ben db bd schreef:Ook ons als volk wacht zo het kalifaat, waartoe wij ook reeds aan zelfislamisering doen
???
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
ben db bd schreef:Ook ons als volk wacht zo het kalifaat, waartoe wij ook reeds aan zelfislamisering doen
Veel mensen zijn niet in staat het geweld in het Oude Testament te begrijpen, omdat ze het godsdienstige karakter niet zien. Met de islamietische strijd is er een duidelijk verschil. De IS (ISIS) gaat het om gewelddadige uitbreiding van het geloof. Wat God de Israëlieten beveelt, is oordeel over de zonde. De reden van het strenge oordeel om de Kanaänieten uit te roeien in 1 Samuel 15 is de gruwelijke zonden die ze bedreven. Hun ongerechtigheid is op een gegeven moment vol. Hun seksuele zonden en de verering van de Moloch zijn de reden van Gods oordeel. God is niet onrechtvaardig.Onzin Enzo schreef:Laatst schrok ik echter nóg meer. Ik bedacht me dat het gedrag en ideologie van IS me erg bekend voor kwam... Ik ging op onderzoek uit en vond hoe soortgelijke gebeurtenissen niet alleen al eerder in de recente geschiedenis zijn gebeurt maar ook in de bijbel voorkomen.
Ik heb geen idee wat ik hier precies mee moet, dus daarom wil ik dit graag delen en vragen wat jullie hierover denken.
Ik heb geen idee wat ik hier precies mee moet, dus daarom wil ik dit graag delen en vragen wat jullie hierover denken
Ik snap eerlijk gezegd bar weinig van wat je zegt. Iets met dat God de hel gemaakt heeft en dat Islam slecht is, veel meer snap ik niet.
Met mevrouw naamloos spreekt u, maar ach: in Christus is noch man noch vrouw zullen we maar denken.ben db bd schreef:mijnheer naamloos....
ben db bd schreef:dat is toch niet zo moeilijk?
ik heb een windbuks, daar schiet ik wel eens ratten mee af die in de val zitten. (verdrinken vind ik eng.)
ik heb geen vuurbuks, laat staan een kalasjnikov, want mensen mag ik niet doodschieten, ook geen zeer kwaaie mensen.
De overheid echter heeft de meest vreselijke wapens ter beschikking om waar nodig de orde te herstellen.
(zijn we er al?)
Uw uitleg klopt niet met Num. 31. Toen werd Mozes woedend op de bevelhebbers, de aanvoerders van duizend en de aanvoerders van honderd man, die daar uit de strijd terugkeerden. ‘U hebt de vrouwen in leven gelaten?!’ zei hij. ‘Juist zij waren het die de Israëlieten, op aanraden van Bileam, destijds bij de Peor verleid hebben tot ontrouw aan de HEER, en dat veroorzaakte de plaag die de gemeenschap van de HEER getroffen heeft. Dood daarom alle kinderen van het mannelijk geslacht en alle vrouwen die met een man hebben geslapen, maar laat meisjes die nog nooit met een man hebben geslapen in leven.ben db bd schreef:Ooit heeft de Schepper en Eigenaar van deze wereld Zijn orde eens hersteld door op een paar mensen na de hele boel te ... zou ik het woord verzuipen hier mogen gebruiken op dit forum (als bouwvakker)? ik ben groot liefhebber van duidelijke taal in een wereld vol omfloerst (onduidelijk dus) taalgebruik; (eufemisme, is het niet?). Daar zaten toen ook de meest schattige kleutertjes en aandoenlijke baby's en prachtige dieren bij, toch?
De bedoelde volkomen vernietiging van de volkeren in het Kanaän wat de God van hemel en aarde vrij wilde maken als een van verloedering opgeschoonde plek ten behoeve van een plaatselijk volkomen nieuwe start voor een volk van priesters en profeten in ZIJN dienst, had een soortgelijke functie. Dat is toch een heel ander uitgangspunt op een heel andere schaal dan bij een persoonlijk gericht? Overigens wel met dezelfde bedoeling om het kwaad uit te bannen.
We spreken hier dus van hele volkeren welke mentaal en ethisch kuis verrot zijn, tegenover wat u aanhaalt één persoon die helemaal fout bezig is.
Weet u, samen met vele (veelal ook oudere) andere mensen ben ik heel bang voor de verloedering binnen ons volk. Als een eerlijke politieman al geen persoonlijke particuliere afschuw meer uit mag spreken over de gay-pride in A-dam, onze wereld-homo-hoofdstad, dan zegt dat veel over onze ALGEMENE neergang t.o.v. de christelijke natie welke we ooit geweest zijn en ik kort na de oorlog nog algemeen meegemaakt heb. Daar verwachten wij dus een volksstraf van de Allerhoogste op. En ja, bij dat volk behoort ook mijn schattige prachtige kleindochter welke hier rondhobbelt, van net een jaar.
Als zij straks in het aanstormende kalifaat dus geen verplicht Allah Akbar roept vanwege de haar aangedane christelijke indoctrinatie, (het is maar net hoe of je het noemt!) zal haar dus persoonlijk het hoofd afgehakt worden binnen de orde van de Islamitische Staat. Lees Openbaring 13 en de profeet Daniël er maar eens op na. Maar als haar vader wel mee doet met de IS (wat de Heere verhoede) wordt die wellicht gewoon chef logistieke dienst bij de Mahdi hoor.
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten