Eigendunk van zijn godvruchtigheid.

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Eigendunk van zijn godvruchtigheid.

Berichtdoor Chaya » 21 sep 2020 10:19

Marnix schreef:Blijkbaar mag jij hier je mening geven met “ik vind” maar mogen anderen er niet wat van vinden of zeggen. Ik vind het jammer als je hier weggaat op zoals je momenteel in discussies staat (slachtofferrol, ach men zal het wel met me oneens zijn, me veroordelen en bovenal vinden dat anderen geen andere mening mogen hebben) vraag ik me sterk af of het niet beter is als je stopt met je bijdragen. Want er valt ook niet met je te praten. Je roept wat en als mensen er op ingaan kom je met zulke reacties. Je geeft je mening maar anderen mogen er niet op ingaan. Wat wil je dan hier nog doen als je alleen je mening wil vertellen maar absoluut niet naar anderen wil luisteren?

Ho even Marnix!
Meteen toen Elburger dit topic zo opende, wist ik al hoe het zou gaan verlopen.
Er komen denigrerende, spottende inhoudsloze opmerkingen. Die zijn verwijderd. Op zich goed voor de buitenwacht, maar nu is niet meer duidelijk waarom elburger zich terugtrekt.
Hij schiet niet in de slachtofferrol, maar dat hij weer moedeloos is geworden, begrijp ik heel goed.
En het toont wel aan dat er veel eigendunk is.
En dat is echt geen vrucht van Godzaligheid.
Zo wie de minste is.....
Dus is een excuus aan elburger wel op zijn plaats denk ik.

Het is zo raar om de woorden IK en MIJ te tellen. Hij spreekt vanuit zichzelf. Dat moet ook van jullie. Want jullie stellen: het is jouw mening.
Dat wordt tegen mij ook altijd gezegd.
Dus ja, begin maar met tellen alvast.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Eigendunk van zijn godvruchtigheid.

Berichtdoor Gtn » 21 sep 2020 11:53

Wel, laten we eerlijk zijn, Elburger voelt zich al aangevallen voordat er een reactie komt. Het lijkt wel alsof hij de dingen die hij in real life meemaakt, ons hier op het forum kwalijk neemt.

Ik heb daar voorzichtig wat van proberen te zeggen in een ander topic, op een liefdevolle manier.

Er wordt inderdaad soms nogal bot gereageerd op Elburger, maar als we goed lezen roept hij dat wel over zichzelf af.
Niet dat het daarmee netjes is om zo bot tegen hem te doen.
Maar het heeft wel degelijk twee kanten.

Ik vind het wel jammer als hij weg zou blijven want hij durft wel dingen te bespreken. Alleen met een andere mening omgaan vind hij moeilijk. Maar we hebben allemaal zo onze tekortkomingen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Eigendunk van zijn godvruchtigheid.

Berichtdoor Chaya » 21 sep 2020 12:34

Gtn schreef:Wel, laten we eerlijk zijn, Elburger voelt zich al aangevallen voordat er een reactie komt. Het lijkt wel alsof hij de dingen die hij in real life meemaakt, ons hier op het forum kwalijk neemt.
Ik heb daar voorzichtig wat van proberen te zeggen in een ander topic, op een liefdevolle manier.
Er wordt inderdaad soms nogal bot gereageerd op Elburger, maar als we goed lezen roept hij dat wel over zichzelf af.

Waarom en waarmee dan?
Je weet op voorhand wie al gaan reageren hierop en hoe. Maar dan reageert elburger altijd nog.
Maar dit was echt puur op de man. Ronduit misselijk.

Ik heb hier op het forum nog nooit van iemand kunnen lezen dat hij eens onder iemand gaat staan.
Nee, ze staan altijd boven je, weten het beter.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Eigendunk van zijn godvruchtigheid.

Berichtdoor MoesTuin » 21 sep 2020 13:14

Chaya schreef:(...)

Ik heb hier op het forum nog nooit van iemand kunnen lezen dat hij eens onder iemand gaat staan.
Nee, ze staan altijd boven je, weten het beter.


Ook al een alleen maar ik reactie.
Zo'n vraag de jij hier stelt beste Chaya (nee nog erger, zelfs suggereren dat dit zo....door ook al zelf het antwoord gelijk te geven, dit alles in 1 reactie) komt als een Boomerang op jou zelf terug.
Sta jij boven onder of gelijk aan de ander dan?


