Gebedstopic

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

André

Berichtdoor André » 12 jul 2006 19:53

Gecondoleerd Mw.

Ik wil graag naar voren brengen de gespannen situatie rond Israel.
Nu het vanuit Libanon ook weer 'raak' is en er 6000 reservisten zijn opgeroepen.
Ook het zoeken naar Israelische militairen in Gaza duurt voort.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 12 jul 2006 21:10

dank jullie wel! Doet goed zoveel meeleven.

@andre...doen we..maar laten we Libanon en Palestina ook niet vergeten in ons gebed
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Christian
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Christian » 13 jul 2006 20:35

Mariamagdalena schreef:Voor Peter, die vandaag begraven is. Dat hij in de hemel mag zijn bij de Vader. En voor zijn vrouw, kinderen en 19 kleinkinderen, dat ze kracht mogen ontvangen om op een goede manier verder te gaan.

Zat vandaag wat oude posts door te lezen, maar deze trok toch wel in het bijzonder mijn aandacht. Misschien heel goed bedoeld, maar het past niet in de reformatorische traditie om te bidden voor overledenen.

Na de onze dood is ons lot voor eeuwig beslist, er is geen bijbelse reden om aan te nemen dat er een vagevuur is oid.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 13 jul 2006 20:55

Christian schreef:
Mariamagdalena schreef:Voor Peter, die vandaag begraven is. Dat hij in de hemel mag zijn bij de Vader. En voor zijn vrouw, kinderen en 19 kleinkinderen, dat ze kracht mogen ontvangen om op een goede manier verder te gaan.

Zat vandaag wat oude posts door te lezen, maar deze trok toch wel in het bijzonder mijn aandacht. Misschien heel goed bedoeld, maar het past niet in de reformatorische traditie om te bidden voor overledenen.

Na de onze dood is ons lot voor eeuwig beslist, er is geen bijbelse reden om aan te nemen dat er een vagevuur is oid.

Hier even geen discussies, als je problemen hebt met sommige punten kun je een nieuw topic openen met eventueel een pb bijgevoegd naar degene op wie je wilt reageren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 22 jul 2006 18:46

Een jongen die 10 jaar bij mij in de klas heeft gezeten(hij is dus ook 15) ligt na een ongeluk nog steeds in coma. Vorige week hadden de artsen helemaal geen hoop meer dat hij nog wakker zou worden, maar sinds gister hebben ze weer een heel klein beetje hoop. Hij reageert weer iets meer op prikkels van buiten af. Bid alsjeblieft voor hem, en voor kracht voor zn familie en de mensen die dr om heenstaan
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

topkok

Berichtdoor topkok » 23 jul 2006 16:00

laat we met zn allen bidden voor girliegirl met al haar problemen, in de diverse topics hier!!!

topkok

Berichtdoor topkok » 24 jul 2006 19:52

Nog een tweede gebedspunt:

Deze middag kwam de leiding van Luke naar me toe en ze hebben gevraagd of ik hier in September nogmaals 2 maanden wil komen, omdat de kok die zou komen heeft afgezegd omdat hij geen visa kon krijgen. Nu heb ik vanmiddag een mail getypt, of ik iets met school en hier kan combineren. Willen jullie bidden dat het allemaal goed komt. Dat ik of een andere kok hier in september aan de gang kan, omdat het super druk is die periode!! Superdankjewel!!

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 25 jul 2006 05:15

ik wil graag bidden voor een vriend van me. hij doet nu op een camping evangelisatiewerk. de meeste mensen daar geloven (nog)niet in het woord van God.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jul 2006 08:03

IN navolging op Kuikentje wil ik gebed vragen voor al het dabarwerk in Nederland.
Voor de mensen op de campings, die wel geloven en daar vaak zo ontzettend alleen in staan.
Voor alle teamleden, die zich in gaan zetten.

Het is geweldig mooi, maar ontzettend zwaar en moeilijk 'werk', waar we God zo nodig bij hebben!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 25 jul 2006 13:07

Daarbij noem ik ook Acire En Zeckharayu die ook met dabar!/ evangelisatie bezig zijn!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 jul 2006 16:37

Er wordt in deze tijd ontzettend veel aan evangelisatie werk gedaan. Laten we het in het algemeen, voor allen die zich er voor in zetten in ons gebed gedenken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

believer
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor believer » 25 jul 2006 16:38

essieee schreef:Daarbij noem ik ook Acire En Zeckharayu die ook met dabar!/ evangelisatie bezig zijn!!

Ik wilde hier ook gebed voor vragen, maar mooi dat dit al gebeurd :). Wij hopen volgende week naar de camping in Harskamp (ook Dabar) te gaan, ben zeer benieuwd! Inderdaad wordt er door nog zoveel meer organisaties aan evangelisatie gedaan, dat gebed daarvoor zeker op z'n plaats is.
Ben je een zendeling of een zendingsveld?

Mijn blog:http://www.gospelfan.web-log.nl

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 25 jul 2006 17:41

essieee schreef:Daarbij noem ik ook Acire En Zeckharayu die ook met dabar!/ evangelisatie bezig zijn!!

Ook Windekind en Gershwin zijn nu bezig (op de zelfde camping als Zeck)
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 jul 2006 17:45

...en wij zijn op Urk bezig (havens en camping)

goed plan gerdien!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jul 2006 18:01

parsifal schreef:

Ook Windekind en Gershwin zijn nu bezig (op de zelfde camping als Zeck)

En de vriendin van Gershwin :wink:

Volgens mij kun je het beter samenvatten idd :)

Terug naar “[Religie] - Algemeen”