Voor wie stierf de Heere Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor

Re: Voor wie stierf de Heere Jezus

Berichtdoor Veendam » 08 apr 2018 16:46

Johan100 schreef:Jij hebt Jezus Heer gemaakt over geheel jouw leven? Zulke bekeringen lees ik niet van in de Bijbel.

Bij mij ging het anders. Hij zocht mij op omdat ik een zondaar was en ben.
Die gezond zijn hebben de Medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn. En ik was ziek en daarom zocht Hij mij op.
Hij is gekomen voor zondaren.

Je kunt gelovig zijn, geloven dat Jezus geleeft heeft en dingen gedaan heeft en zelfs geloven dat Hij de Messias is voor Israel, maar dat gelooft de duivel ook. Maar volg je Jezus ook, ben je zijn discipel, en mag het Hem volgen jou alles kosten ?
Dan is Hij HEER over je gehele leven,

Dat dingen bij jou anders gingen maakt het niet nodzakelijk dat het bij een ander gelijk gaat zoals jij dat beleefde.

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 09 apr 2018 07:17

DeDwaler schreef:.

Natuurlijk doet dat aan de zaak af. Het doet aan de zekerheid van het heil af. Het heil is zeker, omdat het uit God voortkomt en niet uit de mens:
Het heil komt voort uit God dat klopt maar het is niet meer of minder waar als er mensen zijn die dat waardevolle aanbod niet de waarde geven die het toe komt en er niets van willen weten.

"Maar uit Hem bent u in Christus Jezus, Die voor ons is geworden wijsheid van God en gerechtigheid, heiliging en verlossing, opdat het zal zijn zoals geschreven staat: Wie roemt, laat hij roemen in de Heere." (1 Korinthe 1:30-31)

Veendam, vergeet niet dat God volmaakt is. Gods eis aan de mens is volmaaktheid. God houdt met Zijn eis geen rekening met onze zondigheid, omdat Hij heilig is. Aangezien de eis het voor mensen (vanwege hun zondigheid) onmogelijk maakt, heeft God Zijn Zoon gezonden om het door Zijn gehoorzaamheid mogelijk te maken om de gevallen mens met Zichzelf in Christus te verzoenen.

Er is dus de eis, de zonde en de genade van God.
God eist van ons dus absoluut geen volmaaktheid OM IN CHRISTUS TE KOMEN, slechts geloof. Wanneer wij willen opwassen IN CHRISTUS en IN HEM WILLEN BLIJVEN moet de volmaaktheid echter wel zichtbaar gaan worden omdat wij zullen veranderen naar het beeld van Christus.

Zeker. Dat Gods eis het bij mensen onmogelijk maakt, doet aan onze verantwoordelijkheid niets af, omdat onze ongehoorzaamheid uit ongeloof en onwil voortkomt en dat wordt ons aangerekend. Alles is mogelijk voor wie gelooft. God zal niet toestaan dat wij boven ons vermogen verzocht worden, maar als wij niets doen met de wapens die wij van Hem hebben gekregen en daar niet mee om leren gaan dan kunnen we wel gaan janken dat we een slag verloren hebben, maar dan moeten wij dat niet op God afschuiven dat we boven ons vermogen verzocht worden, dan is het gewoon dat wij zelf te laks geweest zijn in het doen wat Christus van ons vraagt.

De weg mag dan open zijn, maar: "Zie, de hand van de HEERE is niet te kort dat ze niet zou kunnen verlossen, en Zijn oor is niet toegestopt dat het niet zou kunnen horen. Maar uw ongerechtigheden maken scheiding tussen u en uw God, uw zonden doen Zijn aangezicht voor u verborgen zijn, zodat Hij u niet hoort." (Jesaja 59:1-2)

Als de zonde(n), waaronder ongeloof, een mens niet weerhouden, wat is dan een zondaar dat Christus voor hem moest sterven?
Jezus Christus stierf met name om de MACHT der zonde te doorbreken. Nu is het dus mogelijk om NIET te zondigen terwijl de mens voor het lijden en sterven van Jezus niet anders kon dan alleen maar zondigen omdat de mens gebukt ging onder die MACHT.