Daarnaast het advies om toch maar eens beter te lezen (zonder vooroordeel)
Want dan lees je zeker wel inhoudelijke reacties en ook het juiste evenwicht hierin.
Je moet wel bedenken dat dit topic door Dhr Elburger is gestart en dan met zo een lading wat er door hem zelf ingelegd wordt...dan mag je wel een stevige reactie verwachten en kunnen incasseren (anders dan wat je van jou bubbel waarin je leeft gewoon bent)
Daarnaast, dit is geen haakjes club, maar een forum...
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Eigendunk van zijn godvruchtigheid.

Berichtdoor Gtn » 21 sep 2020 14:11

Chaya schreef:Waarom en waarmee dan?
Je weet op voorhand wie al gaan reageren hierop en hoe. Maar dan reageert elburger altijd nog.
Maar dit was echt puur op de man. Ronduit misselijk.

Ik heb hier op het forum nog nooit van iemand kunnen lezen dat hij eens onder iemand gaat staan.
Nee, ze staan altijd boven je, weten het beter.


Lees de openings post van dit topic maar eens aandachtig door. Dan zie je het wel.

Verder is het naar net hoe open je staat voor een andere mening om die serieus te nemen. Daar schort het hier ook wel eens aan. Je wordt hier soms nogal makkelijk in een bepaald hokje gestopt. En dat raak je dan niet zomaar kwijt. Dat is ook niet bepaald nederig...

Je bent nogal stellig met: nooit gelezen dat iemand eens onder je gaat staan. Ik lees dat wel eens. Als je er maar voor open staat.
Op zich mogen we in discussies ook gewoon naast elkaar blijven staan hoor. We zijn toch broeders en zusters, dus gelijkwaardig aan elkaar toch?

PS lees dat er dingen verwijderd zijn, dus misschien heb ik delen gemist.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Eigendunk van zijn godvruchtigheid.

Berichtdoor Chaya » 21 sep 2020 14:18

Gtn schreef:Lees de openings post van dit topic maar eens aandachtig door. Dan zie je het wel.
Verder is het naar net hoe open je staat voor een andere mening om die serieus te nemen. Daar schort het hier ook wel eens aan. Je wordt hier soms nogal makkelijk in een bepaald hokje gestopt. En dat raak je dan niet zomaar kwijt. Dat is ook niet bepaald nederig...

Mij boeit het totaal niet dat ik in een uiterst rechts hokje wordt gestopt. Ik voel me daar prima. :D
En vorige week nog, moest ik lezen dat als ik niks had, ik ook niks te evangeliseren had.
Had ik als belediging kunnen zien, maar nee hoor. In feite had hij gelijk.
Ik word wekelijks onder de prediking beledigd en gekwetst, als het daar om zou gaan.
Maar jij ziet liever dat je iemand met de zachte hand aan moet pakken en ondertussen een verkeerde weg op laat gaan?

"De tweede verhandeling gaat over het verschil tussen het tijdgeloof en het zaligmakend geloof Geveinsden kunnen heel ver komen. Een tijdgelovige ook. Men kan in grote oppervlakkigheid al de beloften op zichzelf toepassen en denken dat alles in orde is, en toch met al dit geloven de liefde tot God missen en alleen maar liefde tot zichzelf hebben. Na deze woorden van diepe zelfbeproeving laat Immens de vreesachtigen echter niet ontredderd achter. Hij wijst erop dat de geveinsden wel sommige dingen van God en Jezus begeren, maar niet alles. Zij begeren Gods hemel en Jezus' zaligheid, maar haten Gods geboden en Jezus' kruis. Daarom stelt hij enkele hartevragen, zoals: „Wilt gij Jezus niet zoals Hij is, in alles en tot alles? Wilt gij wel iets uitzonderen? Is niet al wat aan Hem is u even dierbaar en begeerlijk?"

EEN GODVRUCHTIGE AVONDMAALGANGER

Misschien had elburger Petrus Immens gelezen. Aangezien dit niet meer gelezen wordt door de geachte forummers, herkent men deze opscherping niet.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Eigendunk van zijn godvruchtigheid.

