Gtn schreef:Ik plak hier even mijn reactie uit andere topic:
Re: Omgaan met boosheid
Bericht08 mei 2020 21:20
Ok, nu gaan er (terecht denk ik) 2 topics door elkaar lopen. Geeft niet dat is begrijpelijk.
Waarom ligt dit gecompliceerd? Omdat mijn vrouw niet alles weet. Ik heb haar voor ons huwelijk alles verteld wat ik gedaan heb. In ons huwelijk 12 jaar geleden heb ik alles beleden wat ik gedaan heb, gevolgd door therapie. Tot zover weet mijn vrouw.
De waarheid is echter dat het hierna niet gestopt is. Dus wat ik de afgelopen 12 jaar allemaal gedaan heb heeft zij geen weet van.
Nu ik God mag kennen wil ik graag in het licht wandelen. Aan God heb ik alles beleden. Hij heeft het mij willen vergeven.
Ik denk dat ik wederom alles zal moeten belijden aan mijn vrouw. En dan zal zij mij ook eruit schoppen.
Ik zal de consequenties moeten dragen. Ik wil dat ook. Met Gods hulp.
Inderdaad, je zit in een lastig pakket. De weg is niet moeilijk maar om hem te gaan wel. Er is wel Hulp.
Je hoeft hier niet op te antwoorden maar jou seksleven met je vrouw is m.i. ook niet in de haak.
Ik heb de indruk dat dat jullie beiden aan gaat.
Nee, het word niet gecompliceerder om dat je vrouw niet alles weet maar wel wat er gebeurd.
Waarom ging je naar andere vrouwen? Waarom wil je vrouw niets van jou geloof weten? Waar komt je boosheid werkelijk vandaan? Hoe pijnlijk vind je het voor God dat je vrouw Hem nog niet kent? Hoe pijnlijk vindt je het voor je vrouw? Waarom vertel je het allemaal op dit forum? Waarom gaat alles om jezelf? Waarom lees ik niets van zorg over je vrouw?
Jou leven is een heel ander leven dan dat van je vrouw, mede omdat zij Jezus niet lief heeft. Dat wil niet zeggen dat alles aan haar ligt. Jij hebt ook de verantwoording van je leven tegenover en met haar. Je hebt je tijd verzaakt met die rotzooi in plaats voor elkaar te bidden en nu verzaak je hier je tijd om voor je vrouw te bidden. Je wilt in het licht wandelen, sorry Gtn, je doet het nu niet als je hier over deze zaken schrijft. Persoonlijk vindt ik het zeer bezwaarlijk dat je op internet schrijft over zaken tussen je vrouw en jou terwijl zij het niet weet. Je vertelt dat je in de fout gegaan bent, de hele wereld kan het lezen, maar je vrouw weet van niets. Je wilt in het licht wandelen zeg je maar volgens mijn moet je een licht zijn, voor je vrouw.
God zegt in Zijn woord dat we geen juk aan moeten gaan met een ongelovige maar jullie, ik en mijn vrouw ook, geloofden allebei niet toen jullie trouwden. Kun je zien hoe belangrijk het is in je jonge jaren God te zoeken en als je gaat trouwen, dat doet met een gelovige, zoals God het wil.
Ik ben bang dat er nog meer is wat je niet vertelt. Het hoeft ook niet maar het is zaak dat je alles onder de loep neemt en samen met je vrouw bij God brengt. Jij kan wel hardop bidden als je vrouw niet wil. Maak het in ieder geval bespreekbaar.
Ik heb ook 53 jaar verzaakt me te bekeren omdat men mij vertelde dat God het moest doen. Mijn vrouw had Jezus een jaar eerder als ik lief gekregen. Zij maakte mij alleen maar jaloers, God gebruikte haar. Het is ook aan jou dat je je vrouw met behulp van God jaloers maakt opdat zij zicht ook bekeerd.
Zegen.