Liever had ik een inhoudelijk debat. Daar ben ik altijd op uit.
Als dat zo zou zijn, wilt u dan duiden waar u daar een aanzet toe gaf?
Als je andermans overtuiging of visie het predicaat 'duivels' meegeeft, staat alles stil
Als de Heere God in Zijn Woord (niet dat van de theologie dus) in één uitermate belangrijk hoofdstuk 6x, zes maal dus, uitdrukkelijk zegt dat die wellicht al spoedig (in elk geval spoedende!) aankomende heerlijkste periode uit de gehele wereldgeschiedenis 1000 , ja duizend jaar dus zal duren, meent u dan echt dat er gewone mensen hier op het forum zijn welke vinden dat deze steeds herhaalde 1000 jaren niet van God Zelf in Zijn heilig Woord, in onze Bijbel terechtgekomen zijn?
Als u dat wel vindt, dan mag u dat hier gewoon zeggen hoor, dat zou dan onder discussiëren vallen.
U zou wel voor mij de eerste zijn welke dat openlijk en onderbouwd toegaf!
Als de Heere God dus die steeds maar weer herhaalde specifiek 1000 jaar, waar wij het woord Vrederijk aan verleend hebben uit verwondering voor wat de Heere dan allemaal in dat 'sabbatsmillennium' zal bewerkstelligen, wél bedoelt als informatie voor ons, omdat Hij altijd zegt wat Hij bedoelt en altijd bedoelt wat Hij zegt,... uit wiens koker komt het starre ontkennen van die 1000 jaar dan anders dan uit die van de duivel?
(zo herinner ik mij zelfs dat de Heere Jezus tegen Petrus zegt: "ga achter mij satan!" Weten we nog?)
Of gaat u straks ook nog beweren dat bewust ongeloof niet uit de koker van de duivel komt?
Wilt u dan Openb.21:8 eens lezen? Dat liegt er toch niet om?
Ik reageer dus niet meer inhoudelijk, want het heeft geen zin
Dat heeft u toch nooit gedaan, anders dan schelden? Zou u het wel normaal durven?
Is dit op Refoweb mogelijk? je bedoelt natuurlijk eigenlijk te zeggen: moet gravo er niet vanaf geschopt worden
Dat zou ik geen fout beleid achten. Maar ach, ik ben de bouw gewend hoor, dus troost u.
het is helaas de werkelijkheid geworden, dat er op Refoweb steeds vaker onvruchtbare discussies ontstaan.
Dat ben ik, zeer mede door uw toedoen, helemaal met u eens.
Tot m'n verdriet.
Als dát nog eens waar zou mogen worden!
p.s.: zou u eens studie willen maken aangaande 'op de bal spelen' i.p.v. 'op de man spelen' ?