Wonderen van Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Wonderen van Jezus

Berichtdoor mohamed » 27 sep 2014 00:46

De wonderen waren bedoeld voor Joden, om hun te overtuigen van het evangelie en zodat zij wisten dat ze zich in de eindtijd bevonden. Het staat gewoon in Handelingen 2.

14 Maar Petrus, staande met de elven, verhief zijn stem, en sprak tot hen: Gij Joodse mannen, en gij allen, die te Jeruzalem woont, dit zij u bekend, en laat mijn woorden tot uw oren ingaan.

15 Want deze zijn niet dronken, gelijk gij vermoedt; want het is eerst de derde ure van de dag.

16 Maar dit is het, wat gesproken is door den profeet Joël:

17 En het zal zijn in de laatste dagen, (zegt God) Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouden zullen dromen dromen.

18 En ook op Mijn dienstknechten, en op Mijn dienstmaagden, zal Ik in die dagen van Mijn Geest uitstorten, en zij zullen profeteren.

19 En Ik zal wonderen geven in den hemel boven, en tekenen op de aarde beneden, bloed en vuur, en rookdamp.

20 De zon zal veranderd worden in duisternis, en de maan in bloed, eer dat de grote en doorluchtige dag des Heeren komt.

21 En het zal zijn, dat een iegelijk, die den Naam des Heeren zal aanroepen, zalig zal worden.

22 Gij Israëlietische mannen, hoort deze woorden: Jezus den Nazarener, een Man van God, onder ulieden betoond door krachten, en wonderen, en tekenen, die God door Hem gedaan heeft, in het midden van u, gelijk ook gijzelven weet;

23 Dezen, door den bepaalden raad en voorkennis Gods overgegeven zijnde, hebt gij genomen, en door de handen der onrechtvaardigen aan het kruis gehecht en gedood;

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 27 sep 2014 01:03

mohamed schreef:Heel gek ja, want wonderen waren voor Joden zoals nu al tig keer gezegd is.
mohamed schreef:ha dus 1 Kor 1,22 is niet waar, maar jouw onbijbelse leer is dat natuurlijk wel!
22 De Joden vragen om wonderen en de Grieken zoeken wijsheid.

Jazeker is dat waar. Maar dat Joden om wonderen vragen is net effies iets anders dan dat wonderen alleen voor Joden zijn.
Joden in het algemeen vroegen om tekenen, maar heus, er zijn meer mensen die dat doen. Alleen is dat niet kenmerkend voor hen als volk.
Net zoals het niet alleen de Grieken zijn die wijsheid zoeken, ik ken er nog meer die dat doen, dat zijn niet alleen Grieken.

Maarre, volgens jouw onbijbelse leer is 1 Kor. 12 niet waar: 9 "de een ontvangt van de Geest een groot geloof, de ander de gave om te genezen."
Laat dit nu gewoon tegen gelovigen gezegd worden, ongeacht tot welk volk ze behoren. :-k :-k :-k
mohamed schreef:Moh-Sophie? Lol, je moest eens weten.
Hihi, vertel! :o
mohamed schreef:Dat je hebt gegild vanwege mijn opmerking is een teken dat het je meer doet dan je deed vermoeden
Ik vermoedde nog niets, die opmerking van je heeft alleen maar op mn lachspieren gewerkt.
En toegegeven, ik had niet verwacht dat je me zo aan het lachen kon krijgen. :D
mohamed schreef:...en als ik een teken zie ben ik niet te beroerd die te duiden. Het is net als de hedendaagse wonderen waarvan je zei dat je geloof er helemaal niet om draait, je mond loopt er alleen maar van over.
In dit topic wat nu eenmaal over wonderen gaat, ja! Maar mn hart zit er niet vol van. :roll:
Ik geloof dat wonderen gebeuren, maar als die niet zouden gebeuren, dan geloofde ik nog in God.
De gaven van genezing heeft geen enkele rol gespeeld bij mijn bekering-geloof-wedergeboorte, ik had er toen nog nauwelijks over nagedacht.
mohamed schreef:De wonderen waren bedoeld voor Joden, om hun te overtuigen van het evangelie en zodat zij wisten dat ze zich in de eindtijd bevonden. Het staat gewoon in Handelingen 2.
En heidenen werden ook geconfronteerd met de wonderen die God door Paulus heen deed bijv. Hand 28: 8-9.
Jezus heeft ook buitenlanders genezen, maar dat heeft Boerin al verteld.
Maar lieve Moh, droom gerust verder. Dat ga ik ook doen want ik het slaap, maar ik weet tenminste dat dromen bedrog zijn.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 29 sep 2014 13:34

Voor mij is het ontkennen van hedendaagse wonderen hetzelfde als zeggen dat God veranderd is. Het voorkomen van wonderen is zo door het oude en nieuwe testament verweven, dat het ontkennen ervan de bijbel ongeloofwaardig maakt.
Laat je leiden door Hem!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 sep 2014 14:35

Ontkennen dat wonderen voor Joden waren staat voor mij gelijk aan lastering, want er staat duidelijk dat het de zonen en dochters van Israël betrof (Hand 2,17) op wie God zijn Geest uitstortte.

Dat evangelicale christenen daar geen boodschap aan hebben was me al duidelijk en het is behoorlijk beschamend aangezien ze de mond vol hebben van de bijbel, die hun eigen leer weerspreekt i.p.v. ondersteunt. Wat eens te meer blijkt is dat ze geen oren om te horen hebben, want dat ze zeggen dat ik niet wonderen geloof komt is eveneens omdat ze ook niet naar mij luisteren.

Ik geloof alles wat er in de bijbel staat, dat Jezus over het water liep, doden opwekte en zieken genas. Is dat niet wonderlijk genoeg?

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 29 sep 2014 23:11

mohamed schreef:Ontkennen dat wonderen voor Joden waren staat voor mij gelijk aan lastering, want er staat duidelijk dat het de zonen en dochters van Israël betrof (Hand 2,17) op wie God zijn Geest uitstortte.

Dat evangelicale christenen daar geen boodschap aan hebben was me al duidelijk en het is behoorlijk beschamend aangezien ze de mond vol hebben van de bijbel, die hun eigen leer weerspreekt i.p.v. ondersteunt. Wat eens te meer blijkt is dat ze geen oren om te horen hebben, want dat ze zeggen dat ik niet wonderen geloof komt is eveneens omdat ze ook niet naar mij luisteren.

Ik geloof alles wat er in de bijbel staat, dat Jezus over het water liep, doden opwekte en zieken genas. Is dat niet wonderlijk genoeg?

Handelingen 2
17 En het zal zijn in de laatste dagen, zegt God, dat Ik zal uitstorten van mijn Geest op alle vlees;
en uw zonen en uw dochters zullen profeteren,
en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouderen zullen dromen dromen:
18 ja, zelfs op mijn dienstknechten en mijn dienstmaagden
zal Ik in die dagen van mijn Geest uitstorten
en zij zullen profeteren.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 sep 2014 08:02

En wat wil je met dit citaat zeggen?

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 30 sep 2014 08:25

Faramir schreef:En wat wil je met dit citaat zeggen?

Mohamed zei dat alleen op de Joden Gods Geest werd uitgestort. Er schijnt toch wat anders te staan. :wink:

Terug naar “[Religie] - Algemeen”