezig, 10en in Hem hebt gij deel aan die volheid. Hij is het hoofd waaraan alle heerschappijen en machten onderworpen zijn. 11In Hem zijt gij ook besneden, niet in een fysieke zin, door een lichamelijke ingreep, maar met de Christus-besnijdenis: 12de doop. In de doop zijt gij met Hem begraven, maar ook met Hem verrezen, door uw geloof in de kracht van God die Hem uit de dood deed opstaan.

maar ook in efe H2: 4Maar God, die rijk is aan erbarming, heeft wegens de grote liefde waarmee Hij ons heeft liefgehad, 5ons met Christus ten leven gewekt, hoewel wij dood waren door onze zonden; aan zijn genade dankt gij uw redding. 6En Hij heeft ons samen met Hem doen opstaan en zetelen in de hemelen, in Christus Jezus,


Wij wandelen in Geloof, vol van de heilige Geest, het evangelie van het Koninkrijk predikend en demonstrerend.
Ik mag in mijn werk (hulpverlener) fulltime in de bediening staan, evangelie verkondigend, demonen uitdrijven en zieken genezen.

Ik kan je stuk voor stuk de teksten uit leggen die de dispensatie/futuristen leer waar jij in gelooft weerleggen, maar zou je willen vragen, voor dat je gelijk je oordeel klaar hebt om dit eens te lezen :https://www.ontdekgod.nl/hoop-toekomst/

en om je te bemoedigen nog een leuk filmpje https://youtu.be/MBtBHZtdU78

zomaar een greep wat er in de wereld gebeurt.

‘Onze Vader in de hemel,
uw naam worde geheiligd,

uw koninkrijk komt,
uw wil geschiede,
op aarde zoals in de hemel.


Geef ons elke dag ons brood
en vergeef onze zonden,
zoals wij anderen vergeven.
Bewaar ons voor verzoeking
en verlos ons van de boze.

Want van U is het Koninkrijk
en de kracht en de heerlijkheid
tot in eeuwigheid.

Amen.’
(Mattheus 6:8-13)

‘De heerschappij rust op Zijn schouder… aan de uitbreiding van deze heerschappij en aan de vrede zal geen einde komen op de troon van David en over zijn koninkrijk, om het te grondvesten en het te ondersteunen door recht en gerechtigheid, van nu aan tot in eeuwigheid.’ (Jesaja 9:5, 6)

:8>
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten