De 7 hoofdzonden

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23541
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De 7 hoofdzonden

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2020 17:26

DeLange schreef:Trump beweerd daarvoor het bewijs gezien te hebben. Daar ga ik gemakshalve maar op af.
In ieder geval was er in het nieuws dat er al jaren met deze virus in laboratoriums getest wordt, ook in Wuhan.


Als “Trump zegt dat het waar is” een argument is om iets te geloven zou ik me toch eens achter de oren krabben. Er zijn inmiddels zoveel voorbeelden van dingen die hij zegt die niet kloppen en waar geen enkel bewijs voor is. Zelfs zijn eigen national intelligence zegt dat dat bewijs er niet is.


Ook vanwege een visioen die een Arubaanse vriend van me uit mijn vorige kerk gehad heeft, maar goed dat is niet te controleren voor jou en denk ik ook niet wat voor Refoweb om te delen. Te charismatisch :mrgreen:


Klopt. Ik geloof best in visioenen maar dit kan me niet overtuigen. Er zijn ook veel visoenen die niet kloppen...

Ik zie het niet zo zeer als straf van God, maar als het toelaten door God om ons dwars door het vuur rein en puur te maken. Daarom kan ook een christen gemakkelijk erdoor ziek worden. Kijk maar eens wat dit virus met ons doet:
-het verwoest onze economie
-het treft het sociale leven en kerkelijk leven

We leren hierdoor na te denken over de zin van het leven en onze oog op de berg te richten en te denken: "waar komt mijn hulp vandaan?"


Het zou mooi zijn als het die uitwerking op niet-gelovigen heeft.



Barensweeën. Dat klinkt echt als een eindtijdsgericht 8)
Ergens staat er ook in de bijbel dat een goede vader zijn kind tuchtigt, wat op het moment zelf niet leuk is, maar wat op de langer termijn zijn vruchten afwerpt. Ik geloof dat die opvoeding die God geeft gebeurd dwars door de moeilijkheden heen. Ook door Corona en de verwoestende uitwerking ervan op onze sociale leven en onze economie. Het leven zal nooit meer worden, zoals het was.
Er zal een duidelijk significant verschil zijn tussen de wereld voor en die van na de Corona.
En zeker als je het hebt over Barensweeën wat duidt op Gods plan om Zijn Zoon Jezus terug te laten komen, dat er op duidt dat het steeds heftiger wordt, hoe dichter we bij Zijn komst zijn. En ik vind dit toch wel een zeer heftige gebeuren met wel een heel grote wereldwijde impact. Dan hebben we het alleen al over Nederland, maar wat te denken van landen waar de mensen erdoor sterven op straat en dakloos zijn?
Trouwens, ook Nederland levert dit nog meer daklozen op. Hele gezinnen zelfs.


nee hoor, lees het deel uit Romeinen 8 maar. De Romeinen-brief werd heel lang geleden en toen speelden die “barensweeën” ook al. Het gaat niet over een eindtijdgericht maar over de staat van de wereld sinds de zondeval. Daarom vinden er ook al die tijd al oorlogen, natuurrampen, pandemieën enz plaats.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: De 7 hoofdzonden

Berichtdoor DeLange » 12 mei 2020 18:53

Marnix schreef:Als “Trump zegt dat het waar is” een argument is om iets te geloven zou ik me toch eens achter de oren krabben. Er zijn inmiddels zoveel voorbeelden van dingen die hij zegt die niet kloppen en waar geen enkel bewijs voor is. Zelfs zijn eigen national intelligence zegt dat dat bewijs er niet is.




Klopt. Ik geloof best in visioenen maar dit kan me niet overtuigen. Er zijn ook veel visoenen die niet kloppen...

Maar dit zijn dan even mijn uitgangspunt. Zo niet, dan zie ik er des te harder er Gods Hand in eerlijk gezegd.

Het zou mooi zijn als het die uitwerking op niet-gelovigen heeft.


Zou mooi zijn. Maar weinigen zijn uitverkoren.


nee hoor, lees het deel uit Romeinen 8 maar. De Romeinen-brief werd heel lang geleden en toen speelden die “barensweeën” ook al. Het gaat niet over een eindtijdgericht maar over de staat van de wereld sinds de zondeval. Daarom vinden er ook al die tijd al oorlogen, natuurrampen, pandemieën enz plaats.

Dat is nu ook wat Jezus leerde. Dat waren toen al barensweeën. Jezus kwam in de eindtijd naar de aarde. Toen al zagen ze het als barensweeën voor de geboorte van Gods Koninkrijk dat komt.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23541
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De 7 hoofdzonden

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2020 21:29

DeLange schreef:Maar dit zijn dan even mijn uitgangspunt. Zo niet, dan zie ik er des te harder er Gods Hand in eerlijk gezegd.


Prima. Zolang “Trump zegt het” daar maar niet de onderbouwing voor is :-)


Zou mooi zijn. Maar weinigen zijn uitverkoren.


Maar stel je dan dat God een pandemie stuurt om mensen na te laten denken over waar ze hun vertrouwen in stellen, terwijl Hij al weet dat ze toch niet luisteren?


Dat is nu ook wat Jezus leerde. Dat waren toen al barensweeën. Jezus kwam in de eindtijd naar de aarde. Toen al zagen ze het als barensweeën voor de geboorte van Gods Koninkrijk dat komt.


Mooi.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: De 7 hoofdzonden

Berichtdoor DeLange » 13 mei 2020 04:25

Marnix schreef:Prima. Zolang “Trump zegt het” daar maar niet de onderbouwing voor is :-)

De media zelf is ook al eens met het vermoeden gekomen dat het niet op de dierenmarkt van Wohan is gekomen, maar vermoedelijk iets mis is gegaan in het lap. Later kwam weer dat men er aan twijfeld naar buiten, maar ik vind de media vaag en ik vertrouw de Media ook niet 100 procent. Ik heb eens een boek gelezen van een ex journalist over hoe de media werkt aan de hand van wat persbureaus leveren en de overheden bepalen wat de persbureaus mogen uitgeven. Hij zei daarin dat de waarheid vaak daarmee niet gediend wordt. In dit geval snap ik ookTrumps reactie wel. Hij keek met een serieuze blik dat hij bewijzen gezien had, maar het niet kan zeggen wat dat is (te gevaarlijk). Maar ik ga eigenlijk vooral op 2 visioenen af die identiek van elkaar door twee personen verkregen zijn. De inhoud daarvan is ronduit schokkend en kan het daglicht niet verdragen, maar hier denk ik ook of topic en ik durf het hier ook niet te plaatsen.
.
Maar stel je dan dat God een pandemie stuurt om mensen na te laten denken over waar ze hun vertrouwen in stellen, terwijl Hij al weet dat ze toch niet luisteren?

Hij stuurt het niet, maar beschermt ons er niet tegen, opdat wij hiervan ook onze levenslessen opdoen. Dat is het doel van al het leed in de wereld. Als het ons te goed gaat en we weinig geloof erdoor in God hebben, dan laat Hij ons 40 jaar bij wijze van door de woestijn gaan, opdat we geloof krijgen. Echter ja: God heeft "iedereen" geroepen, maar weinigen zijn uitverkoren.

Ik zelf heb er met mijn voorganger over mijn leven gehad en we concludeerden dat als ik niet door mijn ASS zo veel moeilijkheden in mijn leven had gekend, dat ik dan ook niet zo sterk tot geloof zou zijn gekomen. Hij stelde het zelfs sterker en suggereerde dat ik dan zelfs misschien wel in de hel zou zijn gekomen.

En aan het einde van de rit, zing je dit: https://youtu.be/_YJ4vddbJJo ::)) \:D/
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23541
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De 7 hoofdzonden

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2020 08:51

DeLange schreef:De media zelf is ook al eens met het vermoeden gekomen dat het niet op de dierenmarkt van Wohan is gekomen, maar vermoedelijk iets mis is gegaan in het lap. Later kwam weer dat men er aan twijfeld naar buiten, maar ik vind de media vaag en ik vertrouw de Media ook niet 100 procent. Ik heb eens een boek gelezen van een ex journalist over hoe de media werkt aan de hand van wat persbureaus leveren en de overheden bepalen wat de persbureaus mogen uitgeven. Hij zei daarin dat de waarheid vaak daarmee niet gediend wordt. In dit geval snap ik ookTrumps reactie wel. Hij keek met een serieuze blik dat hij bewijzen gezien had, maar het niet kan zeggen wat dat is (te gevaarlijk). Maar ik ga eigenlijk vooral op 2 visioenen af die identiek van elkaar door twee personen verkregen zijn. De inhoud daarvan is ronduit schokkend en kan het daglicht niet verdragen, maar hier denk ik ook of topic en ik durf het hier ook niet te plaatsen.


In de media (en ook in boeken) is allerlei nepnieuws te vinden. De media wordt hier zeker niet gecontroleerd door de overheid. En in Amerika ook niet, waarom denk je dat Trump zo vaak botst met journalisten en mediabedrijven? Juist omdat ze niet zeggen wat hij wil dat ze zeggen.

Wat het lab betreft, er is ooit een documentaite over dat lab geweest waarin werd aangegeven dat de mogelijkheid er zou kunnen zijn dat er een virus zou kunnen “ontsnappen”. Vervolgens zijn mensen opeens met dat verhaal aan de haal gegaan. Maar er is 0,0 bewijs zoals bij een hoop van die onzinnige complottheorien over 5G, dat China er chemische wapens zou ontwikkelen enzovoorts.

