Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
rotterdam schreef:Jaja dat wisten we al.
Weet u hoe beledigend het woord "besprenkelingsritueel" is voor mensen die een liefde hebben voor het sacrament van de Heilige Doop?
rotterdam schreef:Nee hoor - u bent niet te simpel.
U vergeet dat "uw begrip bijbel" een persoonlijke interpretatie is.
Dat staat in schril contrast met "de leer van de kerk".
Je hoeft geen groot denker te zijn om te constateren dat Gods Geest Zich openbaart in verschillende vormen.
Kom nu - niet opgelet op school ?
Gisteren nog.. toen deed je de woorden van de heilige apostel petrus en van de HEERE zelf af als ´´regeltjes´´. Of vanmorgen, toen je met droge ogen beweerde dat iets wat God slecht was in Zijn ogen, en waarom het huis van David voor eeuwig vervloekt werd, eigenlijk toch wel goed is afgelopen. Of toen die keer, dat ik de tekst uit Gen. 7:4 aanhaalde en je gewoon bleef beweren dat wat daar stond, niet waar was.ineke-kitty schreef:Dat is nogal een uitspraak. Maar goed ook DIE leg ik naast me neer.
Faramir schreef:Zo zie je maar weer dat de bijbel als een op zichzelf staande verzameling boeken niet houdbaar is.
Wilsophie schreef:Welke school jongeman? De school van Tirannus?
Iedere doop in de Naam van de Vader, Zoon en Heilige Geest is geldig. Het gaat namelijk niet om de dominee die het water sprenkelt, of de ouders die hun kind aanbieden. Ook niet om het kind, in al zijn zonde en schuld. Het gaat om God Die genadig is. Doop op iemands getuigenis? Als ik eerlijk ben heb ik meer vertrouwen in het Woord van een God Die niet liegen kán, dan in het ja-woord van een tong waarvan de heilige apostel Jacobus zegt dat zij een vuur is, een wereld van ongerechtigheid. Ze bevlekt het hele lichaam, en zet onze levensloop vanaf het begin in vlam, en ze wordt zelf door de hel in vlam gezet. De tong kan geen mens temmen. Ze is een niet te bedwingen kwaad, vol dodelijk vergif.mealybug schreef:Weet je hoe naar het is iemands getuigenis een wederdoop te noemen, als de doop helemaal geen wederdoop is, maar een echte doop ipv een ritueel wat de lading niet dekte, het symbool niet voldoende tot zijn recht laat komen
Waar maak je je dan zo druk om?mealybug schreef:Maar wezenlijk gaat het om wat Johannes al voorzegde, ''Hij die na mij komt doopt NIET met water maar IN DEN GEEST !!!
ineke-kitty schreef:Jvslooten: " Het huis van David voor eeuwig vervloekt".
Vreemd, want er staat in de Bijbel dat er in eeuwigheid geen man zal ontbreken op de troon van David.
Dat lijkt me nu niet bepaald een "vervloeking".
Verder zal ik zo wijs zijn niet op je opmerkingen in te gaan wat betreft mijn reacties in andere topics.
Zo waar de HEERE leeft, voorzeker, de man die dat gedaan heeft, is een kind des doods!
(...) Welnu dan, het zwaard zal voor eeuwig niet van uw huis wijken, omdat u Mij veracht hebt.
Wilsophie schreef:En zo omarmden de instituten elkaar en trekken samen op.
Als dat geen éénheid is.. Eén kerk en één staat, waar moet ik dan toch aan denken?
Was het niet Babel?
Wilsophie schreef:En zo omarmden de instituten elkaar en trekken samen op.
Als dat geen éénheid is.. Eén kerk en één staat, waar moet ik dan toch aan denken?
U bent grappig - de kerk is Babel ?
Nog meer van dit moois ? De Paus de antichrist ?
De hoer van Babylon ?
Wilsophie schreef:Farimir je hebt gelijk en daarom heet dat "christen dom".
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten