Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

bmwijnand
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bmwijnand » 11 sep 2007 09:42

Vr: Waarom is het zonde om een kleurenfoto van de kerkenraad te maken?

Antw: toch alleen maar zwart-wit.
"Science without religion is lame, religion without science is blind." -- Albert Einstein

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 sep 2007 09:44

de kerkenraad loopt de kerk binnen en de koster sluit achter de laatste kerkenraadslid de deur: 'zo, het elftal is ook weer binnen'
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 30 sep 2007 10:09

Waarom gebeurd er bij ons in de kerk nooit eens wat leuks?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 sep 2007 20:04

Vanmiddag tijdens de doopdienst:

"Terwijl Anne-Theresa verder aan het schreien is gaan wij zingen uit psalm 78 vers 3, 4 en 5."
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 30 sep 2007 21:20

wormpje schreef:Toen ik gedoopt werd (samen met een paar andere babies) was voor de laatste baby ook niet meer voldoende water. Toen hebben ze het eerst nog in een fluitketeltje opgewarmd, omdat het anders zo zielig was voor die baby met dat koude water.
Maar we hebben het nu over 1975 hoor. :mrgreen:

Bij ons doen ze dat tegenwoordig met de waterkoker. Spreken we van 2007 hoor 8)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 sep 2007 23:58

Organist zingt alle koorpartijen ook luidkeels mee.

Parochielid: "Nou, u bent meteen aangenomen voor het koor."

Organist: "Ach, als bij ons thuis het koor verkouden is, fungeer ik ook als zingende organist."
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 okt 2007 09:05

Een woonhuis voor verst. geh. bestond 25 jaar en dat werd zaterdag gevierd.
Vraagt de dominee zondag aan 1 van de bewoners: 'waren er veel mensen op het feestje?'
bewoonster:'ja'
dominee: 'ook uit de kerk?'
bewoonster moest diep nadenken
domineezeg zachtjes: 'zeg maar ja'
bewoonster: 'ja, maar een heleboel waren er niet'
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 okt 2007 09:33

:)

Mijn gehandicapte broertje was onlang ergens in de kerk..... blijkbaar vond hij de dominee op iemand anders lijken want tijdens het avondmaal als hij naar de tafel loopt zwaait hij naar hem en roept zodat de hele kerk het kan horen: Ha Ome Willem! :mrgreen:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 25 okt 2007 20:14

Op een huisbezoek praat een ouderling het eerste halfuur over zijn veestapel en blauwtong en gaat daarna over op het formele gedeelte.

Reactie van degene bij wie het huisbezoek wordt afgelegd: boerenbevindelijkheid! :D
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 25 okt 2007 20:35

Marnix schreef::)

Mijn gehandicapte broertje was onlang ergens in de kerk..... blijkbaar vond hij de dominee op iemand anders lijken want tijdens het avondmaal als hij naar de tafel loopt zwaait hij naar hem en roept zodat de hele kerk het kan horen: Ha Ome Willem! :mrgreen:
:mrgreen:

debbie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor debbie » 29 okt 2007 17:19

Ik heb erg om jullie anekdotes moeten lachen!

maar deze:

Deze heb ik gehoord van een vriend van me. Het gebeurde in een pinkstergemeente. Het was een hete zomerdag en de voorganger zat in het vuur van z'n preek. Het zweet gutste van z'n gezicht en hij zocht met z'n hand in z'n broekzak naar een zakdoek om zijn gezicht af te vegen.
Daar had hij hem! Met een grote zwaai trok hij zijn zakdoek uit de broekzak. Zakdoek? Nee, een damesonderbroek! Verbouwereerd keek hij naar de ietwat vreemde vangst en zei: "Oeps, verkeerde laatje!"

RECI-TATIVO schreef:Dit lijkt me een typisch broodje-aap-verhaal...

dat kan wel, want stel je hebt een grote kast,
met de onderbroeken en witte zakdoeken naast elkaar,
en je pakt in de haast de verkeerde,
dan kom je er vaak pas bij gebruik achter! ;-)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 okt 2007 20:30

Een tijdje terug vroeg een kind aan mij op de club: Waarom heet onze kerk schriftelijk gereformeerd (christelijk gereformeerd)? :lol:

laatst is ons tweede zoontje gedoopt. Als de dopeling binnengedragen wordt, komt de oudste ook mee aan het handje van oma. Na het beantwoorden van de vragen staan we met zijn vieren voor in de kerk. Hij kijkt eens goed om zich heen en ziet opa zitten en roept keihard heeeeej, daarna ziet hij weer een bekende en weer een bekende die allemaal luidkeels begroet worden met heeej.
Als Simon gedoopt is worden we door de gemeente toegezongen. Christiaan steekt zijn twee wijsvingertjes in de lucht en begint de gemeente te dirigeren.

Afgelopen zondag hadden we weer een doopdienst en de kinderen mogen dan altijd naar voren komen. Nu waren ook de kinderen van de creche binnengebracht waaronder christiaan. Hij ontwaart in 'het publiek' zijn vader en roept keihard papa. Hij heeft gelijk de lachers op zijn hand. Ineens heeft hij ook in de gaten dat ik er ook zit en roept wederom keihard, mama.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 okt 2007 22:50

Heerlijk he die kids. Het ligt er misschien aan in welke kerk je zit, maar bij ons zijn zulk soort uitspattingen wel redelijk normaal :)

Afgelopen zondag hadden we ook weer wat leuks.
Er waren een stuk of 8 gasten in de gemeente uit een tehuis voor gehandicapten. Zaten mooi vooraan, ze hadden behoorlijke rolstoelen allemaal.
De dominee voor hij aan zijn preek begint:
"Mij werd vanochtend gevraagd om een samenvatting van de preek uit te draaien voor één van onze gasten die slechthorend is. Nou was ik zeer opgetogen dat ik daar aan heb gedacht, maar nu ben ik mijn eigen preek vergeten dus ik zal hem weer terug moeten vragen!" :lol:
pobody's nerfect

debbie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor debbie » 05 nov 2007 10:32

een dominee zei eens:

ikke, ikke, ikke en de rest kan ..
neej, dat zeg ik niet, dat is geen kanseltaal! ;-)

en een ander zei eens:

in sommige gemeenten zijn grote herstel werkzaamheden,
of hebben herstel werkzaamheden plaats gevonden.

try

Berichtdoor try » 07 nov 2007 13:42

Vooruit dan maar, nog een anecdote.

In mijn vroegere gemeente werd vanwege de vacante periode vaak door andere predikanten gepreekt. Het zware kerkverband had en heeft echter zware en loodzware predikanten. Nu wil het geval, dat er voor een doopdienst zo'n loodzware jongen was uitgenodigd, die dit in gelaat, praat en gewaad uitdroeg. Over ouderwetse taal gesproken...:

Toen het doopformulier was voorgelezen en het doopkind zou worden binnengebracht kondigde de predikant dit als volgt aan:

"Wij gaan nu over tot de bediening van de Heilige Doop. Wanneer het zaad wordt binnengebracht zingen wij het zaad staande toe van Psalm...."

Je begrijpt, wij als jongeren hadden de grootste moeite om uit onze banken overeind te komen, omdat we op dat moment wel over de grond konden kruipen van het lachen.

try

Terug naar “[Religie] - Algemeen”