Wonderen van Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor rotterdam » 07 sep 2014 19:06

Boerin schreef:De koninklijke familie wilde niet dat er voor ze gebeden werd, er wilde iemand langskomen. De rest had prediker ook al geconstateerd.

Is dat zo ? Nooit van gehoord.

Trouwens - je moet wel willen dat er voor je gebeden wordt ? Is dat een voorwaarde ?
Anders werkt het niet ?
Vreemd gebed dus van Christus aan het kruis "vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen".

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 sep 2014 19:08

Boerin schreef:De koninklijke familie wilde niet dat er voor ze gebeden werd, er wilde iemand langskomen. De rest had prediker ook al geconstateerd.

rotterdam schreef:Is dat zo ? Nooit van gehoord.

Trouwens - je moet wel willen dat er voor je gebeden wordt ? Is dat een voorwaarde ?
Anders werkt het niet ?
Vreemd gebed dus van Christus aan het kruis "vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen".

Afbeelding

Punt!!!

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 07 sep 2014 20:03

mohamed schreef:
Punt!!!

Dank je, ik twijfelde zelf of het geen buitenspel was :mrgreen:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 sep 2014 20:05

rotterdam schreef:
Is dat zo ? Nooit van gehoord.

Anders werkt het niet ?

Ja, een voorganger uit Amerika wilde toen langskomen en voor Friso bidden dat ie uit z'n coma kwam. Op afstand kan gebed ook werken, we hebben dat ook nog geprobeerd, maar ja. We hebben in ieder geval voor z'n ziel gebeden.
Overigens is het soms nodig dat iemand langskomt en niet op afstand bidt. Dat werkte met die man die niet wilde dat Jezus onder zijn dak kwam, maar de meesten raakten Hem wel aan.
Als iemand niet wil dringt God niet op. Wat wilt gij dat Ik u doen zal? Heer dat ik ziende worde. Had hij gezegd: niks, hoepel op, dan was hij vast niet genezen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 sep 2014 20:09

Volgens mij waren het ook de Gloriestoelers die Friso wel even uit de dood wouden opwekken evenals die 2 dode kinderen die door vader waren vermoord....

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 sep 2014 20:15

Faramir schreef:Volgens mij waren het ook de Gloriestoelers die Friso wel even uit de dood wouden opwekken evenals die 2 dode kinderen die door vader waren vermoord....

Ja klopt, die hebben ervoor gebeden, ik heb nog met ze meegebeden, maar ik dacht niet dat zij Bea hebben opgebeld om te vragen of ze even langs konden komen nadat eerst dat hele gedoe in de krant had gestaan.
Zach91

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 07 sep 2014 20:26

Boerin schreef:Ja klopt, die hebben ervoor gebeden, ik heb nog met ze meegebeden, maar ik dacht niet dat zij Bea hebben opgebeld om te vragen of ze even langs konden komen nadat eerst dat hele gedoe in de krant had gestaan.

Was ook wel goede reclame :^o

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 07 sep 2014 20:34

Boerin schreef:Als iemand niet wil dringt God niet op. Wat wilt gij dat Ik u doen zal? Heer dat ik ziende worde. Had hij gezegd: niks, hoepel op, dan was hij vast niet genezen.

Ik probeer het nog een keer ;

Vreemd gebed dus van Christus aan het kruis "Vader vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen".

Wat probeer je te zeggen ? Heeft God de Vader Zijn oren toegestopt ?
Is dit een onverhoord gebed geworden van Christus ?
Zijn deze soldaten, niet vergeven ?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 07 sep 2014 20:43

Boerin schreef:Ja klopt, die hebben ervoor gebeden, ik heb nog met ze meegebeden,

Wat een zegen voor Friso dat jullie niet verhoord zijn.
Patiënten als hij, die uit coma ontwaken, gaan een miserabel leven tegemoet.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 sep 2014 20:45

rotterdam schreef:Wat een zegen voor Friso dat jullie niet verhoord zijn.
Patiënten als hij, die uit coma ontwaken, gaan een miserabel leven tegemoet.

God zal ze lichamelijk en geestelijk toch wel helemaal weer op de rit zetten als ze uit de dood worden opgewekt mag ik hopen.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 07 sep 2014 20:50

Faramir schreef:God zal ze lichamelijk en geestelijk toch wel helemaal weer op de rit zetten als ze uit de dood worden opgewekt mag ik hopen.

=D>

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 sep 2014 21:36

rotterdam schreef:
Ik probeer het nog een keer ;

Vreemd gebed dus van Christus aan het kruis "Vader vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen".

Wat probeer je te zeggen ? Heeft God de Vader Zijn oren toegestopt ?
Is dit een onverhoord gebed geworden van Christus ?
Zijn deze soldaten, niet vergeven ?

