Mag een vrouw een broek dragen?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Mag een vrouw een broek dragen?

Berichtdoor mealybug » 17 sep 2014 12:23

Spreeuw schreef:
Ik heb niet in het merkplaatje van hun kleding gekeken, maar ik denk wel dat van zowel katoen als polyester is.

Dan hebben ze dus geen reden om selectief de ene tekst uit deut 22 wel, en de andere niet te gebruiken in hun veroordeling .

5 De kleren van een man mogen niet door een vrouw gedragen worden, en een man mag geen vrouwenkleding aantrekken, want ieder die dat doet, is voor de HEERE, uw God, een gruwel.
6 Wanneer u onderweg een vogelnest tegenkomt, in welke boom dan ook of op de grond, met jongen of eieren, en de moeder zit op de jongen of op de eieren, dan mag u met de jongen niet ook de moeder meenemen.
7 U moet de moeder zeker vrijlaten, maar de jongen mag u voor uzelf meenemen, opdat het u goed zal gaan en u uw dagen zult verlengen.
8 Wanneer u een nieuw huis bouwt, moet u op uw dak een borstwering maken, zodat u geen bloedschuld op uw huis laadt, wanneer iemand eraf valt.
9 U mag uw wijngaard niet met twee soorten zaad inzaaien; anders wordt de volle opbrengst van het zaad dat u gezaaid hebt, en de opbrengst van de wijngaard geheiligd.
10 U mag niet ploegen met een rund en een ezel tegelijk.
U mag geen kleding van twee soorten stof aantrekken, van wol en linnen tegelijk
12 Aan de vier hoeken van het bovenkleed waarin u zich hult, moet u voor uzelf kwastjes maken.
Laatst gewijzigd door mealybug op 17 sep 2014 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 17 sep 2014 12:25

Spreeuw schreef:Is een legging in feite ook een broek?
Ik ben zelf niet vrouwelijk maar mijn ouders vinden dat een legging een verkapte broek is en zij vinden het verkeerd wanneer een meisje/vrouw een legging draagt. Ik vraag me af of dat terecht is.

Spreeuwtje, het wordt tijd om het nest te verlaten en zelf een relatie met de Heilige Geest op te bouwen en aan Hem alle dingen te vragen.
Wat de een wel mag, mag de ander niet, volgens het gemoed wat de Heilige Geest in die persoon bewerkstelligd.
Met meeliften op het geloof van je ouders, red je het niet.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 17 sep 2014 12:38

Bambi schreef:Spreeuwtje, het wordt tijd om het nest te verlaten en zelf een relatie met de Heilige Geest op te bouwen en aan Hem alle dingen te vragen.
Wat de een wel mag, mag de ander niet, volgens het gemoed wat de Heilige Geest in die persoon bewerkstelligd.
Met meeliften op het geloof van je ouders, red je het niet.

Het antwoord op verschillende vragen zullen we hier op aarde volgens mij nooit precies weten, totdat wij straks voor Zijn troon staan en we het aan God kunnen vragen. Misschien is dit wel een van de vragen. Waarschijnlijk wel, want in deze discussie blijkt dat we er niet echt uitkomen.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 17 sep 2014 12:56

Spreeuw, leef door Woord en Geest. Niet alleen door het Woord.

Vraag aan Jezus of Hij jou mag vervullen met zijn Heilige Geest, zodat je Zijn wil mag doen.
Dat Hij door jou heen mag werken, om zo onderscheid maken wat wel/niet van Hem komt.
Als je je dag begint of Gods Geest je mag gebruiken om vragen in het leven te begrijpen.
Natuurlijk zullen wij niet alles begrijpen, maar de Geest zal je altijd op Jezus laten richten.
Want Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven.

Romeinen 15
Moge God, die ons hoop geeft, u in het geloof geheel en al vervullen met vreugde en vrede, zodat uw hoop overvloedig zal zijn door de kracht van de heilige Geest.

Romeinen 14
17 want het koninkrijk van God is geen zaak van eten en drinken, maar van gerechtigheid, vrede en vreugde door de heilige Geest.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 17 sep 2014 16:24

Ik ben zelf niet vrouwelijk maar mijn ouders vinden dat een legging een verkapte broek is en zij vinden het verkeerd wanneer een meisje/vrouw een legging draagt. Ik vraag me af of dat terecht is.

Een legging of een damesbroek is geen mannenkleding. Een eeuw geleden was een broek misschien mannenkleding, maar toen hadden ze geen damesbroeken.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 17 sep 2014 20:51

Spreeuw mijn post is serieus, ik zou zeggen, onderzoek, toets en behoud het goede. :)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 sep 2014 11:10

Draagt je vader dan ook leggings? :wink:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 18 sep 2014 11:13

elbert schreef:Draagt je vader dan ook leggings? :wink:
:lol:
En je moeder geen onderbroek?
(Want ook die worden alleen beschreven als zijnde mannenkleding, in het OT)

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 18 sep 2014 17:27

mealybug schreef::lol:
En je moeder geen onderbroek?
(Want ook die worden alleen beschreven als zijnde mannenkleding (priesterkleding [-X :D) , in het OT)

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 18 sep 2014 18:25

learsi schreef: (priesterkleding [-X :D) , in het OT)

En priesters waren altijd......juist, mannen! 8) :wink:

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 18 sep 2014 20:05

elbert schreef:Draagt je vader dan ook leggings? :wink:

Hahaha een van de beste reacties ooit hier gelezen :schaterlach:
+1 voor Elbert :D

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 18 sep 2014 22:33

mealybug schreef:En priesters waren altijd......juist, mannen! 8) :wink:

Niet alle mannen zijn priesters [-X :D

h.g.
Learsi

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 19 sep 2014 07:18

Spreeuw schreef:
Het antwoord op verschillende vragen zullen we hier op aarde volgens mij nooit precies weten, totdat wij straks voor Zijn troon staan en we het aan God kunnen vragen. Misschien is dit wel een van de vragen. Waarschijnlijk wel, want in deze discussie blijkt dat we er niet echt uitkomen.

Naar mijn mening is dit te kort Spreeuw.
Als je een oprecht verlangen hebt om te leven naar Gods wil, dan zal Hij je zeker antwoord geven op vragen die je hebt om te kunnen leven naar Zijn wil.
God wil dat we leven tot Zijn eer, daarvoor zijn we hier.
Het feit van die broek, staat het je in de weg in relatie tot God?....of ben je gewoon nieuwsgierig wat een ander ervan vindt? God stelt prioriteiten, gaat het om Hem of jezelf.
Zeker zijn er vragen die straks pas beantwoord zullen worden maar ik heb het vermoeden dat deze vraag straks niet in je opkomt, die zijn van een andere orde.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 19 sep 2014 07:54

learsi schreef:
Niet alle mannen zijn priesters [-X :D

Maar alle mannen droegen wel "rokken''.
En Jozef een veelkleurige rok.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 19 sep 2014 08:17

mealybug schreef:
Maar alle mannen droegen wel "rokken''.
En Jozef een veelkleurige rok.

Nieuw topic: mag een man een broek dragen?
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Terug naar “[Religie] - Algemeen”