Hoofd van national intelligence in de VS zegt: er is totaal geen bewijs dat het in een lab is ontstaan.
Fauci zegt: het virus is duidelijk op een natuurlijke manier geëvolueerd, het kan niet eens door mensen “ontwikkeld” zijn.
Pompeo zegt: ik heb 0,0 bewijs gezien dat wat Trump zegt klopt.
wetenschappers zeggen: het virus is duidelijk geevolueerd op een natuurlijke manier.

Trump (in tegenstelling tot die wetenschappers en Fauci geen expert) roept gewoon dingen waar totaal geen bewijs voor is in zijn psychologisch spelletje met China.

En met een onderbouwingv op basis van visoenen die je niet wil delen en waar verder niemand van heeft gehoord kan ik niets. Als ik op internet ga zoeken wat voor visioenen mensen allemaal hebben gehad over de meest vreemde zaken (en hoe vaak ze in het verleden niet bleken te kloppen) ga ik liever van de feiten uit.

Hij stuurt het niet, maar beschermt ons er niet tegen, opdat wij hiervan ook onze levenslessen opdoen. Dat is het doel van al het leed in de wereld. Als het ons te goed gaat en we weinig geloof erdoor in God hebben, dan laat Hij ons 40 jaar bij wijze van door de woestijn gaan, opdat we geloof krijgen. Echter ja: God heeft "iedereen" geroepen, maar weinigen zijn uitverkoren.

Ik zelf heb er met mijn voorganger over mijn leven gehad en we concludeerden dat als ik niet door mijn ASS zo veel moeilijkheden in mijn leven had gekend, dat ik dan ook niet zo sterk tot geloof zou zijn gekomen. Hij stelde het zelfs sterker en suggereerde dat ik dan zelfs misschien wel in de hel zou zijn gekomen.


Dat laatste weet je natuurlijk niet en is ook niet zo relevant. God heeft een plan, ook met jouw leven. En ik geloof absoluut dat Hij het kwade kan laten meewerken ten goede.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: De 7 hoofdzonden

Berichtdoor DeLange » 13 mei 2020 18:30

Marnix schreef:In de media (en ook in boeken) is allerlei nepnieuws te vinden. De media wordt hier zeker niet gecontroleerd door de overheid. En in Amerika ook niet, waarom denk je dat Trump zo vaak botst met journalisten en mediabedrijven? Juist omdat ze niet zeggen wat hij wil dat ze zeggen.

Wil ik hier goed op reageren, dan moet ik eigenlijk weer in dat boek duiken . Als ik die nog heb, zit hij nu in een verhuisdoos. Volgende week verhuizen we.
Misschien dat het hier ook off topic is?

Wat het lab betreft, er is ooit een documentaite over dat lab geweest waarin werd aangegeven dat de mogelijkheid er zou kunnen zijn dat er een virus zou kunnen “ontsnappen”. Vervolgens zijn mensen opeens met dat verhaal aan de haal gegaan. Maar er is 0,0 bewijs zoals bij een hoop van die onzinnige complottheorien over 5G, dat China er chemische wapens zou ontwikkelen enzovoorts.

Complottheorieën gaan me ook boven mijn pet, eerlijk gezegd. En over bewijsvoeringen kan ik niet mee praten.

Hoofd van national intelligence in de VS zegt: er is totaal geen bewijs dat het in een lab is ontstaan.
Fauci zegt: het virus is duidelijk op een natuurlijke manier geëvolueerd, het kan niet eens door mensen “ontwikkeld” zijn.
Pompeo zegt: ik heb 0,0 bewijs gezien dat wat Trump zegt klopt.
wetenschappers zeggen: het virus is duidelijk geevolueerd op een natuurlijke manier.

Oké, nou ja. Ik bedoelde ook dat er in het nieuws was dat er met de Corona virus getest wordt in het lap, niet dat het daar ontstaan is. Of er iets mee mis zou kunnen zijn gegaan was toen de vraag.

Trump (in tegenstelling tot die wetenschappers en Fauci geen expert) roept gewoon dingen waar totaal geen bewijs voor is in zijn psychologisch spelletje met China.

Ik zou het niet weten.

En met een onderbouwingv op basis van visoenen die je niet wil delen en waar verder niemand van heeft gehoord kan ik niets. Als ik op internet ga zoeken wat voor visioenen mensen allemaal hebben gehad over de meest vreemde zaken (en hoe vaak ze in het verleden niet bleken te kloppen) ga ik liever van de feiten uit.

En juist daarom durf ik het ook niet te plaatsen, maar je weet nu waar ik het op basseer en daar ging het je om.

Dat laatste weet je natuurlijk niet en is ook niet zo relevant. God heeft een plan, ook met jouw leven. En ik geloof absoluut dat Hij het kwade kan laten meewerken ten goede.

Dat is Gods werkmethode.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marnix en 12 gasten