Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 25 jul 2006 17:26

Smurffie schreef:
Omega schreef:
Alsof het voor hem wat uit zou maken tijdens het spelen

Zeker wel. Een loflied speel je anders dan een klaaglied. ;-)

Hm, het was van dezelfde psalm :) De noten zijn hetzelfde..

Trouwens Omega, in de ogg zijn ze in staat om van elk loflied een klaaglied te maken :wink:

Hahaha. Dat is waar ja ;-)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 27 jul 2006 22:10

Een organist in een HHK die in slaap valt tijdens de avonddienst op biddag. Verschillende refowebbers kunnen getuigen.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 jul 2006 22:13

had hij niet door dat het geen zondag(rustdag)was? :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 27 jul 2006 22:19

onze dominee en zijn echtgenote waren begin dit jaar 25 jr getrouwd.
na de kerkdienst was er koffie en zou er een toespraakje gehouden en wat kado's overhandigt worden.

een gemeentelid begint beetje zenuwachtig zijn toespraak: nou, eh van harte gefeliciteert met jullie 25 jarige huwelijksproble... eeeh huwelijksfeest. :D
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 27 jul 2006 22:41

"Willen de mensen die de gewoonte hebben koperen knopen in de collectezak te gooien deze wel zèlf van thuis meenemen en niet van de knielkussens afhalen?"

Organist die "Laat de kinderen tot Mij komen" speelt als de kinderen uit de nevendienst terug moeten komen. Alleen was de nevendienst niet op tijd gewaarschuwd dat de preek over was. Dus de organist steeds herhalen, en de kinderen kwamen maar niet...

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jul 2006 22:54

ze voelden zich vast bezwaard :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 jul 2006 13:52

columbus schreef:onze dominee en zijn echtgenote waren begin dit jaar 25 jr getrouwd.
na de kerkdienst was er koffie en zou er een toespraakje gehouden en wat kado's overhandigt worden.

een gemeentelid begint beetje zenuwachtig zijn toespraak: nou, eh van harte gefeliciteert met jullie 25 jarige huwelijksproble... eeeh huwelijksfeest. :D

Dezelfde dominee wil de gemeente bedanken voor de cadeaus die hun aangeboden zijn voor hun huwelijksjubileum. De dominee zegt: Allen hartelijk bedankt voor de mooie cadeaus, ook namens mijn vrouw, op dat moment wil hij zijn arm om zijn vrouw heenslaan, maar mevrouw bukt plotseling om iets van de grond op te rapen. De dominee mist dus doel maakt met zijn arm een enorme zwieper over zijn vrouw heen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 30 jul 2006 14:32

rosekapje schreef:
columbus schreef:onze dominee en zijn echtgenote waren begin dit jaar 25 jr getrouwd.

Dezelfde dominee wil de gemeente bedanken voor de cadeaus die hun aangeboden zijn voor hun huwelijksjubileum. De dominee zegt: Allen hartelijk bedankt voor de mooie cadeaus, ook namens mijn vrouw, op dat moment wil hij zijn arm om zijn vrouw heenslaan, maar mevrouw bukt plotseling om iets van de grond op te rapen. De dominee mist dus doel maakt met zijn arm een enorme zwieper over zijn vrouw heen.

:lol:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 04 aug 2006 06:44

Gevonden op een ander forum:

De gemeente heeft 'n voorganger op leeftijd, 't kwam ervan dat ie een leesbril moest gaan gebruiken.

Die zondag hield hij zijn preek zoals altijd, maar hij zette de bril steeds af als hij de kerk rondkeek,omdat-ie steeds duizelig werd als hij dat deed met z'n leesbril op.

Bezorgd hoe de mensen dit zouden opnemen, zei hij: 't spijt me dat ik steeds mijn bril afneem, zolang ik naar beneden kijk en lees gaat 't prima,
maar als'k naar jullie kijk word 'k misselijk.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 04 aug 2006 10:59

Ghehe 8)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 aug 2006 17:22

geweldig!!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 aug 2006 18:22

schaterlach

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 aug 2006 23:32

Niet echt een anekdote, maar wij hadden toch wel bijzonder bezoek in de kerk vandaag :)

Ik zat smorgens op de gallerij, achter in de kerk. Aan de voorkant, boven de preekstoel is het orgel. Halverwege de dienst zag ik de mensen in de banken voor mij massaal voorover buigen om te zien wat er beneden -schijnbaar iets ongebruikelijks - gebeurde, maar zelf kon ik niets ontdekken. Tot er plotseling een duif naar boven vloog en pontificaal bij de organist op het hek ging zitten. Het beest liep wat heen en weer over de rand en bleek erg tam te zijn. Ik had verwacht dat hij bij het zingen van de tussenzang wel zou schrikken en weg zou vliegen, maar dat was niet het geval. Hij is gebeleven tot vlak voor de slotzang en op een gegeven moment zag hij blijkbaar het licht, en vloog door de open deur naar buiten :)

Een duif in de kerk, da's vast een goed teken 8)

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 07 aug 2006 10:27

haha, das wel grappig zoiets :D Duif is inderdaad wel een heel Bijbelse vogel...
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 07 aug 2006 12:30

Toen ( wijlen) dominee van de Meer nog in Rijssen stond vierde hij daar altijd zijn verjaardag met de gemeente. Nu telt de gemeente daar veel bouwvakkers en arbeiders en de dominee wist hoe die leefden. Hij is zelf schilder geweest en deed veel aan boksen voordat hij tot bekering kwam.

Op een van die verjaardagen zit hij met een stel bouwvakkers aan tafel koffie te drinken. Ineens staat hij op en loopt weg.
Even later zien de mannen hem terug komen met een kratje bier.

Hij zet die op tafel en zegt. Mannen jullie zitten hier wel netjes koffie te drinken maar volgens mij hebben jullie dit veel liever.

vervolgens nam hij zelf het eerst biertje

Tsja zo kan het binnen OGG in Ned ook gaan.

Jammer dat de beste man niet meer leeft want die had ook tijden huisbezoeken echte humor!

Terug naar “[Religie] - Algemeen”