.[/color]

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 09 apr 2018 11:22

Cathy schreef:1 Joh 2:2 ''en Hij is een verzoening voor onze zonden, en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden der gehele wereld''.
1 Joh 4:14 'En wij hebben gezien en getuigen dat de Vader de Zoon gezonden heeft als Zaligmaker van de wereld'.
Joh 3:16 is al genoemd en in al die teksten komt het woord 'kosmos' voor.
Het lijkt mij dat het lijden, sterven en de opstanding alles en iedereen omvat.

Prachtig samengevat Cathy....
Voor iedereen, ja voor jou en mij en alle forum leden en allen die dit lezen.
de Heer Jezus is gekomen voor een ieder (is iedereen, niemand uitgezonderd, nee helemaal niemand, jij ook niet twijfelaar) die in Hem geloofd (Geloof in Christus vereist!)
Gelooft dan in Hem alleen (niet in de mens of predikant die je aan t twijfelen maakt)

een roep een persoonlijke oproep is van de Heere.
We ontvangen nu al reeds zoveel zekerheden maar enkel in Geloof in Christus alleen

Door het geloof en in Christus Jezus bent u allen kinderen van God. (Gal 3) Allen die door de Geest geleid worden zijn kinderen van God. Zijn we kinderen, dan zijn we ook erfgenamen.(Rom a8) Wie Hem wel ontvingen en in Hem geloofden heeft Hij het voorrecht gegeven kinderen van God te worden.(Joh 1)
Hier is niets tussen te krijgen.

Er zijn mensen die zeggen: "de Heere is niets aan ons verplicht" maar dat klopt toch niet helemaal. God sloot een verbond " Ik zal u tot een God zijn, gij zult Mij tot een volk zijn" naar te lezen is in Psalm 81 Psalm 81 : 12
"Opent uwen mond;
Eist van Mij vrijmoedig,
Op mijn trouwverbond;
Al wat u ontbreekt,
Schenk Ik, zo gij 't smeekt,
Mild en overvloedig."

Dat is echt een belofte van God, een verbond, een eed, waarop de mens zich mag beroepen.
Geweldig is het om te mogen weten dat een mens die schuilt in Gods genade, Gods gunst genieten mag.
Genade is Gods gunst.
God is zo trouw, en zelf schiet ik zo vaak tekort en ben ik niet trouw, maar we mogen altijd een beroep doen, ondanks al onze vreselijke tekortkomingen, op Gods Trouw!
We mogen bidden, Heere ik ben toch Uw kind, maar ik ben geen lieverdje, ik ben Uw gunsteling, maar absoluut geen heilige, maar vol van zonde en het verkeerde, wilt U mij genadig vergeven.

Het is belangrijk om je schuld eerlijk onder ogen te zien zelf, loop er niet voor weg, maar staar je er ook niet op blind. Blijf er niet in hangen.
Zeg niet "Nou ja, zolang ik zo verkeerd en zondig ben, kan ik het wel vergeten"
dat klinkt vroom, maar dat is het niet.
Dan laat je je schuld belangrijker zijn dan Gods genade
Alsof je schuld niet opgewassen kan zijn tegen Gods genade
Dat klinkt wel heel nederig, maar is ten diepste heel hooghartig.
Wat wat denk je dan als mens wel, dat God het niet zou aan kunnen jou schuld?

Mensen roeren vaak in hun eigen ziel en daar vind je van alles, behalve wat je zou moeten vinden.
en heb je daar houvast aan?
De Heere God zegt, "Ik Ben die Ik Ben"

Een boot op zee werpt zijn anker uit in de zee om houvast te hebben, niet in zijn eigen ruim want dat helpt niks.
Waarin werpen wij het anker uit.
In het ruim van ons levenschip, de diepten van onze ziel, onze zonden? doe dit toch niet.
maar werp we het anker uit omhoog, daar is de grond, daar waar de Heere Jezus is met Zijn verzoenend bloed, we hebben een voorspraak bij de Vader. "Vader, ik wil niet dat dezen verloren gaan, want Ik heb verzoening voor hem voor haar gevonden"

Heere wees mij genadig, wilt U mij genadig aannemen.

