Mag een vrouw een broek dragen?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Ayla
Sergeant
Sergeant

Re: Mag een vrouw een broek dragen?

Berichtdoor Ayla » 19 jun 2014 14:04

meribel schreef:@ayla,
Je bedoelt toch die mannen met die strakke broeken?

Nou idd, alle mannen een kilt hoor.

:lol: :lol: :lol: Hahaha, ik bedoelde sommige vrouwen, in mijn kerk dragen de mannen (gelukkig?/helaas?) geen strakke broeken!! Zou er wel wat voor overhebben om ze in een kilt te zien
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

Bambi

Berichtdoor Bambi » 19 jun 2014 16:48

Spreeuw schreef:
Bij hetzelfde kleed staat dat het een gruwel is in Gods ogen, in het geval van een kledingstuk van tweeërlei stof niet.

Het gaat om de reden waarom er hetzelfde kleed gedragen werd.
Er staat bij dat het een gruwel is in Gods ogen, omdat vrouwen zich toen als mannen kleden, om andere vrouwen te verleiden voor sex. En mannen deden het omgekeerd, om andere mannen te verleiden.
En van dat soort dingen gruwt God.

Nathan

Berichtdoor Nathan » 24 jun 2014 19:39

Bambi schreef:
Bij hetzelfde kleed staat dat het een gruwel is in Gods ogen, in het geval van een kledingstuk van tweeërlei stof niet.

Het gaat om de reden waarom er hetzelfde kleed gedragen werd.
Er staat bij dat het een gruwel is in Gods ogen, omdat vrouwen zich toen als mannen kleden, om andere vrouwen te verleiden voor sex. En mannen deden het omgekeerd, om andere mannen te verleiden.
En van dat soort dingen gruwt God.[/quote]

Beste Bambi, ik ken U niet. Ik ben nieuw op dit forum.
Uw reacties verbazen me, want ze zijn inhoudelijk niet gebaseerd op de Schrift.
In Deuteronomium 22:5 staat geschreven:
5 Een vrouw zal geen mansklederen dragen en een man geen vrouwenkleed aantrekken, want ieder die deze dingen doet, is de HERE, uw God, een gruwel.
De Bijbel schrijft niets over de reden waarom een man of vrouw kleding van de andere sexe draagt.
U gist dus.
Verder attendeer ik u op 1 Kor. 11:
Leert de natuur zelf u niet dat lang haar een man te schande maakt, 15 terwijl het een vrouw tot eer strekt?

Indien u de Bijbel aanvaardt van kaft tot kaft, dient u dergelijke Bijbelverzen ter harte te nemen.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 jun 2014 21:03

Nathan schreef:
Beste Bambi, ik ken U niet. Ik ben nieuw op dit forum.
Uw reacties verbazen me, want ze zijn inhoudelijk niet gebaseerd op de Schrift.
In Deuteronomium 22:5 staat geschreven:
5 Een vrouw zal geen mansklederen dragen en een man geen vrouwenkleed aantrekken, want ieder die deze dingen doet, is de HERE, uw God, een gruwel.
De Bijbel schrijft niets over de reden waarom een man of vrouw kleding van de andere sexe draagt.
U gist dus.
Verder attendeer ik u op 1 Kor. 11:
Leert de natuur zelf u niet dat lang haar een man te schande maakt, 15 terwijl het een vrouw tot eer strekt?

Indien u de Bijbel aanvaardt van kaft tot kaft, dient u dergelijke Bijbelverzen ter harte te nemen.

Aan wetticisme, dus zonder te snappen wat er met een tekst bedoeld word en het dus maar klakkeloos opvolgen en een ander opleggen, daar had de Heere Jezus ook een gruwel aan.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 24 jun 2014 21:46

Nathan schreef:Verder attendeer ik u op 1 Kor. 11:

Beste Nathan,
Wat vindt je van de haardracht van ons aller oudvaders, kanttekenaren en reformatoren.Zij zullen de Bijbel toch wel gekend hebben?

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mealybug op 24 jun 2014 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 24 jun 2014 21:50

Wat doen gelovigen toch moeilijk.
Zich druk maken of een vrouw wel of geen broek moet dragen.

