Wat is er mis met de Chrislam?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor StillAwake » 01 jul 2021 14:52

Marnix schreef:Haha hou nou gewoon op en ga wat nuttigs doen met je leven. Met je zogenaamde goed onderbouwde artikelen.

Ik kijk even kort rond op deze site:

Paus Franciscus treedt in 2020 af, Rome vernietigd
https://bijbeloptiek.weebly.com/paus-fr ... fetie.html

HET CRISISKEERPUNT UIT DE HEMEL KAN AL IN 2016 KOMEN.
In mei 2013 lazen we al in de media dat 'nog vóór 2025 crises zoals de Grote Depressie, de Revolutie en de Wereldoorlog' zullen plaatsvinden.
https://bijbeloptiek.weebly.com/keerpun ... denis.html

Ufo’s worden ‘bemand’ door gevallen engelen.
https://bijbeloptiek.weebly.com/het-ufo-geloof.html

“5G, het nieuwe mobiele internet, het menselijk lichaam verandert in een interne antenne en ons langzaam frituurt”.
https://bijbeloptiek.weebly.com/5g-het- ... gzaam.html

"Kinderen vaccineren is erger dan genocide".
https://bijbeloptiek.weebly.com/kindere ... ocide.html


En dit is nog maar een kleine greep uit de selectie. En jij wil echt dat we jou en je bronnen serieus nemen en een normaal gesprek met je voeren over dit soort onzin? Jij noemt jezelf wel kritisch maar ook wel realistisch, niet iemand die achter complotten aanloopt? Hou toch op. Ga alsjeblieft iets zinnigs doen ipv serieuze subforums met dit soort troep te vervuilen.

Ik heb het artikel met smaak zitten lezen. Standaard complot-onzin, maar bereboeiend en ongelofelijk vermakelijk.
Zeker als (vrijwel) alle data die genoemd worden inmiddels in het verleden liggen ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor irmo » 01 jul 2021 15:18

StillAwake schreef:Ik heb het artikel met smaak zitten lezen. Standaard complot-onzin, maar bereboeiend en ongelofelijk vermakelijk.
Zeker als (vrijwel) alle data die genoemd worden inmiddels in het verleden liggen ;-)


Hee, de Jehova's getuigen komen er ook al 100 jaar mee weg toch ;-)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor irmo » 01 jul 2021 15:20

Lydia63 schreef:Voor iemand die geen zin heeft zich te verklaren, heb je wél 'n grote mond :D


Ja leuk hè? Gelukkig kan ik wel feiten op tafel leggen die daadwerkelijk kloppen, ipv die zooi van jou.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 01 jul 2021 15:38

irmo schreef:Ja leuk hè? Gelukkig kan ik wel feiten op tafel leggen die daadwerkelijk kloppen, ipv die zooi van jou.


Jij legt niks helemaal op tafel, jij roeptoeterd alleen maar maar wat :D
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Marnix » 01 jul 2021 15:42

Lydia63 schreef:Jij legt niks helemaal op tafel, jij roeptoeterd alleen maar maar wat :D


Kan maar als je met zulke dingen op de proppen komt kan je beter zwijgen..... ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 01 jul 2021 15:53

Marnix schreef:Haha hou nou gewoon op en ga wat nuttigs doen met je leven. Met je zogenaamde goed onderbouwde artikelen.

Ik kijk even kort rond op deze site:

Paus Franciscus treedt in 2020 af, Rome vernietigd
https://bijbeloptiek.weebly.com/paus-fr ... fetie.html

HET CRISISKEERPUNT UIT DE HEMEL KAN AL IN 2016 KOMEN.
In mei 2013 lazen we al in de media dat 'nog vóór 2025 crises zoals de Grote Depressie, de Revolutie en de Wereldoorlog' zullen plaatsvinden.
https://bijbeloptiek.weebly.com/keerpun ... denis.html

Ufo’s worden ‘bemand’ door gevallen engelen.
https://bijbeloptiek.weebly.com/het-ufo-geloof.html

“5G, het nieuwe mobiele internet, het menselijk lichaam verandert in een interne antenne en ons langzaam frituurt”.
https://bijbeloptiek.weebly.com/5g-het- ... gzaam.html

"Kinderen vaccineren is erger dan genocide".
https://bijbeloptiek.weebly.com/kindere ... ocide.html


En dit is nog maar een kleine greep uit de selectie. En jij wil echt dat we jou en je bronnen serieus nemen en een normaal gesprek met je voeren over dit soort onzin? Jij noemt jezelf wel kritisch maar ook wel realistisch, niet iemand die achter complotten aanloopt? Hou toch op. Ga alsjeblieft iets zinnigs doen ipv serieuze subforums met dit soort troep te vervuilen.


