Een sprake van God?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Een sprake van God?

Berichtdoor Chaya » 14 mei 2020 09:10

Eerder kwam al ter sprake hoe je deze pandemie zou kunnen zien. Als een oordeel, of als een sprake van God?
Het zou ook het woeden van de duivel kunnen zijn.
Ik las dit artikel: OPENBARING en COVID-19 op RD.nl
Enkele citaten hieruit:

"Op wat voor soort vragen geeft Openbaring een antwoord? Bijvoorbeeld op deze vraag: „Is het coronavirus van God of van de duivel?” Het antwoord is dat dit per saldo niet uitmaakt. Irrelevante vraag. Het leidt af van waar het om gaat.

Ontegenzeglijk kan het coronavirus een demonische interventie zijn. Het is de duivel op het lijf geschreven: Gods goede schepping vernielen, chaos, verdriet en rouw. Maar de boodschap van Openbaring is: God regeert. De duivel wordt macht gegéven (9:4). De duivel treedt op als Gods instrument. Zijn acties passen als puzzelstukjes in Gods strategie. Satan levert tegen wil en dank een zorgvuldig geplande bijdrage aan Gods beleid.

Andere vraag: „Is dit een oordeel of een waarschuwing, een vloek of een zegen?” In Openbaring zijn de onderwerpen in de eerste vier waarschuwingen (bazuinen, trompetten) en de eerste vier oordelen (fiolen, schalen) heel vergelijkbaar: aarde, zee, rivieren, hemellichamen. Blijkbaar kan iets én een waarschuwing én een oordeel zijn. Het kan op de ene plaats, voor de ene groep een waarschuwing zijn en op een andere plaats, voor een andere groep een oordeel. Voor de één een zegen, voor de ander een vloek. Hier het signaal: God is geduldig. Daar: God doet recht."
ARTIKEL

Wil iemand daar iets over zeggen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Een sprake van God?

Berichtdoor MoesTuin » 14 mei 2020 09:51

op zich geldt dat voor alles, maar momenteel wordt Corona zo op een voetstuk gezet.
Ik kan dat woord Corona bijna niet meer horen hierdoor ](*,)
Schrijf maar eens op een papiertje wat er nog meer speelt naast de Corona, krijg je een boekwerk van narigheden.

Daarom klopt het wat je zegt, God regeert het geheel en al. Hij alleen overziet het geheel....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Een sprake van God?

Berichtdoor DeLange » 16 mei 2020 06:17

Chaya schreef:Eerder kwam al ter sprake hoe je deze pandemie zou kunnen zien. Als een oordeel, of als een sprake van God?
Het zou ook het woeden van de duivel kunnen zijn.
Ik las dit artikel: OPENBARING en COVID-19 op RD.nl
Enkele citaten hieruit:

"Op wat voor soort vragen geeft Openbaring een antwoord? Bijvoorbeeld op deze vraag: „Is het coronavirus van God of van de duivel?” Het antwoord is dat dit per saldo niet uitmaakt. Irrelevante vraag. Het leidt af van waar het om gaat.

Ontegenzeglijk kan het coronavirus een demonische interventie zijn. Het is de duivel op het lijf geschreven: Gods goede schepping vernielen, chaos, verdriet en rouw. Maar de boodschap van Openbaring is: God regeert. De duivel wordt macht gegéven (9:4). De duivel treedt op als Gods instrument. Zijn acties passen als puzzelstukjes in Gods strategie. Satan levert tegen wil en dank een zorgvuldig geplande bijdrage aan Gods beleid.

Andere vraag: „Is dit een oordeel of een waarschuwing, een vloek of een zegen?” In Openbaring zijn de onderwerpen in de eerste vier waarschuwingen (bazuinen, trompetten) en de eerste vier oordelen (fiolen, schalen) heel vergelijkbaar: aarde, zee, rivieren, hemellichamen. Blijkbaar kan iets én een waarschuwing én een oordeel zijn. Het kan op de ene plaats, voor de ene groep een waarschuwing zijn en op een andere plaats, voor een andere groep een oordeel. Voor de één een zegen, voor de ander een vloek. Hier het signaal: God is geduldig. Daar: God doet recht."
ARTIKEL

Wil iemand daar iets over zeggen?

Ik ben onder de indruk van deze uitleg. Ik zeg: amen!
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Hidden
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 sep 2017 16:17

Re: Een sprake van God?

Berichtdoor Hidden » 22 mei 2020 19:24

"Zelf als ga ik door een dal van diepe duisternis….." Psalm 23:4
Door wie is dit dal (van corona, aardbeving, tsunami, tornado; wat heeft God in Zijn schepping gelegd?) er gekomen? Dat zou voor ons niet uit moeten maken, al betekent dat het einde van mijn leven; God is bij mij. Zijn stok en Zijn staf, Zijn genade, die vertroosten mij.

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: Een sprake van God?

Berichtdoor Jerommel » 27 mei 2020 18:09

4 opties:

-van God
-van de satan
-van de natuur
-van de mens (uit een lab bijvoorbeeld)

Wie het weet mag het zeggen.

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Een sprake van God?

Berichtdoor Gtn » 27 mei 2020 20:45

Hidden schreef:"Zelf als ga ik door een dal van diepe duisternis….." Psalm 23:4
Door wie is dit dal (van corona, aardbeving, tsunami, tornado; wat heeft God in Zijn schepping gelegd?) er gekomen? Dat zou voor ons niet uit moeten maken, al betekent dat het einde van mijn leven; God is bij mij. Zijn stok en Zijn staf, Zijn genade, die vertroosten mij.


Mooie reactie. Voel ik meer voor dan al dat gegraaf. Met oudjaar nog een prachtige preek gehoord over psalm 23:4. Enorme troost!


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten