Mag een vrouw een broek dragen?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bambi

Re: Mag een vrouw een broek dragen?

Berichtdoor Bambi » 15 jul 2014 20:01

Nathan schreef:Rustig maar Marnix, we behoeven elkaar niet de maat te nemen.

Er is verschil tussen leven met God doordeweeks en het opgaan naar Zijn Huis.
Je zou het kunnen vergelijken met een bezoek aan een bruiloft. Dan trek je kleding aan die past bij het feest.
Of kleding die je aanpast bij een begrafenis.

Het gaat m.i. met hoeveel ontzag je voor Gods aangezicht wil treden.

Dat betekent voor de man dat je netjes in pak naar de kerk gaat en voor de vrouw in jurk of rok met het hoofd bedenkt.

Ook in uiterlijke zin toon je respect voor je Schepper.

Ik mag toch aannemen dat je bij een bezoek aan de koning aandacht aan je uiterlijk en kleding schenkt, dus hoeveel te meer schenk je aandacht aan uiterlijk en kleding voor de hemelse koning.

Het gaat niet om ikke ikke ikke.
Het gaat om God en het tonen van respect en de dankbaarheid voor Christus als hoofd van de kerk die door zijn offer aan het kruis van Golgotha ons het eeuwige leven geschonken heeft.

Het gaat erom dat je het Bruiloftskleed draagt, oftewel bekleed bent met Christus.
Dan heb je wel wat anders aan je hoofd, dan bakkeleien over pietluttige menselijke zaken, zoals welke kleding je draagt

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 15 jul 2014 20:32

Nathan schreef:Een vrouw hoort niet met een broek aan naar de kerk.
Wel in jurk of rok en met bedekt hoofd.

Door de weeks in broek lijkt me geen bezwaar.
Deze mening komt op mij halfslachtig over. Waarom in de kerk vroom en daarbuiten niet? Lijkt me niet dat God dat bedoelt heeft: dat mensen alleen christen zijn op de zondag. Als je vindt dat je op zondag geen broek aan mag als vrouw, dan evenmin op de andere dagen. Wees ajb consequent, of besef anders dat je je zelf al op het hellende vlak aan het begeven bent, en dat het dan alleen maar een kwestie van tijd is dat men ook met broek op zondag leeft. (dat is echter al de praktijk, die we echt niet zullen kunnen tegenhouden overigens; net als bv de teevee).

Overigens, kun je het statement van wel een jurk of rok in de kerk onderbouwen met een tekst uit Gods Woord? (en bedenk je daarbij alvast maar dat toendertijd mannen ook in "jurken" rondliepen).
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 jul 2014 22:58

Je zou het kunnen vergelijken met een bezoek aan een bruiloft. Dan trek je kleding aan die past bij het feest.
Het is allebei feest, want met een bruiloft heb je wat te vieren voor beide, want er geven twee mensen elkaar het 'ja'woord en met een begrafenis dan KAN het zijn dat diegene naar de hemel is, wat willen we nog meer?
Ik heb nogal wat begrafenissen meegemaakt in m'n leven.
Het was even moeilijk, maar de meeste deelden toch dezelfde mening.

Dat betekent voor de man dat je netjes in pak naar de kerk gaat en voor de vrouw in jurk of rok met het hoofd bedenkt.

Ik mag toch aannemen dat je bij een bezoek aan de koning aandacht aan je uiterlijk en kleding schenkt, dus hoeveel te meer schenk je aandacht aan uiterlijk en kleding voor de hemelse koning.
Ik draag nooit een pak, ik voel me dan opeens belangrijk en daar heb ik nooit zin in.
Al zeg je dat je respect ermee toont, ik zie het dat ik kom zoals ik ben.
Daarom draag ik altijd een spijkerbroek en als het echt heel warm is gewoon een korte broek.

Met koning willy heb ik al niets dus daar zou ik me ook echt niet extra netjes voor gaan kleden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jul 2014 09:23

Het gaat m.i. met hoeveel ontzag je voor Gods aangezicht wil treden.

Het gaat niet om ikke ikke ikke.
Het gaat om God en het tonen van respect en de dankbaarheid voor Christus als hoofd van de kerk die door zijn offer aan het kruis van Golgotha ons het eeuwige leven geschonken heeft.

Als ontzag voor jou tot uitdrukking komt in kleding lijkt het me prima dat je je mooiste kleren aantrekt. Ik zie het iets anders. Leven met God doe je 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Hij ziet je als je in de kerk zit maar ook als je op de bank zit, aan het werk bent, onder de douche staat of op de wc zit. Hij kent ons door en door en ziet ons hart aan. Hij woont niet in de gebouw (de kerk) maar in mensenharten.... en daarom zegt de Bijbel dat vrouwen (en niet alleen vrouwen) zich niet moeten kleden met dure mooie kleren, sieraden enz maar dat we ons met innerlijke schoonheid moeten kleden.

