Wat is er mis met de Chrislam?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Marnix » 29 jun 2021 21:52

Lydia63 schreef:Het maakt mij niet uit uit welke achtergrond hij komt, persoonlijk vind ik dat niet overtuigend, zijn film was gewoon goed gedocumenteerd, betreft de Babylonische invloeden in de RKK en die zijn doorgetrokken in de Islam.
Persoonlijk geloof ik in hedendaagse profeten, tja lach mij maar uit :?
Maar hoe anders kan God werken?

2 Petrus 1:19-21 NBG51
En wij achten het profetische woord (daarom) des te vaster, en gij doet wèl, er acht op te geven als op een lamp, die schijnt in een duistere plaats, totdat de dag aanbreekt en de morgenster opgaat in uw harten. Dit moet gij vooral weten, dat geen profetie der Schrift een eigenmachtige uitlegging toelaat; want nooit is profetie voortgekomen uit de wil van een mens, maar, door de heilige Geest gedreven, hebben mensen van Godswege gesproken.
NBG51: NBG-vertaling 1951


Of zoals Openbaring zegt

Openbaring 13:16-18
Het getal 666 verklaard
Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd.
Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen.
Hier komt het aan op wijsheid.
Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid.
Het getal is zeshonderdzesenzestig.


En dit leert men niet op universiteiten!


Ik geloof je ook wel in profetie maar dat wil niet zeggen dat iedereen die zegt profeet te zijn ook de waarheid spreekt. Er zijn altijd profeten geweest die niet de waarheid spreken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor pindas83 » 29 jun 2021 21:55

Haaibaai schreef:Dat zou jij is inderdaad moeten doen :!: :!: :!:


Kunnen jij en moestuintje niet in het ‘psalmversjes vs Gregoriaans mannenkoortopic’ elkaar lekker doorzagen? :-({|=

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor MoesTuin » 29 jun 2021 22:01

....ik ben niet zo weg van mannenkoren....
Maar misschien wel met een lekker pindaatje erbij :-oo :mrgreen:

We zouden een goed Trio zijn ....uh...+1 ivm "wij"

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Haaibaai » 29 jun 2021 23:11

pindas83 schreef:Kunnen jij en moestuintje niet in het ‘psalmversjes vs Gregoriaans mannenkoortopic’ elkaar lekker doorzagen? :-({|=

Wij moeten er niet aan deken om daar in een ruimte mee te zijn =;
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 30 jun 2021 13:13

Marnix schreef:Ik geloof je ook wel in profetie maar dat wil niet zeggen dat iedereen die zegt profeet te zijn ook de waarheid spreekt. Er zijn altijd profeten geweest die niet de waarheid spreken.


Dat ben ik helemaal met je eens Marnix, je bent een van de weinige hier die inhoudelijk wil te discussiëren, dankjewel.

Maar terug komend op de film van professor Walter Veith onderstaande.

https://www.goddienen.nu/afgoden-dienen ... naar-rome/

Ik post dit voor belangstellende, alhoewel ik merk dat die er niet zoveel zijn :roll:

https://youtu.be/unByUZLk1vk
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor BladeStraight » 30 jun 2021 14:25



Valt je wat op aan het (gebrek aan) onderbouwing van dit stuk?
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 30 jun 2021 14:56

BladeStraight schreef:Valt je wat op aan het (gebrek aan) onderbouwing van dit stuk?


Ik ben 'n beetje klaar met het geneuzel van sommige hier.