Als ons hart ons veroordeeld, God is meer dan ons hart, want God is zo groot, dat Hij al verzoening deed voor dat iemand er om vroeg in Jezus, verzoening deed van alle zonden, ook die van gisteren en eergisteren.
ook al denken we dat we het wel kunnen vergeten, bid toch elke dag tot God, in oprechtheid en nederigheid, "Heere, vergeef mij mijn schulden, allemaal."

Want God is goed en gaarne vergevend en van grote goedertierenheid voor allen....ja Allen , die Hem aanroepen.

Ik vraag me dan toch zo af:

Waarom herkennen veel (Reformatorische) Christenen het hebben van een relatie met God niet?
Waarom herkennen ze de aanwezigheid van God in het hart niet?
Waarom herkennen ze het lieflijke leerproces van God in hun verdere weg niet?
waarom snappen ze het herkennen van Gods stem niet?
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 09 apr 2018 16:07

Veendam schreef:Je kunt gelovig zijn, geloven dat Jezus geleeft heeft en dingen gedaan heeft en zelfs geloven dat Hij de Messias is voor Israel, maar dat gelooft de duivel ook. Maar volg je Jezus ook, ben je Zijn discipel, en mag het Hem volgen jou alles kosten ?
Dan is Hij HEER over je gehele leven,

Je bedoelt, mag het jou alles kosten?

Veendam schreef:Dat dingen bij jou anders gingen maakt het niet noodzakelijk dat het bij een ander gelijk gaat zoals jij dat beleefde.

Ik toets bekeringen wel graag aan de Bijbel.

Maar we wijken af van het onderwerp.
Het offer van de Heere Jezus is groot genoeg van de zonde van de gehele wereld.
Maar ik geloof dat Hij stierf voor de mensen die zalig worden.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 09 apr 2018 18:32

Johan100 schreef:Je bedoelt, mag het jou alles kosten?
Maar volg je Jezus ook, ben je Zijn discipel, en mag het Hem volgen jou alles kosten ?
ik bedoel wat er staat alleen jij leest het anders. HET Hem VOLGEN, mag dat jou alles kosten ?

Ik toets bekeringen wel graag aan de Bijbel.

Voor zover ik diegene ben die bekeringen zou moeten toetsen, toets ik die liever aan de vrucht die een ander draagt en aan de liefde
die ze hebben voor andere mensen, in het bijzonder aan de broeders en zusters IN Christus.

Maar we wijken af van het onderwerp.
Het offer van de Heere Jezus is groot genoeg van de zonde van de gehele wereld.
Maar ik geloof dat Hij stierf voor de mensen die zalig worden.

Niet verkeerd bedoeld, maar het gaat er niet om wat jij gelooft. De Schrift zegt dat Jezus stierf voor de zonde van de hele wereld.
Dat is dus een feit en dat is dus de waarheid.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 09 apr 2018 18:35

Veendam schreef: en mag het Hem volgen jou alles kosten ?

Ik las de zin een beetje krom, maar nu begrijp ik het. Eens.

Veendam schreef:Niet verkeerd bedoeld, maar het gaat er niet om wat jij gelooft. De Schrift zegt dat Jezus stierf voor de zonde van de hele wereld.
Dat is dus een feit en dat is dus de waarheid.

Niet verkeerd bedoelt, maar het komt wel lelijk over.

Zijn Offer is groot genoeg voor de zonde van de hele wereld, maar Hij is wel gestorven voor de zondaren die zalig zullen worden.

1 Thess.5: 9 Want God heeft ons niet gesteld tot toorn, maar tot verkrijging der zaligheid door onzen Heere Jezus Christus,
10 Die voor ons gestorven is, opdat wij, hetzij dat wij waken, hetzij dat wij slapen, tezamen met Hem leven zouden.

Je leest dus duidelijk dat Christus voor 'ons' gestorven is, in 1 Thess.5. Die ons is geschreven aan gelovigen.
Opdat....wij tezamen met Hem leven zouden. Uit Zijn Offer volgt dus dat zondaren met Hem leven zouden.
En dat kun je niet van iedere zondaar zeggen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 10 apr 2018 06:45

De Dwaler (Dick) had ze al in de tweede post gemeld.

"En zij zal een Zoon baren, en u zult Hem de Naam Jezus geven, want Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden." (Mattheüs 1:21)

"Hij heeft Zichzelf voor ons gegeven, opdat Hij ons zou vrijkopen van alle wetteloosheid en voor Zichzelf een eigen volk zou reinigen, ijverig in goede werken." (Titus 2:14)

"Ik ben de goede Herder en Ik ken de Mijnen en word door de Mijnen gekend, zoals de Vader Mij kent en Ik de Vader ken; en Ik geef Mijn leven voor de schapen." (Johannes 10:14-15)

"Jezus antwoordde hun: Ik heb het u gezegd en u gelooft het niet. De werken die Ik doe in de Naam van Mijn Vader, die getuigen van Mij. Maar u gelooft niet, want u bent niet van Mijn schapen, zoals Ik u gezegd heb. Mijn schapen horen Mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij. En Ik geef hun eeuwig leven; en zij zullen beslist niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit Mijn hand rukken." (Johannes 10:25-28)

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 10 apr 2018 07:55

Johan100 schreef:Zijn Offer is groot genoeg voor de zonde van de hele wereld, maar Hij is wel gestorven voor de zondaren die zalig zullen worden.

1 Thess.5: 9 Want God heeft ons niet gesteld tot toorn, maar tot verkrijging der zaligheid door onzen Heere Jezus Christus,
10 Die voor ons gestorven is, opdat wij, hetzij dat wij waken, hetzij dat wij slapen, tezamen met Hem leven zouden.

Je leest dus duidelijk dat Christus voor 'ons' gestorven is, in 1 Thess.5. Die ons is geschreven aan gelovigen.
Opdat....wij tezamen met Hem leven zouden. Uit Zijn Offer volgt dus dat zondaren met Hem leven zouden.
En dat kun je niet van iedere zondaar zeggen.
Doe 'ons' dat sluit de rest van de wereld niet uit, en het 'opdat' ook niet:

- Joh 3:16 16 Want God had de WERELD zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, OPDAT iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
- 1 Joh 2:2 en Hij is een verzoening voor onze zonden, en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden der GEHELE WERELD.
- Joh 1:29 Zie het ​Lam van God, Dat de ​zonde​ van DE WERELD wegneemt!
- 2 Kor 5:14 Want de ​liefde​ van ​Christus​ dringt ons, die tot dit oordeel gekomen zijn: als Eén voor allen gestorven is, dan zijn zij allen gestorven.
15 En Hij is voor allen gestorven, opdat zij die leven, niet meer voor zichzelf zouden leven, maar voor Hem Die voor hen gestorven en ​opgewekt​ is.19 God was het namelijk Die in ​Christus​ de wereld met Zichzelf verzoende, en aan hen hun overtredingen niet toerekende; en Hij heeft het woord van de verzoening in ons gelegd.
- Hebr. 10:29 Hoeveel te zwaarder straf, denkt u, zal hij waard geacht worden die de ​Zoon van God​ vertrapt heeft en het bloed van het ​verbond, waardoor hij ​geheiligd​ was, ​onrein​ geacht heeft en de Geest van de ​genade​ gesmaad heeft?

Ik ben benieuwd naar je verklaring van deze teksten.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 10 apr 2018 08:01

Johan100 schreef:De Dwaler (Dick) had ze al in de tweede post gemeld.

