Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Dat bedoel ik dus met ´de bijbel met voeten treden´.ineke-kitty schreef:Ik heb ook even in de Bijbel gekeken (...)
ONEENS.
ineke-kitty schreef:Jvslooten:
Ik heb ook even in de Bijbel gekeken, en daar staat dat David berouw had [vers 13] waarop Nathan zeide tot David: "De HEERE heeft ook uwe zonde weggenomen; gij zult niet sterven".
En inderdaad, David heeft veel oorlogen gevoerd, [met het zwaard] daarom mocht hij ook niet de Tempel bouwen, omdat hij bloed aan zijn handen had.
Echter zijn zoon Salomo, zoon van Bathseba, mocht dat WEL, en tijdens zijn regering was er "rust in het land" . Niks geen oorlog.
Dus: ONEENS.
Wilsophie schreef:
Babietjes zoals gezegd zijn geheiligd in hun ouders en dan heb ik het over gelovige ouders en voor alle andere babies en mensen die niet zelf kunnen kiezen of denken heeft God echt wel een plan.
Daar zegt de Bijbel niets over. Maar geen enkeltje hel. Dat zegt iets over het "dogmatische" denken.
Nee ik word niet verdrietig ik ben verbaasd hoe men conclusies trekt.
Faramir schreef:En daarom geloof jij in een holle aarde. Over dom gesproken, ik denk dat jij dan geen recht van spreken hebt.
ineke-kitty schreef:schelpje3: "...... eerder niet ben ik bang"
Wel, ik maak me niet zo'n zorgen over jouw angst hoor.
Wilsophie schreef:De prediking van wie?
Ineke leest even in de Bijbel, en dat mag even niet?
Als je grondig onderzocht hebt dan is even nakijken, meer iets van even ophelderen, want je had het al onderzocht, maar mensen toch, doe je nu mee aan een discussie om dit soort zifterij eruit te lichten?
Triest hoor. En is de Bijbel geen zuivere leer dan.? Is het de leer of de Heer?
...nam uw zonen en uw dochters, die u Mij gebaard had en bracht ze als offer voor hen om te eten. Waren uw hoererijen niet genoeg,
dat u Mijn kinderen geslacht hebt, ze prijsgegeven hebt, toen u ze voor hen door het vuur liet gaan?
Verzamel het volk, heilig de gemeente, breng de oudsten bijeen, verzamel de kleine kinderen en de zuigelingen. Laat de bruidegom uit zijn binnenkamer gaan, de bruid uit haar slaapkamer.
Jezus echter riep die kleinen tot Zich en zei: Laat de kleine kinderen tot Mij komen EN VERHINDERT HEN NIET, want voor zulke mensen is het Koninkrijk van God.
Nee dat kan. De omstanders dreven ook de spot met Noach.
Wilsophie schreef:
Wij zijn geen omstanders hoor Schelpje, wij zitten met Christus aan boord en zijn veilige in de storm want Hij brengt ons veilig thuis. Ik zou nooit iemand hier betichten om een spotdrijver te zijn noch een leugenaar,
Zal ik een paar postings opzoeken waarin je dit doet?
en wat dat betreft had 1a2b3c volkomen gelijk, ook deze andere tactiek is verwerpelijk en zeer onbijbels.
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten