Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Erik1960 » 22 feb 2025 21:11

KR38 schreef:Hoeveel erger moeten de tekenen van de eindtijd worden?
Alles wat er staat gebeurt toch?

in het plattelandsstadje waar ik woon werd in 1938 een meervoudige moord gepleegd. Mijn familie woonde toen nog geen 20 kilometer verderop. Niemand die er destijds van hoorde. Wat er op dit moment gebeurt aan de andere kant van de wereld staat over een paar minuten op alle nieuwssites. Dat vertekent het beeld behoorlijk.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 22 feb 2025 21:36

Erik1960 schreef:in het plattelandsstadje waar ik woon werd in 1938 een meervoudige moord gepleegd. Mijn familie woonde toen nog geen 20 kilometer verderop. Niemand die er destijds van hoorde. Wat er op dit moment gebeurt aan de andere kant van de wereld staat over een paar minuten op alle nieuwssites. Dat vertekent het beeld behoorlijk.

Misschien staat er daarom ook wel: 'zij zullen HOREN van..'
Niet een select groepje hoort het, maar wereldwijd.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 feb 2025 13:35

En hoe was dat in de jaren 90 met de Balkan-oorlog, wat er in Rwanda gebeurde etcetera? Of in de Koude Oorlog, de Vietnamoorlog, de Tweede Wereldoorlog, de Eerste Wereldoorlog. Toen epidemieën een stuk meer slachtoffers maakten dan de recente coronapandemie. En nog eerder waren er misscfhien nog wel meer oorlogen, zij het dat de wapens wat minder impact hadden. Het leed was echter niet minder. En in al die eeuwen, in al die oorlogen, tijdens al die pandemieën, riepen mensen: Nou is de eindtijd begonnen, maak je klaar want Jezus komt nu echt heel snel! Het punt is: Er zijn altijd natuurrampen, oorlogen en allerlei ellende, nu niet meer dan vroeger. Het voelt hooguit voor ons in het rijke Westen zo omdat we een lange tijd van vrede en welvaart kennen en er nu weer onzekerheid ontstaat.

Het is dus prima om te zeggen: Jezus komt terug. Het is goed om daar hoop uit te halen en tegelijkertijd waakzaak te zijn. "Maar als mensen gaan roepen: Nou komt hij wel heel spoedig terug, dit gaat geen jaren meer duren" kunnen ze we eens van een koude kermis thuiskomen, net als die mensen die dit de afgelopen eeuwen hebben geroepen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 24 feb 2025 13:55

Wat maakt het uit of we in de eindtijd leven of niet?
Wat verandert er voor je als je dit zou weten?
Zou je gaan evangeliseren? Waarom nu opeens wel en eerder niet?
Zou je stoppen met werken? Waarom?
Zou je stoppen met eten en drinken? Waarom?
Zou je meer in de Bijbel gaan lezen? Waarom deed je dat eerder minder?
Zou je gaan bidden? Deed je dat al niet?
Kortom: wat maakt voor jou concreet het verschil tussen leven in de eindtijd of in de tijd daarvoor?

KR38
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor KR38 » 25 feb 2025 19:08

tulp schreef:Wat maakt het uit of we in de eindtijd leven of niet?
Wat verandert er voor je als je dit zou weten?
Zou je gaan evangeliseren? Waarom nu opeens wel en eerder niet?
Zou je stoppen met werken? Waarom?
Zou je stoppen met eten en drinken? Waarom?
Zou je meer in de Bijbel gaan lezen? Waarom deed je dat eerder minder?
Zou je gaan bidden? Deed je dat al niet?
Kortom: wat maakt voor jou concreet het verschil tussen leven in de eindtijd of in de tijd daarvoor?

Nee Tulp ik zou geen dingen anders gaan doen. Waarom denk je dat?
Waarom vind je het raar als ik wil weten of het einde al dicht bij is?
De Heere zegt in Zijn Woord dat we moeten letten op de tekenen der tijden. Dat staat er toch niet voor niets.
Voor gelovigen is het een bemoediging het duurt niet lang meer, nog even volhouden. Dat kan je net even nodig hebben.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 25 feb 2025 20:11

KR38 schreef:Nee Tulp ik zou geen dingen anders gaan doen. Waarom denk je dat?
De Heere zegt in Zijn Woord dat we moeten letten op de tekenen der tijden. Dat staat er toch niet voor niets.
Voor gelovigen is het een bemoediging het duurt niet lang meer, nog even volhouden. Dat kan je net even nodig hebben.

De eerste volgelingen van Jezus waren er vast van overtuigd dat zij het einde der tijden al gingen meemaken. Het lijkt een verhaal van altijd en overal te zijn.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 26 feb 2025 09:57

KR38 schreef:Nee Tulp ik zou geen dingen anders gaan doen. Waarom denk je dat?

KR38 ik zeg nergens dat ik het raar vind als je wilt weten of het einde al dichtbij is.
Ik probeer dat 'willen weten' te begrijpen want ik ken die behoefte zelf niet. Dat is de achtergrond van mijn vragen, proberen te begrijpen.
Het is duidelijk dat ik in de verkeerde richting dacht, ik begrijp nu uit je reactie dat jij het einde der tijden als een bemoediging ervaart: nog even volhouden.
Voor mij werkt dat niet maar als jij daar bemoediging uit haalt, dan is dat zo en dan ben ik blij voor je dat je die gevonden hebt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 feb 2025 19:21

tulp schreef:KR38 ik zeg nergens dat ik het raar vind als je wilt weten of het einde al dichtbij is.
Ik probeer dat 'willen weten' te begrijpen want ik ken die behoefte zelf niet. Dat is de achtergrond van mijn vragen, proberen te begrijpen.
Het is duidelijk dat ik in de verkeerde richting dacht, ik begrijp nu uit je reactie dat jij het einde der tijden als een bemoediging ervaart: nog even volhouden.
Voor mij werkt dat niet maar als jij daar bemoediging uit haalt, dan is dat zo en dan ben ik blij voor je dat je die gevonden hebt.

Volgens mij is het allebei: nog even volhouden, maar tegelijkertijd is het totaal geen prettige tijd, als je de beschrijvingen in de Bijbel lees weet ik niet of we dat graag moeten willen meemaken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “[Religie] - Algemeen”