Berichtdoor Gtn » 21 sep 2020 14:26

Nee hoor, leg me alsjeblieft geen dingen in de mond die ik niet zeg.

Ik ben er van overtuigd dat teveel angst niet goed is, dat verlamt je geloofsleven.

Mensen die met de wet leven, worden ook hard in hun oordeel naar anderen. Dit heb ik geleerd van een predikant die ik hoog acht.
Ik wil graag uit de genade leven, daar hoort een hard oordeel over een ander niet bij mijns inziens. Dat is wat anders dan zacht behandelen en een verkeerde weg op sturen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Eigendunk van zijn godvruchtigheid.

Berichtdoor Marnix » 22 sep 2020 12:58

Chaya schreef:Ho even Marnix!
Meteen toen Elburger dit topic zo opende, wist ik al hoe het zou gaan verlopen.
Er komen denigrerende, spottende inhoudsloze opmerkingen. Die zijn verwijderd. Op zich goed voor de buitenwacht, maar nu is niet meer duidelijk waarom elburger zich terugtrekt.
Hij schiet niet in de slachtofferrol, maar dat hij weer moedeloos is geworden, begrijp ik heel goed.
En het toont wel aan dat er veel eigendunk is.
En dat is echt geen vrucht van Godzaligheid.
Zo wie de minste is.....
Dus is een excuus aan elburger wel op zijn plaats denk ik.

Het is zo raar om de woorden IK en MIJ te tellen. Hij spreekt vanuit zichzelf. Dat moet ook van jullie. Want jullie stellen: het is jouw mening.
Dat wordt tegen mij ook altijd gezegd.
Dus ja, begin maar met tellen alvast.


Oh ja ik heb dat nuet goed gelezen / begrepen. Ik ging te snel door het topic heen en trok een verkeerde conclusie: Excuus.

Maar ik merk we dat Elburger zijn mening geeft maar anderen mogen daar dan niet echt wat van vinden. Er wordt ook totaal niet op normale reacties zoals mijn eerste reactie ingegaan. Dat, plus dat bij eerst eerste post altijd al dingen komen als “ik mag dit vast niet vinden, ik wordt er vast op aangekeken, veroordeeld” maakt het wel eens frustrerend. Elburger doet zijn zegje maar voor dialoog en een andere mening is eigenlijk geen ruimte. Dat is jammer op een forum en helpt niet echt bij het wederzijds begrip.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Eigendunk van zijn godvruchtigheid.

Berichtdoor Chaya » 23 sep 2020 08:55

Marnix schreef:Oh ja ik heb dat nuet goed gelezen / begrepen. Ik ging te snel door het topic heen en trok een verkeerde conclusie: Excuus.

De opmerkingen waar ik op doelde, zijn verwijderd, dus ik wist niet of je die wel of niet gezien had.
Dus excuus aanvaard. :D
Marnix schreef:Maar ik merk we dat Elburger zijn mening geeft maar anderen mogen daar dan niet echt wat van vinden. Er wordt ook totaal niet op normale reacties zoals mijn eerste reactie ingegaan. Dat, plus dat bij eerst eerste post altijd al dingen komen als “ik mag dit vast niet vinden, ik wordt er vast op aangekeken, veroordeeld” maakt het wel eens frustrerend.

Je mag daar best wat van vinden, maar op inhoud.
Jij weet ook wat er gebeurt als ik een topic open met zo'n prikkelende stelling. Het is immer dezelfde die er bovenop springt. En nooit inhoudelijk, daarom ga ik er nooit op in. Maar ik verwacht het wel, en elburger dus ook.
Elbert (en ik) horen heel andere preken dan jij (en anderen hier).
Wij zijn gewend aan scherpte, separatie, oproep tot zelfonderzoek.
Je moet vooral geen gist in de schoenen krijgen, was het devies vroeger.

Dat elburger (weer) vertrokken is, is omdat hij is weggetreiterd met die postings. Soms kun je dat even niet hebben vanwege persoonlijke omstandigheden. Het kan zelfs pijn doen. Omdat het niet op inhoud gaat, maar op de persoon.
Ik voel dat ook regelmatig. Het gaat er niet om wat ik zeg, maar het is Chaya weer met haar gezeur, of hoe je het noemen wilt.

