Wat is er mis met de Chrislam?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 25 jun 2021 20:29

Ik post onderstaande you-tuper bij wijze van ironie.

https://youtu.be/R3_zAOQk0LM

Maar wat is er zó mis met de Chrislam?

mijn vraag is retorisch!!!

Want ik geloof dat er heel veel mis is met de Chrislam.

https://www.rejoicenow.nl/rejoicenow.nlchrislam/
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor irmo » 25 jun 2021 21:30

Leuk. En wat wil je nu met dit onderwerp?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Marnix » 26 jun 2021 06:58

Ik ken geen enkele christen die zegt: het maakt niet uit of je christen bent of moslim. Volgens mij wordt hier een beetje een probleen gemaakt dat er niet is. Dat de toonzetting bij bijvoorbeeld een inauguratie in een land met verschillende godsdiensten wat anders is is niet zo vreemd. Opmerkingen als “hoe kan je zeggen dat een imam je vriend is” vind ik overigens minstens zo gevaarlijk….
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor gravo » 26 jun 2021 09:11

Wat een onnozele start van een topic zeg! We worden weer eens aangezet om een complexe verhouding, namelijk die van twee wereldgodsdiensten die beide al eeuwenoud zijn, in een handomdraai te voorzien van een duidelijk zwart-wit oordeel.

Er zijn in al die eeuwen en tot op de dag van vandaag vele soorten christendom geweest. En dat geldt ook voor de islam.
Bovendien zijn beide wereldgodsdiensten door de tijd heen heel verschillend met elkaar omgegaan, van zeer vijandig tot buitengewoon coöperatief.

Tel daar ook nog eens bij op dat christendom en islam een gemeenschappelijke wortel hebben en je begrijpt dat hier door iedereen heel verschillend tegenaan kan worden gekeken.

Het is voornamelijk een gebrek aan kennis en historisch besef dat er van die eenkennige beschrijvingen ontstaan over de verhouding tussen christendom en islam. Of die nu, zoals in dit geval, heel negatief zijn of heel positief.

gravo
Laatst gewijzigd door gravo op 26 jun 2021 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Haaibaai » 26 jun 2021 09:39

Vreemde draad.en wat al gezegd in deze draad geen enkel historisch besef en theologische kennis ho maar.

Beter had gevraagd kunnen worden hoe brengen wij moslim tot de Ware Godsdienst het Christendom en de Heilige Verlosser Jezus de Christus;laat daar nou helemaal NIKS mis mee zijn. :!: :!: :!:
Laatst gewijzigd door Haaibaai op 26 jun 2021 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 26 jun 2021 11:14

irmo schreef:Leuk. En wat wil je nu met dit onderwerp?


'n discussie ontlokken.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor irmo » 26 jun 2021 11:34

Lydia63 schreef:'n discussie ontlokken.

Waarom? En met welk doel?

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Haaibaai » 26 jun 2021 11:38

irmo schreef:Waarom? En met welk doel?




Een discussie voeren over wat niet bestaat tja......... ook een forum heeft zijn rariteiten kabinet :mrgreen:

En het doel wat tijd verdrijf wellicht ](*,)
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor irmo » 26 jun 2021 12:00

Haaibaai schreef:Een discussie voeren over wat niet bestaat tja......... ook een forum heeft zijn rariteiten kabinet :mrgreen:

En het doel wat tijd verdrijf wellicht ](*,)


Ach ja. Alle niet gelovigen zijn stoute kinderen toch. Foei, mama zal wel vertellen hoe het moet. En wel luisteren he? Anders eet je je eten maar op de trap.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Haaibaai » 26 jun 2021 12:19

irmo schreef:Ach ja. Alle niet gelovigen zijn stoute kinderen toch. Foei, mama zal wel vertellen hoe het moet. En wel luisteren he? Anders eet je je eten maar op de trap.


Juist en 5 weken op je kamertje en niet buiten spelen :lol:
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 26 jun 2021 14:19

Marnix schreef:Ik ken geen enkele christen die zegt: het maakt niet uit of je christen bent of moslim. Volgens mij wordt hier een beetje een probleen gemaakt dat er niet is.


Ik ben het met je eens dat dat ook niet zomaar zal gebeuren, maar de intense is er wel.
Voornamelijk door politieke stromingen in de christelijke kerk met 'n verborgen agenda.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 26 jun 2021 14:23

gravo schreef:
Het is voornamelijk een gebrek aan kennis en historisch besef dat er van die eenkennige beschrijvingen ontstaan over de verhouding tussen christendom en islam. Of die nu, zoals in dit geval, heel negatief zijn of heel positief.

gravo


Inderdaad ! vele kennen de connectie tussen de Roomse kerk en de Islam niet.

https://youtu.be/qZRj-CleopA
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 26 jun 2021 14:27

irmo schreef:Waarom? En met welk doel?


Ik zeg altijd maar zó er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme antwoorden, dus zeg ik maar niks :D
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor hans0166 » 26 jun 2021 14:48

Lydia63 schreef:Inderdaad ! vele kennen de connectie tussen de Roomse kerk en de Islam niet.


kerkgeschiedenis ... je zo geliefde Roomse Kerk bestond bij de stichting van de Islam nog helemaal niet.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Haaibaai » 26 jun 2021 14:51

hans0166 schreef:kerkgeschiedenis ... je zo geliefde Roomse Kerk bestond bij de stichting van de Islam nog helemaal niet.



Wij hebben veel plezier om deze draad.................. het blijft :lol: :lol: :lol: :lol:
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten