Jouw droom met God

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

JozuaenKaleb
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2021 10:02

Jouw droom met God

Berichtdoor JozuaenKaleb » 29 apr 2021 10:15

Hoi allemaal,

''Doe ik waar ik voor bedoeld ben?'' Deze vraag houd mij de laatste tijd erg bezig. Om mij heen kom ik regelmatig mensen tegen die bijvoorbeeld niet op hun plek zitten op hun werk, of thuis moeilijk hebben of allerlei dromen en ideeën hebben om de wereld om hun heen beter te maken, maar dit nooit realiseren.

De vraag of ik doe wat God van mij vraagt is een vraag die mij al jaren trekt. Ik heb hier biddend mee proberen om te gaan. Wat ik oprecht jammer vind, is dat ik regelmatig hoor dat mensen hun dromen en verlangens niet durven uit te spreken. Terwijl dit vaak pure en mooie verlangens zijn om juist tot zegen te zijn.

In het afgelopen jaar ben ik een zoektocht doorgaan en heb ik een nieuwe organisatie gestart: www.jozuaenkaleb.nl. Gebaseerd op de verkenningstocht van Jozua, Kaleb en de tien andere verspieders, heb ik een methode geschreven en gefilmd om jou te helpen je droom waar te maken. En het mooie is, na een aantal testrondes kwam ik erachter dat het helemaal niet gaat om jouw droom of jouw verlangen. Want als jij je droom samen met God waar maakt, haalt God de scherpe randjes en de ik-gerichtheid er vanzelf af. Dan is jouw droom met God Gods droom voor jou.

Voorbeelden zijn dat iemand zich via de programma's van Jozua en Kaleb in is gaan zetten voor jongeren die 'geestelijke' ouders missen. Jongeren die het nodig hebben om met een ouder en wijzer persoon te praten over het leven met God, hoe doe je dat en wat doe je als je struikelt? Iemand anders die zich aangesloten heeft bij Jozua en Kaleb heeft nu een platform gerealiseerd waar er met christelijke vrouwen gepraat wordt over thema's als single-zijn, seksualiteit, relaties e.d. Prachtig!

Jouw droom kan groot of klein zijn. Dat maakt niet uit. Doe je waarvoor je bedoeld ben?
Ik ben heel benieuwd wat dit bij jou oproept. Weet je wat jouw droom is? Ontdek je dit samen met je hemelse Vader?

Laat weten wat je ervan vindt. Wil je meer informatie op welke manier we dit vanuit Jozua en Kaleb organiseren, kijk op onze website www.jozuaenkaleb.nl of neem contact met mij op.

Hartelijke groet,
Maurice de Korne
info@jozuaenkaleb.nl

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Jouw droom met God

Berichtdoor gravo » 29 apr 2021 14:19

Mmm, ik weet niet of Refoweb nu ook al in de Forum-inhoud advertenties moet gaan toestaan.

Sowieso heb ik mijn bezwaren bij de commerciële praktijken van de geloofsindustrie en als ik zie dat je hier voor € 349,-- totaal 6 online-ontmoetingen van één uur inkoopt met een afsluitende sessie op locatie, op basis van de vaagst mogelijke succesformule, waarbij er kennelijk genoeg geld overblijft voor de PR en marketing (website is tip top in orde), dan denk ik: misschien moet ik nuttiger dingen doen met mijn geld.

Bij de introductie van Maurice de Korne wordt als eerste kenmerk genoemd dat hij ondernemer is. Goed gezien! Er is eindeloos veel geld te verdienen met deze business. Het product is een belofte. Zo ongrijpbaar als het product is, zo tastbaar zijn de inkomsten. Nul risico.

Mijn inschatting is overigens dat het business-model voor de ondernemer direct het meest succesvolle is aan dit soort projecten.
Ook hier weer vervalt de ondernemer in vaagtaal, mooie vergezichten en pseudo-zekerheden, waar geen enkele garantie aan verbonden kan worden: "Wij geloven in Gods droom voor jou". Wat dat betekent moet maar blijken. Dat lijkt me in eerste lezing geheel afhankelijk te zijn van God en van jou zou ik zeggen. Daar kan Maurice natuurlijk niet op vooruit lopen.
Je bent alleen wel gegarandeerd je geld kwijt.

Datzelfde zie je bij veel geliefde voorgangers die vallen voor een commerciële uitbating van Gods genade-gaven. Iedereen stopt tijd, geld, aandacht en vertrouwen in de glanzende voorman. Maar achter de schermen ziet hij al dat ingelegde vertrouwen als een buit waar hij behendig mee vandoor gaat, of waar hij de bink mee gaat uithangen, omdat al die rijkdom een "zeer speciale zegene van boven" zou zijn.
Onder het mom van: leiderschap, dienstbaarheid, discipelschap en "geloven = kunnen". Dat soort gezeik.
Het sausje is altijd goed op smaak, maar de maaltijd voedt niet.

