Mag een vrouw een broek dragen?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Mag een vrouw een broek dragen?

Berichtdoor Boerin » 27 mei 2014 23:41

Een lange soepjurk kan ook nog.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 mei 2014 13:36

Boerin schreef:Een lange soepjurk kan ook nog.

Ik zag in de winkels dat die inderdaad "IN" zijn, nu wordt dit de Ibiza-trend genoemd.
Misschien leuk voor een vakantie op een winderig warm eiland, maar ik kan het niet echt elegant vinden .

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 mei 2014 17:50

schelpje3 schreef:maar ik kan het niet echt elegant vinden .

:lol: Daarom heet het ook een soepjurk.
In m'n eerste kerk die jeugdvoorganger, we zouden naar een andere kerk gaan op visite met z'n allen en dan zei ie: Dames, wel netjes in een rok hoor. We moeten goed voor de dag komen. Ik had geeneens een rok, dus dat werd een soepjurk van m'n moeder. Komen we daar, hadden al die lui van die hippe zwarte leren jackies aan, kwamen wij aanzetten.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 29 mei 2014 12:16

tja, ik zou hier hetzelfde hebben geschreven als in het baardtopic.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 mei 2014 13:44

MoesTuin schreef:tja, ik zou hier hetzelfde hebben geschreven als in het baardtopic.

Ik draag geen baard hoor MoesTuin. :mrgreen:

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 29 mei 2014 18:34

meribel schreef:Het is niet te geloven,
Eerst móet je een rok,
En nu slaat de stemming om en móet je weer een broek

Ik vind, vrouwen moeten nogal veel.
Wanneer houdt dat nu eens op.

Moeten? Als God het van je vraagt dat je geen mannenkleding aan hebt, dan doe je dat toch uit liefde, niet omdat het moet, maar uit dankbaarheid jegens God?

En er staan trouwens ook vermaningen specifiek gericht aan mannen in de Bijbel.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 29 mei 2014 18:36

Spreeuw schreef:
Moeten? Als God het van je vraagt dat je geen mannenkleding aan hebt, dan doe je dat toch uit liefde, niet omdat het moet, maar uit dankbaarheid jegens God?

En er staan trouwens ook vermaningen specifiek gericht aan mannen in de Bijbel.

De Bijbel zegt ook dat mensen niet mee moeten gaan met wereldse dingen.
Dus, hup, alle mannen weer in de jurk. :mrgreen:

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 29 mei 2014 19:58

Spreeuw schreef:

Er staat niet alleen dat vrouwen geen mannenkleding mogen dragen, maar óók dat mannen geen vrouwenkleding mogen dragen.

Wij vertalen dit met: Vrouwen mogen geen broeken aan. Punt. Als je het zo interpeteert, zou je er aan toe moeten voegen dat de kilt die Schotten dragen ook niet kan, en dat de djellaba die arabieren dragen, ook niet mag. Maar vreemd genoeg beperkt men dit alleen als een verbod voor vrouwen.

Ik blijf zeggen dat ik denk dat deze interpretatie er helemaal naast zit. Ik denk dat dit slaat op travestie, en dat er geen verbod op damesbroeken mee wordt bedoelt.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 29 mei 2014 20:51

Bambi schreef:De Bijbel zegt ook dat mensen niet mee moeten gaan met wereldse dingen.

Mode dus.

Lord Mcgold
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lord Mcgold » 16 jun 2014 20:06

Bambi schreef:De Bijbel zegt ook dat mensen niet mee moeten gaan met wereldse dingen.

Die zin uit de Bijbel (in het boek Efeze) moet je wel in zijn verband lezen. Als je hem gewoon als losse zin noemt trek je hem er eigenlijk al uit.

on-topic: Vrouwen moeten gewoon zelf weten wat ze dragen. Broek of rok boeit allemaal niet. Zolang je nog maar kan zien dat het een vrouw is.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 16 jun 2014 20:10

Lord Mcgold schreef:Die zin uit de Bijbel (in het boek Efeze) moet je wel in zijn verband lezen. Als je hem gewoon als losse zin noemt trek je hem er eigenlijk al uit.

on-topic: Vrouwen moeten gewoon zelf weten wat ze dragen. Broek of rok boeit allemaal niet. Zolang je nog maar kan zien dat het een vrouw is.