En tien jaar geleden kreeg je nog wel bijval van die en gene. Maar dat is niet meer. Ik voel me niet zielig, absoluut niet, maar het voelt soms wel eenzaam, omdat er geen ruimte meer is voor de bevindelijke prediking.

Gtn schreef:Nee hoor, leg me alsjeblieft geen dingen in de mond die ik niet zeg.

Ik heb je helemaal geen woorden in de mond gelegd. 8-[
Gtn schreef:Ik ben er van overtuigd dat teveel angst niet goed is, dat verlamt je geloofsleven.

Heeft elburger of ik over angst gesproken dan?
Gtn schreef:Mensen die met de wet leven, worden ook hard in hun oordeel naar anderen.

Wat wil je daarmee zeggen, dat je elburger of mij wettische mensen vindt?
En zo'n uitspraak heeft vaak wel een voor- en een nawoord van de predikant!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Eigendunk van zijn godvruchtigheid.

Berichtdoor Gtn » 23 sep 2020 09:18

Chaya schreef:De opmerkingen waar ik op doelde, zijn verwijderd, dus ik wist niet of je die wel of niet gezien had.

ik heb die opmerkingen dus ook niet kunnen lezen, en kan dus niet beoordelen of dat "wegpesten" was. Afgaande op wat ik hier verder op het forum lees, is van wegpesten geen sprake in mijn ogen.

Je mag daar best wat van vinden, maar op inhoud.
Jij weet ook wat er gebeurt als ik een topic open met zo'n prikkelende stelling. Het is immer dezelfde die er bovenop springt. En nooit inhoudelijk, daarom ga ik er nooit op in. Maar ik verwacht het wel, en elburger dus ook.

ik bedoelde eigenlijk in mijn eerdere reactie dat jij, Chaya, ook wel eens de neiging hebt om in hokjes te stoppen. Over het algemeen ben je gelukkig redelijk evenwichtig, maar soms heb je ook zo'n bui. En dat laat je niet makkelijk weer los, dat proef ik ook in bovenstaande: "immer dezelfde die er bovenop springt, en nooit inhoudelijk"

Ik lees dat toch echt anders.


Elbert (en ik) horen heel andere preken dan jij (en anderen hier).
Wij zijn gewend aan scherpte, separatie, oproep tot zelfonderzoek.
Je moet vooral geen gist in de schoenen krijgen, was het devies vroeger.

misschien kun je voor het wederzijds begrip deze uitdrukking ook uitleggen want dit soort jargon wordt inderdaad niet meer begrepen

Dat elburger (weer) vertrokken is, is omdat hij is weggetreiterd met die postings. Soms kun je dat even niet hebben vanwege persoonlijke omstandigheden. Het kan zelfs pijn doen. Omdat het niet op inhoud gaat, maar op de persoon.
Ik voel dat ook regelmatig. Het gaat er niet om wat ik zeg, maar het is Chaya weer met haar gezeur, of hoe je het noemen wilt.

meestal niet hoor wat mij betreft

En tien jaar geleden kreeg je nog wel bijval van die en gene. Maar dat is niet meer. Ik voel me niet zielig, absoluut niet, maar het voelt soms wel eenzaam, omdat er geen ruimte meer is voor de bevindelijke prediking.


Ik heb je helemaal geen woorden in de mond gelegd. 8-[

Heeft elburger of ik over angst gesproken dan?

Wat wil je daarmee zeggen, dat je elburger of mij wettische mensen vindt?
En zo'n uitspraak heeft vaak wel een voor- en een nawoord van de predikant!

het was een reactie op deze opmerking: Maar jij ziet liever dat je iemand met de zachte hand aan moet pakken en ondertussen een verkeerde weg op laat gaan?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Eigendunk van zijn godvruchtigheid.

Berichtdoor Chaya » 23 sep 2020 10:24

Gtn schreef:ik heb die opmerkingen dus ook niet kunnen lezen, en kan dus niet beoordelen of dat "wegpesten" was. Afgaande op wat ik hier verder op het forum lees, is van wegpesten geen sprake in mijn ogen.

Het aantal keren ik en mij werd o.m. geteld. Maar ik houd er over op anders wordt dit ook nog verwijderd.
Gtn schreef:ik bedoelde eigenlijk in mijn eerdere reactie dat jij, Chaya, ook wel eens de neiging hebt om in hokjes te stoppen. Over het algemeen ben je gelukkig redelijk evenwichtig, maar soms heb je ook zo'n bui. En dat laat je niet makkelijk weer los, dat proef ik ook in bovenstaande: "immer dezelfde die er bovenop springt, en nooit inhoudelijk"
Ik lees dat toch echt anders.

O nee? Dan mis je wel iets, want de rest van de forummers ziet het ook. Het is al jaren het geval, maar ik heb ermee leren leven. :wink:
Ik stop niemand in hokjes, ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. Maar ik scheid wel de oppervlakkige zogenaamde waarheid van de echte.
Daartoe worden we opgeroepen in de Bijbel, dat is dus onze plicht.
Gtn schreef:misschien kun je voor het wederzijds begrip deze uitdrukking ook uitleggen want dit soort jargon wordt inderdaad niet meer begrepen

Dat wordt heel goed begrepen hoor. Vandaar de reakties.
Gtn schreef:het was een reactie op deze opmerking: Maar jij ziet liever dat je iemand met de zachte hand aan moet pakken en ondertussen een verkeerde weg op laat gaan?

Soms heeft iemand voldoende aan een zachte hand! Niet iedereen hoeft aan zijn haren getrokken te worden, of in de rug geduwd.
Bekering gaat vaak via de geleidelijke weg.
Maar soms moet het zo diep gaan met iemand, dat hij uiteindelijk bij de varkens terecht komt en hun voedsel eet.
Dat is niet bepaald een zachtzinnige gelijkenis toch?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Eigendunk van zijn godvruchtigheid.

Berichtdoor Gtn » 23 sep 2020 11:52

Om heel eerlijk te zijn proef ik regelmatig afkeuring in de reacties. En dan zeg ik het voorzichtig.

Wie welke manier van bekering nodig heeft moeten we maar aan God overlaten. Het is tenslotte Zijn werk, dus Hij zal het wel het beste weten.

Chaya, jij kiest er zelf ook regelmatig om wel te reageren, maar bewust niet op alle inhoud. Dat heb je me zelf gezegd. Dat mogen anderen dan toch ook? Volgens mij meet je met 2 maten.

Lees je eigen reactie eens terug: ik scheid de zogenaamde waarheid van de echte. Dat klinkt behoorlijk hoogmoedig, alsof je in staat bent de waarheid te onderscheiden. Impliciet veroordeel je hiermee degenen die volgens jou een zogenaamde waarheid schrijven...

Nogmaals, gelukkig doe je dat lang niet altijd. Het gaat mij er ook niet om dat ik je wil aanvallen.

Je mag ervoor kiezen om het structureel met slechts enkele forummers eens te zijn, maar het discussieert niet echt lekker zo.

Het wordt wel steeds meer op de man zo, wat we eigenlijk niet willen. Misschien is een slotje dan inderdaad beter.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Eigendunk van zijn godvruchtigheid.

Berichtdoor Marnix » 23 sep 2020 21:07

Chaya schreef:De opmerkingen waar ik op doelde, zijn verwijderd, dus ik wist niet of je die wel of niet gezien had.
Dus excuus aanvaard. :D

Je mag daar best wat van vinden, maar op inhoud.
Jij weet ook wat er gebeurt als ik een topic open met zo'n prikkelende stelling. Het is immer dezelfde die er bovenop springt. En nooit inhoudelijk, daarom ga ik er nooit op in. Maar ik verwacht het wel, en elburger dus ook.
Elbert (en ik) horen heel andere preken dan jij (en anderen hier).
Wij zijn gewend aan scherpte, separatie, oproep tot zelfonderzoek.
Je moet vooral geen gist in de schoenen krijgen, was het devies vroeger.

Dat elburger (weer) vertrokken is, is omdat hij is weggetreiterd met die postings. Soms kun je dat even niet hebben vanwege persoonlijke omstandigheden. Het kan zelfs pijn doen. Omdat het niet op inhoud gaat, maar op de persoon.
Ik voel dat ook regelmatig. Het gaat er niet om wat ik zeg, maar het is Chaya weer met haar gezeur, of hoe je het noemen wilt.
!


