Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 08 jan 2008 09:08

Wij hebben nogal eens leesdiensten. Ik denk een jaar of 2 terug, werd er op een koude wintermorgen ook een preek gelezen, daarin stond: ik ben blij dat jullie hier allemaal zijn, ondanks de hitte.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 08 jan 2008 18:49

In Wierden haalde de ds alle kinderen naan voren. Om te verduidelijken wat er met kerst gevierd wordt vroeg hij aan een jongetje wat je viert als je een jaartje ouder wordt. Het jongetje: FEEST NATUURLIJK! :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 mar 2008 20:28

Vanavond hadden we een zendingsdienst waar ook een afrikaans koor was.
Na 2 swingende nummers zei de dominee:
'Als ik dit zo zie en hoor krijg ik last van mijn calvinistische heupen, ze zijn zo stijf!'
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 10 mar 2008 11:18

Geweldig :mrgreen:

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 10 mar 2008 11:40

Gisteravond liet de dominee een blikje pepermuntjes zien, en hij vroeg aan een jochie of hij het blik open kon krijgen.
Het jochie drukt op het deksel en het blikje klikte open. De dominee vroeg hoe hij dat toch voor elkaar had gekregen. "Mama zei net hoe dat moest!" was zijn reactie. :mrgreen:
De dominee vertelde verder dat hij 's morgens in een andere gemeente dezelfde vraag had gesteld, en een jochie had gezegd: "Ik krijg hem wel open, maar dan moet u even een hamer voor me ophalen." :mrgreen:

Gistermorgen in onze eigen gemeente vertelde de dominee dat iedereen normen en waarden had. Ook de mensen in de gevangenis waar hij had gewerkt.
"De mensen kunnen de meest rare dingen hebben gedaan, maar ze houden soms heel veel van de natuur. Ze verzorgen met veel liefde hun planten. Ze kopen er zelfs speciale apparatuur voor. En als ze vervolgens worden opgepakt zijn ze zeer verbaasd. De mensen worden juist zo lekker rustig van hun plantjes!" :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 11 mar 2008 14:02

@race, sbvdm?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 11 mar 2008 14:17

rosekapje schreef:@race, sbvdm?

Ja, heeft hij dezelfde preek bij jullie gehouden?
's Avonds was in de Gereformeerde Kerk in Wierden.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 mar 2008 15:32

Ds was vol vuur over zijn preek. Hij riep vanuit de kansel: "En de poorten van de Hemel zijn geopend!!!!"
Plots kwam er een enorme plensbui over het dorp heen :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 11 mar 2008 19:25

Race406 schreef:

nee, maar hij komt vaak in de gevangenis (om te werken natuurlijk :D )

GK in Wierden? 'sollicitatie'preek misschien? hij heeft sinds hij weg is uit P. geen beroep meer gekregen. ik sprak hem eens bij ons in de kerk en ik vond het best sneu voor hem. maar ja, God's wegen zijn ondoorgrondelijk.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 11 mar 2008 19:39

Onze dominee moet elke week weer waarschuwen voor al die mensen die vergeten om hun telefoon uit of anders stil te zetten.
Pas had hij weer een nieuwe opmerking:
"Willen jullie allemaal jullie telefoon uitzetten? God spreekt vandaag tot ons, maar niet per telefoon!" :)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 12 mar 2008 09:10

columbus schreef:
Race406 schreef:

GK in Wierden? 'sollicitatie'preek misschien? hij heeft sinds hij weg is uit P. geen beroep meer gekregen. ik sprak hem eens bij ons in de kerk en ik vond het best sneu voor hem. maar ja, God's wegen zijn ondoorgrondelijk.

Nee, in de GK was een andere ds. Hij preekt echt niet in de GK. 's Avonds met het vrouwtje daar naartoe geweest omdat ze overdag moest werken.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 12 mar 2008 09:58

columbus schreef:
Race406 schreef:

En daar hoorde je hem? 8)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 12 mar 2008 10:21

CaptainCaveman schreef:
columbus schreef:
Race406 schreef:

Nee, in het weekend hebben we altijd verlof wegens goed gedrag, dus kunnen we naar onze eigen kerk. :mrgreen:

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 12 mar 2008 13:48

Race406 schreef:Gistermorgen in onze eigen gemeente vertelde de dominee dat iedereen normen en waarden had. Ook de mensen in de gevangenis waar hij had gewerkt.
"De mensen kunnen de meest rare dingen hebben gedaan, maar ze houden soms heel veel van de natuur. Ze verzorgen met veel liefde hun planten. Ze kopen er zelfs speciale apparatuur voor. En als ze vervolgens worden opgepakt zijn ze zeer verbaasd. De mensen worden juist zo lekker rustig van hun plantjes!" :mrgreen:

Hahaha :mrgreen: Heeft jullie dominee ook ergens een eh... kwekerij op z'n zolder staan? :mrgreen:

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 12 mar 2008 14:43

Race406 schreef:
CaptainCaveman schreef:
columbus schreef:
Race406 schreef:

Nee, in het weekend hebben we altijd verlof wegens goed gedrag, dus kunnen we naar onze eigen kerk. :mrgreen:

:mrgreen:

Terug naar “[Religie] - Algemeen”