Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 07 nov 2007 16:20

zwart zaad zeker? :mrgreen:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 nov 2007 12:28

Vandaag hoorde ik ook een mooie van een collega.

Een familielid van hem speelt soms orgel in kerkdiensten. Op een gegeven moment gaat hij ergens spelen. Hij komt de dominee tegen en die vraagt:

Speel jij vandaag?
Hij: Ja
Dominee: Oke, maar geen fratsen he!
Hij: Hoezo geen fratsen?
Dominee: Nou, vorige week preekte ik over de verloren zoon en bij het uitgaan van de kerk speelde jij: "Oh was ik maar bij moeder thuisgebleven"!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 11 nov 2007 19:51

:mrgreen:

een verspreking tijdens het avondmaal:
Het woord dat wij breken
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 11 nov 2007 23:50

afgelopen zaterdag de spreker tijdens een mannendag:

Vrouwen zijn mooier van uiterlijk, maar met zingen winnen ze het niet van mannen, want een kerk met alleen maar mannen zingt veel mooier.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 12 nov 2007 13:54

spacy schreef:afgelopen zaterdag de spreker tijdens een mannendag:

Vrouwen zijn mooier van uiterlijk, maar met zingen winnen ze het niet van mannen, want een kerk met alleen maar mannen zingt veel mooier.

Waarvan akte....! :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2007 14:57

Ik neem aan dat dat niet mijn voorganger was? :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 12 nov 2007 15:13

Marnix schreef:

Ik neem aan dat dat niet mijn voorganger was? :D

nee z'n collega spreker: Henk Binnendijk ;)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 12 nov 2007 15:44

Enige tijd geleden werd er pas na de dienst gecollecteerd, ivm het feit dat de dienst werd uitgezonden via de radio, en dan moet de dienst met zo'n 55 minuten afgelopen zijn. De wijziging van de collecte was niet afgekondigd. Na de zegen zegt de dominee: "U dacht er goedkoop vanaf te komen vanmorgen, he? Nu, u mag weer even gaan zitten, en dan wordt alsnog uw geld opgehaald..." :mrgreen:

Pas geleden zaten er geen diakenen bij ons in de kerkenraadsbanken. De ene was met vakantie en had vergeten zijn dienst te ruilen, en de ander zat gewoon in de kerk. De ouderling die de afkondigingen deed: "U ziet, we hebben vanmorgen geen diakenen. Maar helaas voor u kunnen wij ouderlingen u ook heel goed van uw geld afhelpen, dus komen wij straks wel even langs voor uw geld.." :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 nov 2007 16:37

@race406, zijn ze in Almelo zo op de centen? (hm, plat klinkt het toch leuker :mrgreen: )
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 13 nov 2007 17:12

rosekapje schreef:@race406, zijn ze in Almelo zo op de centen? (hm, plat klinkt het toch leuker :mrgreen: )

We zijn zeer op de centen, en dat weet de KR heel goed..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maar voor een nieuwe dominee hebben we wel heel graag wat geld over...! :wink:

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 13 nov 2007 17:16

Ons bent zuunig 8)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 nov 2007 08:51

Bevlogen schreef:Ons bent zuunig 8)

Wie in Twèènte bint arg op de cèènt'n.. :wink:

André

Berichtdoor André » 14 nov 2007 13:32

Race406 schreef:
Bevlogen schreef:Ons bent zuunig 8)

Wie in Twèènte bint arg op de cèènt'n.. :wink:
Spreek even voor jezelf, wil je? :lol:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 nov 2007 12:11

Een bewoner vroeg of hij mocht vertellen waar de dominee over gepreekt had. Natuurlijk mag dat

"Het ging over God. Hij is gekomen. De Heilige Geest is ook goed gekomen en...

*denkt daarna even diep na*

...het is koud. Het is een bijzonder verhaal"

Ik vind het idd een bijzonder verhaal. Wel slim opgelost als je het eigenlijk niet meer weet ;) :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

caballero
Verkenner
Verkenner

Belijdenis

Berichtdoor caballero » 21 nov 2007 15:05

Rond paasfeest wordt er in bepaalde kerken belijdenis afgelegd door nieuwe lidmaten van die kerk. Vooraf heeft men dan een winterseizoen lang belijdenis-catechisatie gevolgd. Maar voordat men openbare belijdenis doet in de gemeente, komt men eerst op bezoek bij de kerkenraad en die stellen dan wat vragen aan de nieuwe lidmaten.
Maar wat wil het geval? Bij die lidmaten was er ook een verstandelijk anders begaafde jongen. Dus de kerkenraad dacht, bij het stellen van die vragen: "We zullen hem maar een simpele vraag stellen". En zo vraagt men: "Zeg, Arie, weet jij waar de Heere Jezus geboren is?" En wat antwoordt Arie, tot ieders verbazing en ontroering? Arie zegt: "Ja, dat weet ik, in mijn hart".
Kijk, die verstandelijk anders begaafde jongen kon met recht belijdenis doen.

Terug naar “[Religie] - Algemeen”