"En zij zal een Zoon baren, en u zult Hem de Naam Jezus geven, want Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden." (Mattheüs 1:21)
Zijn Volk is het Volk Israël, maar er is ook Zaligheid voor de mensen uit de heidenen. Het is dus ruimer dan wat er staat geschreven hier.
"Hij heeft Zichzelf voor ons gegeven, opdat Hij ons zou vrijkopen van alle wetteloosheid en voor Zichzelf een eigen volk zou reinigen, ijverig in goede werken." (Titus 2:14) Het zou raar zijn wanneer God de Gemeente niet zou laten bestaan uit vrijgekochten, maar hier staat duidelijk centraal wat het DOEL is van het Zichzelf geven.

"Ik ben de goede Herder en Ik ken de Mijnen en word door de Mijnen gekend, zoals de Vader Mij kent en Ik de Vader ken; en Ik geef Mijn leven voor de schapen." (Johannes 10:14-15) Ook heb ik schapen die niet van DEZE kudde zijn, dus weer RUIMER dan dit versgedeelte.

"Jezus antwoordde hun: Ik heb het u gezegd en u gelooft het niet. De werken die Ik doe in de Naam van Mijn Vader, die getuigen van Mij. Maar u gelooft niet, want u bent niet van Mijn schapen, zoals Ik u gezegd heb. Mijn schapen horen Mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij. En Ik geef hun eeuwig leven; en zij zullen beslist niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit Mijn hand rukken." (Johannes 10:25-28)

Hier is de beschrijving die centraal staat dat er LEVEN gegeven is aan de schapen. Dat wordt je door te luisteren naar Zijn Stem.
Zo zie je dat veel meer staan in de Bijbel, het is niet alleen de Bijbel kennen en citeren, maar je moet het ook DOEN, je moet er gevolg aan geven

Een slaaf kreeg een talent, die slaaf was door zijn meester gekocht en betaald, dat talent stopte hij in de grond.
Ik wist dat u een gestreng heer was. GA UIT IN DE BUITENSTE DUISTERNIS !!
Het genade aanbod is zeer ruim, ja voor de gehele wereld, maar de beperking zit er aan de kant van de mensen die NIET WILLEN DOEN WAT GOD ZEGT.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 10 apr 2018 08:09

naamloos schreef:

Ik ben benieuwd naar je verklaring van deze teksten.

Ik kan die teksten verklaren, maar wij komen er toch niet uit. Je neemt niks aan en gooit altijd je kont tegen de krib. Ik pas dus.

Ik wil je één advies meegeven over die teksten en bestudeer ze dan nog eens.
1) er is een verschil tussen verzoening voor de zonden van de gehele wereld waardoor God verzoening voor iedereen heeft mogelijk gemaakt en zij die daadwerkelijk gerechtvaardigd worden, de zondaar die particulier verzoend wordt.

We moeten alle teksten erbij betrekken en dat hebben ze op de Dordtse Synode ook gedaan en toen zijn ze tot dezelfde conclusie gekomen als mij en Dick (DeDwaler). De teksten die jij noemt hebben doorgaans de overhand, daarom noem ik bewust de andere teksten.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 10 apr 2018 09:10

Johan100 schreef:Ik kan die teksten verklaren, maar wij komen er toch niet uit. Je neemt niks aan en gooit altijd je kont tegen de krib. Ik pas dus.
Zo ken ik er ook een paar ...
Ik ben gewend te onderbouwen wat ik zeg, dat heb ik bijvoorbeeld afgelopen weekeind ook gedaan met de woorden van Jezus zelf.
Maar jij zegt ''dwaasheid'', en dat zonder enige onderbouwde weerlegging.
Je 'past' maar wat je wilt, het zal mij er niet van weerhouden mijn onderbouwde visie te geven als ik iets lees wat naar mijn mening niet klopt.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 10 apr 2018 10:49

naamloos schreef:Zo ken ik er ook een paar ...
Ik ben gewend te onderbouwen wat ik zeg, dat heb ik bijvoorbeeld afgelopen weekeind ook gedaan met de woorden van Jezus zelf.
Maar jij zegt ''dwaasheid'', en dat zonder enige onderbouwde weerlegging.
Je 'past' maar wat je wilt, het zal mij er niet van weerhouden mijn onderbouwde visie te geven als ik iets lees wat naar mijn mening niet klopt.

