Kinderdoop: graag jullie hulp

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Kinderdoop: graag jullie hulp

Berichtdoor naamloos » 20 mar 2016 15:30

Yoshi schreef:Uit alles blijkt dat je nou juist niet beter weet. Je gedraagt je als een dom kind wat verkiest om dom en kinderlijk te blijven.
Ook een keuze. Verder scherm ik niet met alwetendheid, dat heb ik namelijk bij lange na niet. Dus die drogreden kan je fijn bij je houden.
Om het met een woord van Rotterdam te zeggen: Koddig!
Je zegt "Uit alles blijk dat je nou juist niet beter weet"
Jaja, ik heb heel beknopt een paar woorden gezegd, en tenzij je een (kwaadaardige) dikke duim hebt kun je dat er nooit uithalen.
Je tirades zeggen meer over jezelf dan over mij.
Yoshi schreef:Daarnaast ga je gewoon niet in op hetgeen Rotterdam aandraagt maar gooi je expres en rookgordijn op.
Ik ga er vanuit dat @ereonao dat zelf wel gaat doen. Als die zegt: "Kerkgeschiedenis = Het treurigste verhaal ooit te boek gesteld" dan denk ik te weten wat hij bedoelt. (en als ik me vergis zal ik dat van hem wel horen).
De rest van Rotterdams stokpaarden laat ik op stal, want daar ben ik eerder al lang en breed op ingegaan. die rotonde verveelt me momenteel.

Nou, het was weer gezellig hoor. heb je een citroen op je nek staan?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 20 mar 2016 17:15

Als voormalig leerkracht kan ik er idd erg slecht tegen als mensen er bewust voor kiezen dom te blijven. Wat dat betreft ligt mijn reactie helemaal aan mij.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 20 mar 2016 18:26

Yoshi schreef:Als voormalig leerkracht kan ik er idd erg slecht tegen als mensen er bewust voor kiezen dom te blijven. Wat dat betreft ligt mijn reactie helemaal aan mij.
Ga je maar eens verdiepen in al het leed wat de kerk Israël heeft aangedaan, en dat ''in de naam van Jezus!''

Toedels! =;
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 20 mar 2016 18:55

Al lang gedaan. Ga jij je nu in al die andere dingen verdiepen? Denk het niet want je verkiest er voor om als een hol vat te klinken.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 20 mar 2016 20:22

Yoshi schreef:Al lang gedaan. Ga jij je nu in al die andere dingen verdiepen? Denk het niet want je verkiest er voor om als een hol vat te klinken.
Wie gelooft zal niet haasten, dat heb je vorige week nog hartgrondig beaamd op de reactie van gravo.
Maar geen paniek hoor, mijn opleiding duurt nog ruim twee jaar. Wie weet wat ik allemaal nog leer.... Maar 1 ding staat vast, de kerkgeschiedenis blijft een treurig verhaal, aan feiten verander je niets.
Dat je mijn woorden hol klinken kan natuurlijk ook aan jouw hoofd liggen, in een lege ruimte heb je dat effect.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 20 mar 2016 20:36

Feiten. Kende ze je maar wat minder eenzijdig. Wellicht was je dan wel in staat om een evenwichtige visie te kunnen ontwikkelen over de geschiedenis. Maar wie weet gebeurt er in die 2 jaar nog een wonder.

Overigens pas je ook nu weer wat Gravo zei en wat ik beaamde volledig verkeerd toe. Hoe verrassend...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 mar 2016 21:17

Yoshi schreef:Als voormalig leerkracht kan ik er idd erg slecht tegen als mensen er bewust voor kiezen dom te blijven. Wat dat betreft ligt mijn reactie helemaal aan mij.

naamloos schreef:Ga je maar eens verdiepen in al het leed wat de kerk Israël heeft aangedaan, en dat ''in de naam van Jezus!''