Hou je ogen maar open tijdens het bidden! zou ik iedereen aanbevelen.
Een verdienmodel kent namelijk weinig ethische begrenzingen.

Maar goed, tegen domheid is niets te doen, dus de markt ligt open.

Maar of dit nu de goede manier is om gratis deelnemers voor al dit moois te werven? Lijkt me niet. Gebruik dan een betaalde advertentie!

Ik hoop met mijn reactie deze reclame-uiting dan ook weer te zien verdwijnen uit de lijst Forum-topics.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Jouw droom met God

Berichtdoor Memmem » 03 mei 2021 04:54

Henkie heeft hier toestemming voor gegeven

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Jouw droom met God

Berichtdoor hans0166 » 03 mei 2021 08:49

JozuaenKaleb schreef:Ontdek je dit samen met je hemelse Vader?




Mijn hemelse Vader doet het gratis en voor niks, en als Zijn droom mij niet duidelijk is, zorgt Hij er wel voor.
Als ik een ondernemer in moet schakelen of ik de droom wel waar kan maken, komt die droom duidelijk niet van God.

Maar ja, niet vreemd in deze tijd, past perfect bij het zelf maakbare, en blijkbaar "te koop" leven.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Jouw droom met God

Berichtdoor meribel » 03 mei 2021 09:25

Oh verschrikkelijk als je die website kijkt!!

Tuurlijk één coachings bureau beginnen helemaal niets mis mee, heel hip en heel veel mensen hebben daar behoefte aan maar om er een christelijk sausje overheen te strooien en ineens te doen dat jouw droom dan dus Gods droom is; rillingen lopen over mijn rug

En zeker als je scrolt naar; ‘Gods droom realiseren in 12 weken’


Kan die zin nog fouter?!?!?!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Jouw droom met God

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2021 09:44

meribel schreef:Oh verschrikkelijk als je die website kijkt!!

Tuurlijk één coachings bureau beginnen helemaal niets mis mee, heel hip en heel veel mensen hebben daar behoefte aan maar om er een christelijk sausje overheen te strooien en ineens te doen dat jouw droom dan dus Gods droom is; rillingen lopen over mijn rug

En zeker als je scrolt naar; ‘Gods droom realiseren in 12 weken’


Kan die zin nog fouter?!?!?!


Ik vind de site op zich best meevallen en denk dat christelijke coaching best goed kan zijn. Maar die ene zin "Gods droom realiseren in 12 weken" stoort mij inderdaad ook. :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Jouw droom met God

Berichtdoor meribel » 03 mei 2021 09:46

Dat de coach christen is dat is geen probleem. Dan heb je wellicht juist een ander coachingstraject
Maar zou het verschil dan niet juist zijn dat je leert dat het leven niet maakbaar is en God regeert en leidt?

Hier is mijn indruk geheel andersom in ieder geval

JozuaenKaleb
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2021 10:02

Re: Jouw droom met God

Berichtdoor JozuaenKaleb » 03 mei 2021 10:06

Dank voor al jullie feedback. Kan ik zeker wat mee!

Wat betreft de intentie, ik zeg regelmatig: Jouw droom met God is Gods droom voor jou. Als je jouw verlangens voorlegt aan God, zal je hemelse Vader vanzelf laten zien of dit inderdaad voor jou bedoeld is.

In het programma De Ontdekking gaan we bijvoorbeeld ook in op hoe Mozes eigenlijk helemaal niet de 'droom' van God wil uitvoeren. De droom van God voor het Joodse volk dat ze in het beloofde land mogen gaan leven. Mozes vindt zich niet geschikt genoeg voor deze opdracht. Mozes een wereldleider was tegelijkertijd zachtmoedig. Een mooie houding!

Nogmaals dank voor jullie scherpheid. Ik neem het mee in mijn communicatie-uitingen. Fijne week gewenst.

Hartelijke groet,
Maurice de Korne

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Jouw droom met God

Berichtdoor benefietdiner » 03 mei 2021 10:08

Het eerste wat ik onderneem, als ik een site als deze zie, is het adres zoeken waar deze mensen gehuisvest zijn. Op de gepresenteerde site is daarover niets te vinden. Ik denk dan altijd achter / zolder kamertje / computertje. Dus raadpleeg ik Google op de naam die ons in de starttopic de hartelijke groeten toewenste Maurice de Korne.

