Wat is er mis met de Chrislam?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 29 jun 2021 14:14

pindas83 schreef:Fijne lezingen van Walter Veith, Lydia. Het is dat ik op zondag naar de kerk moet van m’n vrouw, anders ging ik voortaan op zaterdag.. :mrgreen: :wink:

Ik weet (bijna) zeker dat niemand het hier heeft gekeken, en als ze dat al deden misschien een klein stukje.
Veith valt onder de complotfantasten, en dat is makkelijk, want dan is je oordeel klaar en hoef je verder niet te kijken. De rest van de dag vrij... :-oo

Het is voor mij al wat jaartjes terug maar wanneer je de serie vanaf het begin volgt zie je er wel echt een lijn in, het is goed gedocumenteerd en merk je dat het niet is bedoeld om RK-ers (of moslims) persoonlijk te bashen maar het systeem aan de kaak te stellen. Iets wat onder meer Luther destijds eigenlijk ook deed. In die zin is er niet zoveel nieuw onder de zon.


Persoonlijk denk ik ook dat niemand de film heeft gekeken, en men wordt tegenwoordig al snel in het hoekje van complotdenkers/fantasten geplaatst.
Zijn film is echt zoals jij ook al zegt heel goed gedocumenteerd.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 29 jun 2021 14:29

Marnix schreef:Hij heeft aangegeven dat in 2027 (hij geeft aan dat hij er 1 of 2 jaartjes naast zitten) de wederkomst zal zijn. Waar de Bijbel duidelijk leert dat we dat niet precies kunnen weten, waarmee hij zich al op het vlak van valse profetie begeeft. Het hoofd van zijn kerk heeft die uitspraken dan ook afgewezen namens het kerkverband. (waarmee ik niet wil zeggen dat hij dit bewust doet of zijn geloof in God dus ook vals is)

https://spectrummagazine.org/article/ne ... lter-veith


Zovele zien de tekenen des tijds, en aan de hand van hen Bijbel kennis doen zij uitspraken zoals Walter Veith
Openbaring 17 spreekt over het oordeel van Babylon de Grote.

maar ook Orlando Bottenbley heeft zo zijn duidelijke standpunten als voorganger van de Baptisten kerk.

https://visie.eo.nl/artikel/2018/08/orl ... jaar-terug

Ik vind het echt veel te gemakkelijk, om dan iedereen maar weg te zetten als 'n complot fantast.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Marnix » 29 jun 2021 15:05

Lydia63 schreef:Zovele zien de tekenen des tijds, en aan de hand van hen Bijbel kennis doen zij uitspraken zoals Walter Veith
Openbaring 17 spreekt over het oordeel van Babylon de Grote.

maar ook Orlando Bottenbley heeft zo zijn duidelijke standpunten als voorganger van de Baptisten kerk.

https://visie.eo.nl/artikel/2018/08/orl ... jaar-terug

Ik vind het echt veel te gemakkelijk, om dan iedereen maar weg te zetten als 'n complot fantast.


Het gaat om het totaalplaatje, er zijn wel meer dingen hier aangehaald van hem die niet kloppen. Overigens was grondlegger van de Zevendedagsadventisten en inspiratiebron van Veit, Ellen White, ook al ervan overtuigd dat Jezus in haar tijd terug zou komen, zo'n 200-100 jaar geleden. Maar er is geen enkel bewijs dat er een complot gaande is vanuit de overheid en dergelijke om het christelijke geloof en de islam te gaan samenvoegen of zo. Of iemand een complotfantast is of niet kan je opmaken uit hoeveel bewijs er is voor de dingen die ze roepen. En dat is er niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor gravo » 29 jun 2021 16:07

Lydia63 schreef:Persoonlijk denk ik ook dat niemand de film heeft gekeken, en men wordt tegenwoordig al snel in het hoekje van complotdenkers/fantasten geplaatst.
Zijn film is echt zoals jij ook al zegt heel goed gedocumenteerd.
Ha ha ha
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 29 jun 2021 17:38

gravo schreef:Ha ha ha


Je lacht als 'n boer die kiespijn heeft hahahahahaha :D
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor irmo » 29 jun 2021 18:05

Lydia63 schreef:Zijn film is echt zoals jij ook al zegt heel goed gedocumenteerd.