Als jij het respect en de liefde voor God afmeet aan de kleding die iemand op zondag draagt maak je een levensgrote fout waar de Bijbel juist voor waarschuwt. En als je stelt dat je de hele week een broek mag dragen als vrouw maar op zondag niet (want blijkbaar zijn rokken en jurken in jouw optiek eerbiediger dan broeken) heb je niet gesnapt wat Petrus zegt "Uw schoonheid moet hem niet in uiterlijkheden zitten maar in uw innerlijk".
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 16 jul 2014 13:08

Als er verschil is tussen leven met God doordeweeks en het opgaan naar Zijn Huis hoop ik dat je dat alleen met kleding bedoeld.
We lopen de ganse week voor Gods aangezicht en moeten de ganse week respect hebben toch?
Altijd, elke dag, tonen we respect voor onze schepper. Je stelt hoge eisen aan kleding maar ik hoop dat je niet alleen in de kerk respect heb voor onze Hemelse Koning.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jul 2014 19:16

jamillah schreef:
De doorsnee refo draagt een rok omdat ze niet met kont en al uitgetekend willen lopen. Zeker de strakkere varianten tonen de contouren van kont en benen. Dat is niet eerbaar en heeft dus niks met die zogenaamde vrouwen/ mannenkleding tekst uit het OT te maken, daarom heeft de doorsnee refo ook niks te maken met verschillende soorten stof teksten. Zoals er zoveel wetten zijn die de doorsnee refo niet houd. Ik eet ook varkensvlees zo nu en dan, t haasje hoor 8)

Duhhh dat is het gewoon een kwestie van een goed zittende broek kopen, net zoals een goed en netjes zittende rok. Of gewoon wat afvallen zodat de billen niet zo groot zijn. :wink:

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 21 jul 2014 23:10

[quote="Evelien"][quote="jamillah"]

jamillah: "De doorsnee refo draagt een rok omdat ze niet met kont en al uitgetekend willen lopen. Zeker de strakkere varianten tonen de contouren van kont en benen. Dat is niet eerbaar en heeft dus niks met die zogenaamde vrouwen/ mannenkleding tekst uit het OT te maken, daarom heeft de doorsnee refo ook niks te maken met verschillende soorten stof teksten. Zoals er zoveel wetten zijn die de doorsnee refo niet houd. Ik eet ook varkensvlees zo nu en dan, t haasje hoor 8)"

Evelien:
"Duhhh dat is het gewoon een kwestie van een goed zittende broek kopen, net zoals een goed en netjes zittende rok. Of gewoon wat afvallen zodat de billen niet zo groot zijn. :wink:"

Dames, dames,

Zijn jullie nu nog bezig over die broek?
De bespreking van het Heerlijk Evangelie verzandt nu in een discussie over 'billen' en wat dies meer zij.
Een weinig geestelijke zaak.
Alle dingen zijn geoorloofd, maar niet alle dingen zijn nuttig.
Dat geldt mijns inziens voor zowel broeken als billen.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 21 jul 2014 23:12

Ben ik niet eens,
Billen zijn zeker ook nuttig, 8)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 jul 2014 07:03

En broeken daarmee ook.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jul 2014 15:14

Ja stel je eens voor geen broek om die billen. :lol:

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 22 jul 2014 15:25

Hmm.. correct me if I'm wrong..

Vrouwen moeten dus rokken dragen en mogen ook geen onderBROEK aan..
Hoezo dit is normaal? 8-[

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 jul 2014 21:40

mealybug schreef:Alles is geoorloofd, zegt Paulus.maar niet alles is nuttig.
Sinds een rokje veel meer mannen's vlees tot begeerte opwekt dan een losse broek, is de broek voor een vrouw dus beter.

Veel mannen zei je toch? :lol:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jul 2014 21:43

Anoniem_89 schreef:Hmm.. correct me if I'm wrong..

Vrouwen moeten dus rokken dragen en mogen ook geen onderBROEK aan..
Hoezo dit is normaal? 8-[

Precies en daarom zijn lange rokken bij vrouwen beter dan korte rokken. :wink:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 23 jul 2014 21:49

Optimatus schreef:
Veel mannen zei je toch? :lol:

yep.
Mij doet het niets, ik erger me slechts aan allerlei gepiercte en ondergekliederde lichaamsdelen die ongevraagd in je gezichtsveld verschijnen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 jul 2014 21:49

Onder de lange rokken zie je in elk geval die verschrikkelijke leggings niet. Die dingen vind ik een partij lelijk.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “[Religie] - Algemeen”