Kinderdoop: graag jullie hulp

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor ineke-kitty » 12 nov 2013 14:23

Jvslooten.

Dat spreekt elkaar helemaal niet tegen.

Ik "verwijs" alleen niet iedere baby die NIET besprenkelt is naar de hel, en dat is al uitstekend uitgelegd door Wilsophie, dus ga dat niet nog eens herhalen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 12 nov 2013 14:28

rotterdam schreef:Jaja dat wisten we al.

Weet u hoe beledigend het woord "besprenkelingsritueel" is voor mensen die een liefde hebben voor het sacrament van de Heilige Doop?

Weet je hoe naar het is iemands getuigenis een wederdoop te noemen, als de doop helemaal geen wederdoop is, maar een echte doop ipv een ritueel wat de lading niet dekte, het symbool niet voldoende tot zijn recht laat komen
(lees Rom 6:4).

Maar wezenlijk gaat het om wat Johannes al voorzegde, ''Hij die na mij komt doopt NIET met water maar IN DEN GEEST !!!

We zijn weer teruggegaan naar tastbare, stoffelijke zaken, noemen ze genademiddelen, terwijl Jezus het gedenktekenen noemde enz!.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 12 nov 2013 14:28

rotterdam schreef:Nee hoor - u bent niet te simpel.
U vergeet dat "uw begrip bijbel" een persoonlijke interpretatie is.
Dat staat in schril contrast met "de leer van de kerk".
Je hoeft geen groot denker te zijn om te constateren dat Gods Geest Zich openbaart in verschillende vormen.

O wat vind ik dit een compliment!!! Het staat inderdaad in schril contrast met de "leer van de kerk".

Kom nu - niet opgelet op school ?

Welke school jongeman? De school van Tirannus?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 12 nov 2013 14:29

ineke-kitty schreef:Dat is nogal een uitspraak. Maar goed ook DIE leg ik naast me neer.
Gisteren nog.. toen deed je de woorden van de heilige apostel petrus en van de HEERE zelf af als ´´regeltjes´´. Of vanmorgen, toen je met droge ogen beweerde dat iets wat God slecht was in Zijn ogen, en waarom het huis van David voor eeuwig vervloekt werd, eigenlijk toch wel goed is afgelopen. Of toen die keer, dat ik de tekst uit Gen. 7:4 aanhaalde en je gewoon bleef beweren dat wat daar stond, niet waar was.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 12 nov 2013 14:29

Faramir schreef:Zo zie je maar weer dat de bijbel als een op zichzelf staande verzameling boeken niet houdbaar is.

Dat heeft u heel goed opgemerkt Faramir - zonder leer der kerk -krijg je dit soort chaos.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 12 nov 2013 14:32

En zo omarmden de instituten elkaar en trekken samen op.
Als dat geen éénheid is.. Eén kerk en één staat, waar moet ik dan toch aan denken?
Was het niet Babel?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 12 nov 2013 14:35

Wilsophie schreef:Welke school jongeman? De school van Tirannus?

Jongeman ? :D die is leuk - over complimenten gesproken.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 nov 2013 14:37

Jvslooten: " Het huis van David voor eeuwig vervloekt".

Vreemd, want er staat in de Bijbel dat er in eeuwigheid geen man zal ontbreken op de troon van David.

Dat lijkt me nu niet bepaald een "vervloeking".

Verder zal ik zo wijs zijn niet op je opmerkingen in te gaan wat betreft mijn reacties in andere topics.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 12 nov 2013 14:39

mealybug schreef:Weet je hoe naar het is iemands getuigenis een wederdoop te noemen, als de doop helemaal geen wederdoop is, maar een echte doop ipv een ritueel wat de lading niet dekte, het symbool niet voldoende tot zijn recht laat komen
Iedere doop in de Naam van de Vader, Zoon en Heilige Geest is geldig. Het gaat namelijk niet om de dominee die het water sprenkelt, of de ouders die hun kind aanbieden. Ook niet om het kind, in al zijn zonde en schuld. Het gaat om God Die genadig is. Doop op iemands getuigenis? Als ik eerlijk ben heb ik meer vertrouwen in het Woord van een God Die niet liegen kán, dan in het ja-woord van een tong waarvan de heilige apostel Jacobus zegt dat zij een vuur is, een wereld van ongerechtigheid. Ze bevlekt het hele lichaam, en zet onze levensloop vanaf het begin in vlam, en ze wordt zelf door de hel in vlam gezet. De tong kan geen mens temmen. Ze is een niet te bedwingen kwaad, vol dodelijk vergif.

mealybug schreef:Maar wezenlijk gaat het om wat Johannes al voorzegde, ''Hij die na mij komt doopt NIET met water maar IN DEN GEEST !!!
Waar maak je je dan zo druk om?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 12 nov 2013 14:41

ineke-kitty schreef:Jvslooten: " Het huis van David voor eeuwig vervloekt".

Vreemd, want er staat in de Bijbel dat er in eeuwigheid geen man zal ontbreken op de troon van David.

Dat lijkt me nu niet bepaald een "vervloeking".

Verder zal ik zo wijs zijn niet op je opmerkingen in te gaan wat betreft mijn reacties in andere topics.

Ik zal wel even kijken wat er in de bijbel staat, dat lijkt me beter dan dat ik zelf weer ga reageren. In 2 Samuel 12 lees ik:

Zo waar de HEERE leeft, voorzeker, de man die dat gedaan heeft, is een kind des doods!
(...) Welnu dan, het zwaard zal voor eeuwig niet van uw huis wijken, omdat u Mij veracht hebt.

Mijn vraag aan jou is heel kort.. eens of oneens?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 12 nov 2013 14:41

Wilsophie schreef:En zo omarmden de instituten elkaar en trekken samen op.
Als dat geen éénheid is.. Eén kerk en één staat, waar moet ik dan toch aan denken?
Was het niet Babel?

U bent grappig - de kerk is Babel ?
Nog meer van dit moois ? De Paus de antichrist ?
De hoer van Babylon ?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 nov 2013 14:45

Wilsophie schreef:En zo omarmden de instituten elkaar en trekken samen op.

Tegen dwaalleren is het niet ongebruikelijk dat christenen van verschillende denominaties elkaar steunen.

Dat is geen eenheid. Dat zijn twee verschillende mensen die op een bepaald punt een gedeeltelijk overeenstemmende visie hebben. Niet heel ongebruikelijk in het christendom.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 12 nov 2013 14:47

U bent grappig - de kerk is Babel ?
Nog meer van dit moois ? De Paus de antichrist ?
De hoer van Babylon ?

Het is natuurlijk totaal niet aan de orde, maar ik reageerde op het feit dat de kerk geen instituut is en dat is natuurlijk relatief wat wat noem je kerk.
En ja hoor, in Openbaringen wordt verteld wie de hoer van babylon is.
En nee hoor met de Paus heb ik niks is ook niet de antichrist, het is Sinterklaas.
Maar jij heb zoveel boeken in de kast staan, er staat vast wel iets geschreven over deze onderwerpen.

En leg al die boeken goed , geordend of op zijn kop.
Want,... zo vrees ik.... ligt de Bijbel dan toch nog "onderop".

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 12 nov 2013 14:48

Farimir je hebt gelijk en daarom heet dat "christen dom".

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 nov 2013 14:50

Wilsophie schreef:Farimir je hebt gelijk en daarom heet dat "christen dom".

En daarom geloof jij in een holle aarde. Over dom gesproken, ik denk dat jij dan geen recht van spreken hebt.

Terug naar “[Religie] - Algemeen”