meribel schreef:@ayla,
Je bedoelt toch die mannen met die strakke broeken?
Nou idd, alle mannen een kilt hoor.

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
meribel schreef:@ayla,
Je bedoelt toch die mannen met die strakke broeken?
Nou idd, alle mannen een kilt hoor.
Spreeuw schreef:
Bij hetzelfde kleed staat dat het een gruwel is in Gods ogen, in het geval van een kledingstuk van tweeërlei stof niet.
Bambi schreef:
Bij hetzelfde kleed staat dat het een gruwel is in Gods ogen, in het geval van een kledingstuk van tweeërlei stof niet.
Nathan schreef:
Beste Bambi, ik ken U niet. Ik ben nieuw op dit forum.
Uw reacties verbazen me, want ze zijn inhoudelijk niet gebaseerd op de Schrift.
In Deuteronomium 22:5 staat geschreven:
5 Een vrouw zal geen mansklederen dragen en een man geen vrouwenkleed aantrekken, want ieder die deze dingen doet, is de HERE, uw God, een gruwel.
De Bijbel schrijft niets over de reden waarom een man of vrouw kleding van de andere sexe draagt.
U gist dus.
Verder attendeer ik u op 1 Kor. 11:
Leert de natuur zelf u niet dat lang haar een man te schande maakt, 15 terwijl het een vrouw tot eer strekt?
Indien u de Bijbel aanvaardt van kaft tot kaft, dient u dergelijke Bijbelverzen ter harte te nemen.
Nathan schreef:Verder attendeer ik u op 1 Kor. 11:
Leert de natuur zelf u niet dat lang haar een man te schande maakt, 15 terwijl het een vrouw tot eer strekt?
Indien u de Bijbel aanvaardt van kaft tot kaft, dient u dergelijke Bijbelverzen ter harte te nemen.
Indien u de bijbel aanvaardt van kaft tot kaft, vergeet dan vooral niet te kijken wat tegen wie gezegd wordt.Nathan schreef: Een vrouw zal geen mansklederen dragen en een man geen vrouwenkleed aantrekken, want ieder die deze dingen doet, is de HERE, uw God, een gruwel.
Nathan schreef:Nogal veel om te beantwoorden.
De foto's van mannen met lange haren zijn gewoon pruiken die bij een bepaalde kleding pasten. Zoals rechters die pruiken dragen.
Verder valt me op dat niemand zijn mening kan hardmaken met teksten uit de Bijbel.
Daar kan ik dan ook niets mee.
Als je zelf uit wilt maken hoe je met verboden uit de Bijbel om wenst te gaan, dan plaats je jezelf in het centrum en stel je God terzijde.
Broek voor vrouwen? Ze doen maar. Maar niet met broek in de kerk!!!
Kledingvoorschriften staan uitdrukkelijk in de Bijbel vermeld voor zowel mannen als vrouwen.
De opmerking over Mozes acht ik niet relevant, want ik citeerde daarnaast een uitspraak van Paulus en die was bedoeld voor de heidenen.
Nathan schreef:Nogal veel om te beantwoorden.
De foto's van mannen met lange haren zijn gewoon pruiken die bij een bepaalde kleding pasten. Zoals rechters die pruiken dragen.
.
Nathan schreef:Broek voor vrouwen? Ze doen maar. Maar niet met broek in de kerk!!!
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten