Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 22 apr 2006 21:37

dan was hij toch niet al te slaperig ;-)
Ken uzelf.

Mijn web-log!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 apr 2006 21:42

dat had hij natuurlijk van te voren al zitten te bedenken...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

wozz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wozz » 26 apr 2006 15:12

Op een gemeenteavond heeft de dominee vlak voor aanvang nog een mededeling: "Voordat we beginnen hebben we nog een vriendelijk verzoek... (op dat moment laat een gemeentelid zijn kopje aan gruzels vallen op de tegels) ... of u de kopjes alstublieft heel wilt laten!"

Adrem of niet? :wink:
Identificatie

Ik denk eerlijk gezegd dat u niet eens wilt weten wie ik ben

wozz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wozz » 26 apr 2006 17:13

Tijdens een doopdienst waren een heel stel ouders aanwezig met hun kindjes (ik denk zeker wel 10 ouderparen). Op een gegeven moment komt een moeder met de baby naar het doopvont terwijl de vader hun zoontje van 3 op de arm heeft. De dominee is net bezig als het jongetje (vlakbij de microfoon uiteraard :wink:) vraagt: "Is dat de doliejee?"

De mensen in de kerk lachen, de vader hevig 'ssst!' zeggend zijn zoontje bij de microfoon wegdraaien. Nadat de dominee klaar is zegt hij: "En inderdaad, ík ben de dominee."

Het werd er wel een beetje rommelig van maar ja... iedereen moest gewoon lachen. :D
Identificatie

Ik denk eerlijk gezegd dat u niet eens wilt weten wie ik ben

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 26 jun 2006 22:55

In een kerk in Engeland moest er geld binnenkomen voor de reparatie van de kerk. Maar het geld stroomde niet zo hard binnen, dus op zondag morgen deed de dominee de mededeling: "Willen de mensen die geld willen storten nu opstaan?" Het geval wil dat er een inval-organist was, en toen de dominee vroeg om te gaan staan als men geld wilde geven, zette hij meteen het volkslied in, waarop de hele gemeente ging staan.... De organist werd als vaste organist aangesteld.... :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Mariaa
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mariaa » 27 jun 2006 06:35

Een stel dat moest trouwen, kwam dat bij de ds vertellen.
De ds. later tegen zijn gezin: x is buiten zijn broekie gegaan

JPtje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JPtje » 27 jun 2006 09:00

Een predikant ontving via een ouderling een briefje van een anoniem gemeentelid. Bij openen bleek alleen het woord "IDIOOT" op het briefje te staan. Tijdens de dienst zei de dominee dat hij zoiets van: "Gemeente, wat ik nu toch heb meegemaakt. Ik krijg wel eens brieven uit de gemeente zonder naam van de afzender, maar nu kreeg ik een brief zonder inhoud, met enkel de naam van de afzender erop."

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 13 jul 2006 07:59

Een rekening na restauratie van de dak schildering (het laatste oordeel) in telscombe, sussex:

"to: renovating heaven and adjusting the stars,
washing servant of high priest and putting carmine on his cheeks,
and brightening up the flames of hell,
puting a new tail on the devil, and doing odd jobs for the damned,
and correcting the ten commandments..."
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

believer
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor believer » 13 jul 2006 14:00

foutje :D
Laatst gewijzigd door believer op 13 jul 2006 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben je een zendeling of een zendingsveld?

Mijn blog:http://www.gospelfan.web-log.nl

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2006 14:04

die horen er niet bij. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

believer
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor believer » 13 jul 2006 14:05

'k heb ze weer weggehaald, ik kan even niet op leuke anekdotes komen, tenminste niet die grappig zijn ;)
Ben je een zendeling of een zendingsveld?

Mijn blog:http://www.gospelfan.web-log.nl

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2006 14:27

hehe... ogen en oren openhouden, kom je vast wel es wat tegen ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

topkok

Berichtdoor topkok » 18 jul 2006 10:27

in een pinkstergemeente is het gebruikelijk als de dominee iets moois zegt dat een gedeelte of de gehele gemeente tegelijk amen zegt. Dus gisteren las de dominee een tekst voor: Je zult geen kwaad met kwaad vergelden. Dus 1 iemand in de kerk AMEN. Zegt de dominee, ohw dit was een beetje mager, zijn jullie er niet tevreden mee. Dus die dominee springt wat rond, leest nog een keer die tekst voor, en iedereen tegelijk AMEN!!!

egt lol, die dominee had echt super veel humor!!!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 jul 2006 16:25

topkok schreef:in een pinkstergemeente is het gebruikelijk als de dominee iets moois zegt dat een gedeelte of de gehele gemeente tegelijk amen zegt. Dus gisteren las de dominee een tekst voor: Je zult geen kwaad met kwaad vergelden. Dus 1 iemand in de kerk AMEN. Zegt de dominee, ohw dit was een beetje mager, zijn jullie er niet tevreden mee. Dus die dominee springt wat rond, leest nog een keer die tekst voor, en iedereen tegelijk AMEN!!!

egt lol, die dominee had echt super veel humor!!!

Tsja, op dergelijke clownfestijnen zou ik nou absoluut niet zitten te wachten. :( Ik zie de gemeentesamenkomt niet als een (humor)amusementsgelegenheid, maar ik hoor daar graag dingen uit Gods Woord die ik nog niet wist, of belangrijke dingen waar ik zelf niet zo veel aandacht meer voor had.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 jul 2006 16:30

Hm, idd BL, ben ik het mee eens. Wat wél leuke anekdotes zijn; Ik was een tijd geleden in de hervormde kerk hier. De dominee las voor hoeveel collecte er was opgehaald; (...) euro en een pepermunt :)

Terug naar “[Religie] - Algemeen”