Ik citeer:

Naar Rome
Daar werd de oude cultus gepropageerd onder de naam Etruskische mysteriën en uiteindelijk werd Rome het hoofdkwartier van het Babylonische leven. De overpriesters droegen mijters in de vorm van het hoofd van een vis, ter ere van Dagon, de visgod, de Heer van het leven. Het is een andere vorm van het Tammuz-mysterie, zoals ontwikkeld onder de oude vijanden van Israël, de Filistijnen. De hogepriester kreeg, toen hij zich in Rome vestigde, de titel Pontifex Maximus, en deze titel was op zijn mijter afgebeeld. Toen Julius Caesar (die een ingewijde was zoals alle jonge Romeinen uit goede families) het hoofd van het rijk was geworden, werd hij gekozen tot Pontifex Maximus. Deze titel werd voortaan door alle Romeinse keizers gevoerd tot op Constantijn de Grote, die tegelijkertijd zowel hoofd van de kerk was als hogepriester voor de heidenen. De titel werd daarna aan de bisschoppen van Rome toegekend en wordt vandaag gedragen door de paus, die dus niet de opvolger van de visser-apostel Petrus is, maar de directe opvolger van de hogepriester van de Babylonische mysteries, en de dienaar van de visgod Dagon[7], voor wie hij, net als zijn afgodische voorgangers, de vissersring draagt[8].


https://www.goddienen.nu/afgoden-dienen ... naar-rome/


https://nl.wikipedia.org/wiki/Mijter
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2021 15:18

Lydia63 schreef:Ik ben 'n beetje klaar met het geneuzel van sommige hier.

Ik citeer:

Naar Rome
Daar werd de oude cultus gepropageerd onder de naam Etruskische mysteriën en uiteindelijk werd Rome het hoofdkwartier van het Babylonische leven. De overpriesters droegen mijters in de vorm van het hoofd van een vis, ter ere van Dagon, de visgod, de Heer van het leven. Het is een andere vorm van het Tammuz-mysterie, zoals ontwikkeld onder de oude vijanden van Israël, de Filistijnen. De hogepriester kreeg, toen hij zich in Rome vestigde, de titel Pontifex Maximus, en deze titel was op zijn mijter afgebeeld. Toen Julius Caesar (die een ingewijde was zoals alle jonge Romeinen uit goede families) het hoofd van het rijk was geworden, werd hij gekozen tot Pontifex Maximus. Deze titel werd voortaan door alle Romeinse keizers gevoerd tot op Constantijn de Grote, die tegelijkertijd zowel hoofd van de kerk was als hogepriester voor de heidenen. De titel werd daarna aan de bisschoppen van Rome toegekend en wordt vandaag gedragen door de paus, die dus niet de opvolger van de visser-apostel Petrus is, maar de directe opvolger van de hogepriester van de Babylonische mysteries, en de dienaar van de visgod Dagon[7], voor wie hij, net als zijn afgodische voorgangers, de vissersring draagt[8].


https://www.goddienen.nu/afgoden-dienen ... naar-rome/


https://nl.wikipedia.org/wiki/Mijter

Sinds de Renaissance, toen de interesse in de Oudheid toenam, zijn verschillende munten geslagen en monumenten gemaakt waarbij "Pontifex Maximus" refereerde aan de Paus. Het is echter geen officiële titel, dat is summus pontifex of pontifex Romanus. De periode dat iemand paus is wordt zijn pontificaat genoemd.

De vissersring is terug te voeren op het vak van Petrus, door Katholieken gezien als de eerste paus, die als titel "visser van mensen " kreeg.

Ik ben absoluut geen aanhanger van de Paus (al kan ik wel respect opbrengen voor degene die dat ambt op dit moment uitoefent), maar dat houdt niet in dat ik deze onzin klakkeloos aanneem.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor BladeStraight » 30 jun 2021 16:05

Lydia63 schreef:Ik ben 'n beetje klaar met het geneuzel van sommige hier.


Ik ben heel erg klaar met jouw geneuzel. De mijter is niet afgeleid van de god Dagon (overigens een Canaänitische god, en geen Babylonische), dat de Nederlandse wikipedia slecht wordt gecontroleerd is weer duidelijk, dit is een vrij bekende aantijging die dateert uit de 19e eeuw. De oorsprong van de mijter ligt in Byzantijnse hofkledij.

