Wat is er mis met de Chrislam?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Marnix » 27 jun 2021 00:42

Lydia63 schreef:Ik ben het met je eens dat dat ook niet zomaar zal gebeuren, maar de intense is er wel.
Voornamelijk door politieke stromingen in de christelijke kerk met 'n verborgen agenda.


Tja gezien de bronnen waar je doorgaans mee komt heb ik wel zo’n idee waar dit denkbeeld vandaan komt…. En hoe betrouwbaar het is….
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 27 jun 2021 13:48

Marnix schreef:Tja gezien de bronnen waar je doorgaans mee komt heb ik wel zo’n idee waar dit denkbeeld vandaan komt…. En hoe betrouwbaar het is….


Het kan best zijn dat het niet betrouwbaar is, zoals sommige andere ook schrijven!!
Toch heb ik inhoudelijk geen argumenten gelezen.
Ik ben vrij fundamentalistisch in mijn overtuigingen.

https://www.vrijewereld.org/2017/12/12/ ... -vaticaan/

Maar ik ben ook sportief, ik kan heel goed tegen onderbouwde kritiek maar helaas heb ik dat nog niet zoveel gelezen in dit topic.

Ook niet naar aanleiding van de door mij eerder geposte You Tube film van: Walter J. Veith
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor gravo » 27 jun 2021 15:52

Lydia63 schreef:Het kan best zijn dat het niet betrouwbaar is, zoals sommige andere ook schrijven!!
Toch heb ik inhoudelijk geen argumenten gelezen.
Ik ben vrij fundamentalistisch in mijn overtuigingen.

https://www.vrijewereld.org/2017/12/12/ ... -vaticaan/

Maar ik ben ook sportief, ik kan heel goed tegen onderbouwde kritiek maar helaas heb ik dat nog niet zoveel gelezen in dit topic.

Ook niet naar aanleiding van de door mij eerder geposte You Tube film van: Walter J. Veith

Je moet de zaken niet omdraaien en ons, lezers van jouw berichten, nu om tegenargumenten gaan vragen.
De site waarnaar je verwijst heeft dit openingsstatement:

"De profeet Mohammad Mustafa was een analfabeet en heeft de heilige Quran (Koran) niet geschreven. De geschriften zijn beïnvloed door het Vaticaan/katholicisme (de voortzetting van de Babylonische mysterie religie). Het Vaticaan heeft de islamitische religie gevormd om de arabieren te controleren".

Als er zulke volstrekt ongehoorde claims worden gedaan, zijn degenen die deze claims doen juist aan zet. Zij zullen dit moeten beargumenteren en met bewijzen moeten staven.

Maar ik kan je verzekeren dat alle godsdienstwetenschappelijke literatuur op geen enkele manier tot het genoemde statement kan leiden.
Daarom houd ik het op een verzinsel dat kennelijk een nuttige functie heeft in complottheorieën die aan de man gebracht kunnen worden.
Iemand heeft altijd belang bij het strooien met nepnieuws, complotten en valse voorstellingen van zaken.
In de volksmond heten die mensen gewoon bedriegers, volksverlakkers en charlatans.

Het is wel heel sneu voor de fundamentalisten die er gevoelig voor zijn. Zij hebben zichzelf in een hok opgesloten en de enige sleutel waarmee zij daaruit zouden kunnen worden bevrijd (namelijk een kritische blik en betrouwbare kennis) bewust en met grote stelligheid weggegooid.
Waarmee ze door niemand meer geholpen kunnen worden. Hen rest niets anders dan te stikken in eigen gelijk.
Iets waarvoor je deze mensen toch zou willen behoeden. Maar ik zou niet weten hoe.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor hans0166 » 27 jun 2021 18:44

Lydia63 schreef:H
Ik ben vrij fundamentalistisch in mijn overtuigingen.


Lydia63 schreef:
Ik laat het hier verder bij Hans, je komt mij nogal dogmatisch over, wat nu niet echt uitnodigend is voor 'n vrije discussie.


dit vind ik dan toch wel weer erg grappig ...

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor irmo » 27 jun 2021 19:11

Lydia63 schreef:Toch heb ik inhoudelijk geen argumenten gelezen.
Ik ben vrij fundamentalistisch in mijn overtuigingen.



Dat je fundamentalistisch bent is niet echt het probleem wat mij betreft.
Wel dat je bronnen plaatst naar onzin materiaal, wat je zelf zou kunnen ontkrachten door ff te googlen, maar in plaats daarvan maak je ons uit voor domme mensen en moet ik schijnbaar een hele lap tekst gaan tikken omdat jij graag een discussie wil. Waarin je natuuurlijk niet van standpunt gaat veranderen want daar was het je nooit om te doen, je wil gewoon nog meer dogmatische zooi plaatsen onder het mom van "kijk mij, ik ben een echte christen en jullie allemaal lekker niet".

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor irmo » 27 jun 2021 19:13

gravo schreef:
"De profeet Mohammad Mustafa was een analfabeet en heeft de heilige Quran (Koran) niet geschreven. De geschriften zijn beïnvloed door het Vaticaan/katholicisme (de voortzetting van de Babylonische mysterie religie). Het Vaticaan heeft de islamitische religie gevormd om de arabieren te controleren".




God, wat een onzinnigheid.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Marnix » 27 jun 2021 19:46

Lydia63 schreef:Het kan best zijn dat het niet betrouwbaar is, zoals sommige andere ook schrijven!!
Toch heb ik inhoudelijk geen argumenten gelezen.
Ik ben vrij fundamentalistisch in mijn overtuigingen.

https://www.vrijewereld.org/2017/12/12/ ... -vaticaan/

Maar ik ben ook sportief, ik kan heel goed tegen onderbouwde kritiek maar helaas heb ik dat nog niet zoveel gelezen in dit topic.

Ook niet naar aanleiding van de door mij eerder geposte You Tube film van: Walter J. Veith


Dat snap ik maar als je inhoudelijk wil discussieren moet je eerst met een helder en goed onderbouw punt komen. Nu kom je met een of ander verhaal van een vage site met rare stukken waarin wordt beweerd dat als mijn buurman islamiet is ik niet met hen bevriend mag zijn en dat soort radicale onbijbelse onzin.

Wat wil je dan voor inhoudelijke argumenten als jij ergens denkt een politieke macht te zien die christenen en moslims wil overtuigen dat het niet uitmaakt? Als je dingen goed inhoudelijk onderbouwt krijg je ook wel inhoudelijke argumenten terug.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 28 jun 2021 06:54

gravo schreef:
"De profeet Mohammad Mustafa was een analfabeet en heeft de heilige Quran (Koran) niet geschreven. De geschriften zijn beïnvloed door het Vaticaan/katholicisme (de voortzetting van de Babylonische mysterie religie). Het Vaticaan heeft de islamitische religie gevormd om de arabieren te controleren".

Als er zulke volstrekt ongehoorde claims worden gedaan, zijn degenen die deze claims doen juist aan zet. Zij zullen dit moeten beargumenteren en met bewijzen moeten staven.



De Koran zelf bevestigd het:

https://www.desleuteltothetantwoord.com ... -begrijpen
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 28 jun 2021 06:56

irmo schreef: je wil gewoon nog meer dogmatische zooi plaatsen onder het mom van "kijk mij, ik ben een echte christen en jullie allemaal lekker niet".


Je moet geen dingen gaan verzinnen die ik nooit heb beweerd. [-X
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 28 jun 2021 07:04

Marnix schreef:Dat snap ik maar als je inhoudelijk wil discussieren moet je eerst met een helder en goed onderbouw punt komen. Nu kom je met een of ander verhaal van een vage site met rare stukken waarin wordt beweerd dat als mijn buurman islamiet is ik niet met hen bevriend mag zijn en dat soort radicale onbijbelse onzin.


Het gaat helemaal niet om persoonlijke vriendschappen ook professor Walter J. Veith maakt dat zeker duidelijk in zijn film.
Maar de chrislam is toch wel wat anders :roll:

https://cip.nl/23875-chrislam-is-een-ge ... antichrist
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor gravo » 28 jun 2021 07:49

Lydia63 schreef:De Koran zelf bevestigd het:

https://www.desleuteltothetantwoord.com ... -begrijpen


Gaan we nou onnozel doen? Het ging mij natuurlijk niet om de opmerking dat Mohammed analfabeet was.

Mijn bezwaren gaan over de volstrekt onzinnige beschuldiging dat de Koran beïnvloed zou zijn door het Vaticaan / katholicisme, dat Vaticaan / katholicisme de voortzetting zou zijn van de Babylonische mysterie religie en dat het Vaticaan de islamitische religie gevormd zou hebben om de arabieren te controleren.

Dat wordt door de Koran allemaal niet bevestigd.
En verder ken ik geen enkele serieuze historicus, theoloog of godsdienstwetenschapper die dit bevestigt.

En hou eens op om betekenisloze termen als Chrislam te gebruiken.
Het is een moedwillig verzinsel om zaken te beschrijven die er in werkelijkheid niet zijn.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 28 jun 2021 08:24

gravo schreef:Gaan we nou onnozel doen? Het ging mij natuurlijk niet om de opmerking dat Mohammed analfabeet was.

Mijn bezwaren gaan over de volstrekt onzinnige beschuldiging dat de Koran beïnvloed zou zijn door het Vaticaan / katholicisme, dat Vaticaan / katholicisme de voortzetting zou zijn van de Babylonische mysterie religie en dat het Vaticaan de islamitische religie gevormd zou hebben om de arabieren te controleren.

Dat wordt door de Koran allemaal niet bevestigd.
En verder ken ik geen enkele serieuze historicus, theoloog of godsdienstwetenschapper die dit bevestigt.

En hou eens op om betekenisloze termen als Chrislam te gebruiken.
Het is een moedwillig verzinsel om zaken te beschrijven die er in werkelijkheid niet zijn.

gravo


Ik neem jou totaal niet meer serieus in deze discussie lekker makkelijk om op deze wijze je discussie partner af te serveren op 'n christelijke "geloof " forum.
Alsof alles wetenschappelijk bevestigd moet worden.
De Bijbel spreekt over de eindtijd met 'n Antichrist als wereld heerser met één religie Openbaring 12,13.
kan ik dit wetenschappelijk bewijzen? nee dus.
Mag er over gediscussieerd worden ? ja dus.

Einde.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2021 08:39

Lydia63 schreef:Het gaat helemaal niet om persoonlijke vriendschappen ook professor Walter J. Veith maakt dat zeker duidelijk in zijn film.
Maar de chrislam is toch wel wat anders :roll:

https://cip.nl/23875-chrislam-is-een-ge ... antichrist


Dat kan maar nogmaals, ik ken niemand die zegt chrislamiet te zijn dus volgens mij is het niet zo'n issue, zeker niet in Nederland.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor irmo » 28 jun 2021 10:07

Lydia63 schreef:Alsof alles wetenschappelijk bevestigd moet worden.

kan ik dit wetenschappelijk bewijzen? nee dus.
Mag er over gediscussieerd worden ? ja dus.



Als je zulke achterlijke nonsens uitkraamt bewijs je inderdaad maar. En anders hou je je mond. Ik hoef geen stelling te weerleggen, jij stelt, jij bewijst. Ik hoef hier op de universiteit niet mee aan te komen iig. Ze zouden me hartelijk uitlachen.

Dit is heel simpel wetenschappelijk onderuit te halen trouwens. Zelfs met wiki kan ik dat.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Haaibaai » 28 jun 2021 10:15

Wat niet bestaat daar kan men niet over in discussie gaan,voorts,zo,n draad geeft wel veel vermaakt, en neem het vooral niet serieus omdat het niet serieus te nemen is wat niet bestaat. #-o :mrgreen:
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron