Dodenherdenking / Bevrijdingsdag

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Dodenherdenking / Bevrijdingsdag

Berichtdoor Tante Pollewop » 08 mei 2021 11:29

Chaya schreef:Gelukkig zijn de homo's in mijn omgeving niet zo vals.

Vals? Je zegt toch zelf dat je de kriebels krijgt van slachtofferig homo-gedoe? En dat dat volgens jou aandachttrekkerij is? Daar maak ik uit op dat homo's er volgens jou alleen mogen zijn als ze zich niet als slachtoffer opstellen en geen aandacht trekken. Dus een taakje.

benefietdiner schreef:Mooi stukje in het Reformatorisch Dagblad van vandaag waar Enny de Bruijn de spijker op zijn kop slaat, mee eens. Was ook mijn bedoeling in de topicstart.

De Nationale Dodenherdenking gaat steeds minder over de Tweede Wereldoorlog, en steeds meer over ”iedereen erbij betrekken”. Daarmee verdwijnt de kern uit het zicht. :)nico

Als je aan diversiteit en inclusiviteit wil werken, kun je dat op talloze manieren doen. Creëer desnoods een speciale ”Verbindingsdag”, en ga dan helemaal los met toespraken over meerstemmigheid en veelkleurigheid en saamhorigheid. Maar gebruik er niet 4 mei voor. Die dag is ervoor om los te komen van jezelf, je eigen groep en je groepsbelang, en de blik naar buiten te richten. Naar wat er gebeurde, toen en daar. Het gaat niet om jou, het gaat erom dat je respect toont voor de slachtoffers van toen, ook als ze geen familie van je waren. Dat je recht probeert te doen aan het verleden.

https://www.rd.nl/artikel/926522-column ... er-onszelf

Het verschil tussen jou en Enny de Bruijn is, dat zij hoogstwaarschijnlijk wel weet dat homoseksuelen slachtoffer waren van het nazi-regime en jij daar maar moeilijk aan kunt wennen.
Ze heeft het overigens ook helemaal niet over (de speech van) André van Duin, maar over Roxane van Iperen en het 4 / 5 mei comité, terwijl jij in je onwetendheid André van Duin even een behoorlijk homofobe trap na probeerde te geven. [-X

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Dodenherdenking / Bevrijdingsdag

Berichtdoor benefietdiner » 08 mei 2021 12:50

Tante Pollewop schreef:Het verschil tussen jou en Enny de Bruijn is, dat zij hoogstwaarschijnlijk wel weet dat homoseksuelen slachtoffer waren van het nazi-regime en jij daar maar moeilijk aan kunt wennen.
Ik denk hoogstwaarschijnlijk dat Enny de Bruijn er beter kijk op heeft dan Tante Pollewop want er zijn geen homoseksuelen tijdens de Tweede Wereldoorlog actief in Nederland vervolgd. Zie Nationale Comité 4 en 5 mei het monument / de geschiedenis. https://www.4en5mei.nl/oorlogsmonumente ... momonument
Tante Pollewop schreef:Ze heeft het overigens ook helemaal niet over (de speech van) André van Duin, maar over Roxane van Iperen en het 4 / 5 mei comité, terwijl jij in je onwetendheid André van Duin even een behoorlijk homofobe trap na probeerde te geven. [-X
Dat jij dat als homoseksuelen leest in mijn schrijven begrijp ik maar het is ten onrecht. Ik heb alleen gevraagd en gezegd dat het Oorlogsmonument op de Dam in Amsterdam geen expliciete verbinding heeft met homoseksualiteit en het Nationale Comité 4 en 5 mei bevestigd dat.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Dodenherdenking / Bevrijdingsdag

Berichtdoor Tante Pollewop » 08 mei 2021 13:50

benefietdiner schreef:Ik denk hoogstwaarschijnlijk dat Enny de Bruijn er beter kijk op heeft dan Tante Pollewop want er zijn geen homoseksuelen tijdens de Tweede Wereldoorlog actief in Nederland vervolgd. Zie Nationale Comité 4 en 5 mei het monument / de geschiedenis. https://www.4en5mei.nl/oorlogsmonumente ... momonument

Dat heeft het Comité 4 en 5 mei niet helemaal goed. Op Wikipedia staat met bronnen aangegeven hoeveel homoseksuelen er in Nederland zijn vervolgd tijdens de oorlog: waarschijnlijk minstens 160 mannen, die in de meeste gevallen een gevangenisstraf kregen opgelegd. Enkele mannen werden gedeporteerd.
In Duitsland gaat het om maximaal 15.000 mannen, waarvan 60% het concentratiekamp niet overleefde.

benefietdiner schreef:Dat jij dat als homoseksuelen leest in mijn schrijven begrijp ik maar het is ten onrecht. Ik heb alleen gevraagd en gezegd dat het Oorlogsmonument op de Dam in Amsterdam geen expliciete verbinding heeft met homoseksualiteit en het Nationale Comité 4 en 5 mei bevestigd dat.
Nee, het oorlogsmonument op de Dam heeft inderdaad geen expliciete verbinding met homoseksualiteit, sterker nog, homoseksuelen werden in het verleden uitgesloten bij de herdenkingen. Dat is geen reden om een toespraak waarin iemand de vrijheid in een land waardeert een blamage te noemen omdat dat toevallig over homoseksualiteit gaat. Vrijheid en hoe er omgegaan wordt met minderheden alles te maken met de herdenking op 4 mei. Prima dus om iemand zijn eigen gedachten bij vrijheid te laten hebben en die terug te horen in de 4 mei toespraak.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Dodenherdenking / Bevrijdingsdag

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2021 13:59

[-(
benefietdiner schreef:Ik denk hoogstwaarschijnlijk dat Enny de Bruijn er beter kijk op heeft dan Tante Pollewop want er zijn geen homoseksuelen tijdens de Tweede Wereldoorlog actief in Nederland vervolgd. Zie Nationale Comité 4 en 5 mei het monument / de geschiedenis. https://www.4en5mei.nl/oorlogsmonumente ... momonument
Dat jij dat als homoseksuelen leest in mijn schrijven begrijp ik maar het is ten onrecht. Ik heb alleen gevraagd en gezegd dat het Oorlogsmonument op de Dam in Amsterdam geen expliciete verbinding heeft met homoseksualiteit en het Nationale Comité 4 en 5 mei bevestigd dat.


De vervolging kwam hier niet zo van de grond, in Duitsland wel. Overigens was het wel gewoon strafbaar om homo te zijn en liep je er ook wel extra gevaar mee. En als je homo en jood was bijvoorbeeld werd je wel sneller opgepakt. Dat ze niet heel actief vervolg werden klopt maar het was echt niet fijn om toen homo te zijn… (ik kan weinig met deze mentaliteit van “als je niet werd vergast moet je niet klagen”)

https://www.tweedewereldoorlog.nl/vervolgdverlangen/
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Dodenherdenking / Bevrijdingsdag

Berichtdoor Chaya » 08 mei 2021 14:12

Marnix schreef:De vervolging kwam hier niet zo van de grond, in Duitsland wel.

Ook gehandicapte en chronisch zieke kinderen liepen groot gevaar.
Ik heb onlangs nog een film gezien waarin een vooraanstaande Duitser notabene zijn eigen kind moest verbergen, omdat het een ongeneeslijke ziekte had. Uiteindelijk werden ze verraden en werd het kind in een inrichting geplaatst, alwaar er mee geëxperimenteerd werd.


"De nazi's zagen homoseksualiteit als onrein en een bedreiging voor het voortbestaan van het Arische ras. Net zoals joden verplicht werden een ster te dragen, zo moesten homoseksuelen herkenbaar zijn door een roze driehoek op hun kleding aan te brengen."
bron: Parool
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Dodenherdenking / Bevrijdingsdag

Berichtdoor BladeStraight » 08 mei 2021 15:05

Die grijsgedraaide plaat van "we moeten het wel bij de tweede wereldoorlog houden" wordt ook elk jaar weer van stal gehaald door de usual suspects. Ondertussen gaat het heel 4 en 5 mei over de oorlog, over de vervolging van de verschillende groepen destijds, en de verhalen van verzet etc. Dat kwam ook heel duidelijk terug in de filmpjes bij de dodenherdenking. Ik zie werkelijk het "verschuiven van de invulling" niet zo hard gaan (al zal dat op den duur natuurlijk, zoals met alle tradities, gebeuren).
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Dodenherdenking / Bevrijdingsdag

Berichtdoor Tante Pollewop » 08 mei 2021 15:31

Ik zie de tegenstelling die Enny de Bruijn in haar column schetst ook niet eigenlijk. Het richten op wat er gebeurd is, sluit wat mij betreft niet uit dat er geen aandacht kan zijn voor onze houding ten opzichte van anderen in het heden.
Ik vind dat zelfs een onontbeerlijk onderdeel van de herdenking, stilstaan bij wat wij kunnen leren van wat er gebeurd is.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Dodenherdenking / Bevrijdingsdag

Berichtdoor gravo » 08 mei 2021 15:53

BladeStraight schreef:Die grijsgedraaide plaat van "we moeten het wel bij de tweede wereldoorlog houden" wordt ook elk jaar weer van stal gehaald door de usual suspects. Ondertussen gaat het heel 4 en 5 mei over de oorlog, over de vervolging van de verschillende groepen destijds, en de verhalen van verzet etc. Dat kwam ook heel duidelijk terug in de filmpjes bij de dodenherdenking. Ik zie werkelijk het "verschuiven van de invulling" niet zo hard gaan (al zal dat op den duur natuurlijk, zoals met alle tradities, gebeuren).

Bovendien, is het doel van herdenken ook niet om de gruwelen in de toekomst niet meer te laten gebeuren? Nou, na de oorlog werden homoseksuelen wel degelijk weer flink vervolgd via zedelijkheidswetgeving. Dus het is terecht dat deze reeds in Duitsland én Nederland bestaande misstand in herinnering wordt geroepen tijdens de herdenking. De nazi's gooiden er met hun Untermensch-idee nog een schepje bovenop, maar homo's waren overal voorwerp van minachting.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Dodenherdenking / Bevrijdingsdag

Berichtdoor benefietdiner » 08 mei 2021 16:21

Die minachting is er momenteel wel af, het draai nu totaal ander kant op.

Het lijkt plotseling niet meer zo duidelijk dat het menselijk ras uit twee soorten bestaat: mannetjes en vrouwtjes. Nee, het begint nu zo onduidelijk te worden dat instanties er eigenlijk niet meer naar durven vragen; misschien ziet u er wel uit als een man, maar voelt u zich vrouw, of omgekeerd. Nee beter om er niet naar te vragen, niet in de database te noteren als het niet strikt noodzakelijk is.

Dat betekent dat als u een brief krijgt van een instantie, ze u niet meer aan zullen (kunnen) schrijven met dhr. of mw. maar waarschijnlijk botweg gelijk met uw voornaam of voorletter, of, nog erger, misschien alleen de achternaam. Van enige omgangsvormen zal geen sprake meer zijn.

Zijn er nog mensen die door hebben hoe zeer we als maatschappij toch aan het afdwalen zijn? Hoe zeer we de weg toch kwijt zijn? Het lijkt wel alsof iedereen dit normaal vindt. De mensen durven hun eigen ogen niet meer te vertrouwen. Vroeger als er een baby geboren werd, was het eerste wat geroepen werd: ‘Het is een jongetje’, of: ‘het is een meisje!’ En de vreugde was dan groot. Dat mag je dan voortaan niet meer gaan zeggen, want je weet toch nog niet hoe dit menswezentje zich later zal gaan ‘voelen’.

Beste mensen, zijn we nou helemaal gek geworden! Gaat er nou iemand opstaan om hier tegenin te gaan? Natuurlijk moeten we veel respect en aandacht hebben voor mensen die problemen met hun identiteit hebben, om wat voor reden dan ook, maar dat wil toch niet zeggen dat we niet meer gewoon kunnen zeggen wat we zien? We moeten de uitzondering toch niet leidend maken als regel voor alles en iedereen? Als er een bus met mensen is, mag de reisleider dan niet meer zeggen: ‘Kijkt u nu naar rechts’, omdat er misschien iemand in de bus zit die slechtziend is? Of de weerman (sorry: – mens) op tv: ‘Morgen is het lekker strandweer’, omdat er mensen zijn die nooit naar het strand kunnen? De maatschappij is totaal op een dwaalspoor geraakt, omdat ze de waarheid, in dit geval over de mens, niet meer aan wilt nemen.

Alles wordt fluïde, niets ligt meer vast. Hier zullen mensen niet mee om kunnen gaan, want ieder mens heeft een bepaalde houvast nodig. Zonder vaste bakens in het leven kan niemand leven. De wal zal het schip keren. Ik denk dat het heel belangrijk is om ons duidelijk uit te spreken in deze tijd. Om houvast te bieden aan mensen die stuurloos, doelloos, zoekend zijn. God is uiteindelijk ons enig Houvast, en de waarheid van het Evangelie welke Jezus, Zijn Zoon ons geopenbaard heeft.

Bron: Onze Lieve Vrouw ter Nood

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Dodenherdenking / Bevrijdingsdag

Berichtdoor gravo » 08 mei 2021 16:52

benefietdiner schreef:Die minachting is er momenteel wel af, het draai nu totaal ander kant op.

Het lijkt plotseling niet meer zo duidelijk dat het menselijk ras uit twee soorten bestaat: mannetjes en vrouwtjes. Nee, het begint nu zo onduidelijk te worden dat instanties er eigenlijk niet meer naar durven vragen; misschien ziet u er wel uit als een man, maar voelt u zich vrouw, of omgekeerd. Nee beter om er niet naar te vragen, niet in de database te noteren als het niet strikt noodzakelijk is.

Dat betekent dat als u een brief krijgt van een instantie, ze u niet meer aan zullen (kunnen) schrijven met dhr. of mw. maar waarschijnlijk botweg gelijk met uw voornaam of voorletter, of, nog erger, misschien alleen de achternaam. Van enige omgangsvormen zal geen sprake meer zijn.

Zijn er nog mensen die door hebben hoe zeer we als maatschappij toch aan het afdwalen zijn? Hoe zeer we de weg toch kwijt zijn? Het lijkt wel alsof iedereen dit normaal vindt. De mensen durven hun eigen ogen niet meer te vertrouwen. Vroeger als er een baby geboren werd, was het eerste wat geroepen werd: ‘Het is een jongetje’, of: ‘het is een meisje!’ En de vreugde was dan groot. Dat mag je dan voortaan niet meer gaan zeggen, want je weet toch nog niet hoe dit menswezentje zich later zal gaan ‘voelen’.

Beste mensen, zijn we nou helemaal gek geworden! Gaat er nou iemand opstaan om hier tegenin te gaan? Natuurlijk moeten we veel respect en aandacht hebben voor mensen die problemen met hun identiteit hebben, om wat voor reden dan ook, maar dat wil toch niet zeggen dat we niet meer gewoon kunnen zeggen wat we zien? We moeten de uitzondering toch niet leidend maken als regel voor alles en iedereen? Als er een bus met mensen is, mag de reisleider dan niet meer zeggen: ‘Kijkt u nu naar rechts’, omdat er misschien iemand in de bus zit die slechtziend is? Of de weerman (sorry: – mens) op tv: ‘Morgen is het lekker strandweer’, omdat er mensen zijn die nooit naar het strand kunnen? De maatschappij is totaal op een dwaalspoor geraakt, omdat ze de waarheid, in dit geval over de mens, niet meer aan wilt nemen.

Alles wordt fluïde, niets ligt meer vast. Hier zullen mensen niet mee om kunnen gaan, want ieder mens heeft een bepaalde houvast nodig. Zonder vaste bakens in het leven kan niemand leven. De wal zal het schip keren. Ik denk dat het heel belangrijk is om ons duidelijk uit te spreken in deze tijd. Om houvast te bieden aan mensen die stuurloos, doelloos, zoekend zijn. God is uiteindelijk ons enig Houvast, en de waarheid van het Evangelie welke Jezus, Zijn Zoon ons geopenbaard heeft.

Bron: Onze Lieve Vrouw ter Nood


Je verlegt het debat handig, maar ik ga daar nu niet op in. Het ging namelijk om de met veel poeha ingenomen stelling, dat de 4 mei herdenking niet meer over WOII zou gaan, onder invloed van te veel inclusiviteit en diversiteit. Met de suggestie dat ook André van Duin zich daar schuldig aan gemaakt zou hebben. Ik vrees dat je toch wat alleen staat in je standpunt.
Vooral omdat je het steeds zo huilerig brengt, heb je denk ik weinig medestanders.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Dodenherdenking / Bevrijdingsdag

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2021 17:15

benefietdiner schreef:Die minachting is er momenteel wel af, het draai nu totaal ander kant op.

Het lijkt plotseling niet meer zo duidelijk dat het menselijk ras uit twee soorten bestaat: mannetjes en vrouwtjes. Nee, het begint nu zo onduidelijk te worden dat instanties er eigenlijk niet meer naar durven vragen; misschien ziet u er wel uit als een man, maar voelt u zich vrouw, of omgekeerd. Nee beter om er niet naar te vragen, niet in de database te noteren als het niet strikt noodzakelijk is.

Dat betekent dat als u een brief krijgt van een instantie, ze u niet meer aan zullen (kunnen) schrijven met dhr. of mw. maar waarschijnlijk botweg gelijk met uw voornaam of voorletter, of, nog erger, misschien alleen de achternaam. Van enige omgangsvormen zal geen sprake meer zijn.

Zijn er nog mensen die door hebben hoe zeer we als maatschappij toch aan het afdwalen zijn? Hoe zeer we de weg toch kwijt zijn? Het lijkt wel alsof iedereen dit normaal vindt. De mensen durven hun eigen ogen niet meer te vertrouwen. Vroeger als er een baby geboren werd, was het eerste wat geroepen werd: ‘Het is een jongetje’, of: ‘het is een meisje!’ En de vreugde was dan groot. Dat mag je dan voortaan niet meer gaan zeggen, want je weet toch nog niet hoe dit menswezentje zich later zal gaan ‘voelen’.

Beste mensen, zijn we nou helemaal gek geworden! Gaat er nou iemand opstaan om hier tegenin te gaan? Natuurlijk moeten we veel respect en aandacht hebben voor mensen die problemen met hun identiteit hebben, om wat voor reden dan ook, maar dat wil toch niet zeggen dat we niet meer gewoon kunnen zeggen wat we zien? We moeten de uitzondering toch niet leidend maken als regel voor alles en iedereen? Als er een bus met mensen is, mag de reisleider dan niet meer zeggen: ‘Kijkt u nu naar rechts’, omdat er misschien iemand in de bus zit die slechtziend is? Of de weerman (sorry: – mens) op tv: ‘Morgen is het lekker strandweer’, omdat er mensen zijn die nooit naar het strand kunnen? De maatschappij is totaal op een dwaalspoor geraakt, omdat ze de waarheid, in dit geval over de mens, niet meer aan wilt nemen.

Alles wordt fluïde, niets ligt meer vast. Hier zullen mensen niet mee om kunnen gaan, want ieder mens heeft een bepaalde houvast nodig. Zonder vaste bakens in het leven kan niemand leven. De wal zal het schip keren. Ik denk dat het heel belangrijk is om ons duidelijk uit te spreken in deze tijd. Om houvast te bieden aan mensen die stuurloos, doelloos, zoekend zijn. God is uiteindelijk ons enig Houvast, en de waarheid van het Evangelie welke Jezus, Zijn Zoon ons geopenbaard heeft.

Bron: Onze Lieve Vrouw ter Nood


Wat heeft dit met homo’s te maken? Of je man of vrouw bent is een totaal andere discussie dan waar je je toe aangetrokken voelt. Even bij het onderwerp blijven. Overigens is het nog steeds makkelijker om hetero te zijn dan homo, het laatste wordt nog steeds vaak als scheldwoord gebruikt, andere scheldwoorden krijgen mannen of vrouwen die hand in hand lopen ook nog vaak genoeg te horen. We zijn inderdaad een stuk verder maar de behandeling is nog steeds niet altijd hetzelfde.

Overigens worden baby’s bij de geboorte doorgaans gewoon nog als jongentje of meisje bestempeld :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Dodenherdenking / Bevrijdingsdag

Berichtdoor benefietdiner » 08 mei 2021 20:55

gravo schreef:Je verlegt het debat handig, maar ik ga daar nu niet op in. Het ging namelijk om de met veel poeha ingenomen stelling, dat de 4 mei herdenking niet meer over WOII zou gaan, onder invloed van te veel inclusiviteit en diversiteit. Met de suggestie dat ook André van Duin zich daar schuldig aan gemaakt zou hebben. Ik vrees dat je toch wat alleen staat in je standpunt.
Vooral omdat je het steeds zo huilerig brengt, heb je denk ik weinig medestanders.

gravo
Dat ik de discussie verlegt valt wel mee je moet wel de parallel zien.

