Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
ereunao schreef:
We zitten hier op een Refoforum, daarom ga ik van de Reformatie uit.
Vreemd, 15 eeuwen kerkgeschiedenis spelen dus geen enkele rol.
Ook vreemd dat je beroept op het reformatorisch gedachtegoed van Refoforum.
Zo reformatorisch ben je zelf niet (meer).
En ik ken idd. jouw argumenten, die hoef je niet te herhalen. Maar bijbels steekhoudend zijn ze niet!
Het gaat ook niet om mij, ook anderen, m.n. Elbert, hebben alles heel helder van de Schrift onderbouwd.
Dat jij dat als "niet Bijbels steekhoudend" wegzet, zegt meer over jou dan je zelf wilt weten.
naamloos schreef:Wat een onzin! De reformatie heeft geen 15 eeuwen kerkgeschiedenis weggegooid, maar ze heeft er hervormingen in aangebracht.
Echter, wel jammer dat ze niet (altijd) ver genoeg terug gingen. Naar de Bijbel!
En wij mikken ook geen 20 eeuwen kerkgeschiedenis weg, we gooien het kind niet met het badwater weg.
Ja joh, weer wat anders als 10x vertrekken en herhaaldelijk zeggen niet mee te discussiëren.rotterdam schreef:He daar komen de hulptroepen weer.
In de reformatie speelden 15 eeuwen kerkgeschiedenis absoluut nog een rol.rotterdam schreef:Je moet lezen naamloos, hij zegt "We zitten hier op een Refoforum, daarom ga ik van de Reformatie uit".
Daarom zeg ik "15 eeuwen kerkgeschiedenis spelen dus geen enkele rol".
En zeg dus niet "De reformatie heeft 15 eeuwen kerkgeschiedenis weggegooid".
naamloos schreef:Dus wie van de reformatie uitgaat neemt automatisch mee wat de reformatie óók heeft meegenomen.
dalethvav schreef:Misschien dat iemand als rotterdam hier b.v. eens inhoudelijk op kan reageren:
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/725 ... it-door-d/
dalethvav schreef:Misschien dat iemand als rotterdam hier b.v. eens inhoudelijk op kan reageren:
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/725 ... it-door-d/
rotterdam schreef:Moet ik hierop reageren ? M.b.t. de kinderdoop ?
O gaan we weer op die toer ...rotterdam schreef:naamloos wil zo graag gelijk hebben dat het koddig begint te worden.
dalethvav schreef:Dat lijkt me wel min of meer voor de hand liggend toch?
Zowel de vraag en het antwoord uit de vragenrubriek als dit topic gaat erover.
naamloos schreef:ja joh, weer wat anders als 10x vertrekken en herhaaldelijk zeggen niet mee te discussiëren.![]()
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten