Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 jul 2006 16:31

Zucht, dit topic is niet bedoeld om dingen te gaan bekritiseren :) Een beetje humor in een samenkomst kan helemaal geen kwaad :) Dat kan heel goed samengaan met nieuwe dingen leren.

Volgende anekdote graag! :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 18 jul 2006 16:32

Smurffie schreef:Hm, idd BL, ben ik het mee eens. Wat wél leuke anekdotes zijn; Ik was een tijd geleden in de hervormde kerk hier. De dominee las voor hoeveel collecte er was opgehaald; (...) euro en een pepermunt :)

ah, vandaar dat ik de week ervoor opeens op een euro zat te kauwen.... :shock: :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 jul 2006 16:34

Napoleon schreef:
Smurffie schreef:Hm, idd BL, ben ik het mee eens. Wat wél leuke anekdotes zijn; Ik was een tijd geleden in de hervormde kerk hier. De dominee las voor hoeveel collecte er was opgehaald; (...) euro en een pepermunt :)

ah, vandaar dat ik de week ervoor opeens op een euro zat te kauwen.... :shock: :)

8)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 jul 2006 16:49

Marnix schreef:Een beetje humor in een samenkomst kan helemaal geen kwaad :) Dat kan heel goed samengaan met nieuwe dingen leren.

:-s Nou nou, geloven is een èrnstige zaak, hoor! [-X

Maar eh... :lol: ...ja, het kan inderdaad wel. Maar het maakt voor mij wel uit hoe. Dat genoemde voorbeeld riep bij mij voorstellingen op die mij duidelijk niet zinden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 jul 2006 16:51

Perfecte opbrengst voor als het voor iets in een arm land is.
Met die ene euro zijn ze voor hun besef gelijk schatrijk, en met die pepermunt erbij hebben ze bovendien nog een lekkernij erbij ook. :mrgreen:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

AnDers
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor AnDers » 21 jul 2006 10:56

Onze dominee bezocht eens een inzegeningsdienst elders in het land. Een predikant uit een andere gemeente zou bij ons komen preken. Deze had zijn toga vergeten mee te nemen, op zich niet zo'n probleem, maar hij was gewend altijd een toga te dragen, gewoon persoonlijke voorkeur.
Dus reed hij langs de pastorie alwaar de vrouw van onze dominee hem een toga van haar man leende.

De dominee loopt later bij ons de kerk in, stapt op de zoom van de (voor hem veel te lange) toga en valt languit op de vloer!
Als hij op de preekstoel staat klinkt er nog wat gelach en geroezemoes, de dominee roept uit: IJdelheid der ijdelheden! Het is beter een broek te dragen dan een toga te lenen!
Deze tekst staat bij ons bekend als spreuken 32 :)

Ook eens een dominee gehad die een redelijk lang betoog hield. Toen hij een pauze hield tussen zijn woordenvloed riep een klein meisje opgelucht: AMEN! De predikant was perplex en stamelde dat hij bijna klaar was. :D
Zeker, het is waar dat wij allen kennis bezitten. Maar kennis maakt verwaand; alleen de liefde bouwt op. -1Kor 8:1

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 21 jul 2006 12:17

Misschien niet christelijk (joods namelijk), maar wel getuigend van humor, wijsheid en geloof:

Een heidense koning vroeg ooit een joodse rabbi hem het bestaan van God te bewijzen. Hij zou enkel in Gods bestaan geloven indien hij Hem zou zien. De rabbi antwoordde hem de volgende dag om 12.00 op een aangegeven plaats in het open veld te zijn, dan zou hij hem God tonen. Op het overeengekomen tijdstip verscheen de koning. De rabbi zei hem een flinke tijd tegen de zon in te kijken. Na enkele seconden hield de koning het niet langer vol en schreeuwde naar de rabbi: wat een onzin, dat houdt geen mens vol! Waarop de rabbi antwoordde: u wilt God zien, terwijl u nog niet eens een fractie van diens heerlijkheid voor korte tijd kunt aanschouwen.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 jul 2006 12:31

laats meegemaakt.

Ik was in een andere gemeente. Er was een doopdienst. 2 kinderen werden gedoopt. Baby R en baby de B
baby R werd gedoopt als baby de B. Nadat baby de B (wel met de goede naam) was gedoopt kwam de ds erachter, en doopt baby R nog een keer, nu wel met de goede naam
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jul 2006 12:40

Ohh... stelletje wederdopers :mrgreen:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 jul 2006 22:51

Een bewoner had ik stoepkrijt gegeven en in de tuin een tekening laten tekenen. Hij tekende het kruis met Jezus.

Hij gaf er ook uitleg bij:
'Dat is het kruis met Christus. Die is gestorven, toen weer opgestaan en naar de Hemel gegaan achter de wolk.
Hij had mazzel, Hij mocht weer levend worden!'
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 jul 2006 12:43

en jij netjes erbij gezet: Dat was geen mazzel?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 jul 2006 12:49

nou.... het kwam er zo mooi uit, dat ik vreselijke moeite moest doen om mijn lachen in te houden :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 24 jul 2006 01:34

We begonnen met de dienst en een ouderling las de psalm voor die we gingen zingen. (Het is bij ons dus de gewoonte dat de hele psalm voorgelezen wordt) Het waren 2 verzen; 1 en 3. Maar de ouderling las per ongeluk 1 en 2 voor. De organist merkte dit ook op, boog zich over het hekje naar beneden en zei; '' Meneer S. u leest de verkeerde psalm voor'' Alsof het voor hem wat uit zou maken tijdens het spelen :mrgreen:

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 25 jul 2006 16:17

Alsof het voor hem wat uit zou maken tijdens het spelen

Zeker wel. Een loflied speel je anders dan een klaaglied. ;-)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jul 2006 16:34

Omega schreef:
Alsof het voor hem wat uit zou maken tijdens het spelen

Zeker wel. Een loflied speel je anders dan een klaaglied. ;-)

Hm, het was van dezelfde psalm :) De noten zijn hetzelfde..

Trouwens Omega, in de ogg zijn ze in staat om van elk loflied een klaaglied te maken :wink:

Terug naar “[Religie] - Algemeen”