Wonderen van Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor mohamed » 24 sep 2014 20:27

Met zulke wonderen heb je geen bijbel nodig en ook geen geloof want je ogen zien het. De verzadiging van de ogen is de waarheid, dat is me wel duidelijk na al die sterke getuigenissen. :roll:

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 24 sep 2014 21:24

Beetje flauw dat je bericht verwijderd is door iemand :roll:

Bedankt in ieder geval :)

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 25 sep 2014 16:18

Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 25 sep 2014 18:16

Het is allemaal oogstrelend wat we zien, hoe uitgebreider of groter hoe mooier. Ik vraag me af waar we ons over verwonderen, we weten toch dat God het allemaal kan? Behalve 1 ding kan God toch alles? Dat Hij om mensen geeft, de wil heeft om mensen te genezen, dat is het wonder. Dat wij mensen Hem altijd lasteren, verachten en niet serieus nemen en toch van ons blijft houden, dat is het wonder van de bovenste plank.
Zijn wil en behoefte om zichtbare wonderen te doen is wonderlijk.
Jezus deed geen wonderen om te laten zien wat Hij kon, Hij deed het door innerlijke bewogenheid en te laten zien Wie Hij was en mensen in hun hart te raken.
En.... wat we vergeten ,...... satan kan ook mensen genezen..... maar zal nooit leiden naar het opzien naar Jezus Christus.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 sep 2014 09:15

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 sep 2014 09:24

1 Korinthe 12
29 Zijn zij soms allen apostelen? Zijn zij soms allen profeten? Zijn zij soms allen leraars? Zijn zij soms allen krachten?
30 Hebben zij soms allen genadegaven van genezingen? Spreken zij soms allen in talen? Zijn zij soms allen uitleggers?
31 Streef dus naar de beste genadegaven. En ik wijs u een weg die dit alles nog overtreft.

De overtreffende weg die Paulus me toonde is het wonder waar ik wél in geïnteresseerd ben.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 26 sep 2014 09:44

Juist. En de wonderen in de tijd van Jezus hadden ook altijd een doel. En dat doel was niet preken voor eigen parochie/gemeente.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 sep 2014 09:55

Faramir schreef:Juist. En de wonderen in de tijd van Jezus hadden ook altijd een doel. En dat doel was niet preken voor eigen parochie/gemeente.

Het doel was Joden overtuigen van het evangelie, want Joden willen een teken en Heidenen zoeken wijsheid. Evangelicalen zoeken sensatie en een geloof wat gebaseerd is op sensatie is show(business).

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 sep 2014 09:56

Faramir schreef:Juist. En de wonderen in de tijd van Jezus hadden ook altijd een doel. En dat doel was niet preken voor eigen parochie/gemeente.

Dat is het doel er niet van, dan zouden ze de straat niet op gaan en de ziekenhuizen niet ingaan. Laatste keer na dat getuigenis van die man waarvan z'n voeten genezen waren kwam er weer iemand tot de Heer. Daar gaat het om, mensen worden gered. Die man die bij opwekking uit z'n rolstoel kwam geloofde niet, al die familie van 'm gaat nu naar de kerk.
Daarbij is het gewoon een opdracht, de tekenen zouden de gelovigen volgen en zijn we al genezen door de striemen van Jezus, dus geloof ik niet dat het enkel voor de redding van ongelovigen is.
Zach91

Faramir

Berichtdoor Faramir » 26 sep 2014 09:57

mohamed schreef:Het doel was Joden overtuigen van het evangelie, want Joden willen een teken en Heidenen zoeken wijsheid. Evangelicalen zoeken sensatie en een geloof wat gebaseerd is op sensatie is show(business).

Juist!

Fijn dat je weer terug bent met heldere analyses.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 sep 2014 10:00

mohamed schreef:Het doel was Joden overtuigen van het evangelie, want Joden willen een teken en Heidenen zoeken wijsheid. Evangelicalen zoeken sensatie en een geloof wat gebaseerd is op sensatie is show(business).

Faramir schreef:Juist!

Dank je, eigenlijk ben ik nooit weggeweest. ;)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 sep 2014 10:16

mohamed schreef:Het doel was Joden overtuigen van het evangelie, want Joden willen een teken

Nou mooi toch? Dat willen ze nog steeds.
https://www.youtube.com/watch?v=I2RTliRPIwc
https://www.youtube.com/watch?v=63dyH_ixodk
Zach91

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 26 sep 2014 10:39

Faramir schreef:Juist!

Jut en Jul bezitten bovennatuurlijke gaven, ze 'weten' meer van de beweegredenen van evangelicalen dan zij zelf.
Is dat niet wonderlijk :?: :lol: :?: :lol: :?: :lol:

Eerst gillen om bewijs, maar als je ze handvaten geeft dan glashard ontkennen.
Net I.K.& W.S. die persé in een holle aarde willen geloven, en gewoon hun ogen sluiten voor alle bewijs wat dat tegenspreekt.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 26 sep 2014 10:42

naamloos schreef:Eerst gillen om bewijs, maar als je ze handvaten geeft dan glashard ontkennen.

Voor bewijs sta ik altijd open natuurlijk. Kom dus maar op met die medische rapporten van voor en na de wonderbaarlijke genezing. Ik ben zeer benieuwd.

Ik geloof overigens wel dat er wonderbaarlijke genezingen plaatsvinden. Maar ik geloof ook dat binnen het evangelicale wereldje er heel veel bedrog is mbt wonderen. Dat heb ik vaak genoeg gezegd.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 sep 2014 10:47

Faramir schreef:
Ik geloof overigens wel dat er wonderbaarlijke genezingen plaatsvinden. Maar ik geloof ook dat binnen het evangelicale wereldje er heel veel bedrog is mbt wonderen. Dat heb ik vaak genoeg gezegd.

Klopt, maar dat zal de pret niet drukken. Altijd naar de vrucht kijken, daaraan herken je de boom. Zodra ze er geld voor willen hebben 'Geef de Heer een extra gift, dan genees je' moet je het niet vertrouwen. Het mooie van deze lui vind ik dat het gewone gelovigen zijn, alles is gratis en voor niks en dat mensen op straat genezen en tot bekering komen.
Zach91

Terug naar “[Religie] - Algemeen”