Staat ook in de bijbel dat de gelovigen wondertekenen zullen doen en op zieken de handen zullen leggen en dat zij dan zullen genezen.
Er staat ook dat wij in klanktaal zullen spreken en profeteren.

Oh wacht die zaken kom ik niet tegen in een reformatorische gemeente.
Ik kraak hierbij niemand af, alleen dat er wel moeilijk gedaan kan worden over dat een vrouw een broek draagt of niet, en de rest van het evangelie zoals in Handelingen hoor je geen enkele dominee over.. :-k

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 24 jun 2014 21:53

Nathan schreef: Een vrouw zal geen mansklederen dragen en een man geen vrouwenkleed aantrekken, want ieder die deze dingen doet, is de HERE, uw God, een gruwel.

Indien u de bijbel aanvaardt van kaft tot kaft, vergeet dan vooral niet te kijken wat tegen wie gezegd wordt.
Dit moest Mozes van God tegen Israël zeggen, en wij zijn geen Joden hé!
En ik heb net een studiebijbel app gekocht, dus heb ik even gekeken wat er voor manskleed staat: gereedschap, voorwerp, apparaat :D
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 jun 2014 21:57

Waarom zou een vrouw geen broek mogen dragen? Het staat toch prima?

Nathan

Berichtdoor Nathan » 24 jun 2014 22:36

Nogal veel om te beantwoorden.
De foto's van mannen met lange haren zijn gewoon pruiken die bij een bepaalde kleding pasten. Zoals rechters die pruiken dragen.
Verder valt me op dat niemand zijn mening kan hardmaken met teksten uit de Bijbel.
Daar kan ik dan ook niets mee.
Als je zelf uit wilt maken hoe je met verboden uit de Bijbel om wenst te gaan, dan plaats je jezelf in het centrum en stel je God terzijde.
Broek voor vrouwen? Ze doen maar. Maar niet met broek in de kerk!!!
Kledingvoorschriften staan uitdrukkelijk in de Bijbel vermeld voor zowel mannen als vrouwen.

De opmerking over Mozes acht ik niet relevant, want ik citeerde daarnaast een uitspraak van Paulus en die was bedoeld voor de heidenen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 jun 2014 22:45

Ja Paulus was druk met de mode, het is natuurlijk ook erg belangrijk voor iemands zielenheil: broek of rok. :-oo

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 24 jun 2014 22:47

Nathan schreef:Nogal veel om te beantwoorden.
De foto's van mannen met lange haren zijn gewoon pruiken die bij een bepaalde kleding pasten. Zoals rechters die pruiken dragen.
Verder valt me op dat niemand zijn mening kan hardmaken met teksten uit de Bijbel.
Daar kan ik dan ook niets mee.
Als je zelf uit wilt maken hoe je met verboden uit de Bijbel om wenst te gaan, dan plaats je jezelf in het centrum en stel je God terzijde.
Broek voor vrouwen? Ze doen maar. Maar niet met broek in de kerk!!!
Kledingvoorschriften staan uitdrukkelijk in de Bijbel vermeld voor zowel mannen als vrouwen.

De opmerking over Mozes acht ik niet relevant, want ik citeerde daarnaast een uitspraak van Paulus en die was bedoeld voor de heidenen.

Ben je refo?
Beantwoord dan gelijk ff mijn vraag (:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 24 jun 2014 22:50

Nathan schreef:Nogal veel om te beantwoorden.
.

Als het pruiken waren, is het nog erger.
Want die gingen echt niet af bij het bidden, hoor.
maar het zijn geen pruiken!!
Dat is nog weer wat eeuwen verder terug.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 jun 2014 22:52

Een vrouw mag toch wel een vrouwenbroek dragen? :-oo

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 24 jun 2014 23:08

Nathan schreef:Broek voor vrouwen? Ze doen maar. Maar niet met broek in de kerk!!!
:lol: :lol: :lol: Grapjas, daar heb jij gelukkig helemaal niks over te vertellen. Ik draag bijna altijd een broek, jazekers, ook in de kerk :!:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 jun 2014 23:12

Onze Nathan is een trol........ :-oo

Terug naar “[Religie] - Algemeen”