Via Goolge is er een adres te vinden namelijk: Achter de Kerk 10A, 2801 JX Gouda ‘Hof van Sint-Jan’ Protestantse Kerk Gouda. De Hof van Sint-Jan is gelegen in het hartje van Gouda en wordt hoofdzakelijk gebruikt voor jongerenbijeenkomsten, Verhuur aanvraag via gebouwbeheerder. https://www.protestantsekerkgouda.nl/ke ... -sint-jan/

Oké mijn gedachten over achter/zolderkamertje / computertje is niet helemaal onterecht dus want wat is daar allemaal gehuisvest? Kunstschilder, vishandel enz. en dus ook Maurice de Korne.

Nu ja..... zoek zelf op Goolge op Maurice de Korne en.... gravo (de eerste reactie hierboven) heeft helemaal gelijk.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Jouw droom met God

Berichtdoor gravo » 03 mei 2021 10:09

Memmem schreef:Henkie heeft hier toestemming voor gegeven

Is Henkie misschien zelf ook ondernemer? Er wordt nogal eens onderschat hoe manipulatief, tijdverslindend en bedreigend de niet aflatende marketing- en reclame-uitingen in onze "ondernemers samenleving" zijn. Ongekende budgetten, die door de consumenten zelf weer moeten worden opgehoest, worden losgelaten op alle mogelijke tijden en plaatsen. Het zijn continue verleidingen, bedriegerijen en psychologische wapens die maar één doel en één belang dienen. Als je wist op welke subtiele wijze de reclame-business bedrijven dienen, met welke onweerstaanbaarheid en alomtegenwoordigheid ze iedereen bestoken, zou ik toch af en toe, vooral vanuit christelijke hoek, enige ethisch of zelfs geloofsmatig onderscheid van geesten verwachten. Wij dienen de Mammon. Dat is duidelijk.
Maar veel christenen zijn gevallen voor de positiviteit van de mantra's rond ondernemerschap. Daar is niets mis mee! Hoor ik dan.
Maar in de kerk zijn we allemaal zondaars!
Zou iets van de zondige inborst van de mens ook niet terug te vinden zijn in de gang naar geld en winst, vraag ik me dan af. Is die jacht naar argeloze consumenten ook niet een aspect van de verbrokenheid. De winst van de een is het verlies van de ander. Daar drijft vooral de windhandel op. Maar als je daarbij Jezus in je vaandel gaat meedragen....

Voor mij is het ondernemerschap in geloofszaken daarom een no go.

gravo
Laatst gewijzigd door gravo op 03 mei 2021 10:27, 2 keer totaal gewijzigd.
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Jouw droom met God

Berichtdoor henkie » 03 mei 2021 10:20

gravo schreef:Is Henkie misschien zelf ook ondernemer? Er wordt nogal eens onderschat hoe manipulatief, tijdverslindend en bedreigend de niet aflatende marketing- en reclame-uitingen in onze "ondernemers samenleving" zijn. Ongekende budgetten, die door de consumenten zelf weer moeten worden opgehoest, worden losgelaten op alle mogelijke tijden en plaatsen. Het zijn continue verleidingen, bedriegerij en psychologische wapens die maar één doel en één belang dienen. Als je wist op welke subtiele wijze de reclame-business bedrijven dienen, met welke onweerstaanbaarheid en alomtegenwoordigheid ze iedereen bestoken, zou ik toch af en toe, vooral vanuit christelijke hoek, enige ethisch of zelfs geloofsmatig onderscheid van geesten verwachten. Wij dienen de Mammon. Dat is duidelijk.
Maar veel christenen zijn gevallen voor de positiviteit de mantra's rond ondernemerschap. Daar is niets mis mee! Hoor ik dan.
En in de kerk zijn we allemaal zondaars! Zou iets van de zondige inborst van de mens ook niet terug te vinden zijn in de gang naar geld en winst, vraag ik me dan af.

Voor mij is het ondernemerschap in geloofszaken helemaal een no go.

gravo


Beste Gravo,

Ja, ik ben ondernemer en nee, dit levert niets op. Net zoals jouw 1752 berichten mij totaal niets opleveren. Het is allemaal gratis hier.
Mocht je je er overigens écht storen aan commerciële boodschappen dan kun je een abonnement afsluiten voor een advertentievrije site. Anders lijkt het me voor je geloofwaardigheid iets beter om dit onderwerp niet aan te roeren.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Jouw droom met God

Berichtdoor benefietdiner » 03 mei 2021 10:29

JozuaenKaleb schreef:Dank voor al jullie feedback. Kan ik zeker wat mee!