Toedels! =;

Waarom hoor ik je nooit over de joden die christenen eerst vervolgden? Dat is ook geschiedenis hoor.

ereunao

Berichtdoor ereunao » 21 mar 2016 02:20

Rotterdam, Er zijn idd. ook in de kerk de eeuwen door allerlei bijgelovige tradities ingevoerd die niet aan de Schrift ontleend zijn. Zo kende de vroege kerk helemaal geen kerstfeest en de datum is afkomstig van het heidense feest van de zonnegod. Maar zolang ze niet vierkant in strijd zijn met de Schrift (zoals o.a. de kinderdoop), valt er mee te leven Maar het wordt iets anders als het regelrecht tegen Gods geboden ingaat. Zo hebben de apostelen, ondanks Matt.23, beslist geweigerd het bevel van de het Sanhedrin te gehoorzamen.Hand.4:19;5:29. En dat geldt ook voor buitenbijbelse bronnen zolang ze niet tegen de Schrift zijn zoals de apocriefen.art.6 N.G.B.

De kerk is idd. een pilaar en vastigheid der waarheid maar slechts zolang zij bij de waarheid blijft!

En nu wat nu dat treurigste verhaal betreft: Ik heb daar hierboven reeds in vogelvlucht een overzicht van gegeven en het lust mij niet daar verder over uit te weiden. Dat God ondanks dit alles toch Zijn gezegend werk erdoor gedaan heeft in het vergaderen en bewaren van Zijn Gemeente doet hier niets aan af. ’Want Zijn macht en goedheid is zo groot dat Hij zeer wel rechtvaardig Zijn werk beschikt en doet, ook als de duivelen en de goddeloozen onrechtvaardig handelen' art.13 N.G.B. Dat zien wij bij uitstek in de gerechtelijke moord op de Messias waar God de grootste zegen voor heel de wereld door gewerkt heeft! En het feit dat de kerk tot op de huidige dag de verv.leer, (die eeuwenlang de voedingsbodem geweest is van het antisemitisme dat een zee van lijden over het Joodse volk gebracht heeft), in de praktijk handhaaft, zoals ook op deze topic duidelijk blijkt, en de vijanden van Israël een podium geeft voor van Jodenhaat druipende leugenpropaganda en met subsidies steunt in hun terreur tegen Israël zegt ook genoeg! ereunao

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 21 mar 2016 09:35

ereunao schreef: Zo hebben de apostelen, ondanks Matt.23, beslist geweigerd het bevel van de het Sanhedrin te gehoorzamen.Hand.4:19;5:29.

Is deze uitzondering op de regel je enige reactie op Math. 23 ?

En dat geldt ook voor buitenbijbelse bronnen zolang ze niet tegen de Schrift zijn zoals de apocriefen.art.6 N.G.B.

Aardig om te zien dat je een buitenbijbelse bron (art.6 N.G.B.) citeert om het Sola Scriptura principe te bewijzen.

De kerk is idd. een pilaar en vastigheid der waarheid maar slechts zolang zij bij de waarheid blijft!

Klopt als een bus,ware het niet dat "de waarheid" tijd en plaatsgebonden is gebleken.

en de vijanden van Israël een podium geeft voor van Jodenhaat druipende leugenpropaganda en met subsidies steunt in hun terreur tegen Israël zegt ook genoeg! ereunao

Vraag, wat zegt ereunao tegen de Palestijnse christen-zusters en -broeders op de Westbank ?

Nina

Berichtdoor Nina » 21 mar 2016 10:14

Rotterdam schreef:
Vraag, wat zegt ereunao tegen de Palestijnse christen-zusters en -broeders op de Westbank ?

Ik ben Ereunao niet, maar mijn antwoord is dit: Dat ze moeten stoppen met hun terreur. Palestijnen mogen er wonen, maar wel op de voorwaarde dat ze stoppen met terreur.
Ze hebben bij Ehud Olmer het aanbod van een eigen staat op de West bank afgeslagen, omdat men heel het land wilde. Land, dat door God beloofd is aan de Joden.