Als ik bij jou moet ingaan op wat er niet klopt, heb ik een dagtaak, maar je wilt toch niets leren, is mijn indruk. Dan denk ik bij mezelf, ze leest de Waarheid hier toch en de Heilige Geest hoeft het maar te zegenen.

Maar een beetje een opstelling van 'ik wil wat leren' zou je als evangelische op een reformatorisch forum wel beter passen.

Ik schreef: Wat een dwaasheid wat ik hier lees. 'Niet veroordeeld worden vanwege bouwen op eigen goede werken'.
Het enige fundament is Christus!

En verder heb ik ook gewoon onderbouwd. De Farizeeën werden juist veroordeelt om hun eigengerechtigheid.
Het schort je m.i. echt aan gedegen en getrouwe Bijbelkennis.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 10 apr 2018 12:10

Johan100 schreef:Als ik bij jou moet ingaan op wat er naar jouw mening niet klopt, heb ik een dagtaak, maar je wilt toch niets leren, is mijn indruk. Dan denk ik bij mezelf, ze leest de Waarheid hier toch en de Heilige Geest hoeft het maar te zegenen.
Je was wat vergeten dus heb ik het maar even aangevuld.
Voor zover ik me herinneren kan ben je nog nooit op een argument van me ingegaan.
Je ploft er alleen je eigen waarheid maar tegenover en laat zo schrift met schrift strijden.
Ik zeg meestal waarom ik een argument niet vind kloppen en schrijf dan mijn visie op.
Maar ik heb je al meer gezegd: soms zegt niets zeggen meer dan wel wat zeggen. Daar hou ik het dan wat jou betreft maar op.
Johan100 schreef:Ik schreef: Wat een dwaasheid wat ik hier lees. 'Niet veroordeeld worden vanwege bouwen op eigen goede werken'.
Het enige fundament is Christus!
Die 'dwaasheid' komt uit je eigen duim, wat ik schreef:
Grappig is dan wel dat het in deze gelijkenis nou juist gaat om 'doen' en ook in een context staat van doen-vrucht dragen.
Wie deze mijn woorden hoort en doet ... en wie deze woorden van mij hoort en niet doet ....
Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, evenmin als een slechte boom goede vruchten dragen kan.
De dwaze bouwer wordt dus niet veroordeeld vanwege bouwen op eigen goede werken, maar vanwege zijn slechte werken: Ik heb u nooit gekend; ga weg van Mij, u die de ​wetteloosheid​ werkt!

En dat, beste Johan, klopt ook precies met wat Jacobus schrijft over een dood geloof: zeggen dat je gelooft, maar er niet naar handelen.
Slechte werken bouwen op het fundament van geloof ipv goede werken.
En daarmee is helemaal niet gezegd dat iemand behouden wordt vanwege zijn goede werken, daar gaat het hier helemaal niet over.
Behouden worden is uit genade door geloof zonder werken met Christus als fundament, maar het gaat hier om een levend geloof dat vrucht draagt. Jezus zegt zelf dat alleen wie handelt naar de wil van zijn hemelse Vader het koninkrijk van de hemel zullen binnengaan.
Johan100 schreef:En verder heb ik ook gewoon onderbouwd. De Farizeeën werden juist veroordeelt om hun eigengerechtigheid.
Het schort je m.i. echt aan gedegen en getrouwe Bijbelkennis.
Je hebt een staaltje inlegkunde weggegeven wat uit je theologische duim komt.
Het schort je m.i. echt aan begrijpend lezen.

Ik ga d'r een topic over openen.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 10 apr 2018 12:18

Doe toch even normaal man, je maakt echt totaal geen indruk!

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 10 apr 2018 12:46

Johan100 schreef:Doe toch even normaal man, je maakt echt totaal geen indruk!

Naamloos is een vrouw Johan. :wink:
Het topic is geopend, maar ik zie geen vragen of discussiepunten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Terug naar “[Religie] - Algemeen”