Wat betreft de intentie, ik zeg regelmatig: Jouw droom met God is Gods droom voor jou. Als je jouw verlangens voorlegt aan God, zal je hemelse Vader vanzelf laten zien of dit inderdaad voor jou bedoeld is.

In het programma De Ontdekking gaan we bijvoorbeeld ook in op hoe Mozes eigenlijk helemaal niet de 'droom' van God wil uitvoeren. De droom van God voor het Joodse volk dat ze in het beloofde land mogen gaan leven. Mozes vindt zich niet geschikt genoeg voor deze opdracht. Mozes een wereldleider was tegelijkertijd zachtmoedig. Een mooie houding!
Het klinkt niet erg reformatorisch met die dromen.
In die kerk waar je tegenover gehuisvest bent zit de Gereformeerde bond van de Nederlandse Hervormde kerk PKN. Ik vraag mij af of je daar wel eens komt want daar preken ze heel iets ander als je ons hier wil voorschotelen. Zo ja dan heb je daar toch niet veel van opgestoken. Ze leren daar in ieder geval nog wel het zondaar bestaan van een mens en dat domen bedrog zijn.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Jouw droom met God

Berichtdoor gravo » 03 mei 2021 10:48

henkie schreef:Beste Gravo,

Ja, ik ben ondernemer en nee, dit levert niets op. Net zoals jouw 1752 berichten mij totaal niets opleveren. Het is allemaal gratis hier.
Mocht je je er overigens écht storen aan commerciële boodschappen dan kun je een abonnement afsluiten voor een advertentievrije site. Anders lijkt het me voor je geloofwaardigheid iets beter om dit onderwerp niet aan te roeren.

Kennelijk je zwakke plek, dat je zo fel reageert.
Maar ik hint niet op enig commerciële belang dat jij persoonlijk zou hebben met het beheer van Refoweb. Dat je dit werk doet is te prijzen en dat daar geld voor moet zijn begrijp ik.

Weet je, je zou vriend de Korne ook kunnen aanbevelen om zijn boodschap via het geëigende kanaal op Refoweb te berde te brengen, namelijk via een betaalde advertentie. Ik snap de noodzaak van de ad's, alhoewel ik altijd kritisch ben op al die mooie wereldse beloften en verleidingen op de tinnen des tempels.
Maar ik kies ervoor om de advertenties te zien. Die keuze wordt mij ook geboden. Als commerciële partijen echter ook in de forum-inhoud worden toegelaten, sterft dit forum een akelige dood. Houd dat nou gescheiden.
Dat is ook een kwestie van geloofwaardigheid.

Overigens geldt dat ook voor pogingen iemand de mond te snoeren die een terecht punt van kritiek uit. Ik roer de onderwerpen aan die mij beroeren. Wat doe ik anders op een forum als dit? Wees blij dat ik af en toe nog eens een steen in de vijver gooi.

Net zoals we nu weten hoeveel een Ziggo-abonnement ons kost (>> TO THE SHOP), zo zouden wij ook, buiten de forum-inhoud om, op de hoogte gebracht kunnen worden voor welk bedrag wij Gods droom voor ons in 6 online uurtjes kunnen realiseren.
Daarom nogmaals een oproep om Maurice een kleine bijdrage te vragen, zodat hij volgens de regelen der kunst kan adverteren.

Ken jij Maurice?

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Jouw droom met God

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2021 10:53

JozuaenKaleb schreef:Dank voor al jullie feedback. Kan ik zeker wat mee!

Wat betreft de intentie, ik zeg regelmatig: Jouw droom met God is Gods droom voor jou. Als je jouw verlangens voorlegt aan God, zal je hemelse Vader vanzelf laten zien of dit inderdaad voor jou bedoeld is.

In het programma De Ontdekking gaan we bijvoorbeeld ook in op hoe Mozes eigenlijk helemaal niet de 'droom' van God wil uitvoeren. De droom van God voor het Joodse volk dat ze in het beloofde land mogen gaan leven. Mozes vindt zich niet geschikt genoeg voor deze opdracht. Mozes een wereldleider was tegelijkertijd zachtmoedig. Een mooie houding!


Je kan het ook omdraaien: Gods droom voor jou is moet je droom met God worden. Want het kan dat je dat niet goed ziet, dat je geen idee hebt van je droom met God of een verkeerd idee daarvan. Maar een zoektocht naar Gods plan met je leven lijkt me sowieso prima. Het voelt dan alleen wat gek om een cursus aan te bieden waarbij je "in 12 weken Gods droom kan realiseren" alsof God daar die cursus voor nodig heeft ;-)


meribel schreef:Dat de coach christen is dat is geen probleem. Dan heb je wellicht juist een ander coachingstraject
Maar zou het verschil dan niet juist zijn dat je leert dat het leven niet maakbaar is en God regeert en leidt?