Wat mij betreft is dat laatste absoluut niet het geval. Ik ben het best geregeld met je oneens maar ik lees en reageer altijd op inhoud en niet op wie het zegt. Maar heb bij Elburger het geval dat ook als je inhoudelijk reageert, als je het oneens bent, hij zich aangevallen voelt en dan is de slachtofferrol kruipt: ik word weggezet als conservatief, zwaar enz. Dat begint nu zelfs al bij de eerste reactie. En inhoudelijk reageren helpt dan ook niet. Dat komt misschien ook wel door wat je zegt, de verhoudingen hier zijn wat anders en als je verwacht dat het merendeel het hier wel met je eens zal zijn is dat misschien wat teleurstellend. Maar als iemand dan toch hier gespreksonderwerpen wil openen moet je ook wel openstaan voor andere visies. En dat was niet altijd het geval. Zeker als iemand zelf ook behoorlijk scherp kan zijn , dan krijg je ook wel een pittig weerwoord. En dan wordt het ook wel lastig om een goede onderlinge verstandhouding op te bouwen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Eigendunk van zijn godvruchtigheid.

Berichtdoor Gtn » 24 sep 2020 06:05

Inderdaad, daar zal geen pijn en moeite meer zijn. Ook geen meningsverschillen. Soms verlang ik daar echt naar. Want dit doet mij ook pijn. Op deze manier voldoen we (alweer) niet aan Gods opdracht om één te zijn.

Ik ben mij er van bewust dat ik bij de laatste reacties niet altijd een nederige toon heb gebruikt. Ik wist alleen even niet hoe ik het anders moest zeggen en duidelijk zijn. Laat ik het zo zeggen, de grondtoon is liefde, al is dat er misschien lastig uit te filteren soms. Ik kan soms ook behoorlijk scherp zijn, wat ook niet altijd goed is, aan de andere kant soms wel nodig.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Eigendunk van zijn godvruchtigheid.

Berichtdoor elburger » 24 sep 2020 10:14

gtn

chaya

marnix

@ aan al die anderen

Het doet mij verdriet dat er zoveel woorden vallen over iets waar ik mee ben begonnen.
Ik zou zeggen, laat elkaar in zijn/haar waarde.
Dan wil ik nog even reageren in het algemeen.

Het is waar dat ik het idee heb geviseerd te worden door bepaalde mensen hier.
Prima.
Het klopt ook dat ik soms veroordeeld wordt over iets wat schrijf of op de persoon elburger.
En dan volgt er soms een excuus.
Prima.
Maar dat al is in mijn ogen niet echt christelijk.
Nu kan dat een ieder overkomen, maar excuses worden altijd snel gemaakt en hoe vaak ( over het algemeen genomen, dus hier en in de buitenwereld, zijn die excuses er voor de vorm.

Het klopt ook dat ik onderwerpen ter discussie plaats die nogal " moeilijk liggen".
Mijns inziens is daar niets mis mee.
Ook tere onderwerpen als zelfdoding/zelfmoord, eigendunk van zijn godsvrucht en andere onderwerpen die ik plaatste mogen bespreekbaar zijn.
Ook klopt het dat ik zelf nogal graag chargeer, maar dat is juist om discussies te openen.
Tenslotte maakt men mij nog wel enige andere verwijten, zoals, "elburger" wil gelijk hebben of "elburger" reageert niet terug.
Soms reageer ik niet terug omdat ik al veroordeeld ben.
Soms omdat het kansloos is.
Soms omdat ik echt niet alles lees.
Soms omdat ik verdriet heb over hetgeen wordt geschreven, en over het vooroordeel wat sommigen hebben ten aanzien van "elburger"
Medestanders heb ik hier niet veel, ik prijs mij gelukkig als ik soms "back-ups" krijg.
Tegenstanders heb ik des te meer.
Waarschijnlijk omdat ik als lid van een OGG opkom voor de stigmatisering van die groep.
En tenslotte, ik ben een zondaar, lieve broeders en zusters
U bent het ook.
En ik bevind mij op de laagste trede van mijn geloofsleven.
Zij die menen zich op een hogere of hoogste trede te bevinden, die prijs ik gelukkig. Echter, weet u het wel zeker?

Wees wat vredelievender naar elkaar toe hier op dit forum.
Heb uw naaste lief als u zelf, en ja, bemoedig hem/haar daar waar nodig is en corrigeer met liefelijke hand.

Vale in Domino
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten