Met de mond, met het oog, met het oor, met de gedachten........

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Met de mond, met het oog, met het oor, met de gedachten........

Berichtdoor elburger » 24 apr 2020 09:00

Met de mond kan men belijden dat dat men een christen is.
Onze tong is daar als het nodig is, zo rap mee.
" Ik geloof", zegt men dan.
Heerlijke woorden, en wat een gelukzaligheid als de werken en het rotsvaste geloof ook zo zijn.

Maar onze tong is zo vruchtbaar in het voortbrengen van allerlei zondige en ijdele woorden. Woorden die God onteren. Hoe vaak maakt een mens zich niet schuldig aan onbedachtzame leugentaal, ijdele taal of roddel.
Dat wij dan met David bidden:" Heere, zet een wacht voor mijn mond en behoed de deur mijner lippen". ( Psalm. 141 vs 3 ).

Maar wat te denken over onze ogen?
Over onze oren?
En....onze gedachten, heeft de mens die wel intoom?
Zijn ze rein?
Ons handelen?
Is dat barmhartig jegens God en de medemens?
Denk hierbij aan de gelijkenis van de barmhartige Samaritaan die zich wel over (Luc. 10 : 30 - 37 )
De mond met de tong kunnen een mens helemaal kapot maken, erger nog, een gelovige van God wegtrekken.
"Wonderen" door ogen gezien, kunnen wonderen zijn van Satan en zijn duivelen. Denk maar aan hetgeen Farao' s geleerden die ook het water ondrinkbaar maakten, ( Exodus. 7 vs 22 ) en zo zijn er nog vele voorbeelden van in de Bijbel.
God kent ons zitten en ons staan, God kent het hart en beproeft de nieren ( Jer........)

En dan wil ik er persoonlijk nog de pen aan toevoegen.
Geschreven, gedrukte woorden kunnen de zelfde destructieve uitwerking hebben op een mens, op een christen om twijfel en verdeeldheid te zaaien in het geloof. ( Jer. 8 vs 8 )

Ben nu heel benieuwd naar hetgeen hier nog verder over geschreven word.

Kan als aanbieding meegeven, lees Psalm 141 maar eens.
Laatst gewijzigd door elburger op 25 apr 2020 04:10, 1 keer totaal gewijzigd.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Met de mond

Berichtdoor Chaya » 24 apr 2020 10:54

Ja dat kan. De Bijbel spreekt erover in Jesaja 29.
"Daarom dat dit volk tot Mij nadert met zijn mond en zij Mij met hun lippen eren, doch hun hart verre van Mij doen?"

En er zijn nog steeds mondchristenen, mondbelijders. Ze noemen zichzelf een christen, maar hun hart is nog hetzelfde.
Het gestrooide zaad komt bij hen op rotsachtige grond, en kan geen wortel schieten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Met de mond, met het oog, met het oor, met de gedachten........

Berichtdoor DeLange » 25 apr 2020 21:48

Och, waar het op neer komt is dat we allemaal fouten maken, maar ook dan wast het bloed van Christus ons schoon van alle zonden. Wonderen die ik tot nu toe gezien heb zijn er niet van satan geweest trouwens. Ik vind dat wel een over angstige vreesreactie uit reformatorische hoek, waardoor hun wonderen vaak angstvallig onder een dekmantel blijven en wij daar ook niks over zien en horen. Dominees weten er geen raad mee. Ouderlingen zwijgen er over. Er mag niet echt over gesproken worden.

Maar het probleem ligt ook in de reformatie. Alles is zo op het geloof komen te liggen, dat men daarin is blijven hangen en te weinig aan levensheiliging zijn gaan doen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten