Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 17 jan 2007 15:28

een vriend van ons, diaken in onze gemeente, is mede door dat ambt vaak van huis.
laatst vroeg zijn dochtertje van bijna 3 jaar aan zijn vrouw:
'Mama, wanneer komt papa weer eens op visite?' :lol:

(sinds die tijd is hij vaker thuis)
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 jan 2007 17:49

Enige tijd terug ging er bij ons een gastpredikant voor. De dienst begint, de kerkenraad komt binnen en de gastpredikant ook. er gaat gemompel en geroezemoes op vanuit de kerkzaal, want we zien de ds wel in een (voor ons) 'vreemde klederdracht' Hij draagt namelijk geen colbert, maar een sportief vest. de ds beklimt de kansel en legt even uit waarom hij zo gekleed is (het komt er op neer dat hij zijn colbert thuis heeft laten liggen). daarna zegt hij, in zijn handen wrijvend, zullen we eens zien of het echt om de inhoud gaat. 8)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 jan 2007 14:06

Ik smeerde de handen van een bewoner in.
Zegt hij:"Ik heb 2 grote mensen handen gekregen van onze lieve Heer. die Goede Man!"
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 24 jan 2007 14:26

schaterlach
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 29 jan 2007 20:55

Dominee in zijn preek: Je zult maar zwart zijn....en in Sudan wonen....
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 jan 2007 23:18

Bij ons was het afgelopen zondag avondmaal. De dominee had twee themapreken voorbereid en het thema van de middagdienst was Gods geboden.
Daarom had hij ervoor gekozen om 'sochtends voor het avondmaal met z'n allen de geloofsbelijdenis te doen en om 's middags de wetslezing te doen. (Dit alles uiteraard in overleg met kerkenraad ;))
Toen hij dit uitlegde aan de gemeente zei hij:
daarom luisteren we deze morgen niet naar de wet van God..
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 mar 2007 18:47

Zondagavond rond koffietijd. In een Christelijk woonzorgcentrum zitten 10 dames bij de dagopvang. Eén knappe, aantrekkelijke, jonge man komt binnenlopen.
Zegt één hoogbejaarde mevrouw: "Zo dames, één knappe man met ons tien vrouwen, dat wordt vechten!"

Foei :wink:

(niet helemaal christelijk maar 't komt wel van een christelijk huis :wink: )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 10 mar 2007 22:29

*zit te lachen*
Ken uzelf.

Mijn web-log!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 mar 2007 22:56

Een dominee (de naam moet ik nog steeds achterhalen) had de gewoonte zijn preken standaard te eindigen met ''Halleluja, amen!''. Zijn vrouw vond dit kennelijk ongepast en wetende dat haar man dol was op soep, waarschuwde hem; ''Als je nog eens je preek zo eindigt, krijg je geen soep meer.''
De dominee echter was niet van zins hier verandering in te brengen, wat bleek bij de volgende dienst. Hij eindigde zijn preek met een; ''Soep of geen soep, halleluja! amen!''

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 mar 2007 23:07

Omega schreef:: "Als je maar dicht genoeg langs de hel loopt, schroeit ie snor er wel af."

Gelukkig heb jij heel veel haar om te schroeien...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 02 apr 2007 15:29

Van de HHK-site:

Gemeente van Ds. Joh. Post origineel Hervormd.
Bron: ND

Hersteld 'Vervormd'

PUTTEN - Wie op zoek is naar het telefoonnummer van de Hersteld-Hervormde Kerk in Putten, komt bedrogen uit. In de telefoongids van de KPN op internet (www.detelefoongids.nl) is de naam van de kerk verhaspeld tot 'Hersteld Vervormde Gemeente'. Ds. Joh. Post van de hersteld-hervormde gemeente reageert laconiek, als hij hoort van de verschrijving in de Telefoongids. ,,Dat klopt toch echt niet. Ik wist wel dat we soms moeilijk vindbaar waren via de telefoongids, maar niet dat we daarin 'vervormd' worden genoemd. Ik ga er direct achteraan.''

De predikant benadrukt lachend dat zijn gemeente zich ,,toch echt hervormd'' voelt. ,,Origineel hervormd, zou ik zelfs willen zeggen.''

Het zou natuurlijk een complot kunnen zijn, van een PKN'er, werkzaam bij de KPN, die de 'herstelden' een hak wil zetten. Post sluit dit echter resoluut uit. ,,Nee, dat lijkt me toch echt niet. Ik ga ervan uit dat dit gewoon een foutje is, dat zo snel mogelijk moet worden rechtgezet.''

-------

Even testen
(inmiddels: (edit 5 april) is detelefoongids.nl gewijzigd)

Ja dus. :)
Laatst gewijzigd door TKF op 05 apr 2007 23:26, 2 keer totaal gewijzigd.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 apr 2007 16:35

KPN, PKN... zie de overeenkomsten.

Maarreh, ik wist niet dat ze bij de KPN theologen in dienst hadden. Gelijk hebben ze natuurlijk wel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 apr 2007 18:04

Ergens in Groningen was er eens een organist die er na 40 jaar orgelspelen in de kerk mee ophield. Na de dienst wijdde de dominee er een aantal woorden aan. Hij bedankte de organist voor zijn inzet, en zei dat de beste man altijd heel bijbels had gespeeld..... want zijn rechterhand wist niet wat de linkerhand deed.

:mrgreen:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Maninne
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Maninne » 29 apr 2007 19:02

Als kind logeerde ik nogal eens bij mijn oom en tante.
Mijn oom was boer (doet er verder niet toe) en zou na het eten uit de bijbel lezen. Het was al wat schemerig aan het worden en hij was juist uit Genesis aan 't lezen over de schepping.
Komt hij bij de schepping van het licht, zegt ie ineens:" En God sprak: "DOE DAT LICHT ES EFFE AAN "

We hebben in een deuk gelegen........
Afbeelding

Fidèl Castro
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Fidèl Castro » 30 apr 2007 18:28

De Ds was vol vuur bezig met zijn preek, en met een ietwat ongecontroleerd gebaar veegde hij de bijbel van de kansel, en die belande derhalve op de grond. Een der kerkenraadsleden snelde toe om de bijbel weer op de kanselrand te leggen.

De Ds reageerde gortdroog "het is toch wel betreurenswaardig dat een dominee zijn bijbel op de grond laat vallen", en ging vervolgens onverstoorbaar verder met zijn preek of er totáál niets gebeurd was.

In de gemeente was duidelijk het onderdrukt gelach hoorbaar.
Morgen is er een nieuwe dag met nieuwe kansen

Terug naar “[Religie] - Algemeen”