Zoals de begripsbepaling man c.q. vrouw in een definitie ‘mens’ veranderd in onze tijd zo veranderd ook de 4 en 5 mei Bevrijdingsdag. Als je een mens op die dag laat speechen die een isgelijkteken zet met een homoseksuelen die vrij uit de kast mag komen in Nederland. Twee soorten bevrijdingen dus waarin mijn optiek geen isgelijkteken kan staan. Bevrijding uit een oorlog situatie vergelijken met vrij homo zijn twee verschillende.

Homoseksuelen, of welke LHBTI’s ook, hebben een identiteit kwestie waar zij hun leven lang mee zullen blijven kampen omdat het tegennatuurlijk en biologisch onjuist is. De vrijheid dat je in Nederland vrij je tegen natuurlijke seksen mag uiten is een schijnvrijheid die je kiest maar in gebondenheid aan je vast blijft zitten door de onbewuste processen in de hersenen.

Moet ik ook uitleggen hoe je bevrijd wordt uit een oorlogssituatie? Met één woord: onafhankelijkheid!

Dat ik hierin weinig mede standers heb is juist. Alleen de SGP met het monogame heteroseksuele gezin heb ik aan mijn kant.

P.S. ik heb geen antipathie tegen genoemde mensen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Dodenherdenking / Bevrijdingsdag

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2021 22:32

benefietdiner schreef:Dat ik de discussie verlegt valt wel mee je moet wel de parallel zien.

Zoals de begripsbepaling man c.q. vrouw in een definitie ‘mens’ veranderd in onze tijd zo veranderd ook de 4 en 5 mei Bevrijdingsdag. Als je een mens op die dag laat speechen die een isgelijkteken zet met een homoseksuelen die vrij uit de kast mag komen in Nederland. Twee soorten bevrijdingen dus waarin mijn optiek geen isgelijkteken kan staan. Bevrijding uit een oorlog situatie vergelijken met vrij homo zijn twee verschillende.

Homoseksuelen, of welke LHBTI’s ook, hebben een identiteit kwestie waar zij hun leven lang mee zullen blijven kampen omdat het tegennatuurlijk en biologisch onjuist is. De vrijheid dat je in Nederland vrij je tegen natuurlijke seksen mag uiten is een schijnvrijheid die je kiest maar in gebondenheid aan je vast blijft zitten door de onbewuste processen in de hersenen.

Moet ik ook uitleggen hoe je bevrijd wordt uit een oorlogssituatie? Met één woord: onafhankelijkheid!

Dat ik hierin weinig mede standers heb is juist. Alleen de SGP met het monogame heteroseksuele gezin heb ik aan mijn kant.

P.S. ik heb geen antipathie tegen genoemde mensen.


Je blijft een klein deel van de toespraak uitvergroten alsof het alleen maar daarover is gegaan. Terwijl het maar een klein deel van de toespraak betrof. Die door die processen in je hersenen waar je aan vast zit blijkbaar extreem is blijven hangen.

Maar goed we kunnen wel afronden, je hebt inderdaad een vrij unieke mening waar slechts een enkeling het mee eens zal zijn. Maar wie blijft er nou in gebondenheid vast zitten aan onbewuste processen in de hersenen?
Laatst gewijzigd door Marnix op 08 mei 2021 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Dodenherdenking / Bevrijdingsdag

Berichtdoor Tante Pollewop » 08 mei 2021 22:33

Daarnaast was de toespraak ook maar een klein onderdeel van de hele herdenking.

@benefietdiner: als ik het goed begrijp heb je dus geen hekel aan homo's als ze maar geen homo zijn. :mrgreen:

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Dodenherdenking / Bevrijdingsdag

Berichtdoor MoesTuin » 08 mei 2021 22:49

zouden we gewoon niet eens moeten stoppen met het benoemen van al die verschillen in mens benamingen zoals in dit topic hetero homo...

God heeft het zo vaak in de bijbel over de mens....
God ziet ons aan als mens....
Laten wij dat ook doen...

Dan was het een menselijke waardige dodenherdenking door de mens Andre v Duin....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duschka1 en 13 gasten