Hier is mijn indruk geheel andersom in ieder geval


Misschien dat die ene titel dat veronderstelt maar je kan ook niet te makkelijk de menselijke verantwoordelijkheid wegstrepen tegen Gods voorzienigheid. De Bijbel leert ons dat we mogen / moeten zoeken naar Gods wil, Gods plan met ons, naar Hem zelf en ik denk dat er veel mensen zijn die dat niet precies weten, in de drukte van het leven daar niet over nadenken. En als je dan een bewuste keuze maakt om je daarin te gaan verdiepen, daarmee aan de slag te gaan, dat dat ook wel heel goed kan zijn. En dat je daardoor ook echt wel meer zicht kan krijgen om Hem en wat Hij wil dat je doet, waar Hij je in wil zetten. Dan kan je niet zeggen: Waarom zou je je daar in verdiepen, God regeert en leidt toch wel? En een cursus, coachingsgtraject, bijbelstudie etc. kunnen daarbij echt wel goed helpen.

benefietdiner schreef:Het klinkt niet erg reformatorisch met die dromen.
In die kerk waar je tegenover gehuisvest bent zit de Gereformeerde bond van de Nederlandse Hervormde kerk PKN. Ik vraag mij af of je daar wel eens komt want daar preken ze heel iets ander als je ons hier wil voorschotelen. Zo ja dan heb je daar toch niet veel van opgestoken. Ze leren daar in ieder geval nog wel het zondaar bestaan van een mens en dat domen bedrog zijn.


De vraag is niet of het reformatorisch is maar of het Bijbels is. Overigens leren ze ook in reformatorisch kringen om Hem te zoeken en je af te vagen: Wat wilt U dat ik doen zal.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Jouw droom met God

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2021 11:00

gravo schreef:Kennelijk je zwakke plek, dat je zo fel reageert.
Maar ik hint niet op enig commerciële belang dat jij persoonlijk zou hebben met het beheer van Refoweb. Dat je dit werk doet is te prijzen en dat daar geld voor moet zijn begrijp ik.

Weet je, je zou vriend de Korne ook kunnen aanbevelen om zijn boodschap via het geëigende kanaal op Refoweb te berde te brengen, namelijk via een betaalde advertentie. Ik snap de noodzaak van de ad's, alhoewel ik altijd kritisch ben op al die mooie wereldse beloften en verleidingen op de tinnen des tempels.
Maar ik kies ervoor om de advertenties te zien. Die keuze wordt mij ook geboden. Als commerciële partijen echter ook in de forum-inhoud worden toegelaten, sterft dit forum een akelige dood. Houd dat nou gescheiden.
Dat is ook een kwestie van geloofwaardigheid.

Overigens geldt dat ook voor pogingen iemand de mond te snoeren die een terecht punt van kritiek uit. Ik roer de onderwerpen aan die mij beroeren. Wat doe ik anders op een forum als dit? Wees blij dat ik af en toe nog eens een steen in de vijver gooi.

Net zoals we nu weten hoeveel een Ziggo-abonnement ons kost (>> TO THE SHOP), zo zouden wij ook, buiten de forum-inhoud om, op de hoogte gebracht kunnen worden voor welk bedrag wij Gods droom voor ons in 6 online uurtjes kunnen realiseren.
Daarom nogmaals een oproep om Maurice een kleine bijdrage te vragen, zodat hij volgens de regelen der kunst kan adverteren.

Ken jij Maurice?

gravo


Man waar maak je je eigenlijk druk om?! Allereerst is dit niet jouw forum en als Henkie iemand groen licht geeft om een topic te starten om een gesprek te starten over iets waar ook een cursus over wordt aangeboden is dat aan hem. Een van paar voordelen van zelf ondernemer zijn he, dat je dat zelf mag bepalen en er geen verantwoording voor hoeft af te leggen... nou ja, blijkbaar dus wel aan jou. Verder raakt je verhaal over ondernemerschap kan nog wal want ik denk dat zowel Henkie als Maurice er absoluut niet rijk van worden. En voor een beetje zekerheid kan je veel beter een vaste betrekking ergens nemen.

Dus ga gewoon lekker inhoudelijk op de vragen in en als het topic je niet ligt laat je het gewoon links liggen. Is niet zo moeilijk toch? Ik vind het wel een interessant onderwerp om verder over na te denken. Maar kennelijk is het voor jou een zwakke plek, dat je zo fel reageert..... :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten