Rechterflank CGK wil behoudend blijven

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Rechterflank CGK wil behoudend blijven

Berichtdoor Marnix » 31 jan 2020 20:08

Of gevolgen heeft voor de landelijke eenheid... want dat is ook nog mogelijk als men gedwongen wordt om te kiezen tussen het landelijke kerkverband en de plaatselijke gemeente. Ik denk dan ook niet dat men bestaande samenwerkingen gaat afkeuren. Hooguit nieuwe samenwerkingen ontraden (wat al erg genoeg zou zijn) of stellen dat samenwerkingen alleen mogen als de meest behoudende kerkorde (wat doorgaans die van de CGK is) wordt uitgevoerd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4607
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Rechterflank CGK wil behoudend blijven

Berichtdoor Spreeuw » 03 feb 2020 00:09

Marnix schreef:Of gevolgen heeft voor de landelijke eenheid... want dat is ook nog mogelijk als men gedwongen wordt om te kiezen tussen het landelijke kerkverband en de plaatselijke gemeente. Ik denk dan ook niet dat men bestaande samenwerkingen gaat afkeuren. Hooguit nieuwe samenwerkingen ontraden (wat al erg genoeg zou zijn) of stellen dat samenwerkingen alleen mogen als de meest behoudende kerkorde (wat doorgaans die van de CGK is) wordt uitgevoerd.


Er is in de CGK op veel punten nu al geen landelijke eenheid, lijkt mij...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Rechterflank CGK wil behoudend blijven

Berichtdoor Marnix » 03 feb 2020 09:15

Spreeuw schreef:Er is in de CGK op veel punten nu al geen landelijke eenheid, lijkt mij...


Klopt. Intern is men divers en soms ook verdeeld. Maar dat is op zich niet nieuw. Maar daar kan je aan werken of je kan er voor kiezen om dan maar uit elkaar te gaan (of de boel zo op scherp zetten dat dat onvermijdelijk is)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 5 gasten