Wonderen van Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor naamloos » 05 sep 2014 11:45

Faramir schreef:Meld je eens aan op het Freethinker forum en praat daar met wat ex-evangelicale mensen. Ze hebben het evangelie de rug toe gekeerd toen ze wonderen beloofd was en nooit te zien kregen of bedrogen werden.
Verbaasd me niets. Je kunt uit jezelf ook helemaal geen wonderen beloven, daar gaat de Geest over.
Verders zijn er n alle stromingen mensen die het evangelie de rug toekeren.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 sep 2014 11:53

Pcrtje schreef:Hier volgt een oprechte reactie van mij. Niet om flauw te doen, ook niet om te stangen of whatever. Ik zou graag eens een reactie en weerlegging willen hebben van wat ik hier nu post.

Ik heb hier al een paar keer over geschreven op het forum.

Alle mensen die eerlijk en oprecht geloven in die hedendaagse daag ik uit deze documentaire eens te bekijken. Als jullie mij een goede verklaring kunnen geven ben ik bereid elke zondag mee te gaan naar jullie kerkdiensten. :) Klik hier. Helaas heb ik na een paar oproepen nog geen reactie gehad. Zijn jullie dit keer wel bereid?

Van deze documentaire zijn ook twee korte fragmenten. Twee voorbeelden van truukjes die vaak als bewijs van een wonder van God moeten dienen. Bekijk hier en hier.

Verder kun je dit stuk, dat ik toen in reactie op Xsidd en Boerin schreef lezen.

Ik ben benieuwd of er nu iemand is die zich bereid voelt hierop commentaar te geven. Vooralsnog ben ik het eens met wat Mohamed zei:

Mohamed schreef:Evangelische christenen (...) eigenen [zich] de wonderen toe die voor Joden bedoeld waren, terwijl de kwaliteit van [hedendaagse] wonderen verschilt van de wonderen uit de eerste eeuw (een wonderlijke genezing van een winterteen versus iemand opwekken uit de dood). Al deze zaken ziet [men] niet, dus inderdaad er WORDT heel slecht geluisterd.

Dank je vriendelijk. :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 sep 2014 11:55

Faramir (en Mohamed maar die was klaar in dit topic dus hou je daar nou ook aan, het is zo'n fijn vooruitzicht als je hier ff je mond houdt.) Wat er nu gebeurt is verkeerd omgaan met wat geen wonderen zijn, aanhalen om het ander te ontkrachten.

A. De Bijbel zegt dat God wonderen kan doen. Soms gebeurt dat door mensen, vaak doet Hij het ook zonder mensen.

B. Jezus zegt ook dat er valse profeten zullen opstaan die valse tekenen laten zien.

Die twee staan naast elkaar. Wat we niet moeten doen is A wegredeneren met B of B wegredeneren met A maar ze naast elkaar laten staan. Dan ben je kritisch op maar niet per definitie afwijzend naar wonderen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 sep 2014 12:04

Pcrtje schreef:Alle mensen die eerlijk en oprecht geloven in die hedendaagse daag ik uit deze documentaire eens te bekijken. Als jullie mij een goede verklaring kunnen geven ben ik bereid elke zondag mee te gaan naar jullie kerkdiensten. :) Klik hier. Helaas heb ik na een paar oproepen nog geen reactie gehad. Zijn jullie dit keer wel bereid?

Hier nog even op terugkomend, dat hoop ik wel, maar ik vrees dat je er naar kan fluiten.

Zo vergaat het mij namelijk ook steeds, lees dit topic maar na. Het enige wat ik krijg zijn verwijten en verongelijkte reacties en daar word ik op een gegeven moment venijnig van. Weet je wat ik me zo langzamerhand begin af te vragen, wie houden ze nou eigenlijk voor de gek, ons of zichzelf?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 sep 2014 14:07

Marnix schreef:Die twee staan naast elkaar. Wat we niet moeten doen is A wegredeneren met B of B wegredeneren met A maar ze naast elkaar laten staan. Dan ben je kritisch op maar niet per definitie afwijzend naar wonderen.

Daar ben ik het mee eens. En Mohamed ook zo te zien.
Ik geloof er echter helemaal niets van dat men binnen een bepaalde denominatie zoveel wonderen tegenkomt/meemaakt. Ik kan dat niet anders zien als oplichting. Zoals met de goudstof die op bijbels viel. Indien mij zo'n kunstje was geflikt dan had ik de gemeente gelijk vaarwel gezegd en voelde ik mij dermate bedrogen dat God zelf ook zeker ter discussie stond indien ik daar tot geloof was gekomen of er in opgegroeid was.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 05 sep 2014 14:42

Faramir schreef:Daar ben ik het mee eens. En Mohamed ook zo te zien.
Ik geloof er echter helemaal niets van dat men binnen een bepaalde denominatie zoveel wonderen tegenkomt/meemaakt. Ik kan dat niet anders zien als oplichting. Zoals met de goudstof die op bijbels viel. Indien mij zo'n kunstje was geflikt dan had ik de gemeente gelijk vaarwel gezegd en voelde ik mij dermate bedrogen dat God zelf ook zeker ter discussie stond indien ik daar tot geloof was gekomen of er in opgegroeid was.