Ik denk het wel, die hoofdman riep gelijk uit: waarlijk dit was Gods Zoon. Bad Hij alleen voor die soldaten dan? Is Pilatus nog gered of de Farizeeërs die Hem gekruisigd wilden hebben?
Maar wat heeft bidden dat God iemand vergeeft of redt nou te maken met bidden dat God iemand geneest als ie niet wil dat je voor 'm bidt of dat God hem geneest? Iemand kan nee zeggen.
En je kunt bidden dat God iemand vergeeft en hij kan alsnog kiezen dat hij dat offer van God niet wil. Je kunt niet tegen iemands wil in gaan bidden. Ik kan willen dat iemand zich bekeert en als je bidt zal God alles op alles zetten en het 'm zo makkelijk mogelijk maken en 'm overtuigen van zonde, maar alsnog kan iemand nee zeggen. We moeten bidden voor alle mensen staat in Timotheus, want God wil dat alle mensen gered worden. Zijn alle mensen dan gered, geen vrije wil meer nodig?
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 sep 2014 21:45

Boerin schreef:Zijn alle mensen dan gered, geen vrije wil meer nodig?

Het lijkt alsof je denkt dat de redding van mensen afhankelijk is van jullie gebed en dat dat niet zo is probeerde ik je duidelijk te maken met dat leuke grapje. De enige wiens gebed nodig is is Jezus' gebed. Maar je zal het vast wel als een belediging hebben opgevat en niet meer dan dat. Jammer zeg, ik kan wel bidden tot ik een ons weeg maar nog word ik niet eens gehoord. :roll:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 sep 2014 21:53

mohamed schreef:Het lijkt alsof je denkt dat de redding van mensen afhankelijk is van jullie gebed en dat dat niet zo is probeerde ik je duidelijk te maken met dat leuke grapje. De enige wiens gebed nodig is is Jezus' gebed. Maar je zal het vast wel als een belediging hebben opgevat en niet meer dan dat. Jammer zeg, ik kan wel bidden tot ik een ons weeg maar nog word ik niet eens gehoord. :roll:

Mooi, dan ga ik weer pitten. God doet toch wel wat Hij belieft en Hij bidt Zelf wel, heeft Hij Zijn Lichaam niet bij nodig. Hij doet toch wel wat Hij wil hier op aarde. Waarom moest Hij die discipelen eigenlijk leren om uit te gaan voor als Hij er niet meer was fysiek en dat de tekenen de gelovigen
( van de eerste eeuw staat er bij mij niet bij) zouden volgen en ze moesten alle volken tot Zijn discipelen maken? Wat een onzin en 1 Timotheus 2:1 schrap ik ook maar uit mijn Bijbel.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 sep 2014 22:32

mohamed schreef:Het lijkt alsof je denkt dat de redding van mensen afhankelijk is van jullie gebed en dat dat niet zo is probeerde ik je duidelijk te maken met dat leuke grapje. De enige wiens gebed nodig is is Jezus' gebed. Maar je zal het vast wel als een belediging hebben opgevat en niet meer dan dat. Jammer zeg, ik kan wel bidden tot ik een ons weeg maar nog word ik niet eens gehoord. :roll:

Boerin schreef:Mooi, dan ga ik weer pitten. God doet toch wel wat Hij belieft en Hij bidt Zelf wel, heeft Hij Zijn Lichaam niet bij nodig. Hij doet toch wel wat Hij wil hier op aarde. Waarom moest Hij die discipelen eigenlijk leren om uit te gaan voor als Hij er niet meer was fysiek en dat de tekenen de gelovigen
( van de eerste eeuw staat er bij mij niet bij) zouden volgen en ze moesten alle volken tot Zijn discipelen maken? Wat een onzin en 1 Timotheus 2:1 schrap ik ook maar uit mijn Bijbel.

Bidden of pitten? Heb je het hoofdstuk zelf ook gelezen?

9 Evenzo wil ik dat de vrouwen zich tooien met eerbare kleding, ingetogen en bezonnen, niet met het vlechten van het haar of met goud of parels of kostbare kleren,
10 maar met goede werken, wat bij vrouwen past die belijden godvrezend te zijn.
11 Een vrouw moet zich laten onderwijzen in stilheid, in alle onderdanigheid.
12 Want ik sta niet toe dat een vrouw onderwijs geeft, en ook niet dat zij de man overheerst, maar ik wil dat zij zich stil houdt.
13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva.
14 En niet Adam is misleid, maar de vrouw is, toen zij misleid werd, tot overtreding gekomen.
15 Maar zij zal in de weg van het baren van kinderen zalig worden, als zij blijft in geloof, liefde en heiliging, gepaard met bezonnenheid.

Als jij vindt dat de eerste 8 verzen van dit hoofdstuk op het heden betrokken moeten worden vrouw, hoe denk je dan mij te kunnen onderwijzen? Nee, als we zo gaan beginnen wil ik wel dat je consequent bent. Als je dan vindt dat ik overal moet bidden met opgeheven handen zoals de mannen uit Paulus zijn tijd (1 Tim 2,8) dan moet jij stil, zwijgzaam en bescheiden zijn zoals de vrouwen van toen. Dat vind ik een goed idee eigenlijk! :mrgreen:

Terug naar “[Religie] - Algemeen”