pindas83 schreef:Dat is wel typerend wat je zegt Chaya. Ik begrijp je sentiment best wel denk ik en het is niet vervelend bedoelt maar ik heb echt gemerkt dat de oudere generatie 100x meer waarde hecht aan een ‘label’ als de jongeren.
Als jij het sentiment noemt, begrijp jij niets van mij.
Want ik ageer juist tegen de moderne stroming van: het moet goed voelen, het gaat om mijn ervaring....
Nee!
God plaatst je in een gemeente en daar dien je te blijven zitten totdat.....
Ik heb zoveel respect voor Ereunao. Die man leed aan zijn kerk. Hij heeft gestreden. Het leek of hij verloren had, maar nee hoor!
God heeft hem Thuisgehaald, het was genoeg.
Zijn stem ging zwijgen.
Je mag niet uit je gemeente vertrekken omdat het niet meer goed voelt, er een vervelende dominee dient, je ruzie hebt met een ouderling, of honderd andere redenen.
Nee, je MAG vertrekken als Christus, en Dien gekruisigd niet meer verkondigd wordt.
Of er gebeuren zaken die regelrecht tegen de Bijbel ingaan, je hebt gewaarschuwd, de kerkrechtelijke weg bewandeld en dan mag je weg omdat je jezelf "vrijgemaakt" hebt (wel grappig woord in dit verband

maar zo heet dat nu eenmaal)
Dat dit met verdriet gepaard gaat, jazeker. Maar dat is iets anders dan sentiment.
En mijn kinderen, en hun vrienden, zie ik ook lijden aan hun kerk. Want ze zien alle ontwikkelingen met zorg tegemoet, zij moeten een standpunt in gaan nemen, want neutraal blijven kan niet meer.
DeLange schreef:Ik denk eerder aan een 3 GK kerkverband dat naast de PKN als alternatief blijft bestaan. Ze zullen niet in de PKN opgaan. Vanwege homohuwelijk, vrijzinnigheid en belijdenisgeschriften.
De uiterst links en linksmiddengemeentes kunnen zich aansluiten bij de GKv, als die tenminste wel zonder scheuren doorgaat.
De rechtsmidden en rechtse gemeentes kunnen zich aansluiten bij Bewaar het Pand.
Dan wordt dat weer zoals de oorspronkelijke CGK was.
Wat zou dat mooi zijn!!