Er zijn gebieden in Israel waar Joden en Arabieren samen wonen en werken, en dat gaat goed zo lang men zich onthoudt van terreur.

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 21 mar 2016 10:29

mijn antwoord is dit: Dat ze moeten stoppen met hun terreur. Palestijnen mogen er wonen, maar wel op de voorwaarde dat ze stoppen met terreur.

toch een heerlijk leven, of diep triest, als je zo simplistisch tegen de zaak aan kan kijken.

Denk dat het wijzer is om hier niet over de zionistische kwestie te beginnen.

Nina

Berichtdoor Nina » 21 mar 2016 10:36

Nee, dat is niet diep triest, en ik heb zeker geen oppervlakkige kijk op die kwestie. Ik heb me er behoorlijk in verdiept, want heb temidden van Arabieren gewoond.
Ga eerst maar eens de geschiedenis goed bestuderen, dan kom je tot andere gedachten.
De berichtgeving in NL is zo oneerlijk. Ik lees afgelopen week nog dat 'Palestijnen zijn gedood', in de kop boven een artikel,maar wat er in kleine lettertjes bij staat is dat deze lui een terroristische daad pleegden, met zwaar gewonde Joden.

Men vindt de Palestijnen de underdog, en omdat underdog zijn zielig is, is men 'dus' pro Palestijnen.
Dat zij zelf dit hele probleem hebben gecreëerd èn in stand houden, gaan we gewoon aan voorbij.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 21 mar 2016 10:44

Nina schreef:Ik ben Ereunao niet, maar mijn antwoord is dit: Dat ze moeten stoppen met hun terreur. Palestijnen mogen er wonen, maar wel op de voorwaarde dat ze stoppen met terreur.
Ze hebben bij Ehud Olmer het aanbod van een eigen staat op de West bank afgeslagen, omdat men heel het land wilde. Land, dat door God beloofd is aan de Joden.

Er zijn gebieden in Israel waar Joden en Arabieren samen wonen en werken, en dat gaat goed zo lang men zich onthoudt van terreur.

Dit is jouw antwoord aan je christelijke zusters- en broeders ?
Lekker genuanceerd weer.
Wellicht een idee om eens te spreken met medechristenen in het Midden Oosten ?
Er was al een christelijke kerk in Antiochië in de beginjaren van het christendom en is derhalve de eerste apostolische Kerk van het christendom. Je kunt ze terugvinden in de Handelingen der Apostelen 11:26, waar de volgelingen van Jezus in Antiochië christenen werden genoemd.
In Damascus is het huis van Ananias, één van de eerste christenen. Het is dit huis waar Ananias Saulus doopte tot Paulus. Het is nog steeds een kerk.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 21 mar 2016 10:50

Nina schreef: want heb temidden van Arabieren gewoond.
.

He, te midden van Arabieren ? woon je ook in Rotterdam ? :mrgreen:

Ik heb ook jaren in het Midden Oosten gewoond en gewerkt.
Libanon, Syrië en Jordanië. Toch een heel andere mening.
Zo zie je maar, het kan verkeren.

ereunao

Berichtdoor ereunao » 21 mar 2016 11:37

Rotterdam.
1. Al was het het enige dan was het nog voldoende; Jes.7:14 is ook het enige bewijs dat de Messias uit een maagd geboren zou worden!
2. Dat doe ik alleen in dit geval omdat jij mij daarin voorgegaan bent door mij in de mond te leggen dat ik art. 34 verwerp
3. De waarheid is niet tijd en plaatsgebonden want de Tora is eeuwig zoals God eeuwig is! Maar zij vereist wel in iedere tiid en cultuur naar de hoofdregel van de liefdewet een andere toepassing. Rom.13:8.
4. Die Palestijnse ‘christenzusters en broeders' staan, ondanks hun geloof, politiek wel op het Arabische standpunt zoals er in de 2e wereldoorlog ook veel Duitsgezinde christenen waren. De leugenaar Ateek Sabeel noemt zich ook christen! ereunao

Terug naar “[Religie] - Algemeen”