Goudstof en al die flauwekul en engelenveren dat is meestal niet kosjer.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 05 sep 2014 14:50

Faramir schreef:Ik geloof er echter helemaal niets van dat men binnen een bepaalde denominatie zoveel wonderen tegenkomt/meemaakt. Ik kan dat niet anders zien als oplichting. Zoals met de goudstof die op bijbels viel. Indien mij zo'n kunstje was geflikt dan had ik de gemeente gelijk vaarwel gezegd en voelde ik mij dermate bedrogen dat God zelf ook zeker ter discussie stond indien ik daar tot geloof was gekomen of er in opgegroeid was.
Om effe consequent met je mee te redeneren: Vanwege het kunstje van de aflaten (en andere misstanden) wat de roomsen geflikt hebben, zou ik me dermate bedrogen voelen dat ik de hele roomse kerk plus God zelf ter discussie zou stellen. Dus vaarwel ermee.

Ohhh, maar er is inmiddels berouw getoond en afstand van gedaan, net zoals met de specifieke voorbeelden die jij opnoemt. (Waar 1 ervan op een misverstand berustte, maar dat had ik je al eens eerder uitgelegd)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 sep 2014 14:51

Ik begrijp de hang naar wonderen totaal niet, is het gewone leven met de dagelijkse gekkigheden niet wonderlijk genoeg?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 sep 2014 14:58

naamloos schreef:Om effe consequent met je mee te redeneren: Vanwege het kunstje van de aflaten (en andere misstanden) wat de roomsen geflikt hebben, zou ik me dermate bedrogen voelen dat ik de hele roomse kerk plus God zelf ter discussie zou stellen. Dus vaarwel ermee.

Klopt. Ik zou dan ook niemand aanraden om zonder meer katholiek te worden. De handel in aflaten heeft zoals je neem ik aan weet voor behoorlijk wat geloofsafval gezorgd. Aflaten op zichzelf is overigens niets mis mee. Verder zijn er in de katholieke Kerk vele misstanden geweest en zullen er ook nu wel wat plaatsvinden. Dat speelt zich echter niet af op het vlak van geloofsinhoud. Hou het dus maar consequent zoals jijzelf aangeeft en ga dan in op de geloofsinhoud.
Ohhh, maar er is inmiddels berouw getoond en afstand van gedaan, net zoals met de specifieke voorbeelden die jij opnoemt. (Waar 1 ervan op een misverstand berustte, maar dat had ik je al eens eerder uitgelegd)

Of er afstand van gedaan is of dat er berouw getoond is, dat zal allemaal best. Feitelijk gegeven is echter dat er vele evangelicale christenen het christendom vaarwel zeggen omdat ze opgelicht en bedrogen zijn. Ga maar eens naar Freethinker. Spijtig dat je schijnbaar met die feiten niet om kan gaan.

Zoals Mohamed het hierboven ook al zegt. Er is geen enkele reden voor die hang naar wonderen. In het evangelicale wereldje is het uitgegroeid tot een oppervlakkige Hollywood show waar mensen schijnbaar bedrogen willen worden. Dat gebeurd dan ook regelmatig.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 05 sep 2014 15:03

mohamed schreef:Ik begrijp de hang naar wonderen totaal niet, is het gewone leven met de dagelijkse gekkigheden niet wonderlijk genoeg?
Ik ken zat mensen die helemaal geen hang naar wonderen hebben, maar die ze wel geloven als het gebeurd. (En dan heb ik het niet ver alles naïef geloven wat men probeerde voor te schotelen)

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 05 sep 2014 15:13

Faramir schreef:Klopt. Ik zou dan ook niemand aanraden om zonder meer katholiek te worden. De handel in aflaten heeft zoals je neem ik aan weet voor behoorlijk wat geloofsafval gezorgd. Aflaten op zichzelf is overigens niets mis mee. Verder zijn er in de katholieke Kerk vele misstanden geweest en zullen er ook nu wel wat plaatsvinden. Dat speelt zich echter niet af op het vlak van geloofsinhoud. Hou het dus maar consequent zoals jijzelf aangeeft en ga dan in op de geloofsinhoud.
Poeh, alsof wonderen mijn geloofsinhoud bepalen.
ik geloof in God en zijn zoon Jezus Christus. Daar vloeit uit voort dat ik ook geloof dat er wonderen gebeuren, omdat hij almachtig is.
Faramir schreef:Of er afstand van gedaan is of dat er berouw getoond is, dat zal allemaal best. Feitelijk gegeven is echter dat er vele evangelicale christenen het christendom vaarwel zeggen omdat ze opgelicht en bedrogen zijn. Ga maar eens naar Freethinker. Spijtig dat je schijnbaar met die feiten niet om kan gaan.

Zoals Mohamed het hierboven ook al zegt. Er is geen enkele reden voor die hang naar wonderen. In het evangelicale wereldje is het uitgegroeid tot een oppervlakkige Hollywood show waar mensen schijnbaar bedrogen willen worden. Dat gebeurd dan ook regelmatig.
Ik kan best met feiten omgaan, ik gooi alleen het kind niet weg met het badwater.
Spijtig dat jij het ene berouw wel accepteert en het andere niet.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 05 sep 2014 15:56

Faramir schreef:Of er afstand van gedaan is of dat er berouw getoond is, dat zal allemaal best. Feitelijk gegeven is echter dat er vele evangelicale christenen het christendom vaarwel zeggen omdat ze opgelicht en bedrogen zijn. Ga maar eens naar Freethinker. Spijtig dat je schijnbaar met die feiten niet om kan gaan.

Een hang naar wonderen is niet goed, je moet niet achter de wonderen aanlopen, maar andersom: als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen. Er is veel misleiding, maar aan de vruchten ken je de boom. Wij gaan nu elke dag healing rooms doen. Ex schoonzus is nu van kanker genezen, ik zei vorig jaar al op Freethinker dat we voor haar aan het bidden waren en nu bid ik voor de buurvrouw. Ik heb heel veel mensen genezen zien worden. Gods Woord zegt het. Pas is er ook een gestorven. Het was zijn tijd, had de Heer gezegd. Op naar de volgende dus.
Die vrouw van FreeThinker wilde genezen worden, maar ze had de pest aan haar ex. Jammer, dan werkt het niet. Het is geloof door liefde werkende. Heeft niks met oplichting te maken.
Zach91

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 sep 2014 15:57

Faramir schreef:Daar ben ik het mee eens. En Mohamed ook zo te zien.

Voor een deel wel mee eens. Wel zie je op het zendingsveld bijvoorbeeld meer wonderen gebeuren dan daar waar alle vrijheid is en mogelijkheden zijn om de Bijbel te lezen, naar de kerk te gaan enz. Maar inderdaad, er wordt ook misbruik van gemaakt en dat heeft Jezus ook aangekondigd.

Mohamed lijkt het er niet mee eens want ik geef aan dat wonderen nog wel degelijk gebeuren en als reactie krijg ik dat ze helemaal niet meer plaatsvinden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 05 sep 2014 16:47

Pcrtje schreef:Alle mensen die eerlijk en oprecht geloven in die hedendaagse daag ik uit deze documentaire eens te bekijken. Als jullie mij een goede verklaring kunnen geven ben ik bereid elke zondag mee te gaan naar jullie kerkdiensten. :) Klik hier. Helaas heb ik na een paar oproepen nog geen reactie gehad. Zijn jullie dit keer wel bereid?

Volledig met je eens dat er ook heel veel mis is, maar dat is ook waar de satan op uit is, hij doet zich toch voor als een engel van het licht(?)
Wat denk je, even grof gezegd, een kerk waar de inhoud allemaal al voorgekauwd is, is hij daar naar op zoek?
Ja en nee, mensen die oprecht God dienen en stappen zetten in geloof met gevaar voor eigen leven of waar Gods werk groots zichtbaar wordt, die mensen ervaren de grootste strijd.
Zij proberen zielen te winnen. De satan gaat daarom rond als een briesende leeuw..

naamloos schreef:Ga eens met bekeerde moslims praten, regelmatig hoor je van hen dat ze het evangelie hebben aangenomen toen ze een wonder hadden gezien. Evenals mensen in zendingsgebieden.

Faramir schreef:Meld je eens aan op het Freethinker forum en praat daar met wat ex-evangelicale mensen. Ze hebben het evangelie de rug toe gekeerd toen ze wonderen beloofd was en nooit te zien kregen of bedrogen werden.
net als de katholieke kerk of is dat een ander verhaal? ](*,)

Iedere kerk stappen mensen uit omdat ze het er niet mee eens zijn of teleurgesteld.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 05 sep 2014 17:21

Zach91

Terug naar “[Religie] - Algemeen”