En hoe vaak denk je dat er in de kerk wordt gezegd bij alle items: "Wordt niet wereldgelijkvormig"

on-topic: Je hebt helemaal gelijk.

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 16 jun 2014 20:54

Ik kan het toch niet laten, hoor. Elke keer kijk ik weer even in dit topic om te zien of de geboden al een beetje zijn aangescherpt of, wat ook zou kunnen natuurlijk, zijn versoepeld. Maar tot nu toe kabbelt het lekker verder.

Het prachtige citaat:
Boerin schreef:Een lange soepjurk kan ook nog.
deed mij denken aan wat ik onlangs zag. Het modebeeld schijnt nu overgestapt te zijn op veelvervige chill-kleding. Als ik dat goed op mij in laat werken dan zijn dat wat mij betreft eigenlijk soepbroeken!

Ik realiseer me heel goed dat ik daarmee een hele nieuwe, maar boeiende categorie aan dit topic heb toegevoegd. Het zal nog een hele toer worden om alle complimenten die ik daarvoor ga krijgen persoonlijk te beantwoorden.
Daarom nu alvast: "bedankt allemaal voor de felicitaties, ze waren hartverwarmend, en het geeft ook zoveel steun om door te gaan!"

Want het is toch wel iets om trotst op te zijn, de uitvinding van de term soepbroek. Het past zo mooi in de discussie en sluit zo fijn aan bij de gewichtige zaken die hier aan de orde komen.

Ik hoop maar dat ook de soepbroek niet zo heet gegeten wordt als hij door mij wordt opgediend.
Maar knap is het wel, al zeg ik het zelf.

Trots ondertekend door

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Bambi

Berichtdoor Bambi » 16 jun 2014 21:17

gravo schreef:deed mij denken aan wat ik onlangs zag. Het modebeeld schijnt nu overgestapt te zijn op veelvervige chill-kleding. Als ik dat goed op mij in laat werken dan zijn dat wat mij betreft eigenlijk soepbroeken!

Ik realiseer me heel goed dat ik daarmee een hele nieuwe, maar boeiende categorie aan dit topic heb toegevoegd. Het zal nog een hele toer worden om alle complimenten die ik daarvoor ga krijgen persoonlijk te beantwoorden.
Daarom nu alvast: "bedankt allemaal voor de felicitaties, ze waren hartverwarmend, en het geeft ook zoveel steun om door te gaan!"

Want het is toch wel iets om trotst op te zijn, de uitvinding van de term soepbroek. Het past zo mooi in de discussie en sluit zo fijn aan bij de gewichtige zaken die hier aan de orde komen.

Ik hoop maar dat ook de soepbroek niet zo heet gegeten wordt als hij door mij wordt opgediend.
Maar knap is het wel, al zeg ik het zelf.

Trots ondertekend door

gravo

Vind het meer een drollenvanger. Wat trouwens een oud-Nederlands woord is. :mrgreen:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 jun 2014 22:48

Afbeelding
Dit soort horror is volgens mij ook geinspireerd uit de moslimcultuur.

Afbeelding

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 17 jun 2014 06:37

mealybug schreef:Afbeelding
Dit soort horror is volgens mij ook geinspireerd uit de moslimcultuur.

Afbeelding

:lol: Die dingen dragen ze wanneer ze werken op het land. Het is heel handig want je hebt er veel bewegingsvrijheid in, je ziet geen lichaamsvormen en het is handig omdat je er dingen in kan dragen die je hebt geraapt van het land (noten,fruit). Die lange 'flap' kun je gebruiken als een soort zak.
Waarom ze dit in Nederland zouden willen dragen is me ook een raadsel :? :lol:
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

Terug naar “[Religie] - Algemeen”