Ik heb het artikeltje in je link gelezen. En daar heb ik al zoveel rotzooi gelezen dat ik geen zin had in de film, sorry.
Ik verbaas me erover dat er schijnbaar zoveel mensen zijn die niet voldoende algemene ontwikkeling hebben om dit te ontkrachten. Wikipedia is toch algemeen beschikbaar tegenwoordig?

Ik kan er echt niks anders van maken, sorry.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 29 jun 2021 18:14

Marnix schreef:Het gaat om het totaalplaatje, er zijn wel meer dingen hier aangehaald van hem die niet kloppen.

Overigens was grondlegger van de Zevendedagsadventisten en inspiratiebron van Veit, Ellen White, ook al ervan overtuigd dat Jezus in haar tijd terug zou komen, zo'n 200-100 jaar geleden. Maar er is geen enkel bewijs dat er een complot gaande is vanuit de overheid en dergelijke om het christelijke geloof en de islam te gaan samenvoegen of zo. Of iemand een complotfantast is of niet kan je opmaken uit hoeveel bewijs er is voor de dingen die ze roepen. En dat is er niet.


Het maakt mij niet uit uit welke achtergrond hij komt, persoonlijk vind ik dat niet overtuigend, zijn film was gewoon goed gedocumenteerd, betreft de Babylonische invloeden in de RKK en die zijn doorgetrokken in de Islam.
Persoonlijk geloof ik in hedendaagse profeten, tja lach mij maar uit :?
Maar hoe anders kan God werken?

2 Petrus 1:19-21 NBG51
En wij achten het profetische woord (daarom) des te vaster, en gij doet wèl, er acht op te geven als op een lamp, die schijnt in een duistere plaats, totdat de dag aanbreekt en de morgenster opgaat in uw harten. Dit moet gij vooral weten, dat geen profetie der Schrift een eigenmachtige uitlegging toelaat; want nooit is profetie voortgekomen uit de wil van een mens, maar, door de heilige Geest gedreven, hebben mensen van Godswege gesproken.
NBG51: NBG-vertaling 1951


Of zoals Openbaring zegt

Openbaring 13:16-18
Het getal 666 verklaard
Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd.
Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen.
Hier komt het aan op wijsheid.
Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid.
Het getal is zeshonderdzesenzestig.


En dit leert men niet op universiteiten!
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor gravo » 29 jun 2021 18:22

irmo schreef:Ik heb het artikeltje in je link gelezen. En daar heb ik al zoveel rotzooi gelezen dat ik geen zin had in de film, sorry.
Ik verbaas me erover dat er schijnbaar zoveel mensen zijn die niet voldoende algemene ontwikkeling hebben om dit te ontkrachten. Wikipedia is toch algemeen beschikbaar tegenwoordig?

Ik kan er echt niks anders van maken, sorry.

Het is natuurlijk ook erg sneu. Als je een antenne mist
voor het herkennen van dit soort onzinnige complotdenkers, gaat het waarschijnlijk op meer momenten mis. Noem het naïviteit of goedgelovigheid.

Als je het mij vraagt moet dat wel leiden tot heel veel teleurstellingen en ongelukken. Steeds weer het gevoel dat je er ingetuind bent, dat je weer afscheid moet nemen van iets waar je 100% in geloofde. Een aaneenschakeling van missers, omdat je niet uit je doppen hebt gekeken, niet hebt nagedacht. Steeds was het te mooi om waar te zijn.

Het leidt tot een angstig, twijfelachtig en wankelmoedig leven, dat weer koortsachtig op zoek moet naar de volgende absolute zekerheid. Zoals gezegd, sneu!

De beste oplossing is: ontwaken uit deze roes van onterechte angsten. Stoppen met je krampachtig vastklampen aan bedenkelijke goeroes.

Dat doe je door nu eens zelfstandig te gaan lezen, zoeken en denken.
Onafhankelijk van al die rattenvangers van Hamelen die je met hun zoetgevooisde leugen weg willen leiden in een bedrieglijke droom.
Wordt wakker! Denk zelf na!
Slik niet alles voor zoete koek!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor irmo » 29 jun 2021 18:50

Lydia63 schreef:
2 Petrus 1:19-21 NBG51
En wij achten het profetische woord (daarom) des te vaster, en gij doet wèl, er acht op te geven als op een lamp, die schijnt in een duistere plaats, totdat de dag aanbreekt en de morgenster opgaat in uw harten. Dit moet gij vooral weten, dat geen profetie der Schrift een eigenmachtige uitlegging toelaat; want nooit is profetie voortgekomen uit de wil van een mens, maar, door de heilige Geest gedreven, hebben mensen van Godswege gesproken.
NBG51: NBG-vertaling 1951


Of zoals Openbaring zegt

Openbaring 13:16-18
Het getal 666 verklaard
Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd.
Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen.
Hier komt het aan op wijsheid.
Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid.
Het getal is zeshonderdzesenzestig.


En dit leert men niet op universiteiten!


Naahh, wij gebruiken op onze universiteit toch echt de Statenvertaling hoor. Staat het gewoon in. Dus dit is gewoon onzin.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor hans0166 » 29 jun 2021 19:29

Lydia63 schreef: de Babylonische invloeden in de RKK en die zijn doorgetrokken in de Islam.


kun je die invloeden in het kort eens aangeven? Het geheel van culturen dat in de eeuwen voor Jezus over Babylon heersten hebben nogal wat verschillen. En eerlijk gezegd zie ik in Kerken daar heel erg weinig van terug.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Haaibaai » 29 jun 2021 19:38

hans0166 schreef:kun je die invloeden in het kort eens aangeven? Het geheel van culturen dat in de eeuwen voor Jezus over Babylon heersten hebben nogal wat verschillen. En eerlijk gezegd zie ik in Kerken daar heel erg weinig van terug.



Tja wij zouden zeggen tegen die @Lydia63 ga is Theologie studeren, ga is Kerkgeschiedenis studeren, ga is Katholieke Dogmatiek studeren en ga is Filosofie studeren; en heel misschien als je al deze studie,s met lof zijn afgerond,dan kan het zijn en heel misschien dat wij dan in discussie gaan met jou.

Voorts @Hans die invloeden zijn niet aan te geven daar zij niet bestaan,maar goed dat weet jij ook.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor MoesTuin » 29 jun 2021 21:23

Haaibaai schreef:Tja wij zouden zeggen (....) ga is Theologie studeren, ga is Kerkgeschiedenis studeren, ga is Katholieke Dogmatiek studeren en ga is Filosofie studeren; en heel misschien als je al deze studie,s met lof zijn afgerond,dan kan het zijn en heel misschien dat wij dan in discussie gaan met jou.

.


Welnee beste "wij"

Allemaal niet nodig enkel Jezus alleen, heel eenvoudig, heel praktisch, geef je leven geheel aan Hem....
niks meer of minder



Luister naar de blijde Boodschap en Geloof in Hem, de Heer Jezus die jullie, ja ook jullie zo van harte lief heeft uit onverdiende Genade alleen....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Haaibaai » 29 jun 2021 21:35

Luister naar de blijde Boodschap en Geloof in Hem, de Heer Jezus die jullie, ja ook jullie zo van harte lief heeft uit onverdiende Genade alleen..




Dat zou jij is inderdaad moeten doen :!: :!: :!:
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor pindas83 » 29 jun 2021 21:36

Marnix schreef:https://youtu.be/OLcsqyF3Ahg

Is wel een video van 2 uur maar als je ff googlet kan je genoeg samenvattingen van wat hij zegt en reacties erop vinden. Hij zegt dat de aarde 6000 jaar zal bestaan en geeft dan wel aan dat hij geen exacte dag / uur kan noemen komt wel op of rond 2027 uit.


Hmm 2 uur heb ik nog even niet over voorlopig ben ik bang. Maar toch bedankt.
Dit soort claims maken is nooit handig, al is het geen exacte datum. Toch geloof ik wel dat hij oprecht gelooft en het als zijn missie of roeping ziet om mensen tot Jezus te brengen in wat hij gelooft de absolute eindtijd is.
Dat wil overigens niet zeggen dat zo iemand geen fouten maakt..

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Marnix » 29 jun 2021 21:49

pindas83 schreef:Hmm 2 uur heb ik nog even niet over voorlopig ben ik bang. Maar toch bedankt.
Dit soort claims maken is nooit handig, al is het geen exacte datum. Toch geloof ik wel dat hij oprecht gelooft en het als zijn missie of roeping ziet om mensen tot Jezus te brengen in wat hij gelooft de absolute eindtijd is.
Dat wil overigens niet zeggen dat zo iemand geen fouten maakt..


Nee precies goede intenties maken dingen nog niet waar.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten