Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

diak2b
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor diak2b » 04 nov 2006 16:04

wateengedoe2 schreef:Achtergrondinfo:
1. Vrouwen kunnen in de RKK niet tot priester gewijd worden, al is er wel discussie over. Het is zeer onwaarschijnljik dat er ooit verandering in die regel zal komen.
"volstrekt uitgesloten" is ook onwaarschijnlijk he :mrgreen:

wateengedoe2
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wateengedoe2 » 05 nov 2006 23:22

diak2b schreef:
1. Vrouwen kunnen in de RKK niet tot priester gewijd worden, al is er wel discussie over. Het is zeer onwaarschijnljik dat er ooit verandering in die regel zal komen.

Het was ongeveer net zo uitgesloten bedoeld als jij het hier nu brengt, maar ik zift graag muggen aangezien er niet een officiële ex-cathedrauitspraak aan is gewijd. Mja, als de paus zegt, dat de Kerk het niet kan doen, komt het praktisch gezien wel op hetzelfde neer :)
Als iemand zegt: dat de mens door zijn werken [..], zonder de goddelijke genade [..] gerechtvaardigd kan worden vóór God, hij zij veroordeeld. (VI, Trente)

Laodicea
Mineur
Mineur

Berichtdoor Laodicea » 06 nov 2006 10:02

wateengedoe2 schreef:
diak2b schreef:

Het was ongeveer net zo uitgesloten bedoeld als jij het hier nu brengt, maar ik zift graag muggen aangezien er niet een officiële ex-cathedrauitspraak aan is gewijd. Mja, als de paus zegt, dat de Kerk het niet kan doen, komt het praktisch gezien wel op hetzelfde neer :)

Ik vraag me af of er geen officiele ex-cathedra uitspraak aan gewijd is. Lees dit eens, en oordeel zelf. :)

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 06 nov 2006 19:30

Laodicea schreef:
wateengedoe2 schreef:
diak2b schreef:

Ik vraag me af of er geen officiele ex-cathedra uitspraak aan gewijd is. Lees dit eens, en oordeel zelf. :)

Hoi,

Ik heb de link eens gelezen. De grond waarop de RKK zich baseerd is in mijn ogen nog zo gek niet bekeken. Hun nemen Jezus als voorbeeld. Jezus nam 12 mannen als zijn volgelingen. Vandaar uit kun je dan inderdaad de conclusie trekken dat het Ambt alleen voor mannen is voorbestemd.

Groet,

Fly29
Geloof, Hoop en Liefde

GJB
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor GJB » 06 nov 2006 19:37

off topique :?:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 12 nov 2006 18:30

Vanavond in de kerk was er een broeder uit een andere gemeente. Hij werd uitgenodigd om te preken, dat is de gewoonte. Hij zelf zei echter dat hij er niet zo erg op voorbereid was, dus wilde alleen een paar gedachten met de gemeente delen...
Die paar gedachten werden een heleboel gedachten, werden een preek, werden een nog langere preek en de broeder wist van geen ophouden.
Een paar begonnen op de klok te kijken, anderen te zuchten, anderen zeiden al een paar keer instemmend 'amen' na een mooie volzin, maar het drong allemaal niet zo tot hem door. Totdat uiteindelijk tegen 7 uur een van de broeders zei: 'Broeder, we weten niet of u er van op de hoogte bent, maar bij ons eindigt de dienst normaal gesproken om half 7' Die hint was duidelijk, toen was de preek ook snel afgelopen! :)

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 17 nov 2006 20:26

Een tweeling van 8 (L&M) vertelt het verhaal van de kruiziging.

L: .. en er hing aan de andere kant ook een dief.

M: ..zeg maar gerust een moordenaar!!

L: ..maar hij mocht toch naar de hemel.

M:.. nou, het was wel op het nippertje hoor!!
De weg van de minste weerstand is alleen aan het begin geasfalteerd

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 20 nov 2006 17:18

Tijdens de middagdienst afgelopen zondag begaf de microfoon het halverweege de preek. Terwijl die weer aan de praat werd gekregen, liet de dominee ons zingen. Toen hij eindelijk verder kon gaan begon hij met: Okee, laat ik even uw geheugen opfrissen, we hadden het over Simson.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Elsa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Elsa » 05 dec 2006 01:28

De opa van een vriendinnetje van mij was ouderling en gaf ook catechisatie. Toen ik bij haar logeerde en meeging naar catechisatie, vertelde opa over de 'Hethieten, de Ferizieten en uh.................. die andere tieten'.
Woorden zijn de struikelstenen voor iedere toenadering.
- Louis Paul Boon

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 07 dec 2006 17:24

Vandaag gehoord over een bekende dominee uit de Ger. Gem. Hij zei tegen een man met gezichtsbeharing: "Als je maar dicht genoeg langs de hel loopt, schroeit die snor er wel af."
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Maaike

Berichtdoor Maaike » 07 dec 2006 17:26

Had JEzus ook niet een baard?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 dec 2006 17:29

geen idee! staat volgens mij niet in de Bijbel ;)

Maar zo'n uitspraak vind ik niet kunnen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Maaike

Berichtdoor Maaike » 07 dec 2006 17:40

staat er wel;) Ze trokken Zijn baardharen uit, en dat wil niet als je een stoppelbaardje hebt

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 dec 2006 17:46

dan zal ik nog is het nieuwe testament doorspitten ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Maaike

Berichtdoor Maaike » 07 dec 2006 17:54

KWeenie waar het staat hoor, zei pas iemand op cath

Terug naar “[Religie] - Algemeen”