Wederom maak je de zelfde fout Marnix, als met de bijdrage van Walter Veith je gaat zoeken op andere bijdrage van 'n site.
Persoonlijk ken ik geen enkele site of nieuwsbron waar ik het 100% mee eens ben.
Juist dat zou pas eng zijn, als we massaal worden gehersenspoeld om het het zelfde te denken.

Maar het mag 'n FEIT zijn waar de Paus van Rome mee bezig is, daar zijn genoeg andere bronnen over te vinden.
"n Paus die de Koran kust, en die beweerd dat er geen verschil is tussen Allah en de God van de Bijbel.
Is niet oké.

Verder vind het allemaal prima wat men geloofd :wink:

Maar die feiten liegen niet
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor irmo » 01 jul 2021 16:09

Lydia63 schreef:Jij legt niks helemaal op tafel, jij roeptoeterd alleen maar maar wat :D


Tja. Ik heb dan ook inside information vanuit meerdere heidense religies. Maar dat wil je vast niet horen........ :mrgreen:

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor irmo » 01 jul 2021 16:10

Lydia63 schreef:
Maar die feiten liegen niet


Welke feiten?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor StillAwake » 01 jul 2021 16:19

irmo schreef:Welke feiten?

Pilatus vroeg het al: "wat is waarheid?"

En dit is dat dus niet ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Marnix » 01 jul 2021 16:29

Lydia63 schreef:Wederom maak je de zelfde fout Marnix, als met de bijdrage van Walter Veith je gaat zoeken op andere bijdrage van 'n site.
Persoonlijk ken ik geen enkele site of nieuwsbron waar ik het 100% mee eens ben.
Juist dat zou pas eng zijn, als we massaal worden gehersenspoeld om het het zelfde te denken.

Maar het mag 'n FEIT zijn waar de Paus van Rome mee bezig is, daar zijn genoeg andere bronnen over te vinden.
"n Paus die de Koran kust, en die beweerd dat er geen verschil is tussen Allah en de God van de Bijbel.
Is niet oké.

Verder vind het allemaal prima wat men geloofd :wink:

Maar die feiten liegen niet


Het het betreffende stukje staat boordevol aannames en leugens, geschreven door iemand met een gekleurde bril en een gebrek aan realiteitsbesef. Als jij blijft linken naar websites die vrijwel alleen leugens vertellen en vervolgens niets beters kan bedenken dan “alle sites die ik ken zeggen soms iets wat niet klopt” moet je toch iets beter nadenken wat er fout gaat….
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor irmo » 01 jul 2021 20:53

StillAwake schreef:Pilatus vroeg het al: "wat is waarheid?"

En dit is dat dus niet ;-)


Als zelfs wij het met elkaar eens zijn....dan is het wel heel ernstig :D :-oo

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor StillAwake » 02 jul 2021 07:57

irmo schreef:Als zelfs wij het met elkaar eens zijn....dan is het wel heel ernstig :D :-oo

Volgens mij zijn wij het wel vaker eens geweest toch?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor StillAwake » 02 jul 2021 09:17

Lydia63 schreef:Wederom maak je de zelfde fout Marnix, als met de bijdrage van Walter Veith je gaat zoeken op andere bijdrage van 'n site.
Persoonlijk ken ik geen enkele site of nieuwsbron waar ik het 100% mee eens ben.
Juist dat zou pas eng zijn, als we massaal worden gehersenspoeld om het het zelfde te denken.

Maar het mag 'n FEIT zijn waar de Paus van Rome mee bezig is, daar zijn genoeg andere bronnen over te vinden.
"n Paus die de Koran kust, en die beweerd dat er geen verschil is tussen Allah en de God van de Bijbel.
Is niet oké.

Verder vind het allemaal prima wat men geloofd :wink:

Maar die feiten liegen niet

Feiten.
Blijkbaar is er ooit iemand die een "profetie" geuit heeft, en de moeite genomen heeft om 112 pausen te benoemen.
Dat er vervolgens iemand "Petrus Romanus" genoemd wordt: helemaal prima, maar dat er vervolgens beweerd wordt dat hij "romanus" heet omdat zijn ouders uit Italië kwamen (onder ons, niet verder vertellen: Italië is groter dan Rome...) Wordt het wat vergezocht.
Zeker als je beseft dat zijn moeder uit Buenos Aires (en nee: det is geen sloppenwijk van Rome) kwam.
Zijn vader was wel in Italië geboren, maar in de buurt van Turijn (Ongeacht waar je woont in Nederland: je woont dichter bij Parijs dan de geboorteplaats van die man bij Rome lag...).
En als "Petrus" gebaseerd wordt op het feit dat de vader van Franciscus van Assisi Petrus heette, en Bergoglio zich vernoemde naar iemand die een zoon van iemand die Petrus heette wordt het wel heel erg vergezocht.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor irmo » 02 jul 2021 11:06

StillAwake schreef:Volgens mij zijn wij het wel vaker eens geweest toch?

Zeker, maar niet vaak.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten