Kinderdoop: graag jullie hulp

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor Wilsophie » 07 nov 2013 13:53

vragen schreef:Uitleg over dat de doop in plaats van besnijdenis is gekomen:

http://www.debijbelopen.nl/index.php?ca ... nis&view=2

Het is nu de vraag welke doop bedoelt U? De Bijbel spreekt over doop in Christus, over de doop in de Heilige Geest? Wat is de bedoeling van U?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 09 nov 2013 11:52

[quote="Wilsophie"

Het is nu de vraag welke doop bedoelt U? De Bijbel spreekt over doop in Christus, over de doop in de Heilige Geest? Wat is de bedoeling van U?[/quote]

Welke doop ? = één Heere, één geloof, één doop, één God en Vader van allen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 10 nov 2013 21:38

De Bijbel kent onder het nieuwe verbond die ene doop "en dat is de doop in Christus". Dat is niet in water, maar in Christus.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 11 nov 2013 08:07

Wilsophie schreef:De Bijbel kent onder het nieuwe verbond die ene doop "en dat is de doop in Christus". Dat is niet in water, maar in Christus.

Uw stelligheid is innemend - u weet toch dat dit theologie is?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 11 nov 2013 09:33

rotterdam schreef:Uw stelligheid is innemend - u weet toch dat dit theologie is?

“Ik doop u met water tot bekering, maar Hij, die na mij komt, is sterker dan ik … die zal u dopen met de heilige Geest en met vuur.”(Mattheus 3:11)

“… Ik heb u gedoopt met water, maar Hij zal u dopen met de heilige Geest.” (Marcus 1:8)

“… Hij, die mij gezonden had om te dopen met water, die had tot mij gezegd: op Wie u de Geest ziet nederdalen en op Hem blijven, deze is het, die met de heilige Geest doopt.” (Johannes 1:33)

U weet dat dit puur Zijn Woord is, en geen ''theologie'' ?

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 11 nov 2013 11:45

rotterdam schreef:Uw stelligheid is innemend - u weet toch dat dit theologie is?
mealybug schreef:

“Ik doop u met water tot bekering, maar Hij, die na mij komt, is sterker dan ik … die zal u dopen met de heilige Geest en met vuur.”(Mattheus 3:11)

“… Ik heb u gedoopt met water, maar Hij zal u dopen met de heilige Geest.” (Marcus 1:8)

“… Hij, die mij gezonden had om te dopen met water, die had tot mij gezegd: op Wie u de Geest ziet nederdalen en op Hem blijven, deze is het, die met de heilige Geest doopt.” (Johannes 1:33)

Dus jij wilt de selectieprocedure die jij nu uitvoert in je post gelijkzetten aan Gods Woord?
Wie heeft er bij jouw post uitgekozen om maar 3 teksten te pakken, en dan wel deze teksten? Waarom geen andere? Waarom de gehele Bijbel niet posten hier? Dat zou "puur Zijn Woord" zijn.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 nov 2013 11:49

Kenmerkend voor de doop door onderdompeling is namelijk dat men zich moet LATEN dopen.
De Joden deden het voordien gewoon zelf.

Kenmerkend is dat er gedoopt wordt ( volgens Bijbelse opdracht) "In de Naam van de Heere Jezus Christus"

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 11 nov 2013 11:51

mealybug schreef:

U citeert bijbelteksten die uw bestaande theologische mening ondersteunen, niets meer en niets minder.
Doe ik? en doen andere kinderbesprenkelaars dat ook ? Ja klopt die doen hetzelfde.

U lost dit op door afwisselend te stellen dat wij het "niet begrepen hebben" en/of "dwalen".
Kijk en daar zijn wij dan weer niet van onder de indruk.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 nov 2013 11:59

Heerlijk toch dat "wijgevoel!"

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 11 nov 2013 12:10

Wilsophie schreef:Heerlijk toch dat "wijgevoel!"

Dit soort reacties zijn kinderachtig en zinloos.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 nov 2013 15:17

Misschien is de reactie relatief heel goed mogelijk, maar andere negatieve kwalificaties zeggen iets over jou. Maar het bevestigt weer dat "wijgevoel".

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 11 nov 2013 15:33

Wilsophie schreef:Misschien is de reactie relatief heel goed mogelijk, maar andere negatieve kwalificaties zeggen iets over jou. Maar het bevestigt weer dat "wijgevoel".

Volgens mij doet u alles alleen - zelfs samenwerken

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 nov 2013 16:15

Makkelijk zeggen als je mijn leven niet kent. Nee hoor beste man. Ik heb na minstens 30 jaar hard werken geweten was het betekent om samen te werken. Maar dat gaat gewoon over de maatschappij en niet binnen een bepaald "geloofsverband" . Dat is heel wat anders en haal dat niet door elkaar.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 11 nov 2013 19:05

rotterdam schreef:U lost dit op door afwisselend te stellen dat wij het "niet begrepen hebben" en/of "dwalen".
Kijk en daar zijn wij dan weer niet van onder de indruk.

Persoonlijk zeg ik natuurlijk helemaal niets.
Ik vraag alleen om eens na te denken over een en ander.
De geniepige antwoorden zijn in ieder geval een perfekte bevestiging van mijn steeds groter wordende argwaan tegen de ware intenties van sommigen hier, die zich,''niet laten gezeggen''.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 12 nov 2013 08:58

Wilsophie schreef:Makkelijk zeggen als je mijn leven niet kent. Nee hoor beste man. Ik heb na minstens 30 jaar hard werken geweten was het betekent om samen te werken. Maar dat gaat gewoon over de maatschappij en niet binnen een bepaald "geloofsverband" . Dat is heel wat anders en haal dat niet door elkaar.

De meeste van ons kennen elkanders "leven" niet, dat is inherent aan forumdiscussies.

Wat wilt u nu eigenlijk zeggen ? Samenwerking binnen en buiten geloofsverbanden zijn niet nodig ?

Terug naar “[Religie] - Algemeen”