Daarbij, er is een enorme verscheidenheid in religies en mythen in het oude Midden-Oosten, maar jouw verhaal gooit het allemaal op een hoop en trekt onlogische, en ongefundeerde conclusies. Het is onwetenschappelijk, en hangt van aannames en gedachtesprongen aan elkaar.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2021 17:02

BladeStraight schreef:Ik ben heel erg klaar met jouw geneuzel. De mijter is niet afgeleid van de god Dagon (overigens een Canaänitische god, en geen Babylonische), dat de Nederlandse wikipedia slecht wordt gecontroleerd is weer duidelijk, dit is een vrij bekende aantijging die dateert uit de 19e eeuw. De oorsprong van de mijter ligt in Byzantijnse hofkledij.

Daarbij, er is een enorme verscheidenheid in religies en mythen in het oude Midden-Oosten, maar jouw verhaal gooit het allemaal op een hoop en trekt onlogische, en ongefundeerde conclusies. Het is onwetenschappelijk, en hangt van aannames en gedachtesprongen aan elkaar.

Je hebt hgelijk, hoewel Dagon wel in de mesopotamische godsdiensten voorkwam... (en dus ook in Babylonie...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor irmo » 30 jun 2021 19:42

Haaibaai schreef:Wij moeten er niet aan deken om daar in een ruimte mee te zijn =;


Naaaah zeg....Moestuintje is haske lief, does es aardig #doeeslief

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor irmo » 30 jun 2021 19:45

Lydia63 schreef:
Maar terug komend op de film van professor Walter Veith onderstaande.

https://www.goddienen.nu/afgoden-dienen ... naar-rome/


Ik heb dit vanmiddag in een leeg moment even helemaal door zitten lezen. En serieus, ik weet gewoon echt niet waar ik moet beginnen met commentaar leveren op deze onzin. Als ik geen gevoel voor humor had zou ik me geschoffeerd voelen, maar ik kon er wel om grinniken.

Ik weet niet welke discussie je wil, maar als je een discussie op enig niveau wil kom dan aub met iets beters dan dit.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 01 jul 2021 12:54

irmo schreef:Nee. Geen zin in.


Voor iemand die geen zin heeft zich te verklaren, heb je wél 'n grote mond :D
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Lydia63 » 01 jul 2021 12:55

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

tot slot van mij deze link:

https://bijbeloptiek.weebly.com/de-gree ... ofeet.html
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is er mis met de Chrislam?

Berichtdoor Marnix » 01 jul 2021 14:37

Lydia63 schreef:Allemaal bedankt voor jullie reacties.

tot slot van mij deze link:

https://bijbeloptiek.weebly.com/de-gree ... ofeet.html


Haha hou nou gewoon op en ga wat nuttigs doen met je leven. Met je zogenaamde goed onderbouwde artikelen.

Ik kijk even kort rond op deze site:

Paus Franciscus treedt in 2020 af, Rome vernietigd
https://bijbeloptiek.weebly.com/paus-fr ... fetie.html

HET CRISISKEERPUNT UIT DE HEMEL KAN AL IN 2016 KOMEN.
In mei 2013 lazen we al in de media dat 'nog vóór 2025 crises zoals de Grote Depressie, de Revolutie en de Wereldoorlog' zullen plaatsvinden.
https://bijbeloptiek.weebly.com/keerpun ... denis.html

Ufo’s worden ‘bemand’ door gevallen engelen.
https://bijbeloptiek.weebly.com/het-ufo-geloof.html

“5G, het nieuwe mobiele internet, het menselijk lichaam verandert in een interne antenne en ons langzaam frituurt”.
https://bijbeloptiek.weebly.com/5g-het- ... gzaam.html

"Kinderen vaccineren is erger dan genocide".
https://bijbeloptiek.weebly.com/kindere ... ocide.html


En dit is nog maar een kleine greep uit de selectie. En jij wil echt dat we jou en je bronnen serieus nemen en een normaal gesprek met je voeren over dit soort onzin? Jij noemt jezelf wel kritisch maar ook wel realistisch, niet iemand die achter complotten aanloopt? Hou toch op. Ga alsjeblieft iets zinnigs doen ipv serieuze subforums met dit soort troep te vervuilen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Erik1960 en 26 gasten