Interessant onderwerp! Herkenbaar ook, dat het lastig is hier mee om te gaan

. Dus praat tegelijkertijd ook tegen m'n zelf in deze post.
Boosheid is een hele gezond emotie en heeft ook een belangrijk doel. O.a. je eigen grenzen bewaken. Op het moment dat je boosheid wegduwt, inslikt of vindt dat het niet mag kunnen op termijn (heftige) problemen ontstaan. (depressie bijvoorbeeld)
Ik denk dat het goed is om onderscheid te maken tussen "boosheid" en een "conflict" of "ruzie" waarbij je de ander minacht, uitscheld etc.
Daarnaast denk ik dat het goed is te onderzoeken wat je boos maakt.
Ben je boos op je vrouw omdat zij naar jou idee te negatief is ingesteld?
Ben je boos op jezelf omdat je het gevoel hebt te kort te schieten, foute keuzes hebt gemaakt of het gedrag van je vrouw niet goed kunt handelen?
Ergens maakt het me ook nieuwsgierig wat de achterliggende oorzaak van je boosheid is. Stel dat je boos wordt omdat je vrouw zich negatief uitlaat, heb je eerdere ervaringen gehad waarbij dit ook zo is. Ben je mogelijk ten diepste bang om houvast te verliezen? Of bang om gekwetst te worden door de negativiteit?
Heb je wel eens met je vrouw gesproken over dit onderwerp? Herkent zij van zichzelf dat ze wat negatief is ingesteld?
Zou mooi zijn als je bij jezelf de opbouw in je boosheid gaat herkennen waardoor je het misschien eerder en rustig bespreekbaar kunt maken met je vrouw.
Ik sluit me aan bij Lekkerbek om met je vrouw in gesprek te gaan over wat jou gedrag/ communicatie met haar doet en andersom.