Pcrtje schreef:Alle mensen die eerlijk en oprecht geloven in die hedendaagse daag ik uit deze documentaire eens te bekijken. Als jullie mij een goede verklaring kunnen geven ben ik bereid elke zondag mee te gaan naar jullie kerkdiensten.

Klik
hier. Helaas heb ik na een paar oproepen nog geen reactie gehad. Zijn jullie dit keer wel bereid?
Volledig met je eens dat er ook heel veel mis is, maar dat is ook waar de satan op uit is, hij doet zich toch voor als een engel van het licht(?)
Wat denk je, even grof gezegd, een kerk waar de inhoud allemaal al voorgekauwd is, is hij daar naar op zoek?
Ja en nee, mensen die oprecht God dienen en stappen zetten in geloof met gevaar voor eigen leven of waar Gods werk groots zichtbaar wordt,
die mensen ervaren de grootste strijd.
Zij proberen zielen te winnen. De satan gaat daarom rond als een briesende leeuw..
naamloos schreef:Ga eens met bekeerde moslims praten, regelmatig hoor je van hen dat ze het evangelie hebben aangenomen toen ze een wonder hadden gezien. Evenals mensen in zendingsgebieden.
Faramir schreef:Meld je eens aan op het Freethinker forum en praat daar met wat ex-evangelicale mensen. Ze hebben het evangelie de rug toe gekeerd toen ze wonderen beloofd was en nooit te zien kregen of bedrogen werden.
net als de katholieke kerk of is dat een ander verhaal?
Iedere kerk stappen mensen uit omdat ze het er niet mee eens zijn of teleurgesteld.