Marnix schreef:Misschien beginnen om van de feiten uit te gaan. Dat er iets in een lab is misgegaan is een theorie waar geen enkel bewijs voor is.
Trump beweerd daarvoor het bewijs gezien te hebben. Daar ga ik gemakshalve maar op af.
In ieder geval was er in het nieuws dat er al jaren met deze virus in laboratoriums getest wordt, ook in Wuhan.
Wetenschappers zijn het er wel over uit dat het heel waarschijnlijk is dat het virus natuurlijk geëvolueerd is. Dus waarom je er vanuit gaat dat er iets mis is gegaan in het lab en daar je visie op baseert vraag ik me sterk af.
Ook vanwege een visioen die een Arubaanse vriend van me uit mijn vorige kerk gehad heeft, maar goed dat is niet te controleren voor jou en denk ik ook niet wat voor Refoweb om te delen. Te charismatisch
Over het waarom kunnen we heel veel dingen bedenken maar ik vind dat gevaarlijk. Pandemieën zijn er door de eeuwen heen altijd geweest. Het hoort bij de gebroken wereld als gevolg van de zondeval. Maar bij iedere pandemie staan er ook wel predikers op die het als straf op de zonde bestempelen. Maar ziekte als straf zien is best gevaarlijk, helemaal als het net zo goed christenen raakt als niet-christenen. Want als God corona stuurt om ons te straffen voor ons vertrouwen in de economie en jij wordt vervolgens ziek.... dan moet er met jou ook iets niet goed zijn. Misschien vertrouw je dan wel teveel op andere dingen.
Ik zie het niet zo zeer als straf van God, maar als het toelaten door God om ons dwars door het vuur rein en puur te maken. Daarom kan ook een christen gemakkelijk erdoor ziek worden. Kijk maar eens wat dit virus met ons doet:
-het verwoest onze economie
-het treft het sociale leven en kerkelijk leven
We leren hierdoor na te denken over de zin van het leven en onze oog op de berg te richten en te denken: "waar komt mijn hulp vandaan?"
Ik hou het liever bij Romeinen 8:
Ik ben ervan overtuigd dat het lijden van deze tijd in geen verhouding staat tot de luister die ons in de toekomst zal worden geopenbaard. De schepping ziet er reikhalzend naar uit dat openbaar wordt wie Gods kinderen zijn. Want de schepping is ten prooi aan zinloosheid, niet uit eigen wil, maar door hem die haar daaraan heeft onderworpen. Maar ze heeft hoop gekregen, omdat ook de schepping zelf zal worden bevrijd uit de slavernij van de vergankelijkheid en zal delen in de vrijheid en luister die Gods kinderen geschonken wordt. Wij weten dat de hele schepping nog altijd als in barensweeën zucht en lijdt.
Barensweeën. Dat klinkt echt als een eindtijdsgericht
Ergens staat er ook in de bijbel dat een goede vader zijn kind tuchtigt, wat op het moment zelf niet leuk is, maar wat op de langer termijn zijn vruchten afwerpt. Ik geloof dat die opvoeding die God geeft gebeurd dwars door de moeilijkheden heen. Ook door Corona en de verwoestende uitwerking ervan op onze sociale leven en onze economie. Het leven zal nooit meer worden, zoals het was.
Er zal een duidelijk significant verschil zijn tussen de wereld voor en die van na de Corona.
En zeker als je het hebt over Barensweeën wat duidt op Gods plan om Zijn Zoon Jezus terug te laten komen, dat er op duidt dat het steeds heftiger wordt, hoe dichter we bij Zijn komst zijn. En ik vind dit toch wel een zeer heftige gebeuren met wel een heel grote wereldwijde impact. Dan hebben we het alleen al over Nederland, maar wat te denken van landen waar de mensen erdoor sterven op straat en dakloos zijn?
Trouwens, ook Nederland levert dit nog meer daklozen op. Hele gezinnen zelfs.