Gebedstopic

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Re: Gebedstopic

Berichtdoor pol » 07 feb 2010 14:03

Samanthi, heel veel sterkte en kracht toegewenst in deze tijd maar vooral ook voor de weken erna.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 feb 2010 14:26

Wat pijnlijk en verdrietig Samanti :(
Geconcoleerd met het verlies van je moeder.
En heel veel sterkte toegewenst voor nu en voor de toekomst!

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 11 feb 2010 22:47

heel erg bedankt
gr samanthi

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 mar 2010 16:28

Een jongentje van 6 jaar heeft lympheklierkanker. Dit is een paar weken geleden vastgesteld.

Zonder dat de ouders het wisten was hun kind ernstig ziek. Als ze niet voor een vreemde bult naar de huisarts waren geweest had hij naar alle waarschijnlijkheid nog maar 2 weken geleefd. De behandelingen slaan wel aan maar er is een zware weg te gaan.
ja, dat is mijn mening dan he.....

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 19 mar 2010 11:03

Petra85 word dinsdag opgenomen in het ziekenhuis en woensdag geopereerd. Willen jullie ook voor haar bidden?

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 30 apr 2010 08:17

Ik was weer eens een keer ver van Gods wegen afgeweken, ja verder dan ooit tevoren. Er waren al eerder momenten dat ik had getwijfeld aan Zijn bestaan, maar vorig jaar is het zelfs zover gekomen dat ik het ook daadwerkelijk ontkend heb.

Toch heeft die genadige en barmhartige Vader zijn kind weer terug gehaald, als de Goede Herder zijn schapen. Hoera, ik ben weer terug! Maar wel terug in de geestelijke strijd en die strijd is voor mij nog steeds heel zwaar. En eerst dacht ik die wel in mijn eentje te kunnen voeren, of was ik te trots om toe te geven dat dat niet zo was. "Je hebt geen kerk nodig om te kunnen geloven", het had ook een uitspraak van mij kunnen zijn.

Beter laat dan nooit, maar pas nu besef ik voor het eerst hoeveel sterker een gemeenschap der heiligen is dan een eenzame gelovige. Ik wil jullie dan ook in de eerste plaats vragen om te bidden dat ik voor de rest van mijn leven heel dicht bij God mag blijven. In de tweede plaats wil ik graag lid worden van een gemeente, maar twijfel ik tussen twee gemeenten. Die twijfel leidt tot uitstel van mijn keuze en het is bekend wat er van uitstel maar al te vaak komt. Ik wil jullie dan ook vragen om te bidden om de wijsheid van de Heilige Geest bij het maken van die keuze.
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 30 apr 2010 09:17

phox schreef:Ik was weer eens een keer ver van Gods wegen afgeweken, ja verder dan ooit tevoren. Er waren al eerder momenten dat ik had getwijfeld aan Zijn bestaan, maar vorig jaar is het zelfs zover gekomen dat ik het ook daadwerkelijk ontkend heb.

Toch heeft die genadige en barmhartige Vader zijn kind weer terug gehaald, als de Goede Herder zijn schapen. Hoera, ik ben weer terug! Maar wel terug in de geestelijke strijd en die strijd is voor mij nog steeds heel zwaar. En eerst dacht ik die wel in mijn eentje te kunnen voeren, of was ik te trots om toe te geven dat dat niet zo was. "Je hebt geen kerk nodig om te kunnen geloven", het had ook een uitspraak van mij kunnen zijn.

Beter laat dan nooit, maar pas nu besef ik voor het eerst hoeveel sterker een gemeenschap der heiligen is dan een eenzame gelovige. Ik wil jullie dan ook in de eerste plaats vragen om te bidden dat ik voor de rest van mijn leven heel dicht bij God mag blijven. In de tweede plaats wil ik graag lid worden van een gemeente, maar twijfel ik tussen twee gemeenten. Die twijfel leidt tot uitstel van mijn keuze en het is bekend wat er van uitstel maar al te vaak komt. Ik wil jullie dan ook vragen om te bidden om de wijsheid van de Heilige Geest bij het maken van die keuze.

Wat voor gemeenten zijn dat dan, waar je over twijfelt?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 apr 2010 12:30

Race406 schreef:
phox schreef:Ik was weer eens een keer ver van Gods wegen afgeweken, ja verder dan ooit tevoren. Er waren al eerder momenten dat ik had getwijfeld aan Zijn bestaan, maar vorig jaar is het zelfs zover gekomen dat ik het ook daadwerkelijk ontkend heb.

Wat voor gemeenten zijn dat dan, waar je over twijfelt?

Die gedachte had ik ook, maar we zullen voor je bidden!

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 30 apr 2010 19:06

Bedankt!

Om kort op jullie vraag in te gaan: beide gemeenten zijn HHK. De ene dichtbij waar ik nu woon, de andere wat verder weg, in het dorp waar ik het grootste deel van mijn leven heb gewoond.

De voors en tegens laat ik achterwege, die zijn niet m.i. zo geschikt om op een forum te bespreken. Eerste stap is nu om met dominee/kerkenraad te gaan praten, dat zou veel duidelijkheid kunnen scheppen. Maar iets weerhoudt me daarvan en ik denk dat dat juist weer mijn twijfel is. Ik weet heel goed dat ik me daar overheen moet zetten, maar het lukt me nog niet zo...
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 02 mei 2010 01:25

@welkom terug Phox, en gebeden wordt er!

Gebed gevraagd voor mijn familie. God weet waarom.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 04 mei 2010 18:22

Willen jullie bidden voor mijn schoonzus en zwager...Zij hebben vanmiddag een zoon gekregen die ernstig gehandicapt is, en het is allemaal nog heel onzeker hoe het gaat verlopen...Hoe groot de overlevingskansen zijn e.d....

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 mei 2010 22:04

Willen jullie bidden voor een 7 jarig jongentje die voor de 2e keer leukemie heeft. Hij was net een jaartje "beter".

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 14 mei 2010 19:40

Ach, wat erg Memmem.

Zullen we ook bidden voor Ruben, die dat vliegtuigongeluk heeft overleefd.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 26 jul 2010 07:00

Laten we de Heere danken voor het wonder dat na heel slecht bericht een chemokuur bij het jongentje met leukemie is aangeslagen. Laten we ook bidden of hij het vervolgtraject ook nog goed mag doorstaan.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 jul 2010 10:14

zullen we bidden voor liedjepiedje voor een voorspoedige zwangerschap?
en bidden voor alle mensen waarbij het (nog) niet gelukt